• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Triumph tt600

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Onx kellään tietoo TT kuussatasesta millanen pyörä? Olis tarve hyvälle perus kyykylle sekalaiseen matka/ kylä hurvitteluun.
sport05.gif

Ei kai itse pyöränä ole sen kummempi kuin kilpailijatkaan, mut parasta siinä on se et niitä ei tule koko ajan vastaan. Esim. joku CBR on mun mielestä moottoripyörien tojota korolla. Varmasti toimiva peli ja helppo myydä mut jotenkin niin hohhoijaa... Omalla en oo hirveästi vielä ehtiny ajella mitä nyt viime syksynä hieman ja silloin se kyllä vakuutti, koska ei ollut "liian kyykky". Suorituskykykin samalla tasolla japsien kanssa. Täytyykin lähteä tästä asentaan huggeria..
biggrin.gif

niin minkäköhän takia cbr 600 on niin suosittu?
wink.gif

ja se on muuten yks vaikeimmin myytävistä pyöristä, koska tarjonta on niin suuri. onneksi sain omani kauppaan vaihdossa toiseen pyörään. samon kävi kaverin, mutta yksi tuttu on myynyt sitä jo yli puoli vuotta..

TT600:ssa on muistaakseni "vanhempaa" mallia oleva SAGEM-ruisku,jossa oli muistaakseni joitakin ongelmia,en nyt tarkkaan muista mitä...tämä ei toki tarkoita että kaikki TT600.sen ruiskut olisivat vikaherkkiä....mutta..mutta...kaunis pyörä joka tapauksessa....siis allekirjoittaneen mielestä.  
wink.gif

Ruiskussa itsessään ei tietääkseni ollut vikaa, vaan säädöissä (=tehtaan asetukset pielessä). Eli ei pitäisi olla iso juttu.

Biken mukaan (joku vanha käytettyjen arvostelu) pyörässä ei suurempia tyyppivikoja ole.

noo, jos kesemmällä laittais power-commanderin, niin ainakin luulis saavan säädöt kohilleen..
wink.gif

Tuohan voiskin olla hyvä värkki! Onko tietoa, et onko noiden edustus jo jollain Suomessa? Mut luulis sen saavan asennettua, jos tilais kamat ja veis softineen johonkin virittämöön?!? Voiko joku suositella hyvää firmaa Keski- tai Länsi - Suomesta?

TT600:ssa on muistaakseni "vanhempaa" mallia oleva SAGEM-ruisku,jossa oli muistaakseni joitakin ongelmia,en nyt tarkkaan muista mitä...tämä ei toki tarkoita että kaikki TT600.sen ruiskut olisivat vikaherkkiä....mutta..mutta...kaunis pyörä joka tapauksessa....siis allekirjoittaneen mielestä.
wink.gif
Kuulemma tämä ruiskun "säätövika"..oli puhtaasti ongelma vain ensimmäisessä versiossa,joka päivitettiin varsin pian..ja tässä myöhemmässä tuota ongelmaa ei kuulemma juurikaan esiinny.. Kuulemani mukaan erittäin hyvä pyörä ja jossain testissä monet kuskeista valitsivat sen,juuri sen takia koska se oli todella hyvä "all round" pyörä..
thumbs-up.gif
...itse meinasin sellaisen pari vuotta taaksepäin ostaa..kerran kuulin sen joutokäyntiä liikkeessä ja pakko sanoa että vakioputkella aivan upeat saundit...
smile_org.gif

Tuohan voiskin olla hyvä värkki! Onko tietoa, et onko noiden edustus jo jollain Suomessa? Mut luulis sen saavan asennettua, jos tilais kamat ja veis softineen johonkin virittämöön?!? Voiko joku suositella hyvää firmaa Keski- tai Länsi - Suomesta?
Tuo TuneBoy on siis pelkkä kaapeli ja ohjelmisto. Pyörään ei asenneta mitään. Ainostaan omalle läppärille asennat tuon softan ja sitten kytket kaapelin pyörän ruiskuboxiin ja pääset lataamaan/säätämään uusia karttoja mopoosi. Eli ohjelmoit suoraan pyörässä jo olevaa ruiskuboxia.

Sitä en tiedä suostuuko mikään firma tuon kanssa toimimaan kun eivät taatusti tunne ko. softaa. Luulen että menee itseopiskeluksi, ja sitten vaan varaat dynoaikaa jostain ja säädät itse. Ihan perussäätö, esim kohdeseossuhde, on helppo säätää ilman dynoakin. Tämä jo yleensä vaikuttaa tuntuvasti kun mopo ei enää käy laihalla millään kierrosalueella.

Suomessa tuota ei kukaan myy. Pakko tilata netistä joko suoraan TuneBoy - Australia tai T595.net

Ostin viime kesänä ko. pyörän ja olen ollut varsin tyytyväinen. Itse huomasin tossa ruiskussa ainoana ongelman sen, että hiljaa ykkösellä ajettaessa nykii melko pahasti, vaikea ajaa esim. mutkaa. Talven aikana kuitenkin iskin pyörään hiilari pöntön kiinni ja "vika" hävisi. Eli taitaa vakiosäädöt olla niin laihalla, ettei toimi hyvin. Ajoasento on mukavan leppoisa, jaksaa ajaa pitkiäkin matkoja helposti. Vaihteet toimii ihan hyvin, mutta jää aika kauas esim. 636 ninjan vaihteisa. Mutta hieno ja hyvä pyörä, suosittelen lämpimästi!

Täällä on muutamilla jäsenillä näitä TT600:ia, minkä verran teidän pelinne kuluttavat polttoainetta? Omani vie hieman yli 7 litraa sadalla kilometrillä ja se tuntuu kohtuullisen suurelta lukemalta.

keskikulutus on ollut 7-8l. tosin mä en hirveästi säästele, mut kukapa sitä kun kausi on lyhyt...

Tämän kesän kokemuksella vain vahvistaa tuon 7-8 litraa sataselle kaupunkiajossa. Moottoritiellä päässee ehkä noin kuuteen litraan ja tavallisella maantiellä (rajoitus 80-100km/h) olen parhaimmillani päässyt 5 litraan.

Back