Trumpan laatu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja B12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

B12

New member
Vanha suzukimies on alkanut haaveilla 2005 mallisesta Speed Triplestä. Kestääkö Brittien laatu vertailun japseihin tänä päivänä? Olen pihi ja en halua maksaa itseani kipeäksi ja menettää hermojani ärsyttävien pikku- ja isojen vikojen takia. Eli lähinnä kiinnostaa toimintavarmuus ja luotettavuus. Eli lähtee napista tulille ja ei jätä tien päälle. Huollot/viritykset väännän luultavasti itse.

Omalle kohdalleni ei sattunut mitään ongelmaa, ajoa vain
062802moto_prv.gif

- Itsellä oikea takavilkku löystyi pari kertaa, kunnes pysyi lopulta aloillaan.
- Virtalukon molemmat pultit putosivat(!) ajossa, huollossa ihmetteli kovasti(ei kuulemma saa pois normaalityökaluin, joten ilkivalta poissuljettu). Sittemmin pysyneet tiukasti kiinni.
- Öljynpaineen anturi vaihdettu kerran takuuna(tod.näk. ei Trumpan omaa tuotantoa).

Tässä oli mun ongelmat parin vuoden ajalta, pyörällä kohta 10tkm takana.
Niin ja kondenssivettä ollut tänä keväänä tankissa aiheuttaen käynnissäpysymisongelmia alkukilometreillä, mutta se olisi tapahtunut millekä tahansa peltitankkiselle... Ongelma hoitui polttoaineen jäänestolla.

Ihan tyytyväinen olen ollut pyörääni(Thunderbird). Eipä ole tullut vaihto mieleen. Jenkeissä ne on ajellut Trumpilla ihan reiluja kilometrejä, ja luulisi, että sieltä olisi edes isompia narinoita kuulunut. Käy seuraamassa paikallisia keskustelupalstoja, ja jos toi lontoonkieli sujuu, niin kysele...
Trumppa keskustelusivut

Vanha suzukimies on alkanut haaveilla 2005 mallisesta Speed Triplestä. Kestääkö Brittien laatu vertailun japseihin tänä päivänä? Olen pihi ja en halua maksaa itseani kipeäksi ja menettää hermojani ärsyttävien pikku- ja isojen vikojen takia. Eli lähinnä kiinnostaa toimintavarmuus ja luotettavuus. Eli lähtee napista tulille ja ei jätä tien päälle. Huollot/viritykset väännän luultavasti itse.
Kannattaa ennen isompia haaveita myös varmistaa saatko laitetta millaisessa ajassa ajoon eli löytyykö Suomen kolmelta kauppiaalta keneltäkään haluamaasi väriä suoraan lattialta.

Jos joudut pistämään käsirahan sisään ja odottelemaan tehtaan toimituksia, niin mopo ehtinee sinulle aikaisintaan heinäkuun loppupuolella jolloin ajokaudesta on jo puolet mennyt.

Laatuun en osaa ottaa sen kummemmin kantaa vielä tässä vaiheessa kun omassa ajokissa on vasta ~1000km taulussa ja tästä uudesta vuosikerrasta tuskin kukaan vielä pystyy sanomaan mitään. Edellinen pienemmillä kuutioilla varustettu kehitysversio on ainakin ihan kilometrejä kestävän vehkeen maineessa.

Toinen palsta triumphratin lisäksi josta löytyy tarinaa on www.t595.net

Romuja ne on kaikki......no oukei voi olla puolueellinen mielipide...eli ts.kunhan tässä itsekseni horisen..
wink.gif

Toimii
thumbs-up.gif

Kannattaa ennen isompia haaveita myös varmistaa saatko laitetta millaisessa ajassa ajoon eli löytyykö Suomen kolmelta kauppiaalta keneltäkään haluamaasi väriä suoraan lattialta.

Jos joudut pistämään käsirahan sisään ja odottelemaan tehtaan toimituksia, niin mopo ehtinee sinulle aikaisintaan heinäkuun loppupuolella jolloin ajokaudesta on jo puolet mennyt.
Pitäisi löytymän...

Onkohan tuollainen vääntökäyrä tästä maailmasta?
Vaikuttaa sähkömoottorilta.

Ei yllä laatu japanilaisten tasolle, mutta tyylissä menee ohi..

Meikäläisellä ensimmäisen vuoden aikana speedmasterista meni vaihtoon etujarrulevyt ja sytytyksen anturi.

Meikäläisellä ensimmäisen vuoden aikana speedmasterista meni vaihtoon etujarrulevyt ja sytytyksen anturi.
Ettei ne speedmasterin levyt tule kumminkin japonian maalta?
Kyllä tulee, siinä on Sunstarin jarrulevyt. Epäilys myös on että myös sytytysosia tulee nousevan auringon maasta. Ei mitenkään puolustellen, mutta osoituksena kuitenkin että kyllä niitä vikaantuvia osia osataan Japanissakin tehdä eikä yksinomaan Euroopassa.

J64

Mulla ei ole vielä ollut mitään vikaa Trumpassa. Tai voiko viaksi laskea nopeusmittarin alapään? Joka oli tod.näk. hajallaan jo aikasemmalla omistajalla. Korjattu ja hyvin pelaa. Ei mitään ongelmia ns. tekniikkapuolella.
Jarruista sen verran, että ainakin mun Trumpan levyissä lukee SunStar ja satuloissa Nisin. Tai edessä lukee Triumph, mutta Nisinin satulat ne on. Jarrupalojen kääntöpuolella Ferodo...
tounge.gif
Samaa kamaa mitä nää japsipyörätkin käyttää...

Kolmisen viikkoo oon kyseisel pyöräl päristelly ja viel on kaikki toiminu ku rasvattu!

Ettei ne speedmasterin levyt tule kumminkin japonian maalta?
Kyllä tulee, siinä on Sunstarin jarrulevyt. Epäilys myös on että myös sytytysosia tulee nousevan auringon maasta. Ei mitenkään puolustellen, mutta osoituksena kuitenkin että kyllä niitä vikaantuvia osia osataan Japanissakin tehdä eikä yksinomaan Euroopassa.

J64
Triplessä pitäisi olla ainakin Keihinin ruisku ja olettaisin sytkän tulevan myös samasta osoitteesta.

Omalla -98 Banditilla ajettu nyt reilu 53000km ja ei niin mitään vikaa ikinä. Tai no etuhaarukan stefa meni takuuseen. Siinäpä se.

Moro! olen ajellut 2001 mallin Sprint RS:llä tämän kauden. Pyörä ollut työkaverilla uudesta asti ja mittarissa pian 40000km. Olen laitteeseen tyytyväinen ja koneen ärjymiseen sliparilla myös.  
buttrock.gif

No nysse on sitten pihassa. Kilometrejä vasta n. 300 ja ihan ok peliltä vaikuttaa.

Back