Trumppa Sprint RS, kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ukkeli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itellä on kokemuksia jo neljältä kesältä BT 020 renkaista ja ovat mielestäni tosi sopivat Trumppaan.Varsinkin märkäpito on tosi hyvä, kuluminen normaalia tasoa takana kestävät 6 - 8 tuhatta ja edessä 10 - 11 tuhatta km. Riippupi tietysti miten ajeleepi. 057:t tuntuis kyllä "halvahkolta" ratkaisulta...

Sitä samaa itsekkin ihmettelin. Vanhaa kumia ovat laittaneet alle. Nyt mietinkin josko tilaisi Org.:n kautta uudet Bridgestonet RS:ään, mutta täytyy kysäistä millä hintaa Kuparinen tarjoaa uudet kumit jos vaihdatankin ne heillä.
062802moto_prv.gif

Nyt on nimet sopparissa ja Catti vaihtui Trumppaan, siniseen sellaiseen, vm-03. Muutamien viikkojen kuluessa pitäisi sen olla Motovelhoilla. Otin Trumppaan takatelineen laukulle ja teräksisen tarvikevaimentajan. Nyt sitten alkaa huhtikuun odottelu.
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif

Kyl nyt olis jo aika saada Trumpalle oma palsta.....

Eroaako RS ja ST muutoin kuin tuon alakatteen osalta ja no tietysti hinnaltaan myöskin. Itseäkin houkuttelisi trumppa, mutta kun ei ole edes kylmätyyppejä saanut kokeiltua.
Ajoasento herättää suurimman kysymyksen. Ítsellä kun olisi vaatimuksena pystyhkö asento ja ukkeli mainitsi jossain topikissa RS:n olevan etukenoinen, niin tämä karsii hieman omaa mielenkiintoa mallia kohtaan. Eroaako tuo ST ajoasennoltaan RS:stä. Daytona lienee kuvista päätellen olevan rehellinen kyykkypyörä.

Mittaristo on ihan erilainen ja ST:ssä on myös keskituki...

Ajoasento ei minusta ole kummassakaan liian etukeno, lähinnä sellainen semi (käy istumassa, ruumiinrakenteet on erilaisia).

Etukenolla asennolla tarkoitin siis sopivaa etukenoa, ei mitään ranteita pakottavaa punnerrusta. Tietojeni mukaan STssä olisi kahvat hieman korkeammalla kuin RSssä. Itse olen 173 cm pitkä pätkä ja ainakin mulle tuo RS tuntui heti hyvältä. Luotan perstuntumaan ja ostin RSn ainoastaan "kylmätyyppien" perusteella, tein samanlaiset kaupat edelliselläkin kerralla kun hommasin Jammun. Trumppa käyttää aika paljon samoja osia STssä ja RSssä (tankki, takahaarukka, jousitus yms.) joka tietenkin helpottaa varaosien saantia, olettaisin ainakin. Painoa STssä on hieman enemmän kuin RSssä ja siinä on valmiudet koville sivulaukuille, RSään taitaa olla mahdollista saada vain pehmeät sivulaukut.
062802moto_prv.gif

Ajoasento herättää suurimman kysymyksen. Ítsellä kun olisi vaatimuksena pystyhkö asento ja ukkeli mainitsi jossain topikissa RS:n olevan etukenoinen, niin tämä karsii hieman omaa mielenkiintoa mallia kohtaan.
Jos haluaa Trumpetin, jossa istutaan ryhdikkäästi, on valittava esim. Trophy tai Tiger, jotka ovat aika erilaisia pyöriä kuin Sprintit.

Painoa STssä on hieman enemmän kuin RSssä ja siinä on valmiudet koville sivulaukuille, RSään taitaa olla mahdollista saada vain pehmeät sivulaukut.
062802moto_prv.gif
Eikös sulle nyt tullu RS jossa on se ykspuolinen takahaarukka.
Nimittäin tuohon sopii ST:n kovat sivulaukut, koska takapää
on sama kuin ST:ssä(takarunko+jalkatapit)
062802jumpie_prv.gif

Tietojeni mukaan STssä olisi kahvat hieman korkeammalla kuin RSssä. Itse olen 173 cm pitkä pätkä ja ainakin mulle tuo RS tuntui heti hyvältä.
Samanlainen pätkä, sentin lyhyempi, joten sen perusteella ei liene huono vaihtoehto puheittesi perusteella. Mutta kylmät tyypit haluan kokeilla, oli merkki mikä tahansa, tekniikkapuolen uskon olevan kunnossa ja siihen riittää ihan paperitiedot valmistajan sivuilta.
RS valmistus lienee lopetettu virallisesti, ei näy valmistajan sivulla eli nuo vielä myytävät ovat vissiin viimeisiä malleja ja sen jälkeen on tyytyminen ST:hen.

Painoa STssä on hieman enemmän kuin RSssä ja siinä on valmiudet koville sivulaukuille, RSään taitaa olla mahdollista saada vain pehmeät sivulaukut.
062802moto_prv.gif
Eikös sulle nyt tullu RS jossa on se ykspuolinen takahaarukka.
Nimittäin tuohon sopii ST:n kovat sivulaukut, koska takapää
on sama kuin ST:ssä(takarunko+jalkatapit)  
062802jumpie_prv.gif
Mites on kun olen ymmärtänyt että RS:n takajalkatapit on hieman korkeammalla kuin ST:ssä? Eli onko tuolla vaikutusta sivulaukkuihin?
nixweiss.gif

Tuleeko niitä tärinöitä muuten selvästi enemmän kun on tarvikeputki käytössä?
nixweiss.gif

062802moto_prv.gif

Perus RS:ssä onkin erilaiset jalkatapit.
Maailmalla ovat laittaneet STn kovia laukkuja tuohon
Limited Edition RS:ään. Anyway, asiantunteva Triumph-kauppias(lue huolto)
voi varmaan varmistaa.

Tärinöistä en RS:stä tiedä, oma putki tulee ens kuussa.
Mutta syksyllä ajoin Speed Tripleä, jossa oli tarvikeputki.
Ei se mitään tärissy, mutta pitää ottaa huomioon että
edellinen moponi oli boxeribemari. Siihen verrattuna
melkein mikä tahansa(pl. Ducati) käy kuin silkki..

Perus RS:ssä onkin erilaiset jalkatapit.
Maailmalla ovat laittaneet STn kovia laukkuja tuohon
Limited Edition RS:ään. Anyway, asiantunteva Triumph-kauppias(lue huolto)
voi varmaan varmistaa.

Tärinöistä en RS:stä tiedä, oma putki tulee ens kuussa.
Mutta syksyllä ajoin Speed Tripleä, jossa oli tarvikeputki.
Ei se mitään tärissy, mutta pitää ottaa huomioon että
edellinen moponi oli boxeribemari. Siihen verrattuna
melkein mikä tahansa(pl. Ducati) käy kuin silkki..
Laitatko Trumpan oma tarvikeputken vai jonkun muun? Itse otin tuon teräksisen Trumpan tarvikepöntön asennettuna, Motomarketin Kuparinen sanoi että samaan hintaan tekevät tarvittavat säädöt koska heillä on siihen tehtaan ohjelma käytössä.
Sivulaukkuja tuskin tulen hommaamaan, en kovia enkä pehmeitä, mutta tankkilaukun joudun hankkimaan joskun kevään aikana koska nykyinen on magneettiversio. Pitää hieman surffailla netissä ja yrittää löytää hyvä ja toimiva malli. Trumpalla itsellään näyttäisi olevan parikin mallia tarjolla, hinnoista ei ole mulla tietoa.
062802moto_prv.gif

Todella tyylikkään näköinen kapistus! Mutta kyllä tuota hintaakin näytti olevan. Omastani maksoin 350 ekua, mutta ulkonäöllisesti kyllä häviää tuolle sun putkelle. Mielenkiintoista kuulla äänet sitten ajokaudella.
062802moto_prv.gif

Pitää hieman surffailla netissä ja yrittää löytää hyvä ja toimiva malli. Trumpalla itsellään näyttäisi olevan parikin mallia tarjolla, hinnoista ei ole mulla tietoa.
062802moto_prv.gif
[/QUOTE]
Itselleni tuli Trumpan oma "touring tank bag"...hinnasta ei tietoa koska tuli "vähä niin kuin kaupan päälle"...

Edit. oli näköjään tuolla Jack Lilleyssä hintaan 99,99 GBP eli noin 150 erkkiä...

Se mikä siinä jäi vaivaamaan oli se julmetun iso "asennusalusta", joka on kiinni etuputkissa ja takaa satulan alla...ei vaikuttanut olevan ihan helppo nakki napata irti jos ei oo laukku käytössä, eikä taas toisaalta viitsisi ajella se alusta kiinnikään
crazy.gif

No, voipi olla ettei ihan heti sitä tankkilaukkua tarvikaan, koska mulla on jo se kolmen kovan laukun satsikin takana. Saattaisi siis olla jopa mahdollisesti kaupan, jos kiinnostaa....

Back