• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tsuboss jarrulevyt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z50
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Z50

New member
Olisko täällä jollain kokemusta otsikon mukaisesta kreikkalaisesta jarruvalmistajasta?

Pitäis uusia VFR:ään jarrulevyt ja noilta sais uudet puolet halvemmalla kuin miltään muulta merkiltä, mutta vähän mietityttää, että saako halvalla hyvän :dunno:

https://www.tsubossbrakeracing.com/en
 
Busaan tuli hommattua tuollaiset viime talvena ja oma kokemus on että jätä väliin. Täristävät uudesta lähtien kun niitit tuntuvat olevan pirun tiukat vaikka koitin niitä herkistellä. Lisäksi siitä keskiöstä on lähtenyt irtoamaan musta pinnoite mitä sitten onkaan
 
Busaan tuli hommattua tuollaiset viime talvena ja oma kokemus on että jätä väliin. Täristävät uudesta lähtien kun niitit tuntuvat olevan pirun tiukat vaikka koitin niitä herkistellä. Lisäksi siitä keskiöstä on lähtenyt irtoamaan musta pinnoite mitä sitten onkaan

VFR:n levyissä ei ole niittejä saati pinnoitetta, niin ainakaan tuollaisia ongelmia ei voi olla. Varmaankin levyjen materiaalin kestävyys on eniten kysymysmerkki eli kuluuko kuinka nopeaa.
 
Tuo jarrujen tärinä yleensäkin aiheutuu ensisijaisesti kieroista jarrulevyistä. Toki kelluva rakenne (niitit) levyssä vähentää sitä. Jarrulevyjen nopea kuluminen harvemmin on ongelma.

Katsopa huviksesi mihin hintaa irtoaa esim. Bembo Serie Oro -levyt pyörääsi täältä:
carpimoto.it
 
Tuo jarrujen tärinä yleensäkin aiheutuu ensisijaisesti kieroista jarrulevyistä. Toki kelluva rakenne (niitit) levyssä vähentää sitä. Jarrulevyjen nopea kuluminen harvemmin on ongelma.

Katsopa huviksesi mihin hintaa irtoaa esim. Bembo Serie Oro -levyt pyörääsi täältä:
carpimoto.it

Tuolla oli näköjään tarjoukset päällä, niin brembon levy olis 86€/kpl. Toisaalta noi myy myös ferodon levyä 50€:lla, niin melkein sellaiset vois laittaa kun ferodo kumminkin on ihan tunnettu valmistaja.
 
Vähän liippaa aiheen vierestä, tiedä sitten miten Hondan tapauksessa, mutta Suzukin kanssa aika masentavat kokemukset ovat kyllä tuosta Brembon Serie Orostakin:

"Sisäpuolelta" eli toiselta puolelta puuttuu OE-levyissä oleva 0,5mm syvennys eli levy ui aavistuksen väärällä uralla. Ironista kyllä, suurin ongelma tulee Brembon omien satuloiden kanssa joissa oleva ura on huomattavasti kapempi kuin OE-satuloissa (tarvittaisiin tuo 0,5mm). Tämän lisäksi käytännössä kaikki leikkausreunat viimeistelemättä eli kovin ovat terävät, kun siinäkin on pari työvaihetta Italian kaveri säästänyt.

Sentään eivät täristä, ja pyöräkin pysähtyy, mutta jatkossa jää kyllä ko. halppissarja ostamatta.
 
Back
Ylös