TT 600 venttiilivälykset?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JCM
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JCM

New member
Tietääkö kukaan mitkä ovat kyseisen pyörän pako/imu venttiilien välykset? Pitäisi alkaa säätö hommiin ylimääräisten äänten vuoksi. Ihmettelen vaan, kun mittarissa on alle 17tkm ja eka välysten tsekkaus on 24 tkm kohdalla. Mikähän lie saanut aikaan noin ennenaikaisen säädön tarpeen? Lisäksi eilen ilmeni pari muutakin ikävää ominaisuutta: lämmöt tuntuivat nousevan aivan liian korkeiksi. 100km/h vauhdissa matalilla kierroksilla lämmöt 90 c tietämillä, kun vauhti laski 60 km/h lämmöt olivat jo 100 c tienoilla. Kaupingissa flekti jauhoi lähes tauotta. Matka-ajon normaali lämmöthän ovat 82 c... Ja illan kruunasi se, että pyörä sammui valoissa omia aikojaan.

Mutta kunhan nyt saisi vaan aluksi ne välykset tietoon ja pääsis säätämään venat niin osais jo sanoa vähän siitä, menikö vika sillä pois, toivotaan näin. Ja kiitoksia jo etukäteen.
 
kyll toi munkin tt600 nostaa lämmöt reiluun sataseen kaupungissa ajaessa. En sitten tiiä mikä on moiselle laitteelle liian korkea lämpötila? Normi ajossa se on kyll sitten se about 80 astetta.

Mäkin olin kuulevinani jotain ylimääräsiä ääniä koneesta, kävin sitten korjaamossa näyttämässä ja tohtori sano että ihan normaalia tt600 ääntelyä.
 
Tuo lämpeneminen on normaalia. Kaupungissa flekti tuppaa huutamaan. Ja muistaakseni huollon kaveri mullekin kommentoi tuosta käynnistä. Vähän sepelimyllyjä nuo ovat tyhjäkäynnillä, tiedä sitten mikä on liikaa...
 
Juu kyllähän se yleenskin kaupungissa aika lämpösenä käy, mutta nyt oli matka-ajossa lämmöt 90-100 ja se on jo liikaa. Se on 10-20 normaalia kuumempi. Kyllähän noissa TT:ssä se venttiilikoneisto rallattaa normaalisti aikalailla, mutta nyt mukaan on tullut sirittävä ääni, jota ei viime kesänä kuulunut.
 
Täytyy nyt aloittaa sillä että ainakin toi oma pikkuspiidi (katteeton TT, käytännössä) pitää aivan jumalatonta kilkatusta ja kalkatusta ihan luonnostaan, ei sen yli muita pyöriä ainakaan tyhjäkäynnillä paljon kuule.
Ja sitten ne välykset,
imu 0,15 - 0,25mm
pako 0,20 - 0,30mm
palasäätöinen on sitten tämä kone. Mulla on tuohon ohje jos tarvit.
Edit :
Mulla ei ole pyörässä katteita, en tiedä vaikuttaako, mutta kaupungissa lämpimällä kelillä flekti huutaa lähes koko ajan, konetiellä tai muuten kun on vauhtia, lämmöt pysyy noin 80 pinnassa.
 
Tulipa mieleen tässä että oletko katsonut jäähdytysnesteen määrän?
Ainakin auto tuppaa käymään kuumana jos nestettä on liian vähän.
Ja sitten toinen ajatus perään. Termostaatti, sijaitsee kuvan mukaan syylarin vasemmalla sivulla ylävesiletkun ja syylärin välissä, avautumislämpötila 84 astetta Celsiusta. Jospa termari jumittaa
nixweiss.gif
 
Juu, totta, enpähän sitten lukenut niin ajatuksella viestiä. Liikkuessa mullakin pysyy siinä 82-asteen tuntumassa mittarin mukaan.
 
Jäähdytinnesteen määrä on tarkistettu ja on aivan piripinnassa.

Nelli-> Kyllähän se ohje olisi hyvä olla. Minkälaisessa muodossa se sulla on?
 
Back
Ylös