• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tukeva huoltopukki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja s&s
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla taas malli Motonet ollut pari vuotta ja hyvin on toiminut tähän kevääseen asti, jolloin sitten teki ensimmäistä kertaa sen, että kun jätin mopedin tunkattuna talliin ja palasin tunnin päästä, oli mopedi kivasti oman sivujalan varassa, kun tunkki oli "pettänyt" alta. Onneksi sivujalan varassa eikä oikealla kyljellään.

Joku viisas jossain kirjoitti, ettei noita nostimia saisi säilyttää pystyssä, koska tällöin hydrauliikkanesteet karkaa tms. En ota tuohon kantaa, mutta jatkossa en jätä myöskään enää mopedia tunkille valvomatta.

P.S. Pari aiempaa talvea mopo on viettänyt tunkin päällä ilman ongelmia eli oisko käytön vähyys saanut tunkin kiukuttelemaan??
Eikö malli-motonetissa ole lukituksia? Biltsun mallissa on onneksi hyvä lukitus, joka pitää nosturin ylhäällä vaikka tunkki alkaa olemaan "valmis"... Säilytyksestä en tiedä, mä olen säilyttänyt sitä tallipöydän alla ihan vaa'assa.

Mulla taas malli Motonet ollut pari vuotta ja hyvin on toiminut tähän kevääseen asti, jolloin sitten teki ensimmäistä kertaa sen, että kun jätin mopedin tunkattuna talliin ja palasin tunnin päästä, oli mopedi kivasti oman sivujalan varassa, kun tunkki oli "pettänyt" alta. Onneksi sivujalan varassa eikä oikealla kyljellään.

Joku viisas jossain kirjoitti, ettei noita nostimia saisi säilyttää pystyssä, koska tällöin hydrauliikkanesteet karkaa tms. En ota tuohon kantaa, mutta jatkossa en jätä myöskään enää mopedia tunkille valvomatta.

P.S. Pari aiempaa talvea mopo on viettänyt tunkin päällä ilman ongelmia eli oisko käytön vähyys saanut tunkin kiukuttelemaan??
Eikö malli-motonetissa ole lukituksia? Biltsun mallissa on onneksi hyvä lukitus, joka pitää nosturin ylhäällä vaikka tunkki alkaa olemaan "valmis"... Säilytyksestä en tiedä, mä olen säilyttänyt sitä tallipöydän alla ihan vaa'assa.
Onhan siinä, mutta huolimaton näköjään onnistuu jättämään sen sellaiselle korkeudelle tai muuten vaan onnistuneesti, että lukitus ei ollut ottanut kiinni, mekaaninenhan tuo lukitus on ja pitää väh. silmämääräisesti varmistua, että on asennossa "lukittu".

Eipä muistanut tuota ja tuurilla seilaavat näköjään muutkin kuin ne suuret laivat.  
tounge.gif

Multa löytyy AC biken pukit eteen ja taakse. Molemmista on toinen puoli väljistynyt oikein huolella. Kait se tellu painaa vähän liikaan niille.
Abba on tilattu ja kuhan ilmestyy postiin/ovelle niin nuo AC biket voi joku tulla hakeen pois vitosella.

Tuossa työkaluässän mallissa on myös nuo mekaaniset lukitukset kuten bilteman mallissa. Taitavat olla identtiset kaksoset, vain väri on punainen.

Joo ei tuota pitkäksi aikaa ilman valvontaa tohtisi jättää pelkän tunkin varaan, mutta mekaanisen lukituksen varaan kyllä. Ja kun mopo on liinoilla pukissa kiinni ilman renkaita, niin haittaa ei ole vaikka alas tuleekin...

ml1250.gif

Multa löytyy AC biken pukit eteen ja taakse. Molemmista on toinen puoli väljistynyt oikein huolella. Kait se tellu painaa vähän liikaan niille.
Abba on tilattu ja kuhan ilmestyy postiin/ovelle niin nuo AC biket voi joku tulla hakeen pois vitosella.
Abba ainakin on tukeva.
Ja noita tukeviahan löytyy kotimaastakin/ebaystä: 230467765791.

Toistaiseksi tehty vain muutamille BMW malleille, mutta eihän tuo vaadi kuin adapterin tekemisen muihin mopoihin.

t. Repa

Ps. Toimitushinta kotimaahan lienee 10-15 €:n luokkaa

Olisiko suostuksia tukevasta huoltopukista (paddock stand -tyylisestä, nosto lankarullilta)? Mulla on nyt joku "merkitön" kiinanpukki ja se tuntuu vähän hotjakalta ja mielestäni toinen kannatinaisa ei ole aivan suorassa... Säilytän pyörää pukilla, enkä haluaisi joku yö herätä rysähdykseen kun kiinankikkare antaa periksi.

Vähän kiihottaisi motraxin alumiittipukki, hieno optiikka mutta kuinkahan tukeva tuo nyt sitten oikeasti olisi:
paddock_stand.jpg
Mulla on just tuollainen Motraxin huoltopukki. Ja saman sarjan iskarien alapäästä nostava etupukki. Olen ollut erittäin tyytyväinen, vaikka suht arvokkaat olivatkin. Käyttökokemuksia kahden talven ja viime kesän ratapäivien verran. Tukeva rakenne, mutta silti todella kevyet.

Ainakin mulla on Bike-Liftin pukit toimineet. Etupukki on haarukan alta nostava.  
smile_org.gif

Onko kukaan kokeillut tuota Bilteman etupukkia, jossa on vinot tapit, joiden pitäisi osua vissiinkin keulaputkien alapäissä oleviin kuoppiin? Maksaa 21€, mutta onko millainen käytössä eli saako keulan ylös?

82-331_h.jpg

Onko kukaan kokeillut tuota Bilteman etupukkia, jossa on vinot tapit, joiden pitäisi osua vissiinkin keulaputkien alapäissä oleviin kuoppiin? Maksaa 21€, mutta onko millainen käytössä eli saako keulan ylös?
Paikalleenasettelu on hieman hankalaa, mutta XX:n keulan sillä ainakin saa ylös renkaanvaihtoa varten. Ei vaikuta hirveän tukevalta, mutta hoitaa homman. Samasta paikasta saa myös sellaiset "kaksi rullaa"-malliset nostokappaleet alle kympin hintaan, mutta niiden toimivuudesta minulla ei ole mitään käsitystä vaikka ne varmuuden vuoksi ostinkin.

Ihan soiva peli tuo bilteman etupukki on. Pikkusen painaa etuakselin pultteja renkaanvaihtohommissa, mutta aina olen onnistunut renkaan saamaan ilmaan tuon kanssa ja kummit vaihdettua..

Ja halapa  
wink.gif

Tietääkö kukaan saako Motonetin takapukkiin lankarullista nostavaa lisäpalaa vai käykö jokun muun ? Vakiona L-palat

Tuossa on mallia tuosta edellä mainitusta ebayn pukista.

Kuten ABBAssakin, lisätyökalulla tai vaikka auton tunkilla moottorin alta ylös ja molemmat pyörät ovat ilmassa.

ebay1.jpg

ebay2.jpg

t. Repa

Ja tässä "tee se itse"-versio edellisestä.
Tarvikkeisiin meni rahaa  jotain pari kymppiä...

P6203242.JPG

- Kari

Täällä myös Abban pukista tehty itse oma versio. Tänään tuli valmiiksi ja rahaa meni tosiaan se pari kymppiä noihin rautoihin. Oon aika varma että kestää aika paljo paremmin ku tehdastekonen vaikka ruma onkii.

Ittellä etukolmiosta nostava pukki mallia Motonet
807527.jpg

ja siihen lisäksi Bilteman y-tuki heittämällä. Toimii omiin tarpeisiin
smile_org.gif

82-551_l.jpg

Ostin bikeliftin emäputkesta nostavan mallin. Mikäs tuossa on taktiikkana kun nostetaan? Miten pukki tulisi säätää?
Kokeilin nopeasti muutaman kerran, mutta tuntuu että pukin renkulat "valahtavat" itseeni päin, eli alta pois. Eihä siitä tullut mitään. Kerran sain sen abt ylös, mutta tuntui ettei pukin renkaat olleet tarpeeksi takana.

Motraxin perinteinen teräsputkesta tehty takapukki tuli jokunen viikko sitten, on tukeva ja mopo nousee sillä kevyesti.

Ostin bikeliftin emäputkesta nostavan mallin. Mikäs tuossa on taktiikkana kun nostetaan? Miten pukki tulisi säätää?
Kokeilin nopeasti muutaman kerran, mutta tuntuu että pukin renkulat "valahtavat" itseeni päin, eli alta pois. Eihä siitä tullut mitään. Kerran sain sen abt ylös, mutta tuntui ettei pukin renkaat olleet tarpeeksi takana.
Meinasin tänään kokeilla ajan kanssa, ei kellään ole antaa mitään vinkkiä pukin säädöistä? Tai tekniikasta?

Kahdella pukilla homma on tukevampaa. Ensin takapukki.
"Bikelift" pukissa alemman osan säädöt -> sopiva nostokorkeus maasta.
Ylemmän osan kärsän pituus -> itse pukki ei ole esim. juuri etuakselin kohdalla vaan joko sen etu- tai takapuolella. Katekin sen pituutta saattaa määrätä. Sitten se tappi joka emäputkeen tulee, pitäisi olla juuri sopiva mieluiten. Ei niissä sen kummempia säätämisiä ole kunhan on vain huolellinen ettei kellistä pyörää.

Back