• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tukeva huomioliivi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markles
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Markles

New member
Osaisikohan joku kertoa, mistä saa ostettua kunnollisen motoristeille tarkoitetun tukevan huomioliivin, jossa on siis vetoketju kaulaan asti.
lookaround_orig.gif

Scottin valikoimista löytyy moinen. Duellin jälleenmyyjiltä kysymään siis

Kushitani Neon Vest olisi tarkoitus ostaa kun löytyy myyjä.

Saksasta tilaten yksi kappale kuluineen on 57 euroa, luulisi että jollakulla jälleenmyyjällä olisi intressiä myydä. Jopa näin syksyllä, kun liivillä voisi olla käyttöäkin. Nimim. melkein tuli sokkosetä eteen taas.

Tommonen työmiesmalli on kyllä todella loistava, ei lepata isossakaan vauhissa eikä nouse kainaloihin. Tai emmä tiiä miten se toimii ISOSSA vauhdissa, mutta Botniaringin pääsuoralla saa sen 230km/h...

Kushitani Neon Vest liivi olisi tarkoitus tilata.

Onkohan näitä muilla käytössä? Lähinnä kiinnostaa minkä kokoisen tilaisin. Itsellä käytössä IXS tekstiilitakki koko XXL, vaikka en mikään harteikas olekaan.

Mietin tässä onko XXL kokoinen liivi sopiva?

Ota ainakin yhtä kokoa pienempi. Liivin kylkien venykkeet venyvät kyllä vaikka olisikin kooltaan "liian pieni". Itselläni on käytössä tekstiilien (54) kanssa XL ja nahkojen (52) kanssa L. Paras vaihtoehto olisi ollut molemmissa yksi koko pienempi. Oli nimittäin tilaisuus kokeilla kun kaverit tilasivat samalla kertaa M-koon liivejä.

Pienemmän koon liivi asettuu paremmin ylärinnasta/kaulan alta kun taas liian iso liivi lepattaa siitä kohdasta hieman kun kädet on ojennettu ajoasentoon (ainakin mulla kun kate antaa pyörteet juuri tuohon kohtaan). Muualta isokin liivi istuu sen verran napakasti ettei minkäänlaista lepatusta esiinny.

Sumuta liivin pintaan jotain kyllästettä heti uutuuttaan niin ei tule pinttymiä ja tummentumia. On herkkä likaantumaan tuo keltainen.

Kävin tuossa noutamassa työvaatteita Dimexin Leppävirran tehtaanmyymälästä. Silmään pisti seinällä tällainen keksintö. Maksoi muistaakseni jotain 50 egee. Ihan jämäkkää tekoa, vois vaikka kelvata mopohommiinkin.

Offtopicia menee..

Itse kun olen tympääntynyt kaikkeen ylimääräiseen kitkuttimeen, mikä täytyy pyöräilemään lähtiessä vetää päälle tai kiinnittää johonkin, niin alla on hyviä vaihtoehtoja, kun ajovarusteiden vaihdon aika tulee.. Nimim. huomioliiviäkin kokeillut.

mc08_armax_940.jpg

mc08_airvision_650.jpg

Offtopicia menee..

Itse kun olen tympääntynyt kaikkeen ylimääräiseen kitkuttimeen, mikä täytyy pyöräilemään lähtiessä vetää päälle tai kiinnittää johonkin, niin alla on hyviä vaihtoehtoja, kun ajovarusteiden vaihdon aika tulee.. Nimim. huomioliiviäkin kokeillut.
biggrin.gif

Onko noi laskettelupukuja? vai ihan mp-ajeluun.

Edit: Itsekin siirryn huomioliivijengiin ja ostan Yoshimuran huomioliivin, on hieno ja puusilmätkin näkee. Jos joku muukin haluaa niin voin tuoda tukkuerän.

Tuo Mil Spec on jo sen näköinen että voisi harkita kun tietää pimeällä/hämärässä ajavansa.

Näytti löytyvän myös ebaysta, hinta asettuu ilman rahteja noin 40€ nurkille.

Offtopicia menee..

mc08_armax_940.jpg

mc08_airvision_650.jpg
Mulla on toi Rukan huomiovärillä rakennettu puku ja toimii!siinä on oikeissa paikoissa ne värit.Eli siellä missä niiden pitää näkyä.Huomioliivejä kokeillu mut tulos ei lähellekkään sama.

Itselläni kanssa tuo Rukan huomiovärinen keltainen Armax ajopuku, kuulemma näkyy hyvin ja kyllä siitä on jo varmasti oma osa vittuilusta kuultu muilta motoristeilta.

Onko tuota Icon liiviä myynnissä suomessa jossai?
Et pääsis ihan kokeileen et mmiten sopii...

Käytössä hyväksi todettu moottoripyörälijälle/-kelkkailijalle suunniteltu huomioliivi, jota saa tilattua sepe.fi./ shop / tekstiilit.
Ei lepata tuulessa. Hinta 39 e + postikulut.  
wink.gif

Back