• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tullin jonot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janezky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joop, noilla on siellä tullissa aika villiä menoa tällä hetkellä.
Käsittelyajat vaihtelee muutamasta päivästä 2kuukauteen,
vaikka kyseessä olis täysin samanlaiset pyörät!
eek.gif

Nimim. kokemusta on

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (janezky @ Maalis. 19 2003,13:21)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Käsittelyajat vaihtelee muutamasta päivästä 2kuukauteen,
vaikka kyseessä olis täysin samanlaiset pyörät![/QUOTE]<span id='postcolor'>
Eikait nyt 2kk...!!
eek.gif
Mä en tule kestämään 2kk:n piinaa....
bawling.gif

Kun olette noita pyöriä tullanneet, niin miten pyörä on tullut suomeen? Ja mitä papereita tulli on vaatinut?
Mulla oli rekisteriote (saksan), ece-todistus, kauppakirja mun ja suomalaisen myyjän väliltä sekä suomalainen katsastustodistus mukana ja marssin tulliin, niin eipä tuo onnistunutkaan niin helpolla...

Mulla on siis firma tuonut maahan ja ostin sen suomessa siltä firmalta taxfreenä. Tulli rupes vaatimaan kauppakirjaa saksasta firman ja vanhan omistajan väliltä..Onko muilta vaadittu tota kauppakirjaa?

Kylla ainakin minulta ottivat kopion kauppakirjasta jossa Saksalainen omistaja myy Suomalaiselle kauppiaalle.

Hämmästyin vain, kun missään ei ollut mainintaa että se tarvitaan. Myyjänkään mukaan se ei ole pakollinen, mutta lähettää sen kuitenkin ilman suurempia mutinoita.

Onhan tuo tullinkin ohje-sivuilla neuvottu. Mukana:
- tullin autoverolomake
- ajoneuvon yksilöintilomake
- kauppakirja viimeiseltä ULKOLAISELTA omistajalta
- alkuperäinen rekisteriote

Kahdesta jälkimmäisestä jos on myös valmiiksi otetut kopiot mukana, on homma vieläkin helpompaa. Mitään muita papereita siis tulli ei tartte / vaadi. Katsastukseen pitää esittää (lisäksi?) asianmukainen vaatimuksenmukaisuustodistus
thumbs-up.gif

...;) O_o
Jäänyt sitten silmät kotiin kun noita tutkin, tai muuten vaan ollut ymmärryksessä vikaa...Jotenkin sain omassa pienessä mielessäni sen käsityksen, että riittää toi myyjän ja mun välinen paperi, mutta uskottava se on...
thumbs-up.gif

Tänään, ke 19.3. Kuopion tulli ilmoitti, että Joensuussa on ainakin viiden viikon jono. Lappeenrannassa vielä pidempi. Jokaisella tullikonttorilla on yksi tai useampi ajoneuvotullaukseen kykenevä tullimies, mutta heidän ei anneta tehdä osaamaansa työtä. Onko meillä orggilaisilla mitään mahdollisuutta selvittää mistä tämä ilmiselvä jarrutus johtuu? Tullitoimipaikkoja on vähennetty maasta, olemassaolevilta tullitoimipaikoilta on vähennetty tullausoikeuksia jne. Mistä tämä johtuu, kuka tästä hyötyy, onko tämä EU-lainsäädännön mukaista jne?

terveisin nimim. "käy kyykkyyn herran edessä"

mad.gif

Vein paperit Tampereella Sarankulman tulaauskeskukseen ja silloin sanoivat jonon olevan 6-7 vkoa. Tästä on nyt 2 vkoa mennyt, en ole soittanut ja päivittänyt jonotilannetta. Pääsiäiseksi?

Vein tänään paperit joensuun tulliin. Mulle riitti kauppakirja suomalaisen liikkeen ja minun välillä. Ilmoittivat jonotus ajaksi 2-3viikkoa. Täälläkin on eri tietoa jonotus ajasta, saa nähdä miten kauan todellisuudessa menee.
062802moto_prv.gif
Odottavan aika on pitkä!

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Tuhma-VN @ Maalis. 19 2003,14:20)</td></tr><tr><td id="QUOTE"></span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (janezky @ Maalis. 19 2003,13:21)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Käsittelyajat vaihtelee muutamasta päivästä 2kuukauteen,
vaikka kyseessä olis täysin samanlaiset pyörät![/QUOTE]<span id='postcolor'>
Eikait nyt 2kk...!!
eek.gif
 Mä en tule kestämään 2kk:n piinaa....
bawling.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
joo-o ja paras esimerkki on kun joulukuussa on viety paprut ja vieläkin odotellaan päätöstä...
wow.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (janezky @ Maalis. 23 2003,18:35)</td></tr><tr><td id="QUOTE">joo-o ja paras esimerkki on kun joulukuussa on viety paprut ja vieläkin odotellaan päätöstä...
wow.gif
Eipä vetele että ajokauden parhaat kuukaudet menee ohi...
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Taidan siinä tapauksessa ruveta suunnittelemaan yhden miehen yhteiskuntaprotestia ja kahlitsen itseni Sörnäisten tullin oven kahvaan (ja nälkälakossa) kunnes se päätös on tehty!!
Lisä-Vapaaehtoiset tähän protestiin voivat ilmottautua minulle!!
wink.gif
wink.gif

Kävin täyttämässä paprut joensuun tullissa 20.3 ja tänään 25.3 sit postiluukusta kolahti autovero päätös. Pyörä on suzuki gsx-r 1000.nen. Et kellä kiire, niin näyttäs että Joensuussa ei oo pitkät jonot.

Jätin paperit Tornion tulliin 11.3. ja tänään soitin ja kyselin tilannetta. Kuulemma odottelevat tällä hetkellä uusia markkina -arvotaulukoita. Ne pitäisi tulla tämän viikon (vko 13) aikana ja ensi viikolla pitäisi saada sitten päätös. Toivossa on hyvä elää.
cool.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (suzuki1 @ Maalis. 25 2003,12:33)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Kävin täyttämässä paprut joensuun tullissa 20.3 ja tänään 25.3 sit postiluukusta kolahti autovero päätös. Pyörä on suzuki gsx-r 1000.nen. Et kellä kiire, niin näyttäs että Joensuussa ei oo pitkät jonot.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Kovasti lämmitti tieto. Omat paprut tänään Joensuuhun. Saas nähdä kuinka äijän käy...

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Julle @ Maalis. 25 2003,12:43)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Kuulemma odottelevat tällä hetkellä uusia markkina -arvotaulukoita. Ne pitäisi tulla tämän viikon (vko 13) aikana[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Mitäs luulet, ovatko nuo tulevat tullin markkina-arvotaulut salaisia, eli ei jaeta julkisuuteen?

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Tuhma-VN @ Maalis. 25 2003,14:10)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Mitäs luulet, ovatko nuo tulevat tullin markkina-arvotaulut salaisia, eli ei jaeta julkisuuteen?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Ehkäpä ne on "julkisia" samalla tavalla kuin käytettyjenkin markkina-arvotaulukot - rahaa vain tiskiin jokaisesta A4-kopiosivusta ja saat ne käteesi
mad.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Mitäs luulet, ovatko nuo tulevat tullin markkina-arvotaulut salaisia, eli ei jaeta julkisuuteen?[/QUOTE]<span id='postcolor'>

Ei harmainta aavistusta... Mutta minä lupaan lähettää tänne ainakin yhden rivin tuosta taulukosta - ihan ilmaiseksi
smile.gif

Nyt tulee
bawling.gif
Asiakaspalvelussa, papereita Hki vietäessä täti katto ne nopeasti läpi että kaikki oli täytetty kuten piti ja sano vielä perään että "tämä on näitä vakiotapauksia, niin ei tässä kauaa pitäs mennä"
thumbs-up.gif
No nyt on tasan 2vko kulunut ja soitin perään: "Juu. Kyllähän tässä nämä sun paperit on, mutta se on mennytkin markkina-arvolautakunnan arvioitavaksi. Syytä en tiedä miksi, mutta niin vain näkyy olevan. Ilmeisesti sille ei uutta vastaavaa ole löytynytkään tai jotain."
eek.gif
"Ja tällä hetkellä jonoa on 5-6vko, mutta siitähän on jo 2vko sentään mennyt."
crazy.gif

Nyt kyllä iski sellanen
crazy.gif
ettei tosikaan kun nimenomaan ikävähennyksillä se piti tullista saada => selkeästi pienempi verotus. Vaan minkäs tekee kuin uottelee, uottelee ja toivoo parasta
confused.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (HiTec @ Maalis. 25 2003,15:20)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Nyt tulee
bawling.gif
Otan osaa
pftroest.gif

Taidan olla itse myös tuossa samaisessa jonossa, sillä vein paperini sisään 7.3.
bawling.gif
Siis odottelua ainakin 4 viikkoa lisää...
033102ass_1_prv.gif

Back