• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tumma visiiri?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja taruha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikös Shoeihin ole saatavilla itsestään tummuvaa visiiriä?

Harmittaa kun tuollaista ei ole omaan x-liteen saatavilla.

agv k-4 kypärä jossa iridium peilivisiiri hopea. takapoksissa kulkee kirkasvisiiri jos reissu virahtaa pitkäksi, helppo vaihtaa tarvittaessa. antaa mielestäni riittävän häikäisysuojan. ja ainahan voi vauhtia himmata jos ei nää eteensä
tounge.gif

Eikös Shoeihin ole saatavilla itsestään tummuvaa visiiriä?

Harmittaa kun tuollaista ei ole omaan x-liteen saatavilla.

Ei niitä ole tällä kaudella tuntunut saavan mistään. Joka paikassa out of stock talvesta asti. Mikähän tuossakin on takana, että ne noin hävisivät? Mutta jos joku löytää jostain noita (CW-1), niin kertokaa ihmeessä.

Noitten halpisvisiirien kanssa kannattaa muistaa että jos kokee että simmut on tärkeät ehjinä niin sen verran pitäis sijoittaa että saa UV suojatun visiirin. Halvimmat ei ainakaan yleensä ole, tiedä sitten onko kalliimmatkaan vaikka tarrassa niin lukisikin...

Itellä HJC kypärässä kevyellä tummennuksella oleva peilipinta (silver) visiiri ollut käytössä. Suora auringonpaiste ei haittaa ajoa ja näkee myös hämärässä.

Onko kenellä kokemusta tummasta visiiristä - auttaako vasta-auringossa? Ja mikä visiiri / tummuusaste käytössä?

Itsellä harkinnassa Arain savu tai tumma. Kuitenkin aika hintava, niin kiinnostaisi kuulla kokemuksia ennenkuin ostaa.
Minulla myös Araissa visiireinä kirkas+tumma. Näin keskikesällä tumma on käytössä ainakin 95% ajasta... ja varsinkin sen jälkeen, kun kekkasin alkaa käyttää kirkkaita keltaisia ajo/suojalaseja sen tumman visiirin alla (minulla siis ei ole silmälaseja).

Nääs jos tulee joku tunneli, tai muuten huonosti valaistu paikka (kaupungissa vaikkapa korkeiden talojen heittämät varjot - nekin ovat ihan kirkkaassa päivänpaisteessa yllättävän hämäriä kohtia, varsinkin tumman visiirin kanssa!), visiirin avaamalla sitten näkee myös niissä paikoissa todella hyvin. Muoviset suojalasit taas estävät sen, ettei joku öttiäinen päätä tehdä pesäänsä esimerkiksi silmäkuoppaan, mikä voisi olla epämiellyttävä kokemus. Visiirin mekanismikin on kypärässäni (Tour-X3) sopivasti jäykkä, niin että n.100km/h vauhtiin asti voin ihan hyvin avata visiirin vailla pelkoa että se rämähtäisi takaisin alas. Ajolasit tulee myös sivuilta sen verran lähelle naamaa, ettei ilmavirtakaan ainakaan ihan heti pistä silmiä vuotamaan. Tavallisten silmälasien kanssa tuo voisi olla ongelma.

Ainoa missä tuo "set-uppi" ei oikein futaa, on hyvin kylmä+kostea keli, koska silloin suojalasit tuppaa huurtua. Mutta sellaisilla ilmoilla ei toisaalta yleensä aurinkokaan paljon paistele, elikkä silloin vaihdan kirkkaaseen visiiriin.

Kypärän kanssa ei vaan aivan kaikenlaiset lasit sovi nätisti olemaan, joten oikean mallisia saattaa joutua hieman haeskelemaan.

Kevariaikoina mulla oli vain tumma visiiri ja hajosin siihen totaalisesti. Päivällä parhautta, mutta ajappas sitten kyliltä yöllä vesisateessa kotia, niin hajoo pää kun ei nää mitään.

Nykyään on Arain potta ja siinä valon mukaan tummuneva Pinlock. Tämä on parhautta. Vaikkei se kalvo kunnolla tummukkaan, niin tummuu ihan riittävästi, että näkee kumminkin siristelemättä, vaikka vasten aurinkoa ajaiskin.

Jollei oo Arain pottaa ja tätä mahdollisuutta, tai jotain shuubertin alas vedettävää tummaa linssiä, niin sitten kirkas visiiri ja arskat sanon minä.

Jollei oo Arain pottaa ja tätä mahdollisuutta, tai jotain shuubertin alas vedettävää tummaa linssiä, niin sitten kirkas visiiri ja arskat sanon minä.
riippuu vähän arskoista, niiden muodosta, pokista jne. Kovin pienikokoiset saattaa hieman muodostaa tarpeettomia ´esteitä´ näkökentän sivuille.

Ja ainakaan lasista tehtyjä silmälaseja en varsin ilmeisistä syistä pitäisi, jollei sitten esim. vahvuuksien takia olisi pakko.

Itsestään tummuvia pinlockeja saa ns tarvikkeena ainakin Shoein Xr-1000 kyrpärään. Sattuu vielä käymään suoraan omille paikoille. Mahtava keksintö.

Ja ainakaan lasista tehtyjä silmälaseja en varsin ilmeisistä syistä pitäisi, jollei sitten esim. vahvuuksien takia olisi pakko.
Ja nämä ilmeiset syyt ovat... ?

Taittovirheet?
Turvallisuus, jos kolahtaa.
Lienen pikkuisen tyhmä, mutta siinä vaiheessa kun kypärän visiirin lävistävä esine särkee lasisen silmälasilinssin, joka aiheuttaa LISÄvaurioita silmiin, niin en olisi aivan hirvittävän huolissani linssin materiaalista...

Itselläni ei ole ollut silmälasien käyttämisestä kuin auttava reilun 20v. kokemus, ja sinä aikana muovilinssien huonot ominaisuudet tuli sen verran tutuiksi, etten muovilinssejä edes harkinnut. Yhden lasilinssin olen toki saanut rikki (ja ketutti aika väkevästi), mutta siihen rillit piti osata pudottaa kivilattialle.

Itsestään tummuvia pinlockeja saa ns tarvikkeena ainakin Shoein Xr-1000 kyrpärään. Sattuu vielä käymään suoraan omille paikoille. Mahtava keksintö.
Olisiko vinkkiä, mistä niitä saa? Tai no, itsellä on XR-1100, mutta jos yhtä löytyy, niin varmaan toistakin. On ainakin netin puolella tuntunut joka ikinen kauppa myyvän ei-oota. Eli jos jostain noita oikeasti saa, niin kyllä kiinnostaisi.

Vieläkö muka lasista tehtyjä linssejä on olemassa?  
omg.gif
On... ja niissä on se hyvä puoli että ne ei samene/naarmuunnu lähellekään yhtä helposti kuin muoviset.

Tuohon NMu:n kysymykseen... XR-1100 visiiri on UV-suojattu, joten siinä ei maahantuojan väittämän mukaan fotokromaattinen pinlockki pelaa. Jotkut on näitä onnistuneet kuitenkin saamaan ja saaneet muka toimimaankin. Uskon kun nään. Ei ole vaan onnistunut toistaiseksi.

Linkki keskusteluun.

Olisiko vinkkiä, mistä niitä saa? Tai no, itsellä on XR-1100, mutta jos yhtä löytyy, niin varmaan toistakin. On ainakin netin puolella tuntunut joka ikinen kauppa myyvän ei-oota. Eli jos jostain noita oikeasti saa, niin kyllä kiinnostaisi.
Konejönnit mulle hommas, maksoi muistaakseni 39 €. Jos löydän kuitin ilalla himasta, niin katon mikä tuo on merkiltään. Pitkään nekin mulle tota etti ja soittelivatkin pariin eri firmaan mistä sitten löytyi.

Back