• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tuono

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jetro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ensimmäistä öljynvaihtoa pukkaisi (minulta tuonolle :D).. meinasin tyrkätä sisään motulin 5100 15W-50 esteriä..

Oletteko mistä tilanneet alkuperäisosia tuonoon? Heikolta näyttää motonetissä esim. ilmansuodattimen ja öljynsuodattimen suhteen.. :dunno:

Bikeworld, storm, wendel motorräder saksa.

Muutama käytännön vinkki öljynvaihtoon. GEN1.

Passeli öljymäärä suodattimen ja öljyn vaihdon yhteydessä on noin 3.7l. Konetta joutuu käyttämään välissä, että saa kaiken säiliöön menemään.

Säiliö vaatii uuden aluprikan.

Koneen propussa ei ole alkuperäisenä prikkaa. Olen kuitenkin käyttänyt. Jos on alkuperäinen koneen proppu, niin tarkkana avaamisen kanssa. On juustoa, eli hyvä avain tarpeen.

Momentit pulteille keulasta perään. 15, 11, 11, 12.

Suodattimen kannen O-renkaan tiukkuus hyvä tarkistaa sen kannen ympärillä, ja paras myös puhdistella se, ettei jää tihuttamaan.

Ai niin. Öljysäiliön sihtiä on turha putsailla. Jos siellä on tavaraa, niin on myös housuissa.

Sitä kun on avarretulla ilmaboksilla aikanaan painellut menemään 30tkm niin K&N riittää varsin hyvin. Toki paperinen orkkis toimii myös.

Kenen kitti, vai itse tekemä?

Homerin versio näytti ainoana kaupallisista pätevältä. Mulla oli Tuonossa Evon tiiviste ja itse avarrettu kotelo. Luovuin noista ajatuksista pyörän vaihduttua.

Kenen kitti, vai itse tekemä?

Homerin versio näytti ainoana kaupallisista pätevältä. Mulla oli Tuonossa Evon tiiviste ja itse avarrettu kotelo. Luovuin noista ajatuksista pyörän vaihduttua.

Oli sellainen germaanipaja kuin Ironbite. Oli parempi kun evo mutta falskasi sekin.

Mikä juttu tuokin on että öljynsuodatinta on kahta eri pituutta? :kääk:

Lyhkänen on se normi. Pitkä on vaihtoehto. Laita sellainen, joka siellä on.

Pitkän tarpeen tunnistaa filtterin kannesta. On koholla.

Pitkä:
0610233.jpg

Lyhyt:
aprilia_rsvr_oil_change_05.jpg

Mulla millessä toi. Tuolla Tuono ottaa teoriassa huiput, mitä kulkee, eli noin 250.

Suomen oloissa ihan pätevä. Jos ei miellytä, niin samalle ketjulle saa edelleen kuustoistapiikkisen, joka ei hirveästi kustanna.

On hyvä. Siis 15-43 ratastus. Miinuksena notta saattaa ehkä käydä helpommin kortin päälle... :paikallatuulee:

^ Ykkösestä tuli kieltämättä aika lyhyehkö..mutta kulmapyörityksessä taas 2 & 3 toi uusia positiivisia vaikutuksia ajettavuuteen. Eikä toi nyt niin mahoton ole motarillakaan ajella vaikka kierrokset huomattavasti korkeammat.

Back