• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tuonoa testaamassa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ValeRossi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ValeRossi

New member
Tuli eilen käytyä paikallisessa maatalousliikkeessä testaamassa Tuonoa(-04,10tkm).

Tehojahan tuossa pitäisi olla yli 130hv, mutta tuntui yllättävän tukkoiselta kun satasen vauhdista lähti kiihdyttämään, eikä tilannetta auttanut paljonkaan vaikka polkaisi 2 pykälää pienemmälle. Tehoja rupesi ilmestymään vasta noin 7000 kierroksen ympärillä, jota hiukan ihmettelen.

Pyörään oli vaihdettu Micronin slip-on, mutta race-mapista ei ole tietoa onko paikallaan. Voiko sliparin ja normaalimapin yhdistelmä mitenkään "tiputtaa" tehoja?

Toinen asia mikä ihmetytti, oli "service" teksti mittaritaulussa. Pyörä on huollettu 6500km kohdalla, en tiedä kylläkään missä.Tietääkö kukaan Service-tekstistä mitään?

Muuten pyörä oli näppärän oloinen, ja tehoa mukavasti yli 7000 kierroksen.

Myyjän pitäisi tänään soitella välirahatarjousta, katotaan miten käy.
 
Ajoin saman pelin muutama viikko sitten. Huolto tehty paikassa, jossa ei ole huoltoilmoituksen nollaus laitetta. Vähän ajettu asia peli. Micron pitää kivasti mökää, jopa häiritsevästi. Ruiskuun ei liene koskettu Micronin asennuksen yhteysessä. Toden näköisesti piristäisi ruiskun säätö menoa kivasti.
Pitkäksi aikaa olisi koneesta iloa. Toimiva laite. Osta pois.
smile_org.gif
 
Huoltoilmoituksen saa pois kun painaa viisi sekkaa pitkien valojen kytkintä ja R nappulaa samanaikaisesti. Ei siis sen kummempi toimenpide...

On mahdollista ellei peräti todennäköistä, ettei slipari nosta tehoja muuta kuin yläkierroksilla jos ei ruiskuun kajota = lastua vaihdeta tai laiteta commanderia kera kustomikartan. Itse huomasin nimittäin saman kun aikoinani Devilin sliparia kokeilin ilman ruiskun säätöä. Meteliä oli nimensä mukaisesti pirullisesti mutta kulkua ala- ja keskikierroksilla ei juuri ollenkaan. Selvää oli, kun en ruiskuun halunnut siinä kohtaa kajota, että vakioputki takaisin kiinni...

Voit tulla kokeilemaan taatusti toimivaa ja pari vuotta uudempaa Tuonoa tänne Porvooseen. Hintakin olisi paremmin kohdillaan...
tounge.gif
 
Kiitokset nopeista vastauksista!

Eikös tuossa vanhemman RSV:n koneessa joka Tuonossa on, Racemappi saatu käyttöön katkaisemalla vain jokin johdin?

Mikkokoo: Tippuikovat vai pysyivätkö tehot mielestäsi samoina ala- ja keskikierrosalueella sliparin asennuksen jälkeen?

Ihmetyttää vaan jos noin paljon tehoa olisi hävyyksissä putken vaihdon jälkeen. Saakohan hukassa olevat hevoset race-mapin avulla takaisin talliin?
wink.gif


Hintahan tuossa McKoneen laitteessa on melko suolainen,jonka heille ilmoitinkin
biggrin.gif
, mutta katsotaan millaista välirahatarjousta sieltä tarjotaan! Olet Mikko hiukan liian hyvin viihtynyt satulassa (28tkm)
tounge.gif
, etsin hiukkasen vähän ajetumpaa. Vaikkei nuo kilometrit mitenkään toimivuuteen vaikuttaisikaan...
 
Kiitokset nopeista vastauksista!

Eikös tuossa vanhemman RSV:n koneessa joka Tuonossa on, Racemappi saatu käyttöön katkaisemalla vain jokin johdin?

Mikkokoo: Tippuikovat vai pysyivätkö tehot mielestäsi samoina ala- ja keskikierrosalueella sliparin asennuksen jälkeen?

Ihmetyttää vaan jos noin paljon tehoa olisi hävyyksissä putken vaihdon jälkeen. Saakohan hukassa olevat hevoset race-mapin avulla takaisin talliin?  
wink.gif


Hintahan tuossa McKoneen laitteessa on melko suolainen,jonka heille ilmoitinkin  
biggrin.gif
, mutta katsotaan millaista välirahatarjousta sieltä tarjotaan! Olet Mikko hiukan liian hyvin viihtynyt satulassa (28tkm)  
tounge.gif
, etsin hiukkasen vähän ajetumpaa. Vaikkei nuo kilometrit mitenkään toimivuuteen vaikuttaisikaan...
Vakiolastu ei kummoinen ole vaikka piuhan katkaiseekin. Hiukan parempi toki mutta keskikierrosten teho-/vääntökuoppa ei juuri oikene. Jos meinaat sliparia mahdollisessa tulevassa Tuonossasi pitää suosittelen lämpimästi PC3:n ja kustomikartan asennusta. Ala- ja keskikierros tehot/vääntö tuntui persdynon mukaan heikommalta kuin vakioputkella ainakin omassa pelissä ja Devilin putkella.

Kaikkein paras ratkaisu tehon ja väännön optimointiin Tuonoissa/Milleissä on 2-2 putket esim. a la Akra. Pahuksen kallis ratkaisu vaan...

Eikö kelpo Tuononi kiinnosta edes päivitettyyn hintaan?
eek.gif
 
Kyseistä laitetta kyselin myös s-postilla ja mulle heidän ehdottamansa väliraha oli ihan eri sfääreissä vs. omat ajatukset... (2 x xxxx€)
 
Moi vaan, mulla on kokemusta -03 Tuonosta yli 30000 km ja voin sanoa, että kun tekee kaikki ilmapuolen viritykset ja hommaa Factory pro lastun AF1:ltä niin toimii  
biggrin.gif


ps. mikkokoo, miksi myyt Tuonoa ?

t:Terho
 
Eikö kelpo Tuononi kiinnosta edes päivitettyyn hintaan?
eek.gif
Ei millään pahalla mutta ennemmin ottaisin sen 6tkm ajetun vaikka vuoden vanhempi onkin.
wink.gif
Sitäpaitsi sun pitäisi ottaa mun RR:ä vaihdossa, mitä et myynti-ilmon mukaan olisi tekemässä.

sanoi:
Kyseistä laitetta kyselin myös s-postilla ja mulle heidän ehdottamansa väliraha oli ihan eri sfääreissä vs. omat ajatukset... (2 x xxxx€)

Joo en minäkään tässä mitään pakkokauppoja ole tekemässä, kuhan kävin testaamassa pyörää, ja ajattelin että jos väliraha olisi kohtuullinen, voisin vaihtoa harkita. Sanoin kyllä suoraan myyjälle etten meinaa paljoakaan väliin rahaa laittaa! Oma pyöräkin toimii hyvin ja tyytyväinen olen ollut, vaihtelu ehkä vain virkistäisi.
biggrin.gif



Eipä ole McKoneen pojista mitään kuulunut vaikka sanoivat että tänään aamupäivällä pitäisi soitella.
 
Moi vaan, mulla on kokemusta -03 Tuonosta yli 30000 km ja voin sanoa, että kun tekee kaikki ilmapuolen viritykset ja hommaa Factory pro lastun AF1:ltä niin toimii  
biggrin.gif


ps. mikkokoo, miksi myyt Tuonoa ?

t:Terho
Hyvä kysymys. Sanotaan nyt vaikka näin, että mikään pakko ei ole ainakaan vielä myydä ja jos kaupat syntyisikin niin seuraavakin peli olisi Tuono. Eipä tainnut kovin kummoiset perustelut olla...
tounge.gif


Taidanpa oikeastaan toivoa, ettei kukaan tuota omaa kultaa rupeaisi edes tosissaan ostamaan...
inlove.gif
 
Kunpa olisi varaa pitää 2 pyörää niin voisi hommata Tuonon kakkospyöräksi kaupunki räppäilyyn. Oma Futura tuntuu koko ajan paremmalta käteen. Kymmenkunta eri mp:tä on tullut kesän aikana testattua ja eipä ole vielä tullut vaihto hinkua. Viikonloppuna kelien salliessa pitänee poikeata vielä Ducatikauppiaan juttusilla.
Twini kone on oikea mp kone. Kiihdyttäessä se papattaa mukavasti ja pitää sopivasti mekaanista rahinaa ja kilinää joka kuuluu moottoripyörään. Jotenkin rivikoneiden tasainen automainen hyrräys ei vaan iske ja tuntuu steriililtä.
 
Kunpa olisi varaa pitää 2 pyörää niin voisi hommata Tuonon kakkospyöräksi kaupunki räppäilyyn. Oma Futura tuntuu koko ajan paremmalta käteen. Kymmenkunta eri mp:tä on tullut kesän aikana testattua ja eipä ole vielä tullut vaihto hinkua. Viikonloppuna kelien salliessa pitänee poikeata vielä Ducatikauppiaan juttusilla.
Twini kone on oikea mp kone. Kiihdyttäessä se papattaa mukavasti ja pitää sopivasti mekaanista rahinaa ja kilinää joka kuuluu moottoripyörään. Jotenkin rivikoneiden tasainen automainen hyrräys ei vaan iske ja tuntuu steriililtä.
Juu niin tuo kakkoskone tuntuu hiukan elävämmältä, Blade on jotenkin hiukan hajuton ja mauton vaikka muuten hyvä peli onkin. Tuonossa on enemmän tuota "tunnelmaa" ja ehkä jopa rähinähenkeä.
wink.gif
Kaupungissa ajaessa tuntui että alla oli mukava supermoto joka ei tärise niin paljon ja jolla on mukavampi mutta yhtä ketterä pyöritellä kulmissa. Toisaalta voimaa on yli 2 krt enemmän kuin smotossa ja Tuonolla voi ajaa isoakin tietä kivuttomasti.

Ei ole maatalousliikkeen pojista kuulunut yhtään mitään, niitä ei varmaan kaupankäynti kiinnosta...
confused_orig.gif
 
Kunpa olisi varaa pitää 2 pyörää niin voisi hommata Tuonon kakkospyöräksi kaupunki räppäilyyn. Oma Futura tuntuu koko ajan paremmalta käteen. Kymmenkunta eri mp:tä on tullut kesän aikana testattua ja eipä ole vielä tullut vaihto hinkua. Viikonloppuna kelien salliessa pitänee poikeata vielä Ducatikauppiaan juttusilla.
Twini kone on oikea mp kone. Kiihdyttäessä se papattaa mukavasti ja pitää sopivasti mekaanista rahinaa ja kilinää joka kuuluu moottoripyörään. Jotenkin rivikoneiden tasainen automainen hyrräys ei vaan iske ja tuntuu steriililtä.
Olet(tte)ko käyneet koeajamasssa Motomorinia? minä kävin hiukan vahingossa kun eräs Aprilia ei suostunut käynnistymään... no tunnelmaa ja tehoa oli kyllä todella mukavasti ajella, verraten kaikkiin muihin mitä koeajanut olen niin on Aprilian ohella ainoa mikä säväytti. Mutta Motomorini Corsaron hinta ei sopinut mun lompakolle, joten -02 Aprilia on ollut nyt reilun pariviikkoa.
 
Kävin taannoin ajamassa ja tykkäsin. Ajoasento ei niin streetfighter kuin voisi kuvitella. Moottoriltaan jotenkin muistutti todella´paljon Apriliaa joten valinta oli helppo -> A
 
Kävin taannoin ajamassa ja tykkäsin. Ajoasento ei niin streetfighter kuin voisi kuvitella. Moottoriltaan jotenkin muistutti todella´paljon Apriliaa joten valinta oli helppo -> A
Mua ainakin kiehtoo esim. Tuonon monikäyttöisyys. Morinilla ei välttämättä ihan samaan malliin tehdä reissua tai ajella kaksi päällä. Kokeilematta kyseinen peli vielä mutta luulenpa, että tykkäisin. Ei liene laadultaankaan mikään Benelli...
wink.gif
 
Tuli eilen käytyä paikallisessa maatalousliikkeessä testaamassa Tuonoa(-04,10tkm).
Sekin vähän ihmetyttää miksi 03 vuosimallia myydään 04 vuosimallina. Vaikka peli olisikin rekisteröity 04 on vuosimalli kuitenkin 03. Samoin on tehojen laita. Liikkeissä varmaan helposti lipsahtaa vähän ylimääräistä jos ei ostaja tiedä ihan missä mennään. 03-05 Tuonoissa ilmoitetaan vakiona olevan lähteestä riippuen 125-126,5 heppaa koneessa. Takarenkaalle noista polleista päätyy sitten 12-15% pienempi lauma...
 
Kävin taannoin ajamassa ja tykkäsin. Ajoasento ei niin streetfighter kuin voisi kuvitella. Moottoriltaan jotenkin muistutti todella´paljon Apriliaa joten valinta oli helppo -> A
Mua ainakin kiehtoo esim. Tuonon monikäyttöisyys. Morinilla ei välttämättä ihan samaan malliin tehdä reissua tai ajella kaksi päällä. Kokeilematta kyseinen peli vielä mutta luulenpa, että tykkäisin. Ei liene laadultaankaan mikään Benelli...
wink.gif
Jos liikutte uudellamaalla niin suosittelen käymään Järvenpäässä MSA-centerillä koeajamassa termignonein ja lastulla piristettyä Morinia, ei sitä ostaa tarvii mutta myyjä tykkää kun käytte ajamassa ja kehumassa...
 
Tuli eilen käytyä paikallisessa maatalousliikkeessä testaamassa Tuonoa(-04,10tkm).
Sekin vähän ihmetyttää miksi 03 vuosimallia myydään 04 vuosimallina. Vaikka peli olisikin rekisteröity 04 on vuosimalli kuitenkin 03. Samoin on tehojen laita. Liikkeissä varmaan helposti lipsahtaa vähän ylimääräistä jos ei ostaja tiedä ihan missä mennään. 03-05 Tuonoissa ilmoitetaan vakiona olevan lähteestä riippuen 125-126,5 heppaa koneessa. Takarenkaalle noista polleista päätyy sitten 12-15% pienempi lauma...
Siis tiedätkö että tämä kyseinen tapaus on vm.03?
Mistäs tämän voi todentaa?Varmaankin jostain tyyppikilvestä?
confused_orig.gif


Tämän linkin mukaan tehoja pitäisi olla hiukan enemmän kuin tuo 125hv.

Mitens muuten tuo Ironbiten toiminta, toimiiko se hyvin sliparilla vai luinko oikein ironbiten sivulta että suositellaan käyttämään normiputkea?

Edit: Vai onko tämä kyseinen maatalousliikkeen tapaus tämä?

Siis -03 ollut 126hv Tuono Fighter ja -04 ja -05 ollut 138hv Tuono R? Pihalla kuin lumiukko...
biggrin.gif
 
Valerossi:

Väristä päätellen on 2003. Seuraava vuosikerta eli 2004 oli joko mustaa, punaista tai niin kuin mulla hopeeta.

Tyyppikilpi voisi olla juu hyvä mutta kyllä tuo väri kertoo enemmän kuin tuhat sanaa tässä kohtaa. Tietty myös rekisteöintipaperit voisi olla oiva lähde...

Täyttä bullshittiä on näköjään Bikezin sivuilla. Käy katsomassa esim. www.aprilia.com ja siellä se museo-osio niin löytyy Tuonon oikiat tiedot. Siellä on tosin Factory ja R versio vaan näytillä mutta molemmissa on ilmoitettu 92kw tai 125 hp tehoja. Nakkilan Tuonon huolto-ohjeessa on merkitty tehoksi taasen 126,5 hp...

Lastu on suunniteltu toimimaan parhaiten normiputkella. Jos johonkin muuhun putkeen päädyt niin suosittelen jotain muuta lastua tai sitten sitä parasta mahdollista vaihtoehtoa eli peeceetä kera sen kustomikartan.

02 vuoden eka tuonot oli R malleja eli nykyisiä factory merkin omaavia laitteita hiilariosineen. Fighter taisi olla 03 lempinimi ja 04-05 siirryttiin sitten tähän R ja Factory systeemiin. Kaikissa 1. sukupolven Tuonoissa kautta aikain kuitenkin sama masiina.

Saa korjata jos olen metsikössä...

Jos muuten Aprilliasiat rupeaa kiinnostamaan enemmänkin niin www.apriliaforum.com tarjoaa vastauksen yhteen jos toiseen mieltä askarruttavaan asiaan
thumbs-up.gif
 
Kävinpäs tänään nakkilassa testaamassa uutta Tuonoa. Todella mukava peli 120kmh saakka, mutta yli 150 nopeuksia turha edes kuvitella. Tärisee ja keula alkaa vatkaamaan yli 150 nopeuksissa todella ärsyttävästi, mutta eihän tuota sellaisiin nopeuksiin ole edes tehty. Johtuen varmaan pyörän korkeudesta.

Mukavasti ja rauhallisesti nousi keulakin pystyyn kun hiukan antoi happea koneelle.
bowdown.gif


Olisi varmaan vahva ehdokas JOS olisin vaihtamassa nakupyörään.

Viime perjantaina kävin kokeilemassa KTM Super Duke 990:stä ja siihen verrattuna Tuonossa on enemmän käytönnöllisyyttä. Ja pyörällä voi jopa ajaa ihan nätistikin. Mukavan vääntävä ja toimiva kokonaisuus.
 
Back
Ylös