Tuontipyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eagle57
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

eagle57

New member
Olisi kiikarissa amerikasta tuotettu Harley. Kyselisinkin vähän katsatuksesta ja eu-vaatimuksenmukaisuustodistuksesta. Tuo vaatimuksenmukaisuustodistus taitaa olla pakollinen hommata? Ja kun sen joutuu ostamaan maahantuojalta, niin hinta mahtaa olla aika suolainen, kun kyseessä on pyörä joka on "harmaatuontia"? Eikös tuo vaatimuksenmukaisuustodistus ole katsatusta varteen? Ja miten katsatus sitten hoidetaan?Onnistuuko missä tahansa autonkatsatusasemalla?

No eipä tullut vastauksia. No eiköhän tuo selviä sitten kun pyörä on tullut Suomeen.
Saattaa tulla ongelmia valojen ja pakoputkien kanssa. Valot saa hoidettua aika halvalla, mutta pakoputket maksavat jos joutuu vaihtamaan.
Mites Harrikoiden putkissa on vaimenninosa kiinni. Vai pitääkö vaihtaa koko putki käyriä myöten? Kertoisko joku joka tietää.

Näistä asioista on käyty tosiaan paljon keskustelua tuolla H-DCF:n keskustelufoorumilla. En muista toimiiko haku ei-jäsenille eli saatat joutua paljon kahlaamaan juttuja.

Oon itsekin harkinnut Night Trainin tuottamista Jenkeistä. Nyt kun dollari on halpa, niin vois olla aika kannattava homma. Riippuu totta kai paljon siitä kuinka halvan tai vanhan yksilön sieltä tuo. Itse olen ajatellut lievästi kolaroitua 2000-luvun pyörää. Kenties jopa niinkin uutta kuin 2006-mallista...

Pyöriä on tuota paljon amerikasta eli ei se mikään ihan ylivoimainen homma ole. Siellä myös toimii kavreita jotka korvausta vastaan hakevat pyörän ja huolehtivat sen rahtaamisesta Suomeen. Tässä esim. yksi:Amertrading

edit. Sen verran vielä kun kysyit noista vaimentimista, eli kyllä alkuperäisistä putkista saa vaimentimet pelkästään irti. Useinhan HD:hin on ainakin vaimentimet vaihdettu, mutta jos kiltisti kysyy joltain, kellä on alkuper. vaimentimet jäljellä, niin voit saada katsastuksen ajaksi lainaksi alkuperäisvaimentimet. Vaikka pientä korvausta vastaan. Nuo varmaan maksaa saatanasti jos maahantuojalta kysyt.
veryangry.gif

Kiitos kommenteistasi. Olen kyllä käynyt hdcf:n sivuilla, mutta siellä ei suoranaisesti ollut puhetta tuosta asiasta, ainakaan en löytänyt. Kun kyselin putkien hintaa eräästä HD kaupasta, niin sanoivat 500e/pari. Kuulin myös, että katsastuksessa käytetään "joskus" lainaputkia. Kun olisi joku kaveri, niin voisi kysyä niitä lainaksi. Korvausta vastaan tietenkin.
Eiköhän tuo vaimenninasia vielä selviä kun vain pääsee lähemmin katsomaan putkia.

Kannattaa käydä tsekkaamassa noi tekniikkakysymykset MMAF:n sivuilta ja jos tarvii ko. neuvoja niin on hyvä muistaa ettei heidän toiminta ole ilmaiseksi tullu, joten jo hyvästä työstä kannattaa liittyä jäseneksi
062802jumpie_prv.gif

Samoten MMAF:n vaikutusvalta perustuu SMOTO:n kontakteihin, joten ei ole suuri kustannus maksaa molemmista hyvistä... ettei käy niinkuin tässä kauhuskenaariossa

Samassa junassa kuin moni muu, eli halpa dollari kiehtoo.

Buell XB12 olisi varmaan kiikarissa, mutta..

..Jotta suomen kilpiin menee, niin olen antanut itseni ymmärtää, että seuraavaa tarvisi:

- alkuperäiset valot, putket jne, joissa e-hyväksyntä

- vastaavuustodistus

Putket ja muut luulisi löytyvän joltakin lainaan, mutta onko tuon vastaavuustodistuksen kanssa sen kummempia, kuin soittaa esim. Sumekolle ja antaa heille rahat?

Samassa junassa kuin moni muu, eli halpa dollari kiehtoo.

Buell XB12 olisi varmaan kiikarissa, mutta..

..Jotta suomen kilpiin menee, niin olen antanut itseni ymmärtää, että seuraavaa tarvisi:

- alkuperäiset valot, putket jne, joissa e-hyväksyntä

- vastaavuustodistus

Putket ja muut luulisi löytyvän joltakin lainaan, mutta onko tuon vastaavuustodistuksen kanssa sen kummempia, kuin soittaa esim. Sumekolle ja antaa heille rahat?
vastaavuustodistus maksaa 315€, Säännöt on taas muuttunut 1.7.2008 alkaen, Jos pyörä on amerikassa rekisteröity 17.6.2003 jälkeen kannattaa ottaa tarkasti selville saako pyörään tuota paperia. Kaikkiin pyöriin ainakaa uudempiin sitä ei saa
sad_orig.gif

-Ilman ko. paperia pyörää ei saa mitenkään kilpiin

crazy.gif

Back