• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tuplaäksä kuskit xx

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

FJ20

New member
Ne jotka ajavat pitkää matka-ajoa kertokaa miten pitkälle ajatte vaivattomasti ennen kuin tarvitsette lepuuttaa käsiänne tai pysähtyä käsivarsien ja ranteiden virkistämistä varten. Ajatko helposti tankillisen ennen seuraavaa huilailua. Kerro myös miten pitkä olet.

Ensimmäisena kesänä ei voinu ajaa kuin 100-150km ennen kuin oli kämmenet ja ranteet tulessa, throtlerocket-läpyskä auttoi asiaan hieman. Nyt toisena kautena ei ole enää ollut ollenkaan moisia ongelmia, johtunee ehkä tottumuksesta.On löytynyt se oma ajoasento ja ajon rentous.nyt menee tosiaankin se tankkaus välikin helposti.

Olen 174cm lyhyt...

Kokoa on 178 cm mutta omaan kohtuullisen pitkät kädet. Pystyn halutessa ajamaan xx:llä kuin bemarilla konsanaan
tounge.gif

Reissussa olen huomannut, että ensimmäinen 100 km on aika ikävä, mutta sitten menee tuollaiset 1,5 - 2 tuntia yhdeltä istumalta. En kyllä siis pysty tankkia tyhjäksi kerralla ajamaan, joten rannejumppaa tarvitaan lisää.

177cm lyhyt ja ekana vuonna kädet tuppasivat väsymään noin 200km jälkeen...tänä vuonna ei moista ole esiintynyt.

Ne jotka ajavat pitkää matka-ajoa kertokaa miten pitkälle ajatte vaivattomasti ennen kuin tarvitsette lepuuttaa käsiänne tai pysähtyä käsivarsien ja ranteiden virkistämistä varten. Ajatko helposti tankillisen ennen seuraavaa huilailua. Kerro myös miten pitkä olet.
Tuota ööö... vatsa ja selkälihakset kuntoon, niin eipäs kädet puudu. Jos pelkkien käsien varassa ajelet niin hommastahan tulee pelkkää tuskaa.
sport05.gif

Tuo käsien puutuminen ekana kesänä xx:n sarvissa oli minullakin havaittavissa, mutta tosiaan nyt toisena kesänä ei puutumista ole ollut, jänskä juttu! Varmaan turha jäpittäminen on jäänyt pois.
biggrin.gif

Tuota ööö... vatsa ja selkälihakset kuntoon, niin eipäs kädet puudu. Jos pelkkien käsien varassa ajelet niin hommastahan tulee pelkkää tuskaa.
sport05.gif
Mites tuossa selkä- ja/tai vatsalihasten kunto auttaisi, meinaan ranteiden väsymiseen. Ajaessani nojaan eteenpäin eli tankoon molemmilla käsilläni. Ajoasento on nojampi (ei kyykympi) kuin vaikkapa kustomeissa. Jos kevennän nojausta selkä eli vatsalihasten avulla, luulis sen käyvän työlääksi aika äkkiä.

Kertoisko joku mikä juju tuossa on. Eipä silti, kyllä niitä lihaksia kannattaa kuntouttaa.

Olen 1,72m lyhyt.
Tankin iltalenkki meni kevyesti yhdellä jalan nostolla.
Päivässä 800+km olen ajellut.
Minusta ajoasento on itselleni "just".
Istuinkorkeus oli rajoilla ja vaati tarkkuutta.
Kaupunki pyörityksissä asento tuntui olevan hiukan käsien varassa.
Vatsa tankkia vasten ja menoksi.
Kyyti oli hyvää selkäterapiaa.
Jos oli tankkilaukussa tavaraa, niin vasen nyrkki laukun ja potan leukakaaren väliin; piti vain varoa ettei nukahda.
sport05.gif

Kyllä se tankillinen menee aika helpostikin. Heitin tässä viikonloppuna about 900 kilometrin lenkin ja ei paikat pahemmin puutuneet. Niin ja kuski on 181 cm pitkä...
EMC:n huoltomies sai mut kokeilemaan throttle rockeria tällä reissulla ja alun pienen totuttelun jälkeen tuntuu aika hyvältä...
062802jumpie_prv.gif

Mä oon 185cm pitkä ja käsien puutumista ei oo ollu, ainoa mikä mulla tuppaa puutumaan on persus ja aina noin 250km ajamisen jälkeen...tosin sitten on jo hyvä alkaa etsimään löpöä jostain ja silloin pääsee vähän jaloittelemaan...
Kyllähän se niin on että tuplaäksällä ajaa täältä ikuisuuteen!  
tounge.gif

Vaikuttaa aika paljon myös se että minkätyyppisiä teitä köröttelee. Tankillinen menee ranteiden puutumatta helposti jos on liikeellä isompivauhtisella hyväkuntoisella tiellä, vauhti keventää kummasti.

Vastaavasti maaseutu/mutkapätkät eivät tietenkään ole niin tasaisia pinnaltaan ja puutuminen aivan toistaluokkaa, 100-150km jälkeen on meikäläisen kyllä pysähdyttävä kaasurannetta notkisteleen, silti ajelen noita teitä jatkuvasti, mistälie johtuu  
smile_org.gif

Niin sitä lyhyyttä löytyy 184cm

Mulla ei niinkään ranteet vaan nuo nyrkit tapaa puutua. Vaihtelevilla matkoilla, mutta lähes aina. Ei sietämättömästi, mutta kiusallisesti. Ehkä ranteilla tarkoitetaan samaa!?!

Mittaa 181cm. Töppöraajat. Kai sitä vaan pitää totutella.

On se silti kelpo pyörä
buttrock.gif

Vauhti keventää eli ilmavirta nostaa kun pitää itsensä esillä.
Mitenkähän nuo peräreikäprutkut eli varsinaiset kyykyt.
Mitenkähän pitkiä niillä ajetaan ennen taukoa. Eihän ne toisaalta ole matka-ajoon tehtykään vaan muuhun.
Itse olen perussuomalainen persjalakanen tyyppi, 173 cm pätkä. Oikean käden ranne on kovilla, mut voi helpottaa sen kaasulärpykän kanssa. jjn xx:n kokemus mielenkiintoinen.
On aika lailla näköjään kiinni yksilöstä ruumiin rakenteesta yms.

Ei väsy ranteet eikä käsivarret, alkukaudesta kämmenpohjat oli välillä turrat mutta niin on ollu aiempinakin kesinä aiemmilla pyörillä. Nyt ei  enää puudu eli matka maittaa mukavasti, pysähdeltyä tulee pidemmillä reissuilla ihan fiiliksen mukaan  
smile_org.gif

Niin ja sitä pituutta kuskilla on 178cm
biggrin.gif

Ne jotka ajavat pitkää matka-ajoa kertokaa miten pitkälle ajatte vaivattomasti ennen kuin tarvitsette lepuuttaa käsiänne tai pysähtyä käsivarsien ja ranteiden virkistämistä varten. Ajatko helposti tankillisen ennen seuraavaa huilailua. Kerro myös miten pitkä olet
Allekirjoittaneen VFR:llä tulee aina välillä ajettua "sormenpäillä". Ajaminen on paljon rennompaa kun ei nojaa kovin paljon tankoon. Polvet vain kiinni pyörän kylkeen ja rento ajoasento päälle, sormenpäillä ohjaten.

Molemmilla ajaneet, miten on, kuinka paljon pystympi ajoasento VFR:ssä on kuin Bläkkärissä? Ainakin kylmiltään tyypättynä ero ei ole kovin suuri.

Asiasta siis viidenteentoista, VFR:llä menee siis helposti ainakin tankillinen - tankkaus - tankillinen -tankkaus -puolitankillista -tauko. Sen verran on tullut kokeiltua... Ja allekirjoittaneen pituus 170 cm.

EDIT: Tosiaan, sillä 'sormenpäillä' ajamisella saattaa olla myös vaikutusta ilmavirran antamaan tukeen. Eli pystympänä tuuli tukee ruumista paremmin. VFR:ssä on myös pleksissä 'skuuppi', joka päästää hieman ilmaa pleksin alta kuskin syliin. Tämäkin saattaa vaikuttaa ranteiden puutumattomuuteen...

Tänä kesänä on kerran tullut ajettua 800km päivärupeema. Kaasukäden pikkurilli ja nimetön tuppas puutuun ja vasemman käden olkavartta sai lepuutella kun ajeltiin 100-150km kerrallaan. Pari senttiä kun sais kliponeja ylemmäs, vois auttaa, tulee meinaan nojattua aika raskaasti kuitenkin noihin tankoihin kun ajoasento on sen verran etukeno.
Oon 181cm tumppi. Oikeastaan ongelma jos tota siksi pitää nimittää korostuu suoraa baanaa ajaessa - mutkapätkät ei väsytä lainkaan.

Molemmilla ajaneet, miten on, kuinka paljon pystympi ajoasento VFR:ssä on kuin Bläkkärissä? Ainakin kylmiltään tyypättynä ero ei ole kovin suuri.
Eilen parisataa kilometriä VFR:llä ajaneena vois sanoa että ajoasento on jonkinverran pystympi, stonga on hieman ylempänä ja tankki on hieman lyhempi jolloin pääsee vähän pystympään. Ei kuitenkaan ihan mahdottomia eroja ole...

Eilen parisataa kilometriä VFR:llä ajaneena vois sanoa että ajoasento on jonkinverran pystympi, stonga on hieman ylempänä ja tankki on hieman lyhempi jolloin pääsee vähän pystympään. Ei kuitenkaan ihan mahdottomia eroja ole...
Mitä itse oon ajanut parilla VFR:llä on VFR:ssä selvästi pystympi ranteillekäymättömämpi ajoasento.

no niin...nyt on sit jo päästy ajamaankin...tohtori otti kipsin pois kädestä ja lauantaina uskaltauduin ajelemaan oikeen kunnolla ja tollanen 8 tuntia meni erinäisiä teitä ajellessa sateessa ja enpä huomannut mitään käsissä...mut ei sitä vaivaa ole ollut muillakaan pyörillä....ja pituutta on vaatimattomat 178 kertynyt...

Pari senttiä kun sais kliponeja ylemmäs, vois auttaa, tulee meinaan nojattua aika raskaasti kuitenkin noihin tankoihin kun ajoasento on sen verran etukeno.
Lucasiltahan löytyy noita settejä, joilla ajoasentoa voi korjailla. Viime syksynä ajoin XX:ää, jossa oli tuommoinen korotussetti ja ajoasento vastasi etunojan osalta aika lähelle CBR1000:sta eli oli melko pysty. EMC maahantuo noita Lucaseja ja jälleenmyyjänsä toimittavat ympäri maata.

Back