Turku - Gdynia laivayhteys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Go-Za

TET Linesman Finland
YLE Uutinen
Yhteinen aiesopimus on olemassa mutta rohkenen epäillä hankkeen toteutumista koska Hki - Gdansk lopetettiin kannattamattomana.
 
Aikoinaan Finnlinesin laivat poikkesi ainakin paluumatkalla Gdyniaan sen verran pitkäksi aikaa että laivafirma järjesti muutaman tunnini turistireissuja Gdyniaan. Olishan tuo ihan kiva reitti mutta saa nähdä toteutuuko.
 
Finnlines ajoi reittiä H:ki- Gdynia- Rostock aina vuoteen 2013, kunnes syksyllä matkustajaliikenne loppui, rekkaliikenne jatkui senkin jälkeen. Viimeisenä kesänä käytössä oli vanhat Hansa-luokan laivat, palvelu ja valikoimat ravintolassa ja "kaupassa" olivat alasajon mukaisia...
 
Finnlines ajoi reittiä H:ki- Gdynia- Rostock aina vuoteen 2013, kunnes syksyllä matkustajaliikenne loppui, rekkaliikenne jatkui senkin jälkeen. Viimeisenä kesänä käytössä oli vanhat Hansa-luokan laivat, palvelu ja valikoimat ravintolassa ja "kaupassa" olivat alasajon mukaisia...

Henkilökohtaisesti ei kyllä itseäni häiritse jos laivan kauppa ja ravintola ei ole kummonen, kunhan on mukava paikka missä omia eväitä saa nauttia. 24h menee kuitenkin mukavasti vaikka korttia lätkien ja tuo reitti "säästäisi" n.1100-1200km via baltican läpi ajamisen jos määränpäänä on mikä tahansa keski-euroopan kaupunki.

Jos hinta suuntaansa pysyisi esim. satasen tienoilla (pyörä ja pyöränvietävä) niin tämä olisi todella kiinnostava reitti.
 
Henkilökohtaisesti ei kyllä itseäni häiritse jos laivan kauppa ja ravintola ei ole kummonen, kunhan on mukava paikka missä omia eväitä saa nauttia. 24h menee kuitenkin mukavasti vaikka korttia lätkien ja tuo reitti "säästäisi" n.1100-1200km via baltican läpi ajamisen jos määränpäänä on mikä tahansa keski-euroopan kaupunki.

Jos hinta suuntaansa pysyisi esim. satasen tienoilla (pyörä ja pyöränvietävä) niin tämä olisi todella kiinnostava reitti.
Juuri näin. Etenkin kotiinpäin tullessa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos hinta suuntaansa pysyisi esim. satasen tienoilla (pyörä ja pyöränvietävä) niin tämä olisi todella kiinnostava reitti.

Olisi. Mutta miten mulla on sellainen mielikuva että Itämeren yli reitin hintataso ollut jotain todella paljon enemmän :dunno:
 
Henkilökohtaisesti ei kyllä itseäni häiritse jos laivan kauppa ja ravintola ei ole kummonen, kunhan on mukava paikka missä omia eväitä saa nauttia. 24h menee kuitenkin mukavasti vaikka korttia lätkien ja tuo reitti "säästäisi" n.1100-1200km via baltican läpi ajamisen jos määränpäänä on mikä tahansa keski-euroopan kaupunki.

Jos hinta suuntaansa pysyisi esim. satasen tienoilla (pyörä ja pyöränvietävä) niin tämä olisi todella kiinnostava reitti.

En ottanutkaan kantaa mahd. tulevan reitin tasoon, tarkensin vain kahden ensimmäisen kommentoijan muisteluja viimeksi liikennöidyistä Suomen ja Puolan välisistä reiteistä.
 
Jos hinta suuntaansa pysyisi esim. satasen tienoilla (pyörä ja pyöränvietävä) niin tämä olisi todella kiinnostava reitti.

Olisi. Mutta miten mulla on sellainen mielikuva että Itämeren yli reitin hintataso ollut jotain todella paljon enemmän :dunno:

Juu voisin kuvitella, että satasella ei kyllä saa matkan kuin affenamaalle, 3-5 vois olla lähempänä totuutta.

Suunnilleen tohon hintaan on lipun saannu, kun ei ota hyttiä ollenkaan. Ostaa matkan ns lepotuolipaikkana :;):
 
Juu voisin kuvitella, että satasella ei kyllä saa matkan kuin affenamaalle, 3-5 vois olla lähempänä totuutta.

Saatoin olla liki viimeisiä joka tuon välin meni ainanaan 2013 syyskesästä, Siis Vuosaari-Gdynia-Rostock ja takaspäin. Kahden hengen ikkunallisessa hytissä prätkällä edestakainen hinta näkyi olleen 885e. Kiertoajelu oli jostain syystä ilmainen tullessa Gdyniassa, Sopotissa ja Gdanskissa
 
Finnlinesin hinnoissa helposti hämää tuo ruokailu kun ne maksetaan valmiiksi. Ensi kesän menopaluun (Travemunde) ruokapaketin hinta kahdelta 274 E joka on neljäsosa kokonaishinnasta. Hankala on olla eväidenkään kanssa liikkeellä.
 
Vuosaaresta Travemundeen mennessä on kaksi ongelmaa, päätön aikataulu ja se, että on pakko syödä mättöruokaa. Uusi reitti olisi oikein tervetullut.
 
Vuosaariesta Travemundeen mennessä on kaksi ongelmaa, päätön aikataulu ja se, että on pakko syödä mättöruokaa. Uuusi reitti olisi oikein tervetullut.

Kolmantena, joutuu etsimään yöpaikan heti Traveen tullessa, se kannattaa myös laskelmoida budjettiin paitsi jos haluaa ajaa yöllä.
 
Messuilla oli TFMK:n esitys, jossa oli laskettu kokonaiskustannukset matkasta jonnekin Hartzin seudulle. Halvin oli ajo Klaipedaan Liettuaan ja sieltä lautta Travemundeen. Vertailussa oli mukana lähes kaikki eri vaihtoehdot, joilla matkan voi tällä hetkellä suorittaa ajamalla ja erilaisilla lauttayhdistelmillä. Laskenta piti myös sisällään tarvittavat majoitukset ja bensakulut. Muistaakseni pyörän kilometreille ei laskettu kustannuksia.
 
Kolmantena, joutuu etsimään yöpaikan heti Traveen tullessa, se kannattaa myös laskelmoida budjettiin paitsi jos haluaa ajaa yöllä.
Kauan sitten ajoon Saksan läpi yön ja olin puoliltapäivin Italiassa Cortinassa. Ihan käypä noinkin, jos pystyy nukkumaan varastoon ja pyörässä on hyvät valot.
 
Otin kuvan messuilla. Tässä vertailuhinnat:
katso liitettä 25846
Noinkohan ovat kattoneet aikatauluja.
Viime kesän Tallinnan aamulaivalta ei olisi ehtinyt rekkojen seassa mitenkään Klaipedaan iltapäiväksi. Tai sitten muistan väärin. Sieltä laiva lähtee muistaakseni klo 16? Tai sitten muistan väärin. Muuten olisi houkutteleva reitti kokeilla.
 
onkos joku matkannut paluureissua tuolla trave-latvian Liepaja reittiä stenalinellä?
sinne saa kohtuuhalvat piletit, luokkaa 80-100e /ukko ja pärrä directferriessien mukaan.

Se on ihan varteenotettava reissun kevennys- ja antaa vielä päivän baltiassa... ja tallinnastahan pääsee muutamalla kympillä suomeen.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös