Turvaliivi

Turvaliivi -

• Käyttäisin jos jostain löytäisi sopivat

Ääniä: 0 0,0%
  • Käyttäisin jos jostain löytäisin huomaamattomat

• Käyttäisin jos jostain löytäisi sopivat ja ei niin räikeät

• Voisin käyttää jos joku muukin käyttäisi

• En ikinä pistä päälleni

• Ääniä yhteensä
    0

suzuki_GS1100G

New member
Ruotsissa kesällä 2007 ajellessa 99% mopo kuskeista piti yllään keltaisia tai punaisia turvaliivejä.

Mopot näkyivät kauas ja kulku näytti turvalliselta.

Itse koitin etsiä Suomesta soveliaita liivejä, mutta kahden € liivit ei kestä päällä kuin yhden lyhyen reissun.

Itse pistin rastin kohtaan "Käyttäisin jos jostain löytäisi sopivat ja ei niin räikeät"

Turvaliivien käyttäjät erottuu liikenteessä huomattavasti kauempaa.. En usko että tulen itse moisia pukemaan, mulla on huomioväritys ajovarusteissa
smile_org.gif

mulla on ajopuvun väritys sellainen, että kyllä sen pitäis huomata jos ei ihan puusilemä ole
biggrin.gif

mutta ehkä voisin myös jotain liiviä käyttää jos ne ei olis sellaisia lepalepa mallisia.

Unohtui tuo käytän vaihtoehto, kun en itse moisia vielä käytä.

En taida saada sitä enään mukaan vaihtoehtoihin, vai saanko?

Itellä on tosiaan mustat varusteet ja ne eivät näy pitkälle.

Tuota rähinäremmiä katselin, mutta se ei taida edestäpäin näkyä. Takaa ja pimeällä varmasti, mutta näkyykö edestä. Lähinnä tulee mieleen tilanne, jossa mopolla ajetaan suoraa tietä ja joku tuuppaa oikealta (tai vasemmalta) eteen.

Kun vaan jostain löytäisi sopivan kokoisen, ei lepalepa mallia ja vetoketjulla varustetun niin voisin kyllä hommata.

en tod käytä riittää että duunissa saa kärsiä sitä väriä jo liikaakin.
jos kaiken pitää olla niin pirun turvallista jääkää kotiin
033102bebe_1_prv.gif

Toisaalta hankin jo uuden ajotakin aikaisemman mustan tilalle. Uudessa Rukan Goressa väritys on puna-musta. Täytyy kysäistä muilta, miten näkyy. Viime kesänä maantieajossa mielestäni autoilijat reagoivat kuitenkin eritavalla käyttäessäni huomioliiviä. Totta on, että tuo kaikille sopiva koko on epämukava, minulla ainakin liivi haukkasi ilmaa niskan puolelta ja selkään muodostui tuolloin iso pallo, joka repi ikävästi taaksepäin. Ehkä tuokin ongelma poistuisi, jos selkämykseen leikkaisi viisteen, josta pakkautuva ilma pääsisi virtaamaan pois.

Tässähän vois olla bisneksen paikka jollekkin moporättitehtailijalle.

Eihän noiden liivien välttämättä tarvitse olla noita 'kahden euron päiväkotimalleja', voisihan niistä tehdä fiksummankin näköisiä ja tarkoitukseen sopivia. Vois koristella valmiiks mopomerkeillä tai kerhotunnuksilla tai

Joskus muinoinhan sitä viriteltiin kaikenlaisia koristeltuja farkkuliivejä nahkatakin päälle...tarkoitus vaan oli joku toinen, kun vaan muistais mikä....

En pue lainkaan turvaliiviä päälleni, ovat sen verran ruman näköisiä.
Turvallisuus ei ole niin tärkeä asia että tekisin tai hyväksyisin lähes mitä vaan turvallisuus syistä. Mieluummin pysyn lähes haamuna liikenteessä.

en tod käytä riittää että duunissa saa kärsiä sitä väriä jo liikaakin.
jos kaiken pitää olla niin pirun turvallista jääkää kotiin
033102bebe_1_prv.gif
Joo, hiukan sammaa mieltä. Liika on välillä liikaa. Kait tuollainen sopii jollekkin, mutta että kyykyllä pitäis päästellä uskottavasti tuollainen hirveän näköinen liivi päällä, ei kiitos.

Kyllähän noita löytää jos vain haluaa
wink.gif

Tuossa on vähän siivompaa liiviosastoa. Pistän itse tuossa vuoden vaihteen jälkeen ICONit tilaukseen...en tosin tuosta putiikista, mutta kuitenkin. Tuota Mesh-versiota on kehuttu ADVRiderin palstalla.

Jos joku ihmettelee tuota military-kytköstä niin jenkkien tukikohta-alueilla henkilökuntaan kuuluvat eivät saa ajaa prätkällä jos ei ole liiviä. Siellä on muitakin hassunhauskoja sääntöjä..kuten esim. pitää osallistua varuskunnan yhteisajeluihin tietty määrä jne.

Ei kuulemma lepata ja jos vielä epäilyttää niin sitten löytyy Kushitaniltakin versio, jota kehutaan lepattamattomaksi. Aika napakalta näyttää.

Tossa vielä yksi liivimalli lisää.

Xenonit on pyörässä jos ei vieläkään näy.. ni pitkät päälle ja niissäkin xenonit... liivejä en laita.. menee hieno rotsi piiloon..
veryangry.gif

Jätin äänestämättä sopivan vaihtoehdon puuttuessa... Eli käytän hämärällä, pimeällä ja kostealla kelillä sekä pitkällä matkalla....
Mun liivit (siis heijastinliivit) on muuten allaolevan oloiset, mut niissä ei ole ledivaloa pystyheijastimissa (kuvassa olevassa on ledit) ja niissä on sivusäätöjen lisäksi tarrakiinnitys edessä. Lisäksi heijastin on leveämpää ja kiertää myöskin alaosassa vyötärön ympäri... Käytännössä siis verkkokankaasta tehty liivi jossa on leveät heijastimet.
Maksoi alta kympin Ivalosta, mutta samaa liiviä olen nähnyt etelässäkin, mm. Humppilan Hanxin lähellä olevassa suoramyyntikaupassa.
Ei lepata tuulessa eikä kastu märäksi sateessa, kun ei siinä ole mitään semmoista materiaalia joka imisi veden.
pb_heijastinliivi_3.jpg

En ole vielä käyttänyt kun ei ole ollut sopivaa. En muutenkaan lyhyillä pätkillä, mutta mitkälle reissulle voisi laittaa päälle. Varsinkin tuolla Itä-Euroopassa voisi olla hyvä olla päällä.
sport05.gif

Back