• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Turvatonta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinna
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pinna

New member
Kuinkahan paljon moottoripyörä onnettomuuksista on ulkopuolisten aiheuttamia.
Tänäänkin 100km lenkillä 3 kappaletta autoilioden aiheuttamaa vaara tilannetta

Hyrylässä kaksi autoiliaa kilpaili kaksikaitaisella tiellä vasenmalta ohi kovaa  etumaisena oleva vaihtoi kaistaa onneksi perässä oleva ehti kans

Hyrylän jälkeen motarilla vastaan tulevien puolella auto katollaan omalla puolella lasin siruja tiellä
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
???

Kehä ykköselle ajaessani liian pieni vauhti 60km samasta liittymästä perässä oleva autoilia veti rinnalle yritti estää kehälle ajon
buttrock.gif

SAIRASTA TOUHUA
sport05.gif

Mitä tuossa muutaman vuoden kohdalta on tilastoa kuolemaan johtaneista onnettomuuksista niin yli puolet on aivan itse aiheutettuja.

iteki tänää ajellu sellasen 200km
062802moto_prv.gif
ja muutama vaaratilanne tullu itellenikin eteen.. mutkatiellä tahtoo autoiliat vähän oikoo ja ne tulee sit mutkassa keskellä tietä vastaan
mad.gif

onneks noihin tilanteisiin osaa ennakolta varautua niin ei satu vahinkoja
cool.gif

Poliisimopo ajo takaa pillit soiden kyykyttelijää tässä Lapualla 40km/h alueella länsipuolen tietä Nurmosta päin kohti keskustaa aika kovaa kyytiä noin varttitunti sitten. Toivon mukaan kukaan sivullinen ei jääny alle!

Yleisin moottoripyöräonnettomuustyyppi on tieltä suistuminen ilman toista osapuolta. Kakkosena on kohtaamisonnettomuudet joissa syy voi olla toisessa osapuolessa.

Mitä tuossa muutaman vuoden kohdalta on tilastoa kuolemaan johtaneista onnettomuuksista niin yli puolet on aivan itse aiheutettuja.
Mikä tilasto ?
Tuoltahan niitä löytyy http://www.motosurvival.com/Fi/Onnettomuudet/index.html
Ja itseaihetetuilla tarkoitin tapauksia miisä mopo on lähtenyt käsistä liian suuren tilannenopuden tai ajotaidottomuuden tai koheltamisen takia.

Tänään pelästy meikäläinen (ajoin pakettiautolla) sekä joku motoristi.

Ajelin ykköstietä kohti helsinkiä ja perässäni tuli myös pari muutakin autoa.

Sitten näen moottoripyöräily pariskunnan joka tulee (ilmeisesti bläkkärillä) risteykseen ja kääntyy oikealta (kolmion takaa) minun eteen ja lähtee ajamaan samaan suuntaan.

Jarruttelen reippaasti vähän pyörän viereen ja sitten MP-kuski
huomaa peilistä mun pakun ja vetää paniikissa kaasun pohjaan ja
pyörä vähän keulii ja tulee alas ja vähän woblaa.

MP-kuskilla oli esteetön näkyvyys muhun ja mun perässä ajaviin, mutta ei ilmeisesti tällä kertaa jaksanut kääntää päätä.

No toivottavasti oppi jotain jos henki on kallis...

Tänään pelästy meikäläinen (ajoin pakettiautolla) sekä joku motoristi.

Ajelin ykköstietä kohti helsinkiä ja perässäni tuli myös pari muutakin autoa.

Sitten näen moottoripyöräily pariskunnan joka tulee (ilmeisesti bläkkärillä) risteykseen ja kääntyy oikealta (kolmion takaa) minun eteen ja lähtee ajamaan samaan suuntaan.

Jarruttelen reippaasti vähän pyörän viereen ja sitten MP-kuski
huomaa peilistä mun pakun ja vetää paniikissa kaasun pohjaan ja
pyörä vähän keulii ja tulee alas ja vähän woblaa.

MP-kuskilla oli esteetön näkyvyys muhun ja mun perässä ajaviin, mutta ei ilmeisesti tällä kertaa jaksanut kääntää päätä.

No toivottavasti oppi jotain jos henki on kallis...
No joo... Tossa on jo MP-kuskilla peiliin katsomista ja pitkään.

Ite tulin tänään päivällä viitostietä kotiin eikä mitään ihmeellistä. Kunhan muisti katsoa peiliin ennen ohituskaistaa, koska autoiliat tykkää ottaa ennakkoa.
Lahden kohdalla moottoritie oli sitten sen verran kuuma ja nykivä, että siiryin vanhalle tielle joka oli tyhjä autoista ja täynnä ajonautintoa
smile_org.gif

Ei oikeastaan liity asiaan, mutta ihmettelin tänään Lahden motaria etelään päin ajellessani yhtä juttua:
Jos tulee rampilta moottoritielle, miks pitää hullun lailla kiihdyttää, että ehtii ahtaa kopperonsa jonon viimeisenä ajavan (tässä tapauksessa joku customilla liikkeellä olleet kaksi henkilöä) eteen, kun normaalilla lähdöllä olisi voinut liittyä turvallisesti jonon jatkoksi?

Kyllä tarkkana saa olla liikenteessä, ei se aiemmin haukkumani Puolakaan ollut niin kauhea verrattuna juhannuksen menoliikenteeseen äsken mainitulla tiellä.
tounge.gif

Virossa kyllä sai ajaa melko varovaisesti kun ne hullut paahtoivat oikeasti kovaa siellä. Valtateillä kun menit autosta ohi niin eihän Volvo kuski sitä hyväksynyt ja kisahan siitä tuli. Ja Audi kuskin kanssa sama. Ja monen muun. Ja ihan ihme ohituksia vetelivät, tuplakeltasella, risteysalueella ja vaikka missä.

Back