• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tuusmotor Oy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja greatLeo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos myyjät olis provikalla, ehkä tulis tarjottua kaikkee enemmän...taitaa olla enimmäkseen aika paska kiinteä liksa heillä, vai miten lie, ainakin siltä vaikuttaa...siis "rivimyyjillä"..

Jos myyjät olis provikalla, ehkä tulis tarjottua kaikkee enemmän...taitaa olla enimmäkseen aika paska kiinteä liksa heillä, vai miten lie, ainakin siltä vaikuttaa...siis "rivimyyjillä"..

Onko se mikään syy olla tekemättä työtä hyvin...mahdollisesti kohtuu huono kiinteä palkka?

edit...sori ot. Kommentti ei liity ko. liikkeeseen millään muotoa

Varaosapuoli Tuusmotorissa pelasi tosi mallikkaasti tilatut osat tuli sovitussa aikataulussa.Siis ruusuja tarvike/varaosatiskille :)

Viimeksi muokattu:
Tuusmotorista hyvät kokemukset
Asiallisen kaupan tein agustasta ja ovat olleet
Avuksi niin huollon kun varusteiden puolesta.

Toki palvelu ja toimivuus pohjaa ja nojaa Pekkaan
On isossa roolissa ja jos kaikki haluaa hänen kanssa asioida
On vähintäänkin ymmärrettävää että , hän ei voi kaikkea itse hoitaa

Mutta siis , mielestäni hyvä mesta !

Tuossa joku aika sitten kyselin että josko ohjailutankoja olisi myynnissä. Osasin vieläpä kertoa että millaista kaivataan ja kuka toimii tukkirina.
Vastausta tässä vielä odotellaan (ihan on reilu tovi odoteltu, yli kuukauden), tai ei oikeastaan, ostan joltain toiselta, kun Tuusmotor ei suostu myymään...

Muutama vuosi sitten vein pyörän tuonne venttiilien säätöjen tarkistusta varten. Työmääräykseen laitettiin tiskillä vain ja ainoastaan tuo toimenpide. Pyörää hakiessani lasku (ja työkin oli tehty) oli täydestä muistaakseni 30000 km:n huollosta. No sainpahan ilmaisen huollon, kun en tuota tietenkään maksanut. Ei siitä itselle paljon taloudellista hyötyä tullut, kun olin itse vaihtanut öljyn ja suodattimet samalla viikolla.

Risuja huollon tekijälle, joka ei paljon työmääräystä ole lukenut eikä huomiota ollut herättänyt myöskään koneesta laskemansa tuore öljy ja puhtaat filtterit. Ruusuja tiskin takana olleelle, joka ei edes yrittänyt maksattaa minulla mitään ja antoi varsin äänekkään palautteen paikalle sattuneelle huoltohemmolle.

Omat kokemukseni Tuusmotorista ovat vähän ristiriitaiset. Ostin sieltä ekan motskarini 2007 keväällä, ja kaupanteko meni kyllä varusteiden että itse pyöränkin osalta ihan ok, kunnes menin hakemaan motskaria kaupasta:
Mulla piti ITSELLÄ käydä rekisteröimässä pyörä läheisellä katsastuskonttorilla koska "Me ei voida uutta pyörää rekisteröidä uuden omistajan puolesta.." Vaikka toimituskulutkin olin maksanut, rekisteröintimaksukin piti itsellä pulittaa ja huomautin tästä liikkeessä että nyt sälää hyvitykseksi ylimääräisestä vaivannäöstä sekä kuluista. Mutta ei.
Varustepuolen palvelu on ollut aina esimerkillistä sekä myyntipuolellakin homma on sujunut liikoja tyrkyttämättä. Ainoa miinus on tuo rekisteröintihomma joka tänäkin päivänä ihmetyttää.

Aika kumma juttu. Olen itse ostanut jokusen uuden pyörän, enkä koskaan ole joutunut käymään katsastuskonttorilla rekisteröimässä itse pyörää vaan liike on hoitanut asian. Juridisesti kai pyörä on ostajan vasta sitten kun ostaja on lyönyt nimet kauppakirjaan, joten luulisin että myyjä on omistaja tähän saakka vaikka pyörä olisi maksettukin, joten ei pitäisi olla myyjällä ongelmia rekisteröinnissä. Haiskahtaa vedätykseltä.
kotka

Normaalisti liike rekisteröi vehkeen asiakkaan valtuuttamana, eli se ostajan asia jos liike ei sitä tee. Tuolloin taisi systeemi olla vielä hakusessa.

itse ostin viime kesänä kawan tuolta ja pekka oli myyjänä.sai ihan rauhassa miettiä asiaa sekä koeajo onnistui ihan siten kuin halusin.kaupathan siitä joutui tekemään sitten..nyt sitten sattuneesta syystä taidan viedä pyöräni sinne huoltoon..raporttia tulee myöhemmin keväällä miten meni.

Pari vuotta sitten huollatin kawan tuusmotorissa. Huollon jälkeen pyörän katteet
Joka puolelta rasvaisia näpinjälkiä täynnä. Huomautin asiasta mutta eivät
Ottaneet kantaa. Ajelin kotiin pyörän pesuun. En vie toista kertaa.

Huollolle risuja. Asensi renkaan väärinpäin ja venttiilikin oli vaihtamatta. Kiltisti korjas kämmin myöhästyin vain tunnilla missä pitikin olla.
Lisäksi suzukin öljyproppu jätetty kiristämättä ja öljyt mutkassa pitkin takarengasta. Edessäni ollut asiakas samalla asialla ja ilmoitti pyörän olevan liikenneympyrässä nutullaan, hakekaa ja korjatkaa :D Itse pysyin pystyssä vaikka vähän ohjelmaa olikin mutkassa. Tässäkin tapauksessa liike hoiti vastuunsa erinomaisesti!
Varustepuolella homma pelaa mallikkaasti.
Kun olin pyörää vaihtamassa vehkeitä sai hyvin koeajoon ja myyjiäkin oli paikalla. Emme päässeet yhteisymmärrykseen speed triplen välirahasta mutta varmasti käyn uudestaan kunhan pyörän vaihto tulee ajankohtaiseksi.
Huollot teetätän muualla tai takuuttomista mahdollisuuksien mukaan itse.

Nämä kokemukset vuodelta 2011-2012

Tosiaan erinomaisesti hoidettu! Hyvä ettei keltään sentäs henki lähtennyt.

Varaosamyynnille ruusut: Tarvitsin viime lauantaina mopon huoltoa varten osia, ja soittelin putiikkiin. Etsivät ja etsivät mutteivat yhtä löytäneet. Sanoin, että saan sen kyllä muualta ja haen muut. Vartin päästä soittivat perään, että puuttuva osa löyty sittenkin, että tervetuloa. Tuosta ne varsinaiset ruusut - mainiosta asiakaspalvelusta! Itelläni lyheni osiennoutoreíssu samantein useilla kilsoilla säästyneestä ajasta puhumattakaan, kun sain sittenkin tarvitsemani romppeet "yhden pysähdyksen taktiikalla! :thumbup:

ps. Liike on sitten muuttanut hiukan eteenpäin. Vanhoissa tiloissa on nykyään joku automyymälä.

Ruusuja Tuusmotorille.

Jotain palvelu extraa kaipaan vielä mp kaupoista ihan yleisesti, missä minusta liikkeiden olisi mahdollisuus erottautua. Ostaa sitten varusteita tai pyöriä: myyjät voisivat olla agressiivisempia tarjoamaan tuotteita, lisävarusteita ja asioita joita ei kaupanteko hetkellä tule itselle mieleen.

Cheers!

Sanoisin että oikea termi on aktiivisemmin tarjota tuotteita kuin agressiivisemmin tarjota tuotteita.
Agressiivista myyjää ei katso eikä kuuntele kukaan, pakkomyynnillä karkoitetaan asiakkaat.

Aktiivisella myyntitavalla asiakkaalle ehdotetaan lisävarusteita joita hän hyvinkin voisi tarvita, joko tarpeellisia tai muuten vaan mukavia olla ja omistaa.

Vein 650 Vstrommin, vm2010, mittarissa 50Kkm, takarenkaan laakereiden vaihtoon viime keskiviikkona. Samalla laitetaan ketjut ja rattaat. Nyt lauantaina menen laivalla Ruotsiin ja sitä kautta Norjaan, suunnitelmissa hakea pyörä pajalta samana lauantaina aamusella. Aikaa varatessa katsoivat, että osat löytyvät (ketjut, rattaat, laakerit). Tänään tuli puhelu, että olisi hyvä noi stefatkin vaihtaa samalla kun laitetaan laakerit, mutta stefoja, joista pari on jotain Suzuki-spesiaali (?) -kokoa, ei meinaa löytyä mistään, mutta viikossa saadaan. Et silleen.

Heppu yrittää nyt saada vanhat stefat mahdollisimman hyväkuntoisina irti ja laittaa ne samat paikalleen. "Pitäisi tämän reissun kestää". Jokin laakereista on kuulemma suojattu, eikä stefaa edes tarvitse, joten laittaa sen "arimpaan" paikkaan (?). Viikon päästä maanantaina sitten uusi aika, jolloin laittavat uudet stefatkin paikalleen.

En siis näistä asioista itse ymmärrä, mutta tuntuu siltä, että seuraavassa kämpässä pitää olla se autotalli ja pitää opetella korjaamaan itse :)

Aktiivisella myyntitavalla asiakkaalle ehdotetaan lisävarusteita joita hän hyvinkin voisi tarvita, joko tarpeellisia tai muuten vaan mukavia olla ja omistaa.
Juuri tämä varsin "aktiivinen myynti" ainakin itseäni :pissed: mm. Dressman Malmilla => nykyisin kierränkin ko. pisteen kaukaa kun ei ollut kerta eikä kaksi. Luulisi sen nyt herran jestas riittävän kun kaveri tietää mitä tahtoo, marssii sisään, ottaa rätin hyllystä ja kävelee kassalle maksamaan. Niin eikun myyjä tyrkyttää jos vaikka mitä rätiä ja lumpua siinä ohessa ettetkö sä nyt mitenkään tarttis... :rant:

tuntuu siltä, että seuraavassa kämpässä pitää olla se autotalli ja pitää opetella korjaamaan itse :)
Ihan omasta kokemuksesta suosittelen lämpimästi :thumbup:

No nyt tuli tekstarilla laskun summa em. laakereiden ja ketjujen/rattaiden laitosta. 434 Euroa. Ihanan kallista. Eihän tässä ole kohta enää edes varaa lähteä mihinkään reissuun :grin: :blink: Mielenkiintoista nähdä kuitista, mistä tuo koostuu. Laskuttaako liikkeet yleensä muuten siitä ajasta, mitä heiltä menee osien etsimiseen? Nyt on kuulemma noita stefoja etsitty kissojen ja koirien kanssa.

Tuusmotorilla on vuosien saatossa kaikki määräaikaishuollot ja renkaiden vaihdot sujuneet ongelmitta ja ammattitaitoisesti.

No nyt tuli tekstarilla laskun summa em. laakereiden ja ketjujen/rattaiden laitosta. 434 Euroa. Ihanan kallista. Eihän tässä ole kohta enää edes varaa lähteä mihinkään reissuun :grin: :blink: Mielenkiintoista nähdä kuitista, mistä tuo koostuu. Laskuttaako liikkeet yleensä muuten siitä ajasta, mitä heiltä menee osien etsimiseen? Nyt on kuulemma noita stefoja etsitty kissojen ja koirien kanssa.

Kyllåä ne laskuttaa kun ne hakee niitä stefoja

Niin ei kait tuo mitenkään yllätyksenä voinu tulla että jos liikkeeseen vie laitettavaksi että se maksaa. Ei nekään pyhällä hengellä elä.

Back