Tuusulanväylällä kaahailtu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Transalp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sota jatkuu...  
tounge.gif
 Nollavuoto...se kuullostaa aika mahdottomalta, koska jos ottaa vastaan, niin myös lähettää?
Nyt taitaa juttu hyppiä jo tietämyksen ulkopuolelle... Kyllä ikivanha kidekonekin otti vastaan radiolähetystä, siihenhän tarvitaan vain ilmaisinpiiri. Eikä taatusti lähettänyt mitään  
tounge.gif
On erittäin mahdollista että hyppäs, jos et sattunut huomaamaan kysymysmerkkiä lauseen perään. Ei muuta kun asiaa kehiin sitten.

Ja LP harrastaa myös paljastimien jahtaaminen lähettimien avulla. Eli on tutka tai signaalin lähetin, ja kun näkevät joku sopivannäköisen auton, niin lähettävät signaalin, ja seuraavat kuljettajan reaktiota. Mutta ei muuta kun että kaikki menevät ostamaan paljastimet, eikä kukaan enää saa sakkoja
062802jumpie_prv.gif

Kaikesta huolimatta uuden kotimaisen tutkimuksen mukaan kolmasosa teho-osastolla hoitoa vaativista tapauksista johtuu alkoholista. Kai se loppu n. 66% o juuri näitä kaahailevia motoristeja.
Se oli kyllä neljäsosa tai jos nyt oikein pilkkua paneskellaan niin 24%. 17,5% varmoja tapauksia ja 6,5% syytä epäillä-tapauksia: -klik-.

Siispä 76% teholla makaavista potilaista on vetomiehiä. Saattaa siellä muutama yksittäistapaus olla muistakin syistä, esim. sydänkohtauksen takia, mutta nämäkin voi kyllä laskea vetomiehiksi, ovat ne saatanat kuitenkin joskus ajaneet ylinopeutta.  
veryangry.gif
Jätetäänkö esim. työtapaturman takia teholla oleva pois laskuista vai on sekin eräänlainen vetomies..?

Jos liikenteessä oleva autokuski saa sairaskohtauksen ja ajaa moottoripyöräilijän yli,jonka seuraksena motoristi joutuu tehohoitoon,niin lasketaanko autolija vetomieheksi ja näin ollen menee tohon 76% vai onko motoristi vetomies kun on joskus varmaan ylinopeutta ajanut,vaikka tässä esimerkki tapauksessa olisikin ollut pysähdyksissä vaikkapa liikennevaloihin? Ja taas menisi tohon 76%...

Voisikohan asia olla ikään/taustaan/koulutukseen liittyvä näkemysero. Täytyyhän siinä olla jotain outoa, kun kaikki tilastot ja myös itsekin näen liikenteen suurimpana ongelmana rattijuopot. Seuraavaksi voisin ottaa taidon hallita oma ajoneuvonsa & arviointikyky. Voin helposti perustella suomalaisiin / kansainvälisiin tutkimuksiin perustuen, että olen ainakin oikeilla jäljillä - siitä huolimatta uudelleen ja uudelleen liikennetutkijat/liikenneturva/media palaa, "Nuoret miehet", "Ylinopeus", "Nopeat moottoripyörät" yms aiheisiin - Avoimen naiivina voisin väittää, että siellä ne vanhat rattijuopot yrittävät kääntää huomiota omista ajotavoistaan ja kampittavat toki sivussa lääkärien ilmoitusvelvollisuutta raportoida sokeista kuljettajista yms..
Ikävä kyllä prätkällä ajettu rajunpuoleinen ylinopeus on paljon mediaseksikkäämpää, kuin joku tavallisen keski-ikäisen perheenisän putteellisen liikennesilmän takia aiheutunut kolari. Jälkimmäinenhän kuuluu tapauksesta riippumatta kategoriaan "näitähän sattuu kun paljon ajetaan" tai "se ei olisi mitenkään ollut estettävissä". Ensimmäisestä taas saadaan aikaan kunnon kauhistelut, etenkin höystettynä erään ylikomisarion haastattelulla ja pienellä tietopaketilla tietystä moottoripyöräilyn alakulttuurilajista/ideologiasta (mikä ei välttämättä liity mitenkään ko. tapaukseen). Ja näin kukkahattujen alta kuuluvien kauhistelujen saattelemana saadaan nopeasti käännettyä jutut nopeudenrajoittimiin yms. turhaan.

Sota jatkuu...  
tounge.gif
 Nollavuoto...se kuullostaa aika mahdottomalta, koska jos ottaa vastaan, niin myös lähettää?

Aina sitä oppii uutta, vaikka radioasentajana leipänsä tienaakin.
eek.gif

Kannattaisi varmaan lukea hiukan radiotekniikanperusteita ennenkuin laukoo tälläistä.
Edelleen, huomaa kysymysmerkkiä. Mutta radioasentajahan ei välttämättä tarvi osata lukea?
Kun nyt tuosta loukkaannuit, niin koitappa lukea itse tuo lause ihan ulkopuolisen silmin. Kyllä siitä saa helposti käsityksen, että perustelet nollavuodon mahdottomuutta sillä loppulauseella. Mutta ei väännetä tästä enempää, sori että ymmärsin tarkoituksesi väärin. Ja itse asiahan tulikin sanotuksi siinä sivussa.

Miten uskallat tulla sivutieltä isolle tielle jos et tiedä risteävää tietä ajavan nopeutta, joka voi olla
a) 40 km/h
b) 240 km/h
Sun kysymykset on outoja.
Ethän sinä tiedä nytkään onko risteävällä tiellä nopeus 40 vai 120 km/h.
Siks ainakin minulle aikoinaan opetettiin, et on syytä hiljentää tai pysähtyä ennen tuloa risteävälle tielle.
Sitä pitää katsoa se oma paikkansa liikennevirrassa, ei sinne voi ampua noin vain sekaan.Niinkuin monet autot kuitenkin tällä hetkellä tekevät ja moni motoristi kokee sydämenpysähdyksiä nimenomaisesta syystä.
Jos provosoitte, provosoikaa ajatuksen kanssa.Tällaiset heitot on huonosti harkittuja ja typeriä, eikä ne auta liikennekurin kanssa toimimaan.Herättävät vain uhmaa.

Miten uskallat tulla sivutieltä isolle tielle jos et tiedä risteävää tietä ajavan nopeutta, joka voi olla
a) 40 km/h
b) 240 km/h
No ei sinäänsä, kyllä jotain osviittaa nopeusrajoituksesta aina on. Ei se ole taajama-alueella 120 eikä maaseudulla useinkaan 40. Kyllä ainakin omaan ajokäyttäytymiseeni vaikuttaa se, onko risteävällä tiellä 40:n tai 100:n rajoitus. Ja oli kumpi hyvänsä, jos sieltä tullaan kaksin-, kolminkertaisella ylinopeudella, on virhearvioinnin mahdollisuus suuri. Vaikka toppaisi, katselisi ja kuikuilisi. Ja vielä jos tulijalla on pitkät päällä, että näkyy vain kirkas valopallon niin vaikeaksi menee, ainakin minulla. Tai ehkä olen sitten vaan kykenemätön arvioitsija.

Onneksi tulee talvi ja moottorikelkat !!!
Lehdistö ryntää moottorikelkka kaahareiden ja juoppojen kimppuun
062802jumpie_prv.gif

Samalla tulee myös laskettelukeskuksien "tappajasukset"
muotiin ja otsikoihin.
biggrin.gif

Sama kiertokulku joka vuosi

Reiska_SB

a) 40 km/h
b) 240 km/h
No ei sinäänsä, kyllä jotain osviittaa nopeusrajoituksesta aina on. Ei se ole taajama-alueella 120 eikä maaseudulla useinkaan 40. Kyllä ainakin omaan ajokäyttäytymiseeni vaikuttaa se, onko risteävällä tiellä 40:n tai 100:n rajoitus. Ja oli kumpi hyvänsä, jos sieltä tullaan kaksin-, kolminkertaisella ylinopeudella, on virhearvioinnin mahdollisuus suuri. Vaikka toppaisi, katselisi ja kuikuilisi. Ja vielä jos tulijalla on pitkät päällä, että näkyy vain kirkas valopallon niin vaikeaksi menee, ainakin minulla. Tai ehkä olen sitten vaan kykenemätön arvioitsija.
Saattaa olla.
Ei minulla ainakaan ole ollut vaikeuksia sovittautua liikennevirtaan.

Isossa kaupungissa ei liikenne välttämättä ole sen erilaisempaa kuin pienessäkään, sitä vaan riittää. Eihän vaikka LOSissa/NYCissä ajaminen mikään kummallinen asia ole, kunhan pysyy kartalla.

Eli siis kyllähän tiestä yleensä näkee mitä siellä ajetaan. Paitsi jos joku vetää ihan erilaista nopeutta, niistä ei tiedä, ja ne voi yllättää.

Paskaa siivottu...omani myös, itse        
cool.gif
näköjään kahden moden voimin!  
wink.gif

Koitetaan pysyä taas edes hiukan otsikon aiheessa.
Heh, sopii.
Mut kysehän on tosiaan siitä, ettei voi tietää mikä rajoitus on risteävällä tiellä.
Oma kokemus on mummosta, joka kääntyi eteen, kun oma vauhti oli 140 km/h.
Mummi tuli vauhdilla 20 km/h.
Eli se liikennesilmä puuttui.
Minulle se aiheutti melkoisen jarrutuksen kaikilla mahdollisilla jarruilla, joita pyörästä löytyi.
Mut noita ei voi välttää, aina on liikenteessä ne ikäihmisetkin ja niitä on pakko varoa.
Koskaan ei voi tietää millä asenteella joku muu on liikkeellä.

Back