• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Twin cup

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 750S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

750S

New member
Moi!

Tämmöistä 2-sylinteristen cuppia jossain vaiheessa suunniteltiin Ducati cupin tilalle.
Onko kellään tietoa, onko moinen oikeasti tulossa ja millaisilla laiteilla siihen saa osallistua?
 
Jos noilla säännöillä mennään, niin taitaa tulla liian kallis luokka..

ss-cupin sivuilla oli, että säännöistä tulis sellaiset, että ilmajäädykoneilla (Ducati, Buel, Triump) olisi realistiset mahdollisuudet pärjätä. Toivottavasti tietoa tulisi mahdollisimman nopeasti!
 
No siis en tiedä varmaksi mitään, mut viimeisin minkä kuulin oli tuo. Itsekin olisin toivonut sitä ilmajäähyluokkaa, mut ehkä joku on pelännyt ettei olisi tarpeeksi osanottajia.
 
Mp-foorumin puolella oli aiheesta enemmän ja myös yhteystietoja kehen ottaa yhteyttä ja kysyä lisää ko. luokasta. Linkkiä en nyt tähän hätään ehdi kaivamaan.

Pääpiirteittäin, mitä ilmeisimmin, kuitenkin niin että ilmajäähyt on aika vapailla säännöillä ja vesikoneet sitten tiukemmilla. Tämä siksi että todellakin olisi tasaisempaa kisaamista kautta linjan.
 
Mikähän siinäkin nyt sitten on, ettei ole osanottajia? Noita ilmajäähdytteisiä SS900 ja SS1000-pyöriä kun on olemassa jo jonkunverran. En nyt äkkiseltään usko, että suomessa on kovin montaa neliventtiilistä yli 900 cc Ducatia ratakäyttöön.

Muutama 1000 cc Aprilia tietysti olisi mukava saada mukaan. Niitähän taitaa olla jokunen?

Kyllä nuo 2-venttiiliset ovat altavastaajia jos tonnisia twinejä otetaan mukaan. Ehkä joku NCR tai Pierobon saattaisi pärjätä 2-venttiilikoneellakin.
 
Keskustelua MP-foorumin puolella
Toivotaan että saavat hierottua tasapuoliset säännöt.

Haaveissa Pierobon..
Samoin... F042 olisi hieno peli. Harmi vaan, että paljas runkokitti maksaa luokkaa 9000 €... Onhan se vähän kallis...
cool.gif
 
SS-cup:in sivuilta lainattua

sanoi:
KAUSI 2008 10.10.2007

Ducati SS-cupin tilalle on keskusteltu mahdollisuudesta perustaa uusi sarja. Sarjassa ajettaisiin kaksisylinterisillä nelitahtikoneilla. Säännöt on tarkoitus kirjoittaa niin, että myös esim H-D / Buell, Triumph, ym nelari twinit pystyvät tasaväkiseen kilpailuun muuten melko Italiailaispainotteisen kaluston kanssa.


Luokkaan on ehdotettu, että osallistua voisi esim seuraavasti:

2 sylinteriset ilma/öljyjäähdytteiset työntötankokoneet (kuutiotilavuus vapaa)

2 sylinteriset nestejäähdytteiset (kuutio tilavuus max 750) (Ducati 748/749 superstock säännön mukaisina)

2 sylinteriset ilma/öljyjäähdytteiset ohc koneet
(kuutiotilavuus max 1100)


Tätä kirjoitettaessa sääntöehdotus on käsiteltävänä Moottoriliittossa. Luokan muodostaminen edellyttää kuitenkin paitsi sääntöjen hyväksyntää niin myös osallistujia. Jos kilpailu ko. luokassa kiinnostaa, niin laitahan yhteystietosi / kalustosi sähköpostitse: timo@nassi.fi
 
Tuntuu jotenkin, että ei tossa sarjassa voi pärjätä muulla kun 749 Ducatilla. Jos vaikka vertaa ducati cupin kärjen ja uusikarin akun aikoja viime vuodelta, niin helppoo se ei tule olemaan!

Korjatkaa toki, jos olen väärässä!
 
Tuntuu jotenkin, että ei tossa sarjassa voi pärjätä muulla kun 749 Ducatilla. Jos vaikka vertaa ducati cupin kärjen ja uusikarin akun aikoja viime vuodelta, niin helppoo se ei tule olemaan!

Korjatkaa toki, jos olen väärässä!
Kyllä siellä voi. Ei 749 nyt niin ylivoimainen ole. Uusikari on vaan ajomiehiä.

Säännöt toivottavasti sallivat vapaamman virittelyn kun kyseessä on ilmajäähdytteinen moottori. Sillä saadaan mahdollista tehoeroa hieman tasoitettua.

Minusta se on vaan hienoa jos kalusto on erilaista!
 
Eikö tuo nyt haiskahda vähän Ducateille räätälöidyltä sarjalta? Monien muiden valmistajien sporttitwinit kun näköjään rajataan pois vetämällä raja 750 cc nestejäähdytteisiin.

-e
 
Tuntuu jotenkin, että ei tossa sarjassa voi pärjätä muulla kun 749 Ducatilla. Jos vaikka vertaa ducati cupin kärjen ja uusikarin akun aikoja viime vuodelta, niin helppoo se ei tule olemaan!

Korjatkaa toki, jos olen väärässä!
Kyllä siellä voi. Ei 749 nyt niin ylivoimainen ole. Uusikari on vaan ajomiehiä.

Säännöt toivottavasti sallivat vapaamman virittelyn kun kyseessä on ilmajäähdytteinen moottori. Sillä saadaan mahdollista tehoeroa hieman tasoitettua.

Minusta se on vaan hienoa jos kalusto on erilaista!
Totta. Kyllähän se tuo siihen huomattavasti enemmän mielenkiintoa.

Totta sekin, että Aku on kova jätkä.

Toivottavasti päästään kaudella 2008 seuraamaan, miten siellä mikäkin vehje (ja kuski) pärjää. Onhan se myös tietysti kuskista kiinni.

Hienoa, että suomessakin kokeillaan uutta!!!

062802jumpie_prv.gif
 
Eikö tuo nyt haiskahda vähän Ducateille räätälöidyltä sarjalta? Monien muiden valmistajien sporttitwinit kun näköjään rajataan pois vetämällä raja 750 cc nestejäähdytteisiin.

-e
Eikös tämä sarja nimenomaan tule siitä syystä, että suomessa on jo olemassa huomattava määrä vanhoja Ducati SS900 / SS1000-ratapyöriä. Näille pyörille nyt ilmeisesti yritetään keksiä järkevää käyttöä. Koska Ducatin maahantuoja ei enää sarjaa pyöritä niin on järkevää sallia myös muiden merkkien osallistuminen.

Mikäli sallitaan esimerkiksi SP-Hondat, RSV-Apriliat tms 1000 cc twinit niin nämä lukuisat olemassaolevat ilmajäähdytteiset Ducati SS-kilpapyörät ovat heittopusseja ja sarja todennäköisesti kuihtuu vähäiseen osallistujamäärään.
 
Mites kotimaisten ratasarjojen groupie-scene? Löytyykö sellaista?
Mitäs se sitten tarkoittaa?
Tuli vaan mieleen kun Performance Bikessa oli taannoin jotain juttua BSB:n ja MotoGP:n varikolla väijyvistä alan naisista.

Ja noista Battle of Twins sarjojen tuloksista tuli mieleen, että kyllä niitä on ainakin ilmajäähdytteisillä napattu. Guzzin MGS-01 alle ja 749 on paperia.
 
Mites kotimaisten ratasarjojen groupie-scene? Löytyykö sellaista?
Mitäs se sitten tarkoittaa?
Tuli vaan mieleen kun Performance Bikessa oli taannoin jotain juttua BSB:n ja MotoGP:n varikolla väijyvistä alan naisista.

No totta kai. Suomalaisten RR-sarjojen menestyjien palkinto&sponsoritulot sekä maallinen maine ja kunnia on sitä luokkaa, että überbeibet tulee pyörimään Botniaringillä jaloissa vaivaksi asti...  
tounge.gif
 
Mites kotimaisten ratasarjojen groupie-scene? Löytyykö sellaista?
Mitäs se sitten tarkoittaa?
Tuli vaan mieleen kun Performance Bikessa oli taannoin jotain juttua BSB:n ja MotoGP:n varikolla väijyvistä alan naisista.

No totta kai. Suomalaisten RR-sarjojen menestyjien palkinto&sponsoritulot sekä maallinen maine ja kunnia on sitä luokkaa, että überbeibet tulee pyörimään Botniaringillä jaloissa vaivaksi asti...
tounge.gif
Tämän takia olenkin alkanut harkita kilpurin hankintaa.
 
Tarvitaanko Suomeen tällaista luokkaa? Kuskeja on viivalla muutenkin melkoisen vähän, niin mielestäni kannattaisi ennemmin keskittää resurssit jo nyt toimivien luokkien vahvistamiseen. Ainakin henkilökohtaisesti ajan mieluummin kilpaa 35-40 kaveria vastaan kuin viittätoista. Tasaista vääntöä syntyy helpommin.

Noilla olemassa olevilla Ducateillahan voi hyvin ajaa esim. jokkista. Ilmajäähy cuppi-Ducu ei välttämättä ole siellä se nopein pyörä, mutta tuskin se on twinisarjassakaan. Jos luokka on tiukka, ja voitosta ajetaan tosissaan, niin kalusto on varmaasti jotain muuta.
 
Back
Ylös