• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Työkaluista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja welpester
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

welpester

New member
Työkaluista

Moro

Olisi tarkoitus ennen ajokauden alkua kerätä r1200gs vm.2007 pyörään sellainen perus työkalusetti, joka kulkisi matkassa aina mukana. Pyörän oma työkalusetti on vähintäänkin onneton. Oliskos jollain valmista suomenkielistä listaa / kokemuksen kautta kerättyä tietoa, että mitä kannattaa pitää mukana. Koko autotallia kun ei viittis ottaa mukaan.

-welpe
 
Itse kävin läpi pyörästäni yleisimmät pultit / mutterit mitä yleisimmin tarvitsee avata ja sen mukaan sitten keräsin työkalut mitkä pyörii mukana aina.

Itsellä on aika pitkälti nämä mukana :

8 / 10 / 12 / 14/17 mm kiintoavaimet ja olikohan 32mm jonka varsi tosin piti lyhentää jotta mahtuu kyytiin (tarvitsee taka-akselin löysentämiseen jotta voi ketjuja säätää)

Sitten on parit kuusiokolot jotka sopii maskin irroitukseen ja pariin muuhun paikkaan

risti ja talttapää ruuvarit, monitoimipihdit, nippusiteitä. Olikohan muuta vielä. Ja hyvin mahtuu penkin alle kaikki, ja lisäksi ketjurasva ja muutama puhdistusliina.
 
Moro

Olisi tarkoitus ennen ajokauden alkua kerätä r1200gs vm.2007 pyörään sellainen perus työkalusetti, joka kulkisi matkassa aina mukana. Pyörän oma työkalusetti on vähintäänkin onneton. Oliskos jollain valmista suomenkielistä listaa / kokemuksen kautta kerättyä tietoa, että mitä kannattaa pitää mukana. Koko autotallia kun ei viittis ottaa mukaan.

-welpe

Työkaluista kannattaa otta mukaan ne mitä osaa käyttää ja tietenkään ei kannata koko pakillista roudata mukana. Ite oon pärjännyt kawan omilla työkaluilla terästettynä Victorinoxin linkkarilla
 
Moro

Olisi tarkoitus ennen ajokauden alkua kerätä r1200gs vm.2007 pyörään sellainen perus työkalusetti, joka kulkisi matkassa aina mukana. Pyörän oma työkalusetti on vähintäänkin onneton. Oliskos jollain valmista suomenkielistä listaa / kokemuksen kautta kerättyä tietoa, että mitä kannattaa pitää mukana. Koko autotallia kun ei viittis ottaa mukaan.

-welpe


Tällainen pappilan hätävara, on osoittautnut aivan toimivaksi. http://www.louis.de/_302366cc16240ec99d3d9154dc4be99c29/index.php?topic=artnr&artnr=10003262
 
Moro

Olisi tarkoitus ennen ajokauden alkua kerätä r1200gs vm.2007 pyörään sellainen perus työkalusetti, joka kulkisi matkassa aina mukana. Pyörän oma työkalusetti on vähintäänkin onneton. Oliskos jollain valmista suomenkielistä listaa / kokemuksen kautta kerättyä tietoa, että mitä kannattaa pitää mukana. Koko autotallia kun ei viittis ottaa mukaan.

-welpe

Tuolla alkuun. Listalla on toki muutakin, perussetti mitä lähdetään pakkaamaan pyörään kun on reissuun lähdössä.

Torxit on hyvin pitkälle hylsyjä, jotka sitten käy yhdessä karamuuntimien kanssa pieneen räikkään kiinni. Samoin pienemmät torxit sekä erilaiset taltta & ristipää ruuvarit on irtopäillä ja sitten pieni väännin niille, menee pieneen tilaan.

Tällä setillä teen aina oman (ja vähän muidenkin...) pyörän huollot eli aina tulee tarkistettua että kaikki perushuollot luonnistuu näillä.

Osa on pyörään kiinteästi jemmattu satulan ja katteiden alle, suurin osa kulkee kuitenkin yhdessä työkalupussissa laukunpohjalla.

Sisäkumia ja vararenkaita sitten kohteen mukaan joko mukaan tai ei.
 
Kattava on lista tosiaan. Sattuuko olemaan kuvaa, missä toi kaikki on ympätty pyörään?

-welpe

Tuolta voi jotain kuikuilla, tältä alkoi näyttää viime kesänä kuin joutui kaivamaan työkaluja esiin:

20120725_090600.jpg


Muuten kyllä kaikki noiden laukkujen sisällä jemmassa.
 
Niin joo ja nuo kaikki mitä pyörän päällä on tuli ulos tuosta vasemmasta sivulaukusta, siis siitä pienemmästä... Takalaukun päällä tuo työkalurulla missä suurin osa työkaluista majailee.

Tässä näkyvän purkamisen tarkoituksena oli saada kaksi torxia esiin, toinen irroittamaan tankin kolosta tuo näkyvillä oleva öljypullo ja toinen avaamaan korkki josta moottoriin saa kaadettua lisää öljyä. Ja sitten taas kaikki kasaan ja matkaa jatkamaan.
 
En tuohon Gessuliin (saati uudemman generaation) perehtynyt, mutta uskonpa perusteiden olevan aika samat kuin vanhan liiton vekottimissa. Perussetin muodostaa sopiva valikoima hyvälaatuisia Torx- ja Kuusioko-avaimia sekä uudemmissa varmaan se etuakselin irrottamiseen tarvittava ISO kuúsiokolo (muista nyt sitä kokoa). Noiden lisäksi ruuvarit (latta ja philips), tulppa-avain, pari perus-kiintoavainta (10, 13,17). Noiden päälle nippusiteitä, renkaanpaikkausvälineet ja tuossahan se alkaa olla.
 
Bemuihin saa orggisvarusteenakin työkalusarjan, jossa on pikkuremppoihin kaikki tarpeellinen. Sellaisen puolihuolimattomasti aikoinaan K 12 ässään tilasin ja maksoi mansikoita, ainakin niin muistelen.
 
Mitäs tuo torx-avaimien numero meinaa? t-50, t-30 etc... Kiintoavaimissa ainankin millikoko, mutta torx:issa ei lienee sama asia?

-welpe
 
Mitäs tuo torx-avaimien numero meinaa? t-50, t-30 etc... Kiintoavaimissa ainankin millikoko, mutta torx:issa ei lienee sama asia?

-welpe

Kokoja ne on nuo eli kyllä siellä torxien kyljessä noita lukee. Niin, ja ne pari mitkä meikäläisen listalta puuttuu on ne pari torxia mitä tarvitaan originaalin pohjapanssarin irroitukseen. Omassa kun ei ole enää nuo originaalit pultit siellä vaan ihan normaaleilla korvattu nuo.

Sinänsä järjetöntä että pohjapanssarin irroitukseen tarvitset kolmea eri avainta. Tuli vaan eilen taas tuokin mieleen virkistettyä kun piti tiputtaa se alas työnalla olevasta vehkeestä...
 
...
Sinänsä järjetöntä että pohjapanssarin irroitukseen tarvitset kolmea eri avainta. Tuli vaan eilen taas tuokin mieleen virkistettyä kun piti tiputtaa se alas työnalla olevasta vehkeestä...

Sama juttu LoTjassa. Siinäkin on alun perin katteiden kiinnityksessä 5mm:n ruuveja. Osa kuusiokolokannalla, suurin osa Torxeja. Tuli nuo kuusiokolot vaihdettua aika nopeasti Torxeihin, niin sujuu purku nopeammin....
 
Back
Ylös