• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Typerät Autokuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkj58
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jkj58

New member
Ei sitten sitä kertaa ajellessa, ettei joku autoilija "härnää" kisaamaan liikennevaloista tai moottoritiellä. Eikö ne saakeli ymmärrä miten pyörä kiihtyy? Ei voi kun nauraa joittenkin autoilijoiden typeryydelle, itse en vaivaudu moiseen kisailuun, vaikka joskus kyllä mieli tekisi. Osaako joku heittää, mistä moinen tietämättömyys autoilijoilla?

Hmmm...etpä ole ainoa.
Minulle sitä tekevät työkaverit....60 km rajoituksella painutaan ohi yli satasen vauhtia.
No, minä haluan vielä pyöräillä loppukesästäkin.Samat tehot ja pyörässä painoa 800 km vähemmän kuin autossa...kumpi jää viivalle jos kilpailemaan aletaan...?
Mutta, kuten sanoin...haluan pyöräillä vielä loppukesästäkin..

Ei kannata provosoitua noista, kotilo voi olla virkavaltaa joten ajot voi loppua lyhkäseen.
cool.gif

Provosoikaa mutta älkää provosoituko, erittäin hyvä ohje jonka joskus jostain kuulin. Mulle ainakin riittää se tieto että zafira 1.6 16v jäisi kuin tikku ulosteeseen jos ihan tosissaan lähdettäisiin ajamaan.

Ei sitten sitä kertaa ajellessa, ettei joku autoilija "härnää" kisaamaan liikennevaloista tai moottoritiellä. Eikö ne saakeli ymmärrä miten pyörä kiihtyy? Ei voi kun nauraa joittenkin autoilijoiden typeryydelle, itse en vaivaudu moiseen kisailuun, vaikka joskus kyllä mieli tekisi. Osaako joku heittää, mistä moinen tietämättömyys autoilijoilla?
062802moto_prv.gif
No kyse on siitä jotta tolla täytyy olla pienemmät vehkeet kun mulla kompleksista ,,  
idea3.gif
ja jos sattuiskin jotta ne vehkeet ois isommat nii sit ne ainakin on hitaammat
033102beer_1_prv.gif

Provosoikaa mutta älkää provosoituko, erittäin hyvä ohje jonka joskus jostain kuulin. Mulle ainakin riittää se tieto että zafira 1.6 16v jäisi kuin tikku ulosteeseen jos ihan tosissaan lähdettäisiin ajamaan.
"Kun provosoidaan, niin ei pidä provosoitua."
Mauno Koivisto.

Koivistosta saa kukin ajatella kuten haluaa, mutta
lauseenparsi on kyllä enemmänkin kuin paikallaan.

smile_org.gif

En oikeestaan usko edes, että ne autoilijatkaan niin tyhmiä on. Eiköhän se ennemmin ole sitä että haluaa nähdä kun se pyörä oikeesti lähtee, eikä vaan käkistele niissä valoissa. Itte ainakin oon yrittäny omalla perhekopilla polettaa oikeasti tehokkaan Porschen vieressä ihan vaan siks että näkin kuin se lähtee.

smile_org.gif

No, jotkut ei vaan tiedä. Muutama vuosi sitten joku nuorehko GTI-kuski oli moottoritiellä mennyt provosoivasti mopoporukan ohi, ja pari jätkää innostui mukaan -> kazinggg...

No, hetken päästä tämä mopoporukka oli juttelemassa, ja sama GTI-heppu tuli (siis joku Peugeot tai vastaava) avautumaan että "lähtihän ne ihan hyvin mutta lähdetään nollasta niin varmaan jäätte".
biggrin.gif

Ei kannata provosoitua noista,  kotilo voi olla virkavaltaa joten ajot voi loppua lyhkäseen.  
cool.gif
Toi on hyvä pointti! Jotkut sivarit jopa tahallaan yrittävät provosoida, että lähtisit luukutteleen. Tieto siitä että 98% kotiloista jää tarvittaessa aina kakkoseksi lähdössä riittää ainakin mulle hillitteen turhaa kisailutarvetta. Ei kannata tuhlata ruutia turhaan  
cool.gif

Lähinnä noi aiheuttaa hengenvaaraa tukehtumis kuoleman muodossa. Ainakin itse meinaan tukehtua nauruun kypärän sisällä, kun joku teini tulee kisaamaan viereen...
biggrin.gif

Mulla on tänä kesänä uho kotilokuskien puolelta vähentynyt... oisko pyörän päivityksellä ollu osuutta asiaan?
blush.gif

itselläni samanlaisia kokemuksia ja väittäisin että pyörällä on väliä! ennen kun ajelin jalat edellä aina joku auto oli ohittelemassa ja härnäämässä! nyt muutama vuosi kun on pääedellä matkustettu moista ei ole tapahtunut, vaikka matka vauhti ollut sama aina... ehkä muoveista saa jotain katuuskottavuutta tai vastaavaa...??? ei kannata provosoitua kun tietää että illalla saa kylmää
033102beer_1_prv.gif

Sitä se kiusoittelu nimenomaan on, että ne haluaa kokeilla miten se oma auto pärjää mopoa vastaan, kun lähdetään kokeilemaan. Tai sitten ne vaan haluaa nähdä, kun mopo lähtee isoa kovaa. Tukehtumisvaara on kyllä oman kypärän sisällä melkoinen, kun joku perheenisä tulee liikennevaloissa siihen viereen kaasuttelemaan uudella 2,5 litraisella 25 venttiilisellä Volvollaan ja luulee pudottavansa mopon lähdössä. Se urpo kun ei tajua, että tarttisi noin tuhat hevosvoimaa siihen päälle, että lähdöstä tulisi tasaväkinen. Jos lähdössä sitten jättää sen siihen käytännössä seisomaan jollain 1/5-kaasutuksella, niin voi olla varma, että se tulee jossain vaiheessa ohi s**tanan kovaa, kun itse ajelee normaalia vauhtia.

Sitä täytyy yrittää käyttäytyä liikenteessä sääntöjen mukaan... ha hahaha
wink.gif
No juu eihän sille minkään voi mut joskus täytyy näyttää sille 1,6 16v että mulla on pikku koneessani enemmän noita venttiilejä ja ne ripeämmin tekee töitä. Ehkä sitten eläkkeellä en enään provosoidu. Mut toisaalta täytyy pitää mielessä se että en erityisesti tykkää työmatkasta julkisilla välineillä, eli kortti taskussa on ihan mukava päristellä.
062802moto_prv.gif

Ei mun kohdalle noita kisailijoita oo vielä sattunut, tai en ainakaan ole huomannut. Pari kertaa on silleen käynyt, että oon edessä himmailevasta autosta mennyt ohi ja ohituksen jälkeen se auto rupeekin yllättäen kulkemaan rajoitusten mukaisesti, ja yllättävän lähellä mun persettä. Mullon vissiin aika hyvä perse, karvanen se ainakin on...

Mä kanssa veikkaan että suurin osa härnää vaan siksi että näkee kun joku vääntää tupen nurin ja poistuu horisonttiin kolmessa sekunnissa..
tounge.gif

Kyllä sieltä löytyy niitä harvinaisiakin autoja, tiedän parin auton jättäneen 600cc kyykkyjä useamman kerran, vaihtelevilla tehoilla.. Mutta niitä ei vierelle tulekkaan kovin useasti
biggrin.gif
(onneksi)

Mä en mahda sille mitään, että jonkun tullessa härkkimään on pakko härkkiä rinnalla takaisin ja sit karata...
033102bebe_1_prv.gif

Ei ole kyllä juuri kisaajia vierelle osunut, vaikka customilla ajelen. Säälivätköhän sitten sen verran...?
tounge.gif

Taannoin tuossa länsiväylällä yksi ilta ajellessani kotia kohti,rinnalle pölähti mikä lie saab aero turbo,super,hyper vekotin.Nuori poju ratissa rupesi siinä sitten haastelemaan.
Heristin pojulle sormea että alahan mennä siitä,ja eikun sama hyökkäilevä ajotyyli senkun jatkui...itseasiassa n.3km:n matkan ajan.Kypärän sisällä rupes lämpö pikkuhiljaa nousemaan,kunnes lopulta pokeri petti ja tuppi nurin kun oli tyhjä latu edessä.Nooo suappi jäi kuin seisomaan.Hiljentelin siinä sitten taas laillisiin nopeuksiin.Tulihan se suappikin sieltä ja taas rinnalle.Vilkaisin pojua,ja ei helvetti,sieltä se näytteli kansainvälisiä sormimerkkejä,ja painui menojaan.Siinä tilanteessa en jaksanut enää tehdä muuta kuin nauraa.
tounge.gif

Ei kannata provosoitua noista,  kotilo voi olla virkavaltaa joten ajot voi loppua lyhkäseen.  
cool.gif
Toi on hyvä pointti! Jotkut sivarit jopa tahallaan yrittävät provosoida, että lähtisit luukutteleen. Tieto siitä että 98% kotiloista jää tarvittaessa aina kakkoseksi lähdössä riittää ainakin mulle hillitteen turhaa kisailutarvetta. Ei kannata tuhlata ruutia turhaan  
cool.gif
Onko tästä tosiaan kokemusta?
confused_orig.gif
En epäile etteikö tuonkin sorttisia ääliöitä olisi siihen ammattiin valikoitunut, sen verran "hauskoja" kokemuksia itsellä on joidenkin käytöksestä. Mutta jos tarkkoja ollaan, tuo on yllyttämistä. Mitäänhän ei tietysti voi, itse on kiihdytellyt ylinopeuteen jos niin käy mutta aika arveluttavalta kuulostaa. Kertokaa jos on oikeita yllytyksiä poliiseilta!

Back