• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Typerät Autokuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkj58
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei ole kisaan pyydetty. Sen sijaan eräs Lada -mies ruuvasi liikennevaloissa ikkunan auki ja ehdotti, että: 'Vaihdetaanko heti päittäin?' Ruosteinen Lada, vihaisen näköinen eukko ja takapenkillä riitelevät kersat eivät houkutelleet vaihtamaan
wink.gif

Varsin nää teinicorollakuskit ärsyttää, kun ihan takakumissa kiinni haluuvat esitellä rakenneltuja halpisautojansa...ne ottaa yleensä kisaa, mutta toistaiseksi ei oo kauheen hyvin perässä pysyneet.
033102ass_1_prv.gif

itsellä ei mitään kisaa viel ole ollut, tai en ole muuten vaan huomannu kun valoista lähren kuitenkin aika rivakasti kon ala kierroksilla röpöttää
wink.gif

itsellä ei mitään kisaa viel ole ollut, tai en ole muuten vaan huomannu kun valoista lähren kuitenkin aika rivakasti kon ala kierroksilla röpöttää  
wink.gif
Sama täälä, oon oikeen ihmetelly mikä näitä autokuskeja nykyään vaivaa kun ykskään ei vielä tänä keväänä oo tullu yrittämään mitään, mutta hyvä näin...

Ainakin ite oon todennut sen ett paras keino liikennevaloissa takana yllyttelevälle teinille on laittaa mopo jalalle ja kävellä äimistyneen kuskin viereen, avata ovi ja kysyä: oliks sulla jotain... Kokemuksesta voin sanoa ett näkemisen arvoisia ilmeita....
tounge.gif

Riippuu ihmisen luonteenlaadusta ... itse nautin siitä, kun hidastelen ärsyttäjän edellä ja tiedän, että sitä vituttaa, kun se menee kolmeasataa ohitse heti tilaisuuden tultua. Kukas tulikaan provosoiduksi....

Varoituksensana tähän väliin! Mulla oli hengenlähtö lähellä, kun rupesin kaverin kanssa pikkasen kisailemaan
withstupid.gif
. Vingutin sen gti-kärryn edellä kauheessa muna-asennossa reilua kahtasataa
033102bebe_1_prv.gif
, aikani siinä aerodynaamisessa asennossa viihdyttyäni olin täysin tietämätön että tuleeko se kaveri viellä siellä takana ja kuinka kaukana. Päätin sitten nostaa pääni ylös, höllätä kaasua ja tarkastaa tilanteen. Ennen kuin kerkesin peiliin katsastaa, niin kaveri suhahti ohi muutamansentin päästä mun stongasta
crazy.gif
. Kaverithan ei tunnetustikkaan suosiolla luovuta, puhumattakaan näistä nuorista tuningcorolla kuskeista
bowdown.gif
. Eli kannattaa kattoo niihin peileihin ensin ja vasta sitten rupee hölläämään kaasua, prätkissä kun toi vauhti hidastuu yllättävän nopeesti vaikka ei jarruihin koskisikaan.
thumbs-up.gif

ei ole paljoa autot koittaneet. pitää mopo kait pahaa ääntä
biggrin.gif

mutta toimii tämä toisinkin päin! joskus kun painaa kamalalla kiireellä kotilolla skraga vinossa johonkin palaveriin ja sattuu valoissa mopon rinnalle niin siinähän saattaa motoristi polo luulla että nyt taas koittaa joku provota mua. kysehän on siitä että mua ei voisi vähempää kiinnostaa paljon se mopo siitä viereltä lähtee. ainoastaan se kiinnostaa että paljonko mä olen jo myöhässä. saattaa turbo vinkua ja kumi savuta ilman mitään kisatarkoitusta
wink.gif

Itellä on kans pari kertaa jo tällä kaudellakin törmännyt noihin, tietysti kiihdytyksessä jää auto kuin auto, mutta pakko aina sen jälkeen vielä painaa pirusti ohi kun olen sakkorajaan asti kiihdyttänyt.

Moottoritiellä sit taas huomaa ruuhkassa, että ei kyllä järkeä käytetä yhtään. Tänään tulin aamulla Tampereelle ja yksi >60v pappa vetää ihka uudella mersullaan noin kahden metrin päässä mun takanakista, vauhtia 120km/h!!! Eikä ollut edes mitään mahdollisuutta oikein lähteä mihinkään kun halusin pitää edessä menevään edes jonkinlaista etäisyyttä. No lopulta kun päästin sen ohi kaistaa vaihtamalla ohi, niin äijä kaasuttaa suoraan siihen ennen mua edessä olleen auton perään ja siinä taas oltiin, etu oli huimat 40 metriä...

Tätä aikaisemmin joku kuski yritti kituutella perässä mutkaisella pikkutiellä vanhalla transitilla. Suht rajoitusten mukaan ajelin, mutta 15 km pätkällä on pelkkää mutkaa. Taaskaan ei kotilokuski raaskinut edes kymmentä metriä antaa turvaväliä, otti vain niin paljon kuin lähti pakustaan.
veryangry.gif

Ei kannata provosoitua noista,  kotilo voi olla virkavaltaa joten ajot voi loppua lyhkäseen.  
cool.gif
Toi on hyvä pointti! Jotkut sivarit jopa tahallaan yrittävät provosoida, että lähtisit luukutteleen. Tieto siitä että 98% kotiloista jää tarvittaessa aina kakkoseksi lähdössä riittää ainakin mulle hillitteen turhaa kisailutarvetta. Ei kannata tuhlata ruutia turhaan  
cool.gif
Onko tästä tosiaan kokemusta?
confused_orig.gif
En epäile etteikö tuonkin sorttisia ääliöitä olisi siihen ammattiin valikoitunut, sen verran "hauskoja" kokemuksia itsellä on joidenkin käytöksestä. Mutta jos tarkkoja ollaan, tuo on yllyttämistä. Mitäänhän ei tietysti voi, itse on kiihdytellyt ylinopeuteen jos niin käy mutta aika arveluttavalta kuulostaa. Kertokaa jos on oikeita yllytyksiä poliiseilta!
keväällä oli siviiliautolla ainakin yritystä provosoinnin suhteen. moottoritien rampissa ottivat mun edellä mondeosta irti sen mitä fordista lähtee. Pysyin mopolla tiiviissä imussa ja mondeo alkoi yht'äkkiä ajamaan tasan 120kmh tasamaalla. Nooh, koska tripla antennijärjestelmä ja tummat takalasit oli herättänyt pienen poliisin pelon niin hivuttauduin varovasti rinnalle ohittaakseni... Sitten rinnalla huomasin jotta kyseessä on ihan oikeat jäätelokauppiaat kotijätskitötterölogo hihassa, kuski ei kyllä huomannut minua heti koska räpläs korvanappia ja ruuvasi radion kanavaa samaan aikaan! Kun kaveri näki mut niin morjestin ihan reippaasti ja jättäydyin ajamaan heidän taakseen, seuraavasta rampista kundit koukkas motarilta ulos.

Sitä se kiusoittelu nimenomaan on, että ne haluaa kokeilla miten se oma auto pärjää mopoa vastaan, kun lähdetään kokeilemaan. Tai sitten ne vaan haluaa nähdä, kun mopo lähtee isoa kovaa. Tukehtumisvaara on kyllä oman kypärän sisällä melkoinen, kun joku perheenisä tulee liikennevaloissa siihen viereen kaasuttelemaan uudella 2,5 litraisella 25 venttiilisellä Volvollaan ja luulee pudottavansa mopon lähdössä. Se urpo kun ei tajua, että tarttisi noin tuhat hevosvoimaa siihen päälle, että lähdöstä tulisi tasaväkinen. Jos lähdössä sitten jättää sen siihen käytännössä seisomaan jollain 1/5-kaasutuksella, niin voi olla varma, että se tulee jossain vaiheessa ohi s**tanan kovaa, kun itse ajelee normaalia vauhtia.
..Jos isin uusi 2,5 litrainen Volvo onkin vaikka S 60 R (0-100km/h 5,8 s. huiput 250 km/h), niin mopokin saa jo vähän kiihdyttää, olettaen että "isi" antaa volssille kunnolla keppiä nupit kaakossa.  
tounge.gif
Tosin jäähän se silti!!  
buttrock.gif

Ei kannata provosoitua noista,  kotilo voi olla virkavaltaa joten ajot voi loppua lyhkäseen.  
cool.gif
Toi on hyvä pointti! Jotkut sivarit jopa tahallaan yrittävät provosoida, että lähtisit luukutteleen. Tieto siitä että 98% kotiloista jää tarvittaessa aina kakkoseksi lähdössä riittää ainakin mulle hillitteen turhaa kisailutarvetta. Ei kannata tuhlata ruutia turhaan  
cool.gif
Onko tästä tosiaan kokemusta?
confused_orig.gif
En epäile etteikö tuonkin sorttisia ääliöitä olisi siihen ammattiin valikoitunut, sen verran "hauskoja" kokemuksia itsellä on joidenkin käytöksestä. Mutta jos tarkkoja ollaan, tuo on yllyttämistä. Mitäänhän ei tietysti voi, itse on kiihdytellyt ylinopeuteen jos niin käy mutta aika arveluttavalta kuulostaa. Kertokaa jos on oikeita yllytyksiä poliiseilta!
Jossain Heinolan suunnalla provoilevasta s40-Volvosta on ollut täälläkin juttua, aika moni on saman siviilipoliisivehkeen maininnut, juttujen perusteella niin törkeätä härnäystä että homman laillisuutta on yhdessä tuumin pohdittu.

Sitä se kiusoittelu nimenomaan on, että ne haluaa kokeilla miten se oma auto pärjää mopoa vastaan, kun lähdetään kokeilemaan. Tai sitten ne vaan haluaa nähdä, kun mopo lähtee isoa kovaa. Tukehtumisvaara on kyllä oman kypärän sisällä melkoinen, kun joku perheenisä tulee liikennevaloissa siihen viereen kaasuttelemaan uudella 2,5 litraisella 25 venttiilisellä Volvollaan ja luulee pudottavansa mopon lähdössä. Se urpo kun ei tajua, että tarttisi noin tuhat hevosvoimaa siihen päälle, että lähdöstä tulisi tasaväkinen. Jos lähdössä sitten jättää sen siihen käytännössä seisomaan jollain 1/5-kaasutuksella, niin voi olla varma, että se tulee jossain vaiheessa ohi s**tanan kovaa, kun itse ajelee normaalia vauhtia.
..Jos isin uusi 2,5 litrainen Volvo onkin vaikka S 60 R (0-100km/h 5,8 s. huiput 250 km/h), niin mopokin saa jo vähän kiihdyttää, olettaen että "isi" antaa volssille kunnolla keppiä nupit kaakossa.
tounge.gif
Tosin jäähän se silti!!
buttrock.gif
Kyllähän se tuokin jää, sit ku rupee olemaan siellä 4s 0-100km/h ni rupee olemaan jo tasaväkistä kisailua
biggrin.gif

S60 R tekisi kyllä tiukkaa, ellen jopa jäisi pahasti "ikivanhalla" 600f CBR'lläni.
omg.gif

jep, no tänään sitten perheenisi halus kilpailla omalla hyper super sport volvo s60:llä. Kehäykkösellä, isi roikkui perseessä kiinni, väänsin kahvan pohjaan asti ja huomasin että sekin yritti kiihdytellä perässä. no tulihan sitä eroa ja jarrutin normaaliin nopeuteen. Isin oli tietenkin pakko ajaa ohi ja heittää tupakat mun päälle.. sillälailla. Ottais perkele sen silmän käteen ja kattois vaikka bikesta rätkän kiihtyvyyslukuja ja vertais niitä omaan hyper meno sportti peliin. millä voimalla se oikeen kuvitteli perässä pysyvänsä, että tulis vaikka myötätuuli?
tounge.gif

jep, no tänään sitten perheenisi halus kilpailla omalla hyper super sport volvo s60:llä. Kehäykkösellä, isi roikkui perseessä kiinni, väänsin kahvan pohjaan asti ja huomasin että sekin yritti kiihdytellä perässä. no tulihan sitä eroa ja jarrutin normaaliin nopeuteen. Isin oli tietenkin pakko ajaa ohi ja heittää tupakat mun päälle.. sillälailla. Ottais perkele sen silmän käteen ja kattois vaikka bikesta rätkän kiihtyvyyslukuja ja vertais niitä omaan hyper meno sportti peliin. millä voimalla se oikeen kuvitteli perässä pysyvänsä, että tulis vaikka myötätuuli?  
tounge.gif
Sitähän minä olen aina sanonut, että Volvo-traktorikuski ajaa  kikottimellaan kuin seitsemän miestä ja on huono häviäjä, mutta että heittää natsat motoristin päälle, se on jo kaiken huippu, prkl!
kaboom.gif
Onhan niitä Volvoja jokunen yritellyt kisata valoista, mutta ne kisat ovat loppuneet heti alkuunsa kun olen kiskaissut riittävät numerot tauluun. Täytyy kyllä todeta, että tuota ajokorttia on koitettava varjella mahdollisimman hyvin, joten on tarkkaan katsottava, missä kannattaa ns. lähettää, mutta se on sitten tehtävä kunnolla, jotta viestin saa nuijituksi kotilohemmon kaaliin kerrasta.
buttrock.gif

Noi Volvo-jutut pitää kyllä paikkansa, usein auton merkki on juuri Volvo. Varmaan päälle 200 heppaa antaa luulemaan vähän liikoja?

Viime kesänä ei pahemmin ongelmia ollut mutta kun vaihdoin cebarin tuollaiseen kuramopoon niin alkoi haastajia löytyä. Luulevat varmaan piikiksi tai jotain. Hupaisia ilmeitä saa kyllä katsella seuraavissa valoissa. 450 ei ole ihan sama kun 125.

Motarille on taas turha lähtee kokeilee. Kakkoseksi jää aina.

Back