• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Typerin sakkoni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mach_mac
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulla ärsyttävin ja naurettavin sakko tuli kauan sitten hankittua Lahdessa. Kotilolla olin, punaisissa valoissa edessä yksi auto.

Valot vihreiksi, edellä oleva nytkähti 5 m eteenpäin, sammui ja jäi siihen. Itse olin kääntymässä siitä oikealle ja katsoin mahtuvani, joten menoksi että en jäisi tukoksi minäkin. Sen verran ahdasta oli, että takapyörä oikaisi muutaman sentin rotvallin

(suomeksi jalkakäytävän reunakivetys

nixweiss.gif
) päältä. Takana ollut maija, jonka toki olin nähnyt peileistä, veti pillit päälle ja perään. Päiväsakkoja oikein. Syy: moottoriajoneuvon kuljettaminen jalkakäytävällä.
shaun.gif

Onneksi oli konkreettista päiväkotilaisten vaarantamista siellä kävelytiellä kaahaaminen. Jos olisi ollut vaan abstraktia vaarantamista, niin tuskin enää sustakaan kuultaisiin, mikä olisi sinänsä harmi. Taitaa rangaistus olla jotain elinkautinen x2 abstraktista jalkakäytävällä ajelusta.

Minun typerin sakkoni on tullut sinä vuonna kun sain B kortin. (2000) tai jtn. olin kaverin fiat unon (vm 86) kyydissä matkalla juna asemalle. auto ei käynyt kunnolla ja tämän takia joutui ajamaan hieman isommilla kierroksilla. päästiin asemalle otin kaverini auton ja se heitti nauraen että älä menetä korttiasi kun se ei käy kunnolla. ei mitään rokki soimaan ja uunolla kotiin päin. matkalla oli 40 nopeus rajoitus. no joku mummu siinä hidasteli ja ajettelin ohittaa sen kun olin hyvässä vauhdissa ja ketään ei näkynyt missään. sitten huomasin edessäni poliisin tutkan kanssa. 89 vauhtia. poliisi tuli auton viereen koputti lasia ja näytti ikkuna auki. no otin ikkunan kahvasta kiinni ja se jäi käteen. heitin sen pelkääjän puolen ikkunaan ja sanoin voi v***u poliisi avasi oven kohteliaasti ja sanoi ei kun fiiat se on. pääsin maijan takapenkille. 1kk ajokieltoa ja maksimi päiväsakot.

parkkisakko kun ajoin maksulliseen parkkiruutuun, maksoin ok...mutta en malttanut lukea "vain takseille" lisäkilpeä..*.

Tämä luonnollisesti kävi Tampereella, parkkisakkojen luvatussa kylässä.

Typerin sakko mitä olen saanut tuli juhannuksena -96 tai -97 kun Vaasan rantarockista lyötämääni neitiä puikotin kirkon rappusilla. Sain rikesakon. Lapussa luki perusteluina näin: Huosut alas laskettuina yhdyntä aikeissa aiheuttaen pahannusta ympäristössä. Mitähän olis tullu jos olisin myöntänyt yhdynnän jo alkaneen.

B-kortin saatuani menin Anttilasta ostamaan parkkikiekkoa ja sain sen viiden minuutin ostosreissun aikana parkkisakon kiekkopaikalta.

parkkisakko kun ajoin maksulliseen parkkiruutuun, maksoin ok...mutta en malttanut lukea "vain takseille" lisäkilpeä..*.

Tämä luonnollisesti kävi Tampereella, parkkisakkojen luvatussa kylässä.
Ei, Espoo on parkkisakkojen kotimaa...

Olin tuossa jokunen vuosi takaperin kaverini autolla ruokatunnilla liikenteessä Espoon Heikintorilla. Pysäköin autoni P-alueelle, jossa on lipukeautomaatti, johon käy vain kolikot. Lipuke pitää sitten hipi-hipi vauhtia kärrätä takasin auton ikkunalaudalle.

No, minullapa ei ollutkaan kuin seteleitä taskussani sillä kertaa. Juoksin viivana viereiselle R-kioskille vaihtamaan rahan kolikoihin. Jumankauta, se hemmetin Parkki-Pirkko oli tullut juuri sillä välillä kirjoittamaan lappua mun kaverini autoon...

Mä kysyin siltä P-valvojalta, että kai se tajuaa sen, ettei voi parkkkeerata ilman rahaa ja rahaa ei saa, ennen kun käy kioskilla vaihtamassa. Ei edes naapuriautoilijan selitys, että näki minun tehneen niin, kelvannut sille Myrkylle. Ei, vaikka mikä olisi mikään selitys ei kelvannut... Se sanoi vain, että raha pitää olla laittaa mittariin, ja että muuten tulee pysäköintivirhemaksu.

No, kylläpä otti pientä ihmistä kovasti koteloon...
mad.gif
mad.gif
mad.gif
Ai, että sattui kovaa... Kaipa Espoo sai siollä rahalla 1 mm rahaa rakentaa metroa sinne...

062802moto_prv.gif

-M

Ehdottomasti todella typerin maksulappuni luokkaa 1 sattui jouluaattona 24.12.2007 Lahden motarilla aamupäivällä Järvenpään ja Keravan välisellä osuudella Stadin suuntaan.Koko rivi ihanaisia autoilijatovereita ajeli n. 80 km/h valtion omistaman Mondeon takana.

No,minä tyttö sitten yritin hillitä äkkipikaisen luonteeni ja ajella muiden takana.Eihän siitä mitään tullut..Mittarin tarkka lukema 100 km/h ja vasemmalta ohi,vilkku ajoissa ennen ohitusta ja jälkeen palaaminen nätisti oikealle kaistalle vilkku ilkkuen (eiku miten se nyt oli..)..

Eipä mennyt kuin tovi niin johan siellä loisti taustapeilissä valot,kuin kaupan jouluikkunassa.Vilkkuen ja välkkyen.
Kirosin niin perhanasti ja sydän tais ottaa pari hyppyä.Suurin ihmetys oli,että miksi? Mitä minä nyt olen taas tehnyt?? Vanhin tyttäreni ja siskoni oli vielä kyydissä.Otti aivoon ihan kahdellakympillä.Setä sininen tuli sitten ikkunalle (jonka olin jo siinä vaiheessa avannut ja oli kokonaan alhaalla) Itse olin sitä suurta kysymysmerkkiä ja virkamies pyysi nostamaan ikkunan ylös ja laskemaan alas..

Siitä se "syy" samantien kolahti tajuntaan ja matka Mondeon takapenkille alkoi papereineen päivineen. Maksulappu päätyi kotona suoraan isännälle..koska ralliohjuksessa (Evo9) sattui olemaan ne sallitut ikkunatummennukset myös ei sallituissa paikoissa...Toimituksen päätyttyä sitten muodollinen" Hyvää Joulua!"  
033102ass_1_prv.gif

Jep, typerimmän sakkoni sain Helsingin lauttasaaressa 80-luvulla aamuruuhkassa poliisien mielestä punaisia päin ajamisesta. Risteyksessä oli usein kytät ja tälläkin kertaa tilanteen näki jo kaukaa ennen risteykseen ajamista. Valot kyllä vaihtuivat keltaiselle metriä ennen suojatietä, mutta kukaan täyspäinen ei vetäisi liinoja kiinni siinävaiheessa. Punaiset eivät missään tapauksessa syttyneet aikana jolloin ylitin risteyksen, mutta kun kaksi kyttää todistaa toisin, niin mitään ei ole tehtävissä.

Toinen ongelma tuli kun kysyttiin tuloja ja sanoin niiden olevan - miinus 3000 mk kuukaudessa. Yksityisyrittäjänä nimittäin ei aina välttämättä ole tuloja ja toiminta voi olla ajoittain myös tappiollista. Poliisi yritti taivutella minua ilmoittamaan edes tuhannen tulot kuukaudessa, mutta sanoin, että jos tässä on tarkoitus olla rehellinen, niin totuus on miinusmerkkinen.

Täsää kohdassa konsta viskasi sakkovihkon jalkatilaan ja ärjäisi, että "hyvä on - en kirjoita sakkoa, mutta tulet sitten Pasilaan kun kutsutaan". Näin kävikin - kuulusteluissa sitten käydään asian mahdollinen eteneminen läpi, eli joko myönnät ajaneesi päin punaista tai roseksessa punnitaan kahden konstaapelin sana sinun sanaasi vastaan. No lopputuloksen tietää, eli sovittiin että valehtelen tienaavani tonnin kuussa ja saan 300 mk:n sakon. Simppeliä.  Olihan minullakin todistaja kyydissä, mutta hänen ja minun todistus poliisia vastaan... odotusarvo tuloksesta sata - nolla.  Ihan sama vaikka et ajanut päin punaisia, häviät aina poliiseille.  Tämä sama toistuu jokapäivä eri muodoissaan valitettavasti.
"Be carefully out there !"

Typeryydestä en tiedä, mutta voitte arvioida tämän päivän käytännön mukaan
smile_org.gif
. Siis syksy 1976, alla GT125 Suzuki ja Mp poliisi pysäyttää kaupunkialueella. Sakko kirjoitettiin ja syy: mp takaroiskeläppä liian lyhyt noin 3cm.
Pikkasen hymyilyttää nyt, kun puhutaan kilpikulmista ja minivilkusta/mökäputkista ja sakoista em
tounge.gif
. Aika uskomatonta et sillon sakotettiin, jos kuminen roiskeläppä ei ollut vähintään akselin tasolla, mut sai ajaa ilman kypärää
biggrin.gif

Joskus 2003 tulin joltain reissulta todella väsyksissä ja etsin parkkipaikkaa asuntoni läheltä. yksi katu oli aivan tyhjä ja jätin autoni sinne.
Aamulla kun menin autoni luokse, viksuna pojankloppina olin sitten jättänyt autoni juuri suojatien päälle.
Tottakai oli lappu lasilla.

Stop-merkit ovat aivan naurettavia. On pysäytettävä kulkuväline, juostava sen ympäri kolme kertaa ja lausuttava isämeidänrukoukset, ennen kuin saa mennä risteykseen. Ei ole mitään ero pysäyttämisellä ja sillä, ettäon sen verran vauhtia, että juuri pystyssä pysyy.
Aika erikoisia stop-merkkejä sielläpäin maailmaa.

Kyllä täällä ainakin riittää ajoneuvon pysäyttäminen ja sen jälkeen voi rauhassa jatkaa matkaa.

Jos on niin vitun kova kiire ettei ehdi stop-merkkeihin pysähdellä, niin lähde seuraavalla kerralla vartin verran aiemmin.
Ei muuten piisaa pelkkä pysäytys, jos liikkeellä rätkällä. pitää pysähtyä ja laittaa jalka maahan, pelkkä hipaisu ei riitä. Moottoripyörä kun ei kuulemma pysy pystyssä pysähtyessä, kun se hyrrävoima pitää sitä pystyssä. Joo rikesakko siitä tuli. Oon muuten ajanut trialia n.30v ja ihan oikeesti nähny miten seistään paikallaan jalat tapeilla.
wink.gif

Back