• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ulkomaille myynti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jake82

New member
Terve,
Hakuni ei aiheesta juurikaan tuottanut tulosta asiasta. Eli, onko kenelläkään kokemusta tavaran lähettämisestä Jenkkilään etc? Olisin myymässä mp osia, painoa n.2kg.Mitä lähetyskustannukset? Eli miten kannattaa hoitaa maksut jne mikäli myyn tuotteen, paypal jne. Risut ruusut, vinkit...
thumbs-up.gif

Niin, kyse olisi pakoputkista, miten nuo tulli tms?

Posti on kallis ja hidas.
UPS
On kallis ja nopee, mutta myös luotettava - eli saat trackingin josta näkee mm. kuka on keikan kuitannut toisessa päässä.

Olen kaiken mailman sälää tilaillut Euroopasta ja Ameriikistä hinnat on huomattavasti halvempia tänneppäin kun täältä ;(

Johtunee ilmeisesti kilpailun olemattomuudesta Suomessa.
Sit on tullit + etc... mut Ameriikin tulli todennäköisesti on inhimillisempi kun tämä meidän.

PayPal on ihan hyvä juttu.

Posti on kallis ja hidas.
UPS
On kallis ja nopee, mutta myös luotettava - eli saat trackingin josta näkee mm. kuka on keikan kuitannut toisessa päässä.

Olen kaiken mailman sälää tilaillut Euroopasta ja Ameriikistä hinnat on huomattavasti halvempia tänneppäin kun täältä ;(

Johtunee ilmeisesti kilpailun olemattomuudesta Suomessa.
Sit on tullit + etc... mut Ameriikin tulli todennäköisesti on inhimillisempi kun tämä meidän.

PayPal on ihan hyvä juttu.
Kiitos tiedoista. Jos päädyn lähettämään tavarat tarviiko maksuasiassa huomioida mitään suurempaa. Eli jos pyyntihintani on x niin saan sen kun se vastaanotetaan. Tullit jne jää vastaanottajan huoleksi?

-jaakko-

Olen jonkun verran myynyt ebayn kautta ympäri maailmaa ja ehdottomasti suosittelen Paypallia. Tavarat olen lähettänyt ihan Suomen postin kautta ja hinnat löytyy osoitteesta www.posti.fi .

Sen verta unohtui tuosta äskeisestä että EU:n alueelta tietenkin onnistuu myös tuo pankin kauuta tapahtuva rahaliikenne. Varsinkin saksalaisten kanssa maksu IBAN koodilla onnistuu todella hyvin. Niin sinne kuin tännekin päin.

Jep, kiitti pena. Tulikin tuota postin sivua jo tutkittua. Oletko liittänyt aina sen tullausselvityksen pakettiin eli mitä sisältää, hinta, jne?

Back