• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ulkomailta tilaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tuka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tuka

New member
auttakee tietämätöntä
confused_orig.gif

kuinka "luottokunta" veloittaa ja varmentaa ostot, jos käyttää esim. kaverin tai jonkun perheenjäsenen, kuitenkin eri osoitteessa asuvan, luottokorttia maksuvälineenä ?
eli tuleeko ongelmia, jos toimitusosoite on eri kuin kortin haltijan ?
withstupid.gif

Eipä ole toimitusosoitteella mitään merkitystä. Eikä noita ostoja taideta millään sen ihmeemmin varmentaa.. siinä se luottokorttiostojen riski piileekin. Jotain järjestelmiä ovat kehitelleet, mutta tuetut yritykset taas on aika harvassa.

En tiedä muista mutta Amex meni lukkoon nettitilauksesta, jossa toimitusosoite on eri kuin laskutusosoite. Ainakin 2 vuottta sitten näin kävi.

Oleellinen juttu kai noissa on etta laskutusosoite on tarkalleen sama kuin kortin kayttajatiedoissa oleva osoite. Toimituttaahan voi minne vaan, kerrankos joku ostaa esim lahjan jollekkin, tata vartenhan on lukemattomia nettisivuja, erikoistuneena nimenomaan luottokortilla maksettaviin lahjoihin jotka toimitetaan suoraan saajalle. Vrt. esim interflora. Itsekin olen masterilla ostanut ja maksanut, belgialaisella osoitteella jolloin toimitus on ollut suomeen. Miks ne yleensa kysyis kahta osoitetta jos loppupelissa ei ole kuin yksi osoitemahdollisuus joka taytyy tayttaa jokapaikkaan.

Moni firma nykyaan kysyy myos kortin takana olevaa id-koodia, tallahan (kuten tolla laskutusosoitteella) varmennetaan se etta ensinnakin tilaajalla fyysisesti on se kortti, eika vaan jostain kaapattu numero, ja etta se on edes senverran tuttu kortti, etta tietaa omistajan pankille antaman osoitteen, jonka on oltava tarkalleen.

Sita mina vaan taas ihmettelen, niinkuin niin monta kertaa ennenkin, miksi tata kysymysta ei ole esitetty ko. liikkeelle. He varmasti osaavat kertoa mika heilla on systeemi, tamahan on jokaisen liikkeenharjoittajan oma valinta loppupelissa. Samoin luottokunnalta varmaan yhdella puhelinsoitolla saa varmistuksen tuohon osoitejuttuun. Tassakin ketjussa on tullut jo aika monenlaista vastausta, myos kokemuspohjaisia, joissa on eroja.

Se on kurja jalkikateen selitella kun joku menee pieleen et 'kyl ne nimimerkilla esiintyvat pojat ja tytot siella nettifoorumilla vaitti et nain se toimii tai ei toimi.'

Itseasiassa luottokorttiin (riippuu luottoyhtiöst) saa vakuutuksen joka kattaa nimenomaan toimittamattomia tuotteita. Itselläni on insinööriliiton/osuuspankin MasterCard, jonka on vakuuttanut Fennia. Käytännössä sen pitäisi tarkoittaa sitä että vakuutusyhtiö maksaa huijatut rahat ja lähtee oikeusteitse hakemaan rahoia myyjältä. Itse en tähän usko vaan luulen että kyseessä on aina riskibisnes.

Toimitusosoitteella on merkitystä varsinkin ulkomaisessa kaupankäynnissä. Itse olen tilannut omalla kortilla parit digikamerat kavereille ja myyjä vaati nähdä myös toimitusosoitteessa olevan henkilön paperit. Tämä liittyy varastettuihin luottokortteihin.

Monesti myyjä pyytää kopiota kortin molemmista puolista sekä passista tai ajokortista. Faksilla olen aina lähettänyt ja on kelvannut.

Nyt tuli eilen tehtyä ensimmäinen tilaus, jossa ei pyydetty ollenkaan luottokortin / ajokortin kopiota. Nämäkin on aina niin tapauskohtaisia....

Lienee edelleen varminta pyytää IBAN koodi millä maksaa pankin kautta...IBAN ja SWIFT muistaakseni vielä varnistaa jotta tiliomistaja on "oikea yritys/henkilö" tms.......ja jos ei pankkiin maksaminen onnistu niin lienee sitten syytä jättää ko. ostos tekemättä,,
lookaround_orig.gif

Mä tilasin tuolta suubertin pari päivää sitten, maililla tänään lähestyin kauppiasta kysyäkseni onko tilaus noteerattu, niin Georgehan se sieltä Loistavasti vastasi heti tunnin kuluttua että on tilannut suubertin ja ilmoittelee tarkemmin kun lähetys on postin kuljetettavana..

B&C:ltä tilailin rattaita rukeen , visalla maksoin... likat meilaili pistään jotain kopioo tuleen hvaksilla varmistukseks... no ei perkule ton toosan käyttöohjeet kiinnostanu , ku ei tuntunu hvaksi poistuvan heitin numeroon...no puolipiruutaan otin rikikuvan itestäni ja pistin plikoille liitteeks kyssärillä; kelpaako tää??
Juu ,kohta kolisi postilodju piikkikiekoista
tounge.gif

B&C:ltä tilailin rattaita rukeen , visalla maksoin...  likat meilaili pistään jotain kopioo tuleen hvaksilla varmistukseks... no ei perkule ton toosan käyttöohjeet kiinnostanu , ku ei tuntunu hvaksi poistuvan heitin numeroon...no puolipiruutaan otin rikikuvan itestäni ja pistin plikoille liitteeks kyssärillä; kelpaako tää??
Juu ,kohta kolisi postilodju piikkikiekoista  
tounge.gif
Minkä kokoisen rattaan ostit? Riittikö kettinki?

otin 41sen vakioketjulle , ja sit 520selle 14+41+43.Ketju
kakskymppinen 98 lenkkii ja vakio 96lenkkii .
ei oo asenneltu , mut mittailin et toi paripiikkii ois säädöissä varaa.
Lasku teki total 108eskoo(rattaat+kulut)
Yhen noista otin vähän niinku varoiks.... jos tutut tarttee...
sport05.gif

Mä tilasin tuolta suubertin pari päivää sitten, maililla tänään lähestyin kauppiasta kysyäkseni onko tilaus noteerattu, niin Georgehan se sieltä Loistavasti vastasi heti tunnin kuluttua että on tilannut suubertin ja ilmoittelee tarkemmin kun lähetys on postin kuljetettavana..
onkos potta jo tullut ?
mitenkäs muilla, kuinka on luvattu toimitusaika käynyt yksiin todellisuuden kanssa ?
ite tilasin shoein kypärän helmikuun 20. päivä eikä vieläkään ole tullut
mad.gif
luvattu toimitusaika oli 10-12 päivää, kyselty on kyllä ja george myös vastaillut
033102ass_1_prv.gif

Back