• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Undertray

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tumppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tumppi

MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava,
Niin, kun yleisesti kuuntelee porukan mielipiteitä trumppien undertraystä/rekisterikilpi/vilkkutelineistä, suurinosa pitää ko. pakettia rumana ja vaihdon tarpeessa olevana... Kannattaa kuitenkin yrittää itse työstää vanhasta parempi, jos on jokatapauksessa suunnitellut tilaavansa uuden.

Itsellä nimittäin poistui juurinkin undertray hankintalistalta, koska pienellä askartelulla sai vanhasta aivan kelpoisen. Askartelemaan sitä joutuu joka tapauksessa, koska alkuperäisen lärpäkkeen joutuu kuitenkin katkaisemaan jos meinaa tarvikesellaisen siihen laittaa...

Tein näin: Leikkasin myyjäfirman mainosrekisterikilvenalusen poikki siitä mainoksen kohdalta, ts. siitä tuli ainoastaan kilven takalevy. Leikkasin kilven molempia reunoja pitkin alkuperäisen kilven taustan ja kantit pois. Leikkasin kilven yläreunan jälkeen viistosti kohti vilkkujen kiinnityspaikkaa siten että siihen ei jää ylimääräistä materiaa eikä sitä reunakanttia. Siitä sitten suoraan ylöspäin niin kauan kun tavaraa riittää... Lisäksi allwrongilta minivilkut ja hommahan rupeaa näyttään hyvältä...  
buttrock.gif

Peräosa on nyt kuin täysin eri pyörästä, ja lisäksi se on täysin lainmukainen, eli viranomaisillakaan ei ole mitään rutisemista. Käsittääkseni se heijastin ja rekisterikilven valo on pakollisia varusteita...

Homma onnistuu ihan manuaalityökaluilla, itse käytin "puukkosahaa", askartelurautasahaa, puukkoa, viilaa ja santapaperia.

Kustannukset ja työt: Pari tuntia äherrystä tallilla ja muutama asennuskalja. Kyllä kannatti, kannattaa kokeilla! Pääsee tuntipalkoille...  
smile_org.gif

Kuviakin voin yrittää näpätä ja laittaa maililla jos jotakuta kiinnostaa....

Edit: kirovihre

Niin siis mun mopo on -03:n triple. Käsittääkseni perälauta on kaikissa 955i malleissa sama ja ainakin TT600:a, pikku daytonassa ja fourissa saman tyylinen... Eli resepti saattaisi toimia kaikkiin "Urban Sports" -luokan pyöriin.

Kuvia yritän näppäillä huomiseksi jos saan digikameran lainaan...

Kuvia kehiin vaan! Itsellä meininkinä tehdä sama operaatio Daytonaan.

Jiihaa!
buttrock.gif

Kuvat on räiskitty digillä ja pienennetty järkevään kokoon. Otin mukaan vielä pari vanhaa kuvaa ennen operaatiota...

Kuulun valitettavasti tähän analogisten perheeseen, joten jos joku voisi kertoa miten olisi järkevintä laittaa kuvat esille.
withstupid.gif

Ilmeisesti .orgin yv:llä ei pysty lähettämään liitetiedostoja? Ilmeisesti myöskään tänne ei pysty lataamaan näitä kuvia mihinkään talteen, jotta ne saisi yleiseen esittelyyn?

Yksinkertaisimmin se varmaan kävisi siten että jokainen kuvia haluava laittaisi mulle sellaisen sähköpostiosoitteensa johon voi parin megan liitetiedoston rysäyttää?!
nixweiss.gif

Käyhän se kuvien laitto näinkin: Omalla koneellas klikkaa kuvan päällä oikeaa hiiren nappia ja "kopioi kuva" ja sit kun kirjoitat tänne viestiä niin liität tekstin sekaan vaan ne kuvat. Ehkä vähän väkivaltainen tyyli, mutta se toimi lähes aina. Samaan tyyliin kun tuolla oli tuota keskustelua kumman mustan Daytonan joku ostaisi.

Käyhän se kuvien laitto näinkin: Omalla koneellas klikkaa kuvan päällä oikeaa hiiren nappia ja "kopioi kuva" ja sit kun kirjoitat tänne viestiä niin liität tekstin sekaan vaan ne kuvat. Ehkä vähän väkivaltainen tyyli, mutta se toimi lähes aina.
Ei vaan toimi meikäläisellä... Vaikka mitä tekisi. Tosin kuten jo etukäteen sanoin, niin en ole mikään ruudinkeksijä näissä jutuissa... Tuntuu, että se kuva ei ikäänkuin kopioidu leikepöydälle, joten liitä-lämiskä ei ole aktiivisena tässä ikkunassa. Kuva kuitenkin kopioituu leikepöydälle... Kone on palomuurin takana ja tässä on muutenkin kovat suojaukset ja yhteiskäyttökin vähän rajoittaa toimintaa...
sad_orig.gif

Laittakaa vaan niitä sp-osoitteita jonne mahtuu 2mb:n liitetidosto, niin lykkään kuvat sinne!

Eiks toi orgin albumiosio sitten toimi??
Voi vi**u miten kankeaa ja tuskaista oli ton albumin luonti. On se tietysti niille kivaa jolla on himassa kone ja kaikki illat aikaa säätää ja räplätä näitten kanssa. Mulla ei ole himassa konetta ja on vähän parempaakin tekemistä. PRKL. Enkä siltikään onnistunut lataamaan sinne kuvia, enkä jaksanut ruveta lukemaan jotain 10 sivuista FAQ:ia.
veryangry.gif

No, jos ette viitti lähettää mulle sähköpostiosoitettanne, niin olkaa prkl ilman kuvia.
veryangry.gif

Oli miten oli, mutta näin on!

Tänks kuvista!
Tuleehan siitä näköjään ihan eri näköinen.
buttrock.gif

Tulee varmaan Daytonaa muokatuksi keväällä...ohjausiskari kiinni ja toi rekkari systeemi ainakin.

Eiks toi orgin albumiosio sitten toimi??
Voi vi**u miten kankeaa ja tuskaista oli ton albumin luonti. On se tietysti niille kivaa jolla on himassa kone ja kaikki illat aikaa säätää ja räplätä näitten kanssa. Mulla ei ole himassa konetta ja on vähän parempaakin tekemistä. PRKL. Enkä siltikään onnistunut lataamaan sinne kuvia, enkä jaksanut ruveta lukemaan jotain 10 sivuista FAQ:ia.
veryangry.gif

No, jos ette viitti lähettää mulle sähköpostiosoitettanne, niin olkaa prkl ilman kuvia.
veryangry.gif

Käviskö MP-Foorumin albumi ja tänne linkki? Se on ainakin minusta suht helppokäyttöinen.

veryangry.gif

veryangry.gif

Sorisorisori!
bawling.gif

Tuli eilen vähän avauduttua lähinnä näille tietotekniikan ihmeille, eli tossa mun edellisessä viestissä ei ollu mitään henkilökohtaista .orggia kohtaan tai kenellekkään henkilökohtaisesti... Älkee vetäkö herneitä nenään mun kirjottelusta, oon oikeasti ihan mukava kaveri (ainakin omasta mielestäni!).
smile_org.gif

Menee hiukkasen hermo kun yrittää täältä työmaalta megamaanisten turvajärjestelyjen takaa tehdä netissä jotain järkevää. Suojaohjelmistot estävät nimittäin käytännössä kaiken koneen ja netin välisen tiedostoliikenteen, joten esim. kuvien liittäminen sähköpostiviestiin vaatii jo kohtuuttomasti kikkailua, eikä onnistu esim. yahoossa. Myöskään mikään muukaan ei tuntunut eilen oikein onnistuvan, ja kun täällä rassasin töitten jälkeen väsyneenä ja nälkäisenä oli soppa valmis... Tää on vaan välillä niiiiiiiiin vaikeaa...

kaboom.gif
kaboom.gif
kaboom.gif

Eräs ystävällismielinen henkilö lupasi liimata kuvat tänne, joten ne jotka eivät ole kuvia saaneet näkevät ne kohta täällä!

062802jumpie_prv.gif

Mä voin laittaa ne kuvat. Oottakaa vähän...kohta tulee.

Onkii pirun vaikee saada laitettuu kuvii suoraan tälle sivulle. Sain laitettua neljä kuvaa (perä leikeltynä) tuonne yläreunan ALBUMIIN.(Sekalaisia-osioon) Kahta kuvaa en saanut laitettua, ilmeisesti liiaan isoja kuvia..? Niissä kuvissa perä on vakiona. toivottavasti kuvat löytyy.

Fakit!! Kai ne kuvat joskus sinne ilmestyy...? Ei ainakaan vielä ole tullu. Voi VEEEEE! Että mua risoo välillä nää koneet. Miks nää ei voi toimia silleen, että ihminenkin ymmärtäis näitä.

Fakit!! Kai ne kuvat joskus sinne ilmestyy...? Ei ainakaan vielä ole tullu. Voi VEEEEE! Että mua risoo välillä nää koneet. Miks nää ei voi toimia silleen, että ihminenkin ymmärtäis näitä.
Elä kuule muuta viserrä!!
033102ass_1_prv.gif

Eikö kukaan muu saanu kuvia lähetin ne ainakin kolmelle henkilölle?? Tosin jouduin lähettämään ne työpostista, koska suojaohjelma estää normaalissa sähköpostissa (yahoo) liitetidostot ja viestien välittämisen... Silloin ei ole mitään takuuta, että ne menee perille. No, ainakin Mr. Big on ne saanu, joten toivotaan parasta.
nixweiss.gif

Oon nyt kaverin koneella, joten voi yrittää laittaa ne nyt muillekin halukkaille...

Elä kuule muuta viserrä!!
033102ass_1_prv.gif

Eikö kukaan muu saanu kuvia lähetin ne ainakin kolmelle henkilölle?? Tosin jouduin lähettämään ne työpostista, koska suojaohjelma estää normaalissa sähköpostissa (yahoo) liitetidostot ja viestien välittämisen... Silloin ei ole mitään takuuta, että ne menee perille. No, ainakin Mr. Big on ne saanu, joten toivotaan parasta.
nixweiss.gif

Oon nyt kaverin koneella, joten voi yrittää laittaa ne nyt muillekin halukkaille...

Back