Uskaltaako Triumphin ostaa ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GSR600
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GSR600

New member
Seuraavaksi mopoksi olen ajatellut Triumphin Tiger 800 mallia.

Triumphin mallit ovat menestyneet erinomaisesti kaikissa vertailuissa ja mallistohan on hieno ja kilpailukykyisesti hinnoiteltu.

Kävin ajamassa Tiger 800 XC mallia ja se oli todella kivan tuntuinen pyörä.

Lähinnä askarruttaa niiden laatu ja toimivuus käytännössä ja ennen kaikkea se että varsinaista maahantuoja organisaatiota ei suomessa ole.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin jokainen jälleenmyyjä tilailee pyöränsä Ruotsin kautta .

Ainakin Triumphin nettisivut antavat sellaisen kuvan että homma on vähän "puolitiessä" .
Sivuja on osittain suomennettu , jälleenmyyjäluettelo on ollut keskeneräinen koko vuoden ym.

Eli kysymys kuuluukin .

Hoituuko mahdolliset takuuasiat nopeasti ?
Toimiiko varaosapalvelu kuten pitääkin ?

Vai käykö niin että huonolla tuurilla kun juuri minun pyörä sattuu olemaan "se huono yksilö" niin vian ilmetessä pyörä jää korjaamolle seisomaan ja ajokausi keskeytyy moneksi viikoksi .
Takuukäsittelyt kestää , tehdas on kesälomalla , suomesta ei löydy tietenkään mitään osia ym.ym.
 
No pärkkele, tuo kysymyshän on pyöriny omassa päässä myös, 800 gessuu kattelin ja just törmäsin tähän Trumppaan.

Eli miten on, uskaltaako ?
 
Pyörät on ok, myyjäkuvio ja erityisesti huollot ja takuut on niin perseestä kuin vain voi olla.

Noiden myyjien kanssa homma toimii hyvin niin kauan kuin olet viemässä rahaa heille ja tekemässä sopparia. Itse pyörän toimitus voi jo takkuilla ja jos siihen jotain vikaa tulee, pitää varautua maksamaan huolto itse ja odottamaan kuukauden verran.

Esimerkkinä juuri alkuviikosta erään myyjän huolloista vastaava kertoi ettei ole ikinä kuullutkaan virhevastuusta ja hänelle on ihan turha sellaisesta kertoakkaan kun häntä ei kiinnosta. Firman tj sitten jatkoi samalla linjalla ja totesi ettei ole 20 vuoteen noudattanut kuluttajansuojalakia eikä aio jatkossakaan niin tehdä.

Onneksi tähän kaikkeen on hyvä ja edullinen ratkaisu. Ostakaa pyöränne tarpeeksi käytettynä, mieluiten ulkomailta ja uudet pyörät suoraan noilta harmaatuojilta. Välttäkää virallisia myyjiä kuin ruttoa. Säästätte heti hankinnassa useamman huollon verran rahaa. Ne huollot voi sitten teettää asiantuntevissa korjaamoissa, ei valtuutetuissa nyrkkipajoissa. Kaikki mahdolliset varaosat voi tilata itse suoraan ulkomailta halvemmalla ja nopeammin kuin näistä suomalaisista koraamojen irvikuvista.

Hyvä pyörä, paskat myyjät.
 
Seinäjoen kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, toki ei ollut kyllä Trumpeissanikaan koskaan mitään.

Vähävikaisimmat pyöräni, mitä olen omistanut tähän mennessä.
 
Seinäjoen kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, toki ei ollut kyllä Trumpeissanikaan koskaan mitään.

Vähävikaisimmat pyöräni, mitä olen omistanut tähän mennessä.
Juuri näin, ongelmat alkavat jos sattuu tulemaan takuuasioita. Jos jaksaa viedä asiat kuluttajariitalautakuntaan asti, saa sen mitä kuuluukin mutta aikaa toki palaa.
 
#KLIPS
Eli kysymys  kuuluukin .

Hoituuko  mahdolliset  takuuasiat  nopeasti ?
Toimiiko varaosapalvelu kuten pitääkin ?  
#KLIPS
Loistavia pyöriä kaikenpuolin mutta nuo kaksi asiaa kusee ja pahasti!

Englannin tehtaalta tarvikkeet ja varaosat pahimmillaan yli puolivuotta. (keulan liukuputket yms tyyliset) Pienemmät (tangonpääpainot yms) "hyllyssä olevat" kilkkeet 2 viikkoa tai pari kuukautta.

Jos ei tarvi kikkailla takuiden kanssa eikä tarvi varaosia tai vaan on kärsivällinen ja aikaa on niin Triumppi alle.

Vaikka itelle jäi paskan maku suuhun omalta omistusajalta niin silti vielä joskus uuden Speed Triplen hommaan
inlove.gif
 
Ite kun turasin niin erikoisemmatkin osat sai alle kuukaudessa JackLilleyltä Englannista tai BikeBanditista Jenkeistä.

Moto-Seinäjoeltakin parikertaa tilasin ja ainakin puhelimessa palvelu oli hyvää ja osat tuli nopeasti.
 
Toinen Triumphi menossa ja ei ole tarvinnut "kikkailla" takuuasioiden kanssa... Ovat toimineet moitteettomasti.
Ei sen kyllä pitäisi, tänäpäivänä, olla ongelma jos maahantuonti on naapurimaassa asti. Eikö ole Suomessa halukkaita vai eikö Triumphi anna tuontia Suomeen??
Legendiin tosin vaihdettiin vesipumppu (tiputti nestettä vähän) takuuseen, en nyt muista, enkä voi vertailla muihin, kauanko se kesti, sitten kun pumppu tuli niin huollosta soitettiin...
 
Yhteenvetona tähän mennessä tulleista vastauksista:

- Triumphiin pyöränä ollaan yleensä tyytyväisiä.
Laatu on joidenkin mielestä vastaavalla tasolla kuin
kilpailijoillakin.

- Jälkimarkkinointi puolella vielä kehitettävää .
 
Poikkesin eilen Triumph myyjällä  Turussa ja  kyselin  pyöristä , takuusta ja varaosatoimituksista .

Triumphin Tiger 800 mallia ei ollut enää jäljellä mutta monia muita malleja kylläkin.

Palvelu oli ystävällistä ja asiallisen tuntuista kaiken kaikkiaan.

Kyselin miten Tiger 800 mallit ovat toimineet ja myyjä kertoi että ainakaan hänelle asti ei ole palautetta tullut että heidän myymissään olisi ollut ongelmia.

Kyselin miten nopeasti saa varaosan jos sellainen kesken ajokauden tarvitaan.  

Myyjä kertoi että mikäli kyseinen osa löytyy Ruotsista niin toimitusaika on n. 3 vuorokautta .
Mikäli osa tulee Englannista on toimitusaika keskimäärin noin 1-viikko .

Sain mukaani myös SUOMENKIELISEN esitteen.

Esitteessä sanotaan näin:
Osapalvelumme on nopeampi ja tehokkaampi kuin kenelläkään muulla. Toimitamme osia jopa 1991 valmistetuille Triumpheille .

Kerätään nyt tähän viestiketjuun lisää kokemuksia
pyörien toimivuudesta ja laadusta  sekä  huolto ja
varaosapalveluiden toimivuudesta ja  kokemuksia
takuuasioiden hoitamisesta .
 
Mäkin sain hienoja suomenkielisiä esitteitä ja mullekkin diileri kehui noita toimitusaikoja yms.

Tein kaupat. Pyörän mukana ei tullut owners manualia enkä sitä ikinä saanut vaikka monta kertaa sen perään kyselin. Ihan turha kumminkin loppupeleissä.

Huollot olivat kalliita. Ensihuolto 160e ja pienemmät huollot joku 300e paikkeilla. 20000km huolto oli mulle se rajapyykki tässä harrastuksessa jolloin päätin alkaa tekemään kaiken itse.
800e+ huoltomiehen vittuilut päälle kun olin irrottanut tankin joskus kuulemma väärin.

2004 speed triplessä oli recallina ollut melkein uutena bensaliittimien vaihto muovisista metallisiksi. Kysyin tästä silloin kun pyörää olin ostamassa että onko tehty? NO TOTTAKAI!

Viikko perään, otin sivupaneelin auki. Vastassa olivat muoviset bensaliittimet. Diilerille jutteleen. Ei tiennyt ettei ollu vaihettu. Paitsi sillon kun pyörää mulle myi. Tilaukseen---> 2kk kesti tulla, löi käteen et vaiha ite.

Jäähdyttimen sivupaneelit ei ikinä tullut tehtaalta mitkä tilasin. Paitsi tekstari että paneelit on tullut vuosi pyörän MYYNNIN jälkeen eli saapuihan ne. Toimitusaika vaan venähti.

Tehtaan OEM bellypanin tilasin. Tuli kuukaudessa ja maksoi mirhamia.

Trumpassa on tuplaetuvalot joista toinen palaa lyhyenä ja toinen pitkänä. Kysyin diileriltä että onko mahdollista saada tuplattua valoja että palaa molemmissa yhtä aikaa lyhyet ja napista pitkät? Vastaus: ei mitenkään mahdollista.. Hain motonetistä 3e releen ja kaksi H4 polttimoa-> AVOT! tuplav alot.

Laatuongelmia ei oikeastaan ollut minkäänlaisia. Muutakun että pyörä kusi alleen jäähdytysnestettä ja öljyä. Normaaliako? Ainakin diilerin mielestä. Jäähdytysnestettä piti pitää paisarissa alarajalla ettei kussut.

Kumin vaihto voi olla ongelmallista. Vein irtonaisen takavanteen ja uuden gummin maineikkaiseen tamperelaiseen MP liikkeeseen torstaina. Sai tulla noutamaan seuraavana keskiviikkona ja maksoi 39e. Oli kuulemma vaikea tapaus. Varmaan joo.. Suck my balls.

Tarinaa saattaa olla lisääkin jos vielä kiinnostaa..
 
"Laatu on joidenkin mielestä vastaavalla tasolla kuin
kilpailijoillakin."
Ei se ole mielipide vaan koettu tosiasia ainakin minulla.
cool.gif


Ikinä ei ole ollut ongelmia renkaan vaihdossa, olen kyllä ostanut samasta paikasta renkaankin, eli Suomeksi, paskapuhetta.
Enkä oikein ymmärrä sitäkään, miten ne ongelmat alkaa jos ei ole vikoja?
 
Ikinä ei ole ollut ongelmia renkaan vaihdossa, olen kyllä ostanut samasta paikasta renkaankin, eli Suomeksi, paskapuhetta.
Mitäs paskapuhetta tossa ny oli? Ihan koettu juttu..

Ehkä ne tonkin osaa svenssoniassa paremmin
biggrin.gif
Kai muistit mainita huoltomiehelle, että tyhmälle kaikki on hankalaa?
tounge.gif

Ei triplen/daytonan renkaanvaihdossa ole kyllä mitään ihmeellistä. Rockettiin en ota kantaa.
Mitä taas trumpan laatuun tulee, niin ei ollut valittamista silloin, kun sellaisen omistin. Osien tilauksia / takuukorjauksia en joutunut tosin kokeilemaan.
 
Kai muistit mainita huoltomiehelle, että tyhmälle kaikki on hankalaa?  
tounge.gif
Tää heppu oli vielä huoltopäällikkö ja ihan pokalla se sen sano.
Stormilla myytiin kans eioota vaihdon kanssa. Ykspuoleisissa takahaarukoissa on kai jotain ajatonta mystiikkaa niin normihommat ei onnistu.

Euromasteri ja vianori kyllä hoiti homman ilman ihmettelyjä ja ilman MP lisää
 
JackLilleyltä kun tilaa osat niin selviää hommasta ilman ropleemia. Maahantuonti perseestä. Mitä tuotteen edustamista se on ettei edes pidetä kuluvia osia hyllyssä (esim. tiivisteet). Etelän liikkeistä saattaa saada ölppä suodattimen ja oikeanlaisen tiivisteprikan, jos kauniisti pyytää. Motoboxista himpun parempia kokemuksia.

Ropaa vaan itte ni saa sellasen ku sattuu tulemaan ja syyllinenkin löytyy nopeesti!
 
Thunderbirdiin niinkin eksoottinen varaosa kuin kaasuvaijeri kesti reilun viikon saada Vantaan Biketeamista.
HD-Centerin toimitusajat vielä huonommat.
Tilaan jatkossa netistä, saan vielä halvemmalla. Katso vaikka iridium-tulppien hintoja...

Kannattaa seurata Trumppa-keskusteluiden linkkejä.

Muuten pyörä on ollut viaton, ainoastaan kulutusosia vaihtanut. Pyörällä ajettu reilu 48tkm.
 
Triple on ollut luotettavimpia pyöriä joka on alla ollut ja voisin vaihtaa vaikka heti takaisin johonkin Triumphiin. Makeita pelejä.

Ja kuten muutkin sanoo, Suomessa vaan tuo touhu noiden kanssa on aivan lasten kengissä.

Uudesta -> 12tkm aikana harmitti:

Huoltojen hinnat.

Varaosien tilaus ja saatavuus. Jäähdytinnestevuoto -> uusi termostaattikotelo maksoi vähän päälle ja vitusti, sekä kesti saapua liikkeeseen saman verran mitä aasilla ratsastaminen täältä Sambiaan.

Mitään luvattuja ohjekirjasia ei tullut. Onneksi sai sentään Daytonan jonkun ohjeen, joka osittain kävi sitte tuohon.

Harmi että asia on näin. Tämän merkin palvelu Suomessa pilaa hyvien pyörien mainetta.
 
Motoboxista itse ostin Tigerin koska vantaalta ei haluamaani mallia saanut tälle ajokauteen.Täytyy sanoa että motoboxissa ainakin omalla kohdalla palvelu oli erittäin asiallista (Kai Sahala) Kiitokset hänelle.Tähän meneessä olen tyytyväinen Triumpin omistaja toivotaan että näin myös jatkossa.
062802moto_prv.gif
 
Back
Ylös