Uudet HD-mallit 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [oz]
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
silti ihan messevän näkönen on toi sportti. huutais mini-apea, jäykkää runkoa, avonin MK2-renkaita ja flake-maalausta pinstripeineen.  
tounge.gif
Säähän alat, Jazzo, muistuttamaan erästä motoristikaveriani, joka haluais nähdä turbon joka moottorin kyljessä inisemässä! On kyseessä sitte skootteri tai Harrikka tai Mosse.
biggrin.gif
Ja sää haluisit, et joka pyörään tars saada jäykkä perssaus..?
tounge.gif
Just kiddin'...
wink.gif
mihinpä tiikeri juovistaan pääsee. kitaran pitää olla Gretsch, pändissä pitää olla läskibasso ja pyörässä pitää olla jäykkäperä. kaikissa näissä seikoissa tulee "se jokin" -juttu mitä asia vaatii toimiakseen mulle.  
biggrin.gif

kai mie joskus viisastun, mutta kitarasta ja bassosta en tingi..  
wink.gif
Kitara-merkissä komppaan! Varsin oivasoundinen työkalu esim. Thorogoodin käsissä, mutta lisään Telecasterin, jolla soittaa/soitti aika moni oma suosikkini, niinku Mick Green ja Wilko Johnson.  
bowdown.gif

Onkohan mikään threadi vaikkapa tuolla Yamahapuolella kääntynyt keskusteluun pianoista tai nokkahuiluista...
biggrin.gif

No joo, kaverille tarjottiin aikoinaan jotain käsintehtyä Suzuki skebaa, joutui tyytymään edullisempaan Les Paul Heritageen. Myyjän (alkoholisoitunut muusikko... yllättäen) mukaan kitara oli ollut Albert Järvisen joskus aikoinaan.

Onkohan mikään threadi vaikkapa tuolla Yamahapuolella kääntynyt keskusteluun pianoista tai nokkahuiluista...  
biggrin.gif

No joo, kaverille tarjottiin aikoinaan jotain käsintehtyä Suzuki skebaa, joutui tyytymään edullisempaan Les Paul Heritageen. Myyjän (alkoholisoitunut muusikko... yllättäen) mukaan kitara oli ollut Albert Järvisen joskus aikoinaan.
Eikös Pertti soittanut LS 5:llä.. No, olihan sillä noita keppejä enempikin...

Ja milläs H-D:llä se ajelikaan
tounge.gif

biggrin.gif

Eikös Pertti soittanut LS 5:llä.. No, olihan sillä noita keppejä enempikin...

Ja milläs H-D:llä se ajelikaan
tounge.gif
ekaks meinasin kirjottaa että yhellä niistä neljästä olympia-pannusta mutta sehän taiskin olla cissen...

2010_HD_OEM_Dyna_Wide_Glide_TR3_6723.jpg

Itseäni kiinnostaisi todella kovasti tämä malli. Harmi kun rahatilanne ei anna periksi tommoisen ostoon.
Tuo on hienon näköinen, mutta hommaa joku vanhempi(halvempi) Dyna ja rakenna siitä vastaavan näköinen vaikkapa kylminä talvi-iltoina.
Kuten jo tuolla aiemminkin totesin, ainakin omasta St Bobista saisi saman näköisen vaihtamalla t-kappaleet ja ehkä teleskoopin sisemmät putket, maalauttamalla takavanteen ja ostamalla etuvannekehän(omassa 19" ja DWG:ssä 21"), lisäksi vaatisi pikkasen alkuper. takaloksun choppaamista ja muutamien yksityiskohtien muuttamista(tanko+riserit, ehkäpä maalaus, takalamppu, jne.). Veikkaukseni on, että tulis muutettu pyörä halvemmaksi kuin uusi ja talvellakin ois kivaa puuhaa moottoripyöriin liittyen.
smile_org.gif

Tietysti, jos tuommonen ruuvaaminen ei lainkaan innosta, niin sitten pitää vaan odottaa.

Pakko myöntää että mun silmään edellinen WideGlide sopi paremmin...

fxdwg04.jpg

Isoin ero lienee uudessa toi takaloksu ja tervatut vanteet...

Joo, justiin tuo 2006-2009 mallisen takaloksu on mun mielestä karmee... Pilaa puolet pyörästä.
tounge.gif

Siis siitähän lähdetään liikkeelle että WG:een kuuluu bobtail, fatbob-tankit ja levee keula, on aina kuulunut ja tulee aina kuulumaankin (siis mun mielestä ainakin)
biggrin.gif

biggrin.gif
mitä pianoon tulee niin siinä on rock'n'rollia, nokkahuilu on taas joku japaninpyörän äänenvaimennukseen liittyvä elementti vailla hitustakaan rock'n'rollia.. että sinällään ymmärrän kun ei threadeissa moista off-topikkia synny.
tounge.gif
wink.gif
biggrin.gif

toi liekitetty dyna on valmiiksi melko makea. noi liekit on vaan totaalinen turn off kun vierestä tuota kampetta kattelin.
crazy.gif

Siis siitähän lähdetään liikkeelle että WG:een kuuluu bobtail, fatbob-tankit ja levee keula, on aina kuulunut ja tulee aina kuulumaankin (siis mun mielestä ainakin)  
biggrin.gif
Näin kait kuuluu, mutta se vanhemman mallin (<-2005) takaloksu on hienompi. Veistoksellisempi. Muodokkaampi.
tounge.gif
Ja siks mä laitoin omaani sellasen. Tosin levitettynä.
smile_org.gif

Onko tuo hyvä vai huono?
Itseä risoo aivan hemmetisti kun H-D osioissa kirjoitetaan aivan muusta kuin H-D:sta.
Perhana kun mä olisin moderaattori!

Yamaha osiossa kirjoitetaan Yamahasta,Ducati osiossa Ducatista ja
H-D osiossa pianon soitosta.
(Ei vaiskaan,liittyihän nuo viestit asiaan jollain tapaa.Välillä menee vaan hermot.)

edit:Ai niin,niistä uusista malleista,hm,enpä tiedä.

Niih... kokemuksen mukaan ne jotka johonkin tehtävään haluavat ovat yleensä niitä huonoimpia mahdollisia vaihtoehtoja... katso vaikka meidän ministereitämme
sad_orig.gif

2010_HD_OEM_Dyna_Wide_Glide_TR3_6723.jpg

Itseäni kiinnostaisi todella kovasti tämä malli. Harmi kun rahatilanne ei anna periksi tommoisen ostoon.
Tuo on hienon näköinen, mutta hommaa joku vanhempi(halvempi) Dyna ja rakenna siitä vastaavan näköinen vaikkapa kylminä talvi-iltoina.
Kuten jo tuolla aiemminkin totesin, ainakin omasta St Bobista saisi saman näköisen vaihtamalla t-kappaleet ja ehkä teleskoopin sisemmät putket, maalauttamalla takavanteen ja ostamalla etuvannekehän(omassa 19" ja DWG:ssä 21"), lisäksi vaatisi pikkasen alkuper. takaloksun choppaamista ja muutamien yksityiskohtien muuttamista(tanko+riserit, ehkäpä maalaus, takalamppu, jne.). Veikkaukseni on, että tulis muutettu pyörä halvemmaksi kuin uusi ja talvellakin ois kivaa puuhaa moottoripyöriin liittyen.  
smile_org.gif

Tietysti, jos tuommonen ruuvaaminen ei lainkaan innosta, niin sitten pitää vaan odottaa.
Muutokset:
T-kappaleet 6 astetta + pidemmät putket n.1200e jousilla.
Muut muutokset n. 1000e.
Eli vanhempi bobi n. 15.500e sisäänajettu + muutokset alle 18 000e.
Ja voi vielä edullisemmin päästä, jos tekee itse.

pg_spxl1200x_def_dom_bs_en_US_w1024.jpg

omg.gif
oho, siinä saattais olla mulle seuraava pyörä...
biggrin.gif

Milläköhän aikataululla näitä tulee eurooppaan?
Toi 16" eturengas näyttää saakelin hyvältä, toisaalta toi pikkutankki saattaa olla epäkäytännöllinen.
Mitäs tollasessa (Nightster) XL1200N:ssä täytyis muuttaa tollaselle vanteelle? Kolmiot, mitäs muuta??

Oisko jollain linkkejä sportster projekteihin joihin olis vaihdettu 16" vanne?
smile_org.gif
jep, tämä olisi makeen näköinen..

Ehkäpä magein spora tehtaalta koskaan. Ainoo ikävä puoli tossa penuttitankissa on se, että joutuu käydä tankkaamassa aika tiheään....

pg_spxl1200x_def_dom_bs_en_US_w1024.jpg

omg.gif
oho, siinä saattais olla mulle seuraava pyörä...
biggrin.gif

Milläköhän aikataululla näitä tulee eurooppaan?
Toi 16" eturengas näyttää saakelin hyvältä, toisaalta toi pikkutankki saattaa olla epäkäytännöllinen.
Mitäs tollasessa (Nightster) XL1200N:ssä täytyis muuttaa tollaselle vanteelle? Kolmiot, mitäs muuta??

Oisko jollain linkkejä sportster projekteihin joihin olis vaihdettu 16" vanne?
Ihan jees.
Tankki sais olla isompi, siis oikeesti.
Tai sit jerrykannu vakiona.
Pitkää reissua ajatellen, kun Suomi-Norja-Suomi turnee aiheutti viimekesänä jopa 12,5 litran tankilla välillä harmaita hiuksia, saati tolla.
Tankin ja satulan välissä on noin 10 cm, joten isompi tankki sopii rikkomatta linjoja.
JA keulakulma loivempi, ts pidempi keula.

Toi olis tosimagee, jos olis pitkäkeula!

Tuo uus Sportti on hieno! Mun mielestä just noin. Ja tuo tankkihan on klassikko!
Tästä olemme puhuneet ennekin!
tounge.gif

Tuu sit kattomaan, kun muutaman vuoden päästä teetän Nighsteriini sen keulan.

Siinä on sit hiukka samaa näköä, kun "Silver Bulletissa", tiedät mistä puhun.
Mutta ei niin radikaalia keulaa, hiukka loivempi.

Back