• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uudet mallit 2015

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun tässä nyt herkistyttiin.... niin annetaan palaa:D.

Kun on "sielultaan Kawamies"..... mutta suhde on aina ollut.....
"Kyllä mä rakastan sua".... mutta Sukisukin kanssa on kuitenkin lähdetty...:;):,
niin otetaanpa näin....

Normaalia hieman "reippaampikaan" ihminen ei tee 99%:lla ajojaan, etenkään yleisillä
laduilla paskaakaan.... jos silläkään.... enempää kuin mitä 1400:n Zetori koneen ominaisuuksillaan ja
suorituskyvyllään tarjoaa :respect:. (hyydy Karza :grin:)

Oikeesti olennaisia asioita on arkisessa ja hieman "puolivallattomassa" touhussa heti ja nyt
"kädessä" olevat ominaisuudet.

"Persdyno" on hienoudestaan huolimatta pettävä laite pahimmasta päästä tavan pulliaiselle.

Elikäpä.... kun tuolla kuitenkin ajellaan ja mistä se "leipä" pitää repiä.... osakaasuilla ja kuormilla....
"rullilla" löytyy ihan mielenkiintoisia asioita ihan "elävään elämään ja 99%:iin todellisuutta......
cateilla ja läpillä... tai niistä huolimatta :;):

Jos "tapista".... josta nautitaan kadulla alle 1% ajosuoritteesta ihan oikeesti.... voi tinkiä
sen 5 rwhp tasolla 170+ rwhp.... maailma näyttää arjessa ihan kivalta :;):.

Elikäpä.... ihan kivalta se tuntuu "järjetön" määrä tappiruutia käsessä.... mutta se millä oikeasti ajetaan
kadulla.... se ratkaisee.

Tiivistäen.... mitä enemmän vääntöä ja löylyä suhteessa on käytössä tyhjäkäynniltä-> puolet max. rpm:stä....
sen hauskempaa on arkinen elämä..... jota elämä pääosin... valitettavasti ON.

Nöhh.... "käyttökierroksilla" perkeleesti vääntöä tuonne 120 rwhp tasolle.... siellä se "totuus" asustaa :;):
 
Moto-Guzzi V7 II


Edit: luistonesto ja sen tarpeellisuus
 
Viimeksi muokattu:
Moto-Guzzi V7 II
Toivottavasti moottoria olis myös viilattu sen verran, että luistonestolle olisi oikeasti käyttöä...

"Luistonesto" on ikiaikaisen vanha keksintö.. ja se löytyy siitä oikeanpuoleisesta kapulasta...
ja oikeasta kädestä :;):.

Muuten sitte kannattaa käyttää taxipalveluja...:;):.

Niissä "luistonhallinta" on viety paljon pidemmälle omasta vastuusta ja kädestä :grin:.
 
"Luistonesto" on ikiaikaisen vanha keksintö.. ja se löytyy siitä oikeanpuoleisesta kapulasta...
ja oikeasta kädestä :;):.

Muuten sitte kannattaa käyttää taxipalveluja...:;):.

Niissä "luistonhallinta" on viety paljon pidemmälle omasta vastuusta ja kädestä :grin:.

Tää on vähän sama asia kuin abseista väittely. Kukaan ei niitä tartte ennen kuin on ensimmäistä kertaa turvallaan. Pyörä pystyssä nuo takasen luistot hanskaa vaikka meikäläisen 80v mummo, mutta kun mopo on kallellaan pitää olla ihan vaan jokunen kierros rataa kierrettynä tai stunttia treenattuna, että selviää ilman jarruraitaa kalsareissa.
 
Tää on vähän sama asia kuin abseista väittely. Kukaan ei niitä tartte ennen kuin on ensimmäistä kertaa turvallaan. Pyörä pystyssä nuo takasen luistot hanskaa vaikka meikäläisen 80v mummo, mutta kun mopo on kallellaan pitää olla ihan vaan jokunen kierros rataa kierrettynä tai stunttia treenattuna, että selviää ilman jarruraitaa kalsareissa.

Kuulehasie Vänskä.....

"Man Gotta Know His Limitations" :;):

Muuten mennään ihan tasan tarkkaan savolaisella huumorilla.... joka onkin... Woe helewettiläenen.. todellisuutta.
 
Tää on vähän sama asia kuin abseista väittely. Kukaan ei niitä tartte ennen kuin on ensimmäistä kertaa turvallaan. Pyörä pystyssä nuo takasen luistot hanskaa vaikka meikäläisen 80v mummo, mutta kun mopo on kallellaan pitää olla ihan vaan jokunen kierros rataa kierrettynä tai stunttia treenattuna, että selviää ilman jarruraitaa kalsareissa.

Arvostan suuresti "rataa" ja ratakuskeja.... mut aikuisten oikeesti....

MIHIN VITTUUN "LUISTOISSA" JA LUISTOJEN HALLINNASSA TARVITAAN.... RATAA ?
 
Pahoittelen suorasukaisuuttani aiemmassa.....

Henkilökohtainen ahdistuminen "ajoavusteiden" suhteen pohjaa vaan siihen, että
kaksipyöräisellä ajaminen ei aikuisten oikeesti voi koskaan... lähtökohtaisesti olla "raideliikennettä".....
ja kaikki luistoneston sovellukset vie hommaa raskaasti siihen suuntaan!

Kaksipyöräisellä liikkuminen ilman "tuntumaa" alustaan... ja sen vaihteluihin... on suorastaan
"itsemurhaa" lajin parissa.

Raskain mielin... mutta realiteettien edessä.... myönnän ja hyväksyn katumopoissa ABS:ien
edut turvallisuuden ja terveyden näkökulmasta.... kestopäällysteillä ja keskimäärin.

Arkisessa liikennöissä fokus ja keskittyminen ei ole juuri koskaan "ratatasoa"..... joten paniikkikohtaus
iskee ennemmin tai myöhemmin kohdalle..... ja silloin ABS kaksipyöräisessä on verraton henkivakuutus.

"Parantuminen" lähtee tosiasioiden tunnustamisesta.... mutta lisäkaneetilla... oikeassa ympäristössä :;):
 
Niin, voihan sitä harjoitella kitaravirtuoosiksi ilmakitaralla. :p

Kerrotko nyt ihan.... asiallisesti...

Miksi ei kaksipyöräisellä liikkumisen perusasioita... ja perustaitoja....

voisi käytännössä "tapailla" ja harjoitella potentiaalisesti muualla kuin "radalla" ?

Siis nyt ihan aikuisten oikeesti?

Siihenhän tuo ilmakitaraheitto yksiselitteisesti viittaa
 
Oisko tuossa jo Bonelle vaihtoehtoa Kinkylle? Ei ole edes eurooppalainen mopo, eikä harrikankaan kanssa enää mitään tekemistä.

wow-that-escalated-quickly.png
 
Mitä tuumisit jos tuota noudattaisit omiin "kirjoituksiin"! Siitä "se"......parantuminen........."alkaisi". Ehkä "......"

Kerrotko ihan omin sanoin....

Miksi minun pitäisi jollain foorumilla oikeuttaa "olemassaoloni"
sillä.... että täyttäisin juuri sinun asettamat ja hyväksymät.... What Ever...

Ihan mielenkiinnolla odotan kestäviä perusteluja.

Muutoin... Ehkä huomasit itsekin.....

Ettei täällä ole menossa äidinkielen ylioppilaskirjoitukset.
 
Peace & Häpyness.., siihen mahdollisesti liittyvistä puutetiloista huolimatta:D....
jokaiselle säädylle tasapuolisesti :;):.

Tarttee tässä ajankohta huomioiden lähteä keskittymään.... "olennaiseen" :;):.

Ötyjä kaikille:grin:
 
Kerrotko nyt ihan.... asiallisesti...

Miksi ei kaksipyöräisellä liikkumisen perusasioita... ja perustaitoja....

voisi käytännössä "tapailla" ja harjoitella potentiaalisesti muualla kuin "radalla" ?

Siis nyt ihan aikuisten oikeesti?

Siihenhän tuo ilmakitaraheitto yksiselitteisesti viittaa

Toki voi, vaikka metsäpolulla kurapyörällä ja jos kantti kestää, niin luistoja voi harjoitella vaikka motarilla tai Mannerheimintiellä. Katupyörän vieminen luistossa kestopäällysteellä ei ole mikään moottoripyöräilyn perusasia.
 
Toki voi, vaikka metsäpolulla kurapyörällä ja jos kantti kestää, niin luistoja voi harjoitella vaikka motarilla tai Mannerheimintiellä. Katupyörän vieminen luistossa kestopäällysteellä ei ole mikään moottoripyöräilyn perusasia.

Juu-ei... Mutta käytännössä homma tulee kintuille niin usein siinä kohtaa kun jompi kumpi, tai molemmat päät
menettää edes hieman ja/tai edes hetkeksi täydenpidon :no:

Elikäpä... linjasta poiketen... täysin asiallisesti!

On TÄYSIN EPÄREALISTINEN lähtökohta, että kaksipyöräisellä mennään kovinkaan pitkään ilman "luistoja".

Tästä taas seuraa ihan väistämättä se, että luistoja on "pakko" harjoitella ja niihin otettava tuntumaa....
ettei niitä väistämättä kohdattaessa "tule jarruraitaa kalsonkeihin".... ja usein vielä paljon pahempaakin !!!!!

Jos tätä ei ymmärrä tai edes ole tästä "hajulla"... kannattaa lopettaa koko kaksipyöräisillä liikkuminen :rant:
 
Juu-ei... Mutta käytännössä homma tulee kintuille niin usein siinä kohtaa kun jompi kumpi, tai molemmat päät
menettää edes hieman ja/tai edes hetkeksi täydenpidon :no:

Elikäpä... linjasta poiketen... täysin asiallisesti!

On TÄYSIN EPÄREALISTINEN lähtökohta, että kaksipyöräisellä mennään kovinkaan pitkään ilman "luistoja".

Tästä taas seuraa ihan väistämättä se, että luistoja on "pakko" harjoitella ja niihin otettava tuntumaa....
ettei niitä väistämättä kohdattaessa "tule jarruraitaa kalsonkeihin".... ja usein vielä paljon pahempaakin !!!!!

Jos tätä ei ymmärrä tai edes ole tästä "hajulla"... kannattaa lopettaa koko kaksipyöräisillä liikkuminen :rant:

Eikä kannata. Meitä motoristeja montaa lajia. Kustomilla rauhallisesti pötköttelevää ei juuri kiinnosta opetella luistonhallintaa mutkasta avattaessa eikä ole suuremmin syytäkään. Useimmat jopa selviävät pystyssä kaudesta toiseen vaikka ei ikinä opettelisi luistoja sun muita. Sekin on taito, että sovittaa vauhdin omaan tekniseen osaamiseen tai jättää kokonaan ajamatta jos vaikka keli on liian haastava. Enkä muuten usko, että tuolla rauhallisempien pyörien osastolla olisi mitään ryntäystä tulossa ensi vuodelle luistonestojen yms. suhteen. Juurikin siksi, että se porukka ei välttis tarvitse kovia vauhteja suorilla tai mutkilla elämyksiä saadakseen. Annas nyt ihan itse kaikkien kukkien kukkia, kyllä me keskimäärin tuonne samoille teille mahdutaan.

Nyt ollaan kyllä vars. aiheesta todella kaukana.
 
On TÄYSIN EPÄREALISTINEN lähtökohta, että kaksipyöräisellä mennään kovinkaan pitkään ilman "luistoja".

Tästä taas seuraa ihan väistämättä se, että luistoja on "pakko" harjoitella ja niihin otettava tuntumaa....
ettei niitä väistämättä kohdattaessa "tule jarruraitaa kalsonkeihin".... ja usein vielä paljon pahempaakin !!!!!

Jos tätä ei ymmärrä tai edes ole tästä "hajulla"... kannattaa lopettaa koko kaksipyöräisillä liikkuminen :rant:

Itse tarkoitan luistolla ihan jotain muuta kuin sellaista hetkellistä lipsahdusta. Toisekseen ajotekniikassa on jotain (esim. kaasukontrolli) oleellisesti pielessä jos noita lipsahduksia esiintyy kovinkin usein. Tietysti keväällä hiekoitushiekka tai tielle valunut diesel saattaa noita aiheuttaa, mutta liukkaaseen paikkaan ajettaessa puhutaan hieman eri asioista kuin mitä itse tarkoitin tuolla luistossa ajamisella. Luistossa ajaminenhan tarkoittaa mun mielestä esim sitä että mutkasta avatessa takanen luistaa hallitusti karvan verran ja luiston määrä hallitaan kaasulla, ja tuon opettelu kadulla on kyllä melko kyseenalasta puuhaa ja ainakin elinajanodote laskee jonkin verran.
 
Kun syksyn näyttelyistä keskustellaan mm., niin kumpaa, INTERMOTIA vai EICMAA (Milano) seurataan enemmän alan tietäjien keskuudessa, kumpi on parempi käytäväksi? Jos sitä joskus suuntaisi jompaan kumpaan.
 
Back
Ylös