• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi Ducatisti(ko)?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yoshimura
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pakko kysyä ducatisteilta... Onko kyseinen merkki kovin suosittu Suomessa...? Eli meneekö niitä paljon vuositasolla? Sitä vaan, että kovin on vähän nettimotossa myytävänä käytettyjä ja olisi mukava tietää pudottaako Ducatit paljonkin hintaansa (suhteessa) verrattuna Japseihin...?

Vaikea merkki myydä käytettynä? ... ... ...

Seuraava pyörä vaihtuisi ja EI tällä kertaa olisi Japanilainen...!

*Kyseessä nyt kuitenkin on aika kallis merkki*

Pikku monstereitahan nurkat on väärällään.. isompia paljon vähemmän, Hypereitä taitaa olla ajossa kourallinen ja 1098 on jo enemmänkin mennyt tietääkseni.

Vaikea merkki myydä käytettynä? ... ... ...

Seuraava pyörä vaihtuisi ja EI tällä kertaa olisi Japanilainen...!

*Kyseessä nyt kuitenkin on aika kallis merkki*
Myynnin vaikeus yleensä johtuu liian isosta pyyntihinnasta.
Mutta kyllä Ducatit pudottaa uutena hintaansa aikarajusti.

Esim. Oma 748 on maksanut uutena yli 22000eur (termi-kitillä) ja ostin sen neljä vuotta vanhana/19tkm ajettuna, hinta oli vähän yli kolmasosan tuosta uutena maksetusta...

Kyllä niistä arvo tippuu ja toisaalta helposti saa menemään tuplasti
ostohinnan kun oikein haluaa rakennella, ja suuri osa Ducatin
omistajista haluaa. Joukossa myös minä. Kaikkea kun ei euroilla
voi mitata, ja mitäpä se muille kuuluu, mihin rahansa käyttää.

Mulle tarjottu S 750 vm. -01 ja näin taustatietona ajattelin tiedustella, että mitä ns. tyyppivikoja tuossa voisi olla? Toistaiseksi tullut tuo takapytyn alatiivisteen mahdollinen vuoto esiin. Muuta?

Mitä noiden Ducsujen luetettavuudesta kokemusta, niin viime kesänä ajoin 86 tkm ajetulla italialaisen vuokraamon ST4:lla ja en siitä hirveästi menoa haitanneita ongelmia viikossa löytänyt. Takana olleet kilometrit toki aisti, mutta sanomaan ei päässyt. Vuokraamoyrittäjä oli tosin sitä mieltä, että ei hän muuten Ducateja vuokrapeleinä pitäisi, mutta kun kaikki asiakkaan haluavan vuokrata vain Ducateja, niin... Suurin syy siihen miksei Ducateja pitäisi oli varaosien hinnat, ei kestävyys. Tosin itse hän ajaa japanilaisella ja haaveili bemarista... Tuon ST4:n koneeseen ei kuulemma ollut tarvinnut vielä kajota ja kytkin oli kertaalleen vaihdettu. Vuokraamokäytöstä johtuen erinäistä "kaatumisherkkää" osaa siihen oli kyllä työnnetty yhden rekka-autollisen verran.

No mulla oli ainut vika sytyksen pick-up anturi by Bosch 3 vuoden aikana - se ilmeisesti on jonkinlainen tyyppivika. Jos kipinä on joskus hukassa niin tuossa on todennäköinen vika.

Luotettavan vaikutelman kyseinen S750 jätti.

Mulle tarjottu S 750 vm. -01 ja näin taustatietona ajattelin tiedustella, että mitä ns. tyyppivikoja tuossa voisi olla? Toistaiseksi tullut tuo takapytyn alatiivisteen mahdollinen vuoto esiin. Muuta?
Noi takapytyn tiivisteet on varmaankin melkein kaikissa kotimaisissa laitettu kuntoon - luulisin. Mulla ei tietty ole, kun se on mennyt melko uutena aikanaan lunastukseen...

Eipä siinä taida kauheasti muuta tyyppivikaa olla. Noista pick-uppien liittimistä on säännöllisesti puhetta, mutta mulla ei ole tullut vastaan.

Siitä alan olla tosin vakuuttunut, että nämä Brembon yhdysrakenteiset säiliöt eivät ole paras valinta tähän pyörään.

Mun pyörä on todennäköisesti varsinkin Ducatiksi huomattavasti keskimääräistä huonommalla pidolla. Eikä siinä ole mitään päivittäistä käyttöä estäviä ongelmia ollut. Alkaa näyttää siltä, että talliin voisi jo kohta raivata säilytystilaa, sillä näytti vähän säälittävältä lumikerros päällä tänä aamuna.

Meikäläisellä seisoo zx-10r tossa tallissa ja odottaa myynti ilmoitusta ja 1098s tricolore on se uudempi versio.

Kumpaakin kun olen ajanut niin voin sanoa et mun mielestä noita kahta pyörää ei voi vertailla keskenään vaikka kuinka yrittää. Uusimmista japanilaisista en osaa sanoa kun en ole ajanut, mutta taitaa riippua myös mitä joku hakee pyörästä.

Luotettavuudesta voin sanoa, että kun asuin Italiassa niin suurin syy minkä takia pyörät tuli takaisin liikkeeseen normaalin huollon lisäksi oli se että ne oli käynyt kyljellään vauhdista ja niissää yleensä oli jokunen määrä multaa ja nurmikkoa mukana.

Back