Uusi etunakki

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CBF600S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

CBF600S

New member
No onpahan vaikeeta päättää minkä etunakin vaihtaisi kun tuo nykyinen on kulunut aika lailla hampaille. Nykyinen rengas BT57 120/70ZR17 58W ja sillä on ajettu 7500km... Minkähän verran te muut olette saaneet tuolla kumilla mittariin?

Eli siis mikä rengas tilalle?
-Metzeler Roadtec Z6
-Maxxis SuperMaxx M6029
-Michelin Pilot Road B
-Pirelli Diablo (toimii vissiin parhaiten samanlaisen takanakin kanssa?)
-Bridgestone BT011
-Bridgestone BT014

Pyörähän on Honda CBF600S ja pelkästään kaupunkikurvailua ja sitten vähän matkaakin.
 
Itselläni on samanlainen CBF ja alkuperäisrengastus Bridgestone BT57 on kyllä osoittautunut todella surkeaksi. Eturengas meni hampaalle jo 3000 kilometrin ajon jälkeen, mittarissa nyt 9500 kilometriä. Kulutuspintaa keskellä runsaasti, rengas on pian sileä reunoista. Kokeilen seuraavaksi jotain muuta merkkiä. Takarengastakaan en ala kehumaan.
 
Itselläni on samanlainen CBF ja alkuperäisrengastus Bridgestone BT57 on kyllä osoittautunut todella surkeaksi. Eturengas meni hampaalle jo 3000 kilometrin ajon jälkeen, mittarissa nyt 9500 kilometriä. Kulutuspintaa keskellä runsaasti, rengas on pian sileä reunoista. Kokeilen seuraavaksi jotain muuta merkkiä. Takarengastakaan en ala kehumaan.
Sulla on vielä se BT57 edessä? Eikö ravista? Mulla alkaa tuntua etupää pikkasen epävakaalta sen hammastuksen takia. Tänään kokeilin miten stonga vispaa jos rullaa vapaalla ja ei pidä tangosta kiinni, aika pelottavasti vispas...
 
Nuo bridgestonet taitavat järjestään kulua kaikki pykälille.. Diablo ei ainakaan moisia merkkejä ole osoittanut.. Kaikki renkaat toimivat parhaiten samanlaisen parin kanssa, mutta diablossa kyse on sadepidosta. Eturenkaan kuvio tekee veteen takarenkaalle paljaan uran, joten takarenkaassa ei ole niin paljon kuviointia.
 
Itselläni on samanlainen CBF ja alkuperäisrengastus Bridgestone BT57 on kyllä osoittautunut todella surkeaksi. Eturengas meni hampaalle jo 3000 kilometrin ajon jälkeen, mittarissa nyt 9500 kilometriä. Kulutuspintaa keskellä runsaasti, rengas on pian sileä reunoista. Kokeilen seuraavaksi jotain muuta merkkiä. Takarengastakaan en ala kehumaan.
Sulla on vielä se BT57 edessä? Eikö ravista? Mulla alkaa tuntua etupää pikkasen epävakaalta sen hammastuksen takia. Tänään kokeilin miten stonga vispaa jos rullaa vapaalla ja ei pidä tangosta kiinni, aika pelottavasti vispas...
Ravistaa kyllä aika paljon, mutta en oo vielä saanut aikaiseksi hommailla uutta rengasta alle. Voi olla että päästelen 12000 kilometrin huoltoon saakka, jos pystyn.
 
Mez. sportec M-1.
Siitäkin juuri hyvä etukumi ettei kulu aaltomaiseksi ja on loppuunasti hyvä ajaa.
Juuri puoli tuntia sitten laitoin alle taas M-1:n. Taitaa olla kolmas etukumi peräkkäin tuota mallia, ei ole syytä alkaa enää muita kokeilemaan.
 
Pyörähän on Honda CBF600S ja pelkästään kaupunkikurvailua ja sitten vähän matkaakin.
Jos tosiaan kurvailee vain kaupungissa ja matkan taittaminenkin on melko vähäistä niin onkohan renkaalla sen suurempaa merkitystä??  
confused_orig.gif
Nooh ehkä sen on hyvä kestää kilometrejä eli sen suuntaisija neuvoja mies taitaa kaipailla. Ajaako meistä monikin renkaan äärirajoilla  
wink.gif
ja tunnistaa eron että onko Diablo takasen edellä vettä auraamassa Diablo vai joku muu.  
blush.gif
 
Sulla on vielä se BT57 edessä? Eikö ravista? Mulla alkaa tuntua etupää pikkasen epävakaalta sen hammastuksen takia. Tänään kokeilin miten stonga vispaa jos rullaa vapaalla ja ei pidä tangosta kiinni, aika pelottavasti vispas...
Huomasin omassa pyörässäni samanlaisen ongelman noin kuudenkympin nopeuksissa Pirellin Sport Demoneilla, mutta ainakin 4000km mennyt nyt ilman isoja ongelmia. En tiedä pitäiskö käydä uudestaan tasapainotuttamassa tai jotain..
 
pari viikkoa z6 etugummilla oon nyt ajanut... ei oo pahaa sanottavaa... ei vetele urissa ja sateellakin uskaltaa jarruttaa... ero vanhaan kuluneeseen misukkaan oli melkoinen, tosin ajelen sen verran rauhallisesti ettei rengas äärirajojaan oo varmaan vielä nähnytkään ja varmaan muitakin hyviä renkaita on... aio kuitenkin vielä syksyllä vaihtaa myös z6 taakse
 
Kattelin tossa shopin hintoja ja tuli nyt pari uutta vaihtoetoa... Tai oikeestaan en nyt tiedä kumman näistä valitsisin. Eli Metzelerin M-1 vai Z4... Tosin tuota Z4:sta ei ole varastossa kuin B:nä, eli raskaammalle pyörälle, joten taidan kallistua tuon M-1:n suuntaan... Missäköhän se sitten kannattaisi käydä laitattamassa alle? Vinkkejä?
 
Back
Ylös