• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rg500
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse tuli tilattua eilen tuollainen Arain Astro/R, hintaahan niillä on kuin pienellä eläimellä, mutta kun kokeilin kaikennäköisiä kypäriä eri hintaluokista, päädyin huomaamaan että kyllä se Arai oli se paras päähän. Araissa vaan tuntuu olevan se yks paha puoli, että kun kerran sellasen ostaa, on niin vaikea vaihtaa takaisin halvempiin kypäriin
tounge.gif

Olisikohan jollain kertoa kokemuksia Shoein x-spirit:stä? Jossain testissa mainittiin, että on hiljainen kisakypäräksi? Mitähän tuo tarkoittaa jos sitä vertaisi esim xr-900/xr-1000/Z-one?
nixweiss.gif

062802jumpie_prv.gif
Uutukainen Suupertti S1 tuli eilen Org-shopista! Ja oli saksan hintoihinkin verrattuna edullinen!

Eka pulma, ei mee päähän. No hätä, tekniikkalaji. Alaosan pehmusteet on melko napakat aluksi, mutta kun hihnoilla vähän totuttua enemmän levittää, niin menee heittämällä.

Toinen pulma visiiri: ei aukee ja telkkaria on huono kattoo sohvalta visiiri kiinni (sisäänajo).  
tounge.gif
Kypärä pois päästä -> kohdistetaan enemmän voimaa, painellaan nappuloita, luetaan manuaalia -> lopputulos: uutuudenjäykkä (tiivisteiden nihkeät kumit "liimautuneet kiinni"). Sai vetää tosi ronskisti ennen kuin aukes. Sitten alkoi toimimaan ihan kevyesti!?

Loppukaneetti: tuntuu oikein passelilta. Yksi miinus paljaan hihnan reunan karheudelle, joka osuu keskikohdaltaan juuri leuan alle vähän ikävästi. Miksi ei sivuilta tulevat pehmusteet ulotu keskelle asti? Ajattelin pujottaa hihnaan liukuvan pehmeän kangaslärpykkeen, joka sitten asettuu keskelle ja toivottavasti ratkaisee tämän pienen epäkohdan. Kokeillaan...

Ahaa, lopulta joku muukin, jolla sen S1:sen hihna painaa viinahissiä
confused_orig.gif
Ajattelin ratkaista ongelman samalla tavalla(Vaimo saa ommella) Poskipalojen irroitus olikin suht mielenkiintoinen operaatio. Kauheasti kyllä ihmetyttää, ettei niitä luurien paikkoja voi tehdä valmiiksi
confused_orig.gif

AGV:n kypärissä (ainakin TiTech ja GP Pro) on todella hyvä sisävuori. Lisäksi ilmastointi toimii erinomaisesti, eli kypärä ei huuruunnu tavallisellakaan visiirillä.
Eli sininen on mun mielestä parempi kuin punainen ja Mazda parempi kuin Toyota
tounge.gif

Se on maku asia sano musti kun muniaan nuoli
tounge.gif

Ja sit asiaa, mulla on ollu kaks Agv:tä, xr-2 ja gp pro ja molemmat istuu meikäläisen kuulaan kaikkein parhaiten mitä oon koittanu.
Ainut on ongelma on ollut keväisin ja syksyisin (aamupakkaset) visiirin huurtuminen. Saa nähdä nyt keväällä miten käy, ostin visiirin semmoisen tuplakalvon sisäpuolelle
nixweiss.gif

Olisikohan jollain kertoa kokemuksia Shoein x-spirit:stä? Jossain testissa mainittiin, että on hiljainen kisakypäräksi? Mitähän tuo tarkoittaa jos sitä vertaisi esim xr-900/xr-1000/Z-one?
nixweiss.gif
Minulla on X-Spirit ja ei se kyllä mikään hiljainen ole, tosin ei sitten varmaan meluisinkaan... Mutta istuu omaan päähän täydellisesti !

Mitä olen muilta kuullut, niin kaikki tuossa luetellut Shoein mallit ovat melutasoltaan suurin piirtein samalla tasolla ja tuo Xr1000:han on periaatteessa "riisuttu" X-Spirit...

Tosin potan äänekkyys riippuu aika monesta tekijästä, kuten kuskin pituus, pyörän katteen muotoilu, ajoasento, jne...

Itseäni on alkanut kiinnostaa Shoein uusi Whisper Strip, jonka pitäisi laskea melutasoa huomattavasti, mutta kun missään ei vielä ole sellaista näytillä, että pääsisi kokeilemaan päähän. Lisäksi se on saatavilla vain Raid2 ja Xr1000 malleihin...

x-spirit istui parhaiten päähän, joten se tuli ostettua. Tuo Whisper Strip saattaisi olla hyvä lisävaruste. Pitänee käydä allright:ssa kyselemässä/testaamassa sopiiko myös x-spirit:iin

Tuli Saksasta tilattua XR-1000 Kagayama värillä+sininen iridium pleksi.
Rupes toi vanha Arai NR-3 oleen sen verta kulahtannu.

mlol.de

Tuo Schubert on ilmeisesti samaa laatutasoa kuin Nolan ("poliisi-Nolan"). Tietääkös kukaan syytä, miksi pollarit valitsivat Nolanin? Kokeilivatkos Schubertia? Onko syy helpompi radiovekottimien asennus Nolaniin?
sport05.gif

Mitäs käytännön eroa on Shoei Raid II ja XR-1000:lla...  
withstupid.gif

Tuohon Raidiin aattelin kallistua, mutta monet täällä kehuvat kyllä tuota XR-1000:kin...
smile_org.gif

Ihan sama kumman ottaa...huippupotan saa kuitenkin (ko/kö??)  
biggrin.gif
Itse kysyin juuri samaa asiantuntijalta(myyjältä) muutama päivä sitten ja setä sanoi että ominaisuuksiltaan ovat jo melko lähellä toisiaan, mutta xr-1000 on vielä kuitenkin astetta laadukkaampi ja parempi, tiedä sitten
nixweiss.gif
. Käsittääkseni xr-1000:n muotoilu pohjautuu x-spiritiin. Itse päädyin siniseen xr-1000 voltageen, koska sain mielestäni hyvän kypärän kohtalaisen halvalla.
wink.gif

Ja hyvältä kypärältä ainakin vaikuttaa, toistaiseksi..
tounge.gif

062802jumpie_prv.gif
Uutukainen Suupertti S1 tuli eilen Org-shopista!

Miksi ei sivuilta tulevat pehmusteet ulotu keskelle asti? Ajattelin pujottaa hihnaan liukuvan pehmeän kangaslärpykkeen, joka sitten asettuu keskelle ja toivottavasti ratkaisee tämän pienen epäkohdan. Kokeillaan...
Ohoh, piti oikein vielä omastani tarkastaa ja kyllä muistin oikein, omassani sivuilta tulevat pehmusteet ulottuvat keskelle asti
omg.gif
crazy.gif
ja omani on ns. -04 mallia, onkohan tehty joku outo muutos tälle vuodelle?

062802jumpie_prv.gif
Uutukainen Suupertti S1 tuli eilen Org-shopista!

Miksi ei sivuilta tulevat pehmusteet ulotu keskelle asti? Ajattelin pujottaa hihnaan liukuvan pehmeän kangaslärpykkeen, joka sitten asettuu keskelle ja toivottavasti ratkaisee tämän pienen epäkohdan. Kokeillaan...
Ohoh, piti oikein vielä omastani tarkastaa ja kyllä muistin oikein, omassani sivuilta tulevat pehmusteet ulottuvat keskelle asti
omg.gif
crazy.gif
ja omani on ns. -04 mallia, onkohan tehty joku outo muutos tälle vuodelle?
Mulle tuli S1 drudi dark pikalukolla saksasta viimeviikolla, tuossa ainakin koko hihna on pehmustettu.

Mulle tuli S1 drudi dark pikalukolla saksasta viimeviikolla, tuossa ainakin koko hihna on pehmustettu.
Onkos se koko hihna pehmustettu vai tuleeko sieltä sivulta sellaiset lärpäkkeet ? Minun viime viikolla saapuneessa S1:sessä on sellaiset normaalit lärpäkkeet, jotka eivät kokonaan suojaa hihnan karheudelta. Shopissa joku varmaa tietäisi sen onko niitä eri malleja. No, jokatapauksessa minä olen erittäin tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen muutamista pikku puutteista huolimatta.
smile_org.gif

No niin, nyt sitten luin viestin tarkkaan, siinähän luki PIKALUKOLLA, minulla on tupla-D, niin kuin pitääkin

Tulipas tuossa ostettua AGV:n Daystar. Juu, halpiskypärä ja sai vielä halvemmalla ni piti ottaa
tounge.gif

Tekeeköhän tuolla mitään?

Tulipas tuossa ostettua AGV:n Daystar.  Juu, halpiskypärä ja sai vielä halvemmalla ni piti ottaa
Tekeeköhän tuolla mitään?
Pitää päässä ajellessa ja ostaa kalliimman kun rikastuu?

Kypärän osto myös edessä, mielenkiintoista on ollut lukea kommentteja. Oma kallonmuoto ei varmasti peruskypäriin sovi, ja lisäksi pitää sangat sopia, joten haastetta löytyy.

Oma kallonmuoto ei varmasti peruskypäriin sovi, ja lisäksi pitää sangat sopia, joten haastetta löytyy.
Juu itekkin ohimot verillä yritin tunkea aurinkolaseja tuonne pottaan (pään lisäksi). No, eihän siitä mitään tullu. Mutta onneks saa hianoja visiireitä lisävarusteena ja vieläpä kätevä vaihtaa melkein vauhdissa  
wink.gif

Perunpas puheita sen verran, että jatkoin tuossa "aurinkolasiharjotuksia" ja kyllähän ne nyt oppikin tunkemaan tuohon Daystarin sisään
062802jumpie_prv.gif

Itse tuli tilattua eilen tuollainen Arain Astro/R, hintaahan niillä on kuin pienellä eläimellä, mutta kun kokeilin kaikennäköisiä kypäriä eri hintaluokista, päädyin huomaamaan että kyllä se Arai oli se paras päähän. Araissa vaan tuntuu olevan se yks paha puoli, että kun kerran sellasen ostaa, on niin vaikea vaihtaa takaisin halvempiin kypäriin
Itse koitin kertaalleen tuota ajaessa ja huomasin että visiiri ei meinannut pysyä vähän kovemmassa vauhdissa kunnolla kiinni.
nixweiss.gif
Muuten sopi kyllä munkin päähän hyvin. Tuossa aikasemmin mainitsin kokeilleeni Agv:n TiTec:iä, olin hyvinkin tyytyväinen siihen ja tuossa pari viikkoa sitten sellaisen tilasin Fc-Moto:lta. Väri on sininen;

34311-2297676.jpg

Back