• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rg500
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

rg500

New member
Pitäis hankkia uus kypärä muttei mitään tietoa näistä uusista malleista. Eli siis, osaako joku kertoa mihin kannattaa kiinnittää huomiota uuden kypärän ostossa (poislukien notooriset istuu päähän jne.)?

Meinaan esitteiden mukaan kaikki mallit on loistavia, mut hintaerot melkoiset...

MUN mielipide:
hot-hed-nolan-sm.jpg

Ennenkin sanonut, sanon taas, Schubert S1, hiljainen, mukava, nerokas aurinkovisiiri jne...mallimerkinnän mukaisesti: ykkönen

Minkälaisen kypärän haluat? Shoein XR-1000 on ainakin aivan loistava kypärä. Ei pahemmin suhise ja istuu hyvin päähän (ainakin omaan).
Käy kokeilemassa eri kypäriä ja osta se mikä tuntuu parhaalta. Halpiksia välttäen tietenkin...

Lähinnä mua kiinnostaa että mitä eroa eri malleissa on, eli siis että onko olemassa joku ylivertainen materiaali tms. vai onko kaikki periaatteessa yhtä hyviä?

Jos integraalikypärä on ostoslistalla ja melutasolla on mitään merkittävää painoa, niin BMW SportIntegral on tarkistamisen arvoinen tapaus. Se on lähes yhtä hiljainen kuin S1, mutta noin 300 g kevyempi ja on silti kauttaaltaan jämäkkää tekoa. Kevyempiä pottia on markkinoilla erittäin vähän. Melua tulee kaula-aukosta enemmän kuin S1:ssä, mutta tämäkin vähä on itse korjattavissa siihen uskoon, että S1 jää toiseksi. Melutaso riippuu tietysti myös tuulilasin korkeudesta, korkean lasin vaikutuksesta en osaa sanoa mitään.

BMW:n tuuletusaukkoja voi säätää hansikkaat kädessä. Visiirin sisäpinnassa on valmiina kosteuden tiivistymistä estävä kalvo, joka jopa toimii, ainakin ensimmäisen kesän. Sisustuksen saa suht helposti irti pesua varten.

Edit: alla oleva ADACin testi kertoo painoeroksi S1:een noin 150 g, joka ilmeisesti on lähempänä totuutta kuin epämääräisistä lähteistä vedetty 300 g, potat ovat testissä ilmeisesti jopa samaa kokoa.

Ei-avoin ja ei-avattava, eli se tavallinen umpikypärä. Piti vaan taas laittaa tuo hieno termi että kuulostaisi pätevämmälle.

Mulla tollainen se vanhempi malli,tyytyväinen olen ollut,ehkä hieman painava kumminkin.
Vanhempi = Concept ja sehän mullakin on jo muutaman vuoden pääkoppaa suojannut hyvällä menestyksellä. C2:ssa (=Concept II ?) tosin on mm. hiljaisuutta parannettu niin merkittävästi että hakkaa jo osan umpiruukuistakin
thumbs-up.gif

Integraali = umpikypärä. C2 on flip-up, eli kuten esim. mp-kytillä - leukaosa nousee ylös pään päälle
smile_org.gif

Mun ehdotus vastaava, mutta Shoeilta. Syncrotec II Silver... (kuva alla)

Ei ole muuten paremmasta väliä. Ainakaan mun imagolle riittävä, ja hiljaisempi on kuin esim. Bieffe B20 (entinen potta)...

EDIT: hiljaisuuteen muuten voi vaikuttaa se, että Suncroa on mahdoton saada päähän iman että visiirin avaa. Eli kaula-aukko on sopivan nafti. Ei tule tuulen suhinat sitä kautta sisään... Huurretta poistamaan matkassa tuli sellainen pro-grip kalvo (what-its-name)
nixweiss.gif

shoei_syncrotec.jpg

Eli siis, osaako joku kertoa mihin kannattaa kiinnittää huomiota uuden kypärän ostossa (poislukien notooriset istuu päähän jne.)?
Hyviä ominaisuuksia on mielestäni ainakin tuplavisiiri ja hyvä ilmastointi. Tuplavisiirin toki voi korvata kalvolla, jota kuitenkaan ei kaikkiin pottamerkkeihin/-malleihin saane. TuplaD-lukko on jees. Irroitettava ja pestävä sisus on jees. Ja jos meinaa matalana tulittaa, niin sais varmaan olla niskassa varaa painaa päätä taaksepäin.
smile_org.gif

Minulla on ollut muutama itseään huippumerkkinä pitävä potta ja kaik on olleet kelvollisia tavallaan.
smile_org.gif

Yksi juttu mikä pitäisi tehdä kypärää ostaessa on koeajaa se, valitettavasti näin talvisaikaan sen järjestäminen on vähän vaikeampaa...
tounge.gif

Mutta itsekin tein juuri kaupat uudesta AGV gp prosta ihan vain sovittelemalla päähän ja lompakolle. Vertailukohteina olivat shoein raid, xr-1000, agv:n titec ja schubertin S2. S2 vaikutti ihan oikeasti mielenkiintoiselta tapaukselta ja sellainen pitäisi päästä kokeilemaan ajossa.

Tällä kertaa valinta kuitenkin tuo AGV.

Ja jos AGV:ta suunnittelet, niin kokemusten perusteella kannattaa ottaa aika tiukka koko koska pehmusteet antavat aika lailla periksi käytössä.

Back