Minulla ei valitettavasti ole noista sähkökaavioista tietoa. Mutta, tuli asennettua uusia osia omaan pyörään ja ehkä nuo osat saattavat kiinnostaa jotakuta muutakin. Ensinnäkin, asensin jo 4/2021 puolella 7-lämpösarjan tulpan (mutta muuten täysin sama NGK kuin vakio 6), koska kyllä noilla vireillä se jo kannattaa + koska tykkään ajella kaasu pohjassa suurilla nopeusrajoituksilla, niin eipähän pitäisi kuumeta koneen liikaa.
Tulpat sikseen. Elikäs olen moneen kertaan miettinyt lentokone-alumiinista takaratasta, mutta sitten on tullut lueskeltua niiden kestosta negatiivista kommenttia. Tulikin törmättyä "best of both worlds"-ratkaisuun (paino ja kestävyys), eli alumiini-teräs -rattaaseen, jossa keskusta on alumiinia ja kuluva ulkopinta on terästä.
Tällainen takaratas tuli sitten tilattua. Tilauskuluineen rokotti tililtä ~50 euroa, ei mielestäni paha hinta erikoisosasta. Tilaamani oli punainen, eli näyttää "alkuperäisemmältä kuin alkuperäinen" ratas puna-mustaan pyörääni. Noita on ainakin myös keltaisella keskustalla, ihan vaan vinkiksi keltaisen apinan omistajille. Alumiininen keskusta on siis pultattu 4 niitillä teräs-ulkokehään, elikä jos ne kestävät, niin kaipa tuo ratas sitten kestää. Rattaan kiinnittävät mutterit pistin 27 Nm kireyteen. Pyörän kiinnitys olikin jännää, koska aina kun pyörää yrittää nostaa siihen akselin reiän kohdille, niin ne spacerit meinaavat tippua. Onko tuohon jotain kikkaa joka helpottaisi hommaa? En tykännyt...
Puig Mini Screen tuli tilattua tuolta louis.de -sivustolta, koska oli tarjouksessa 19,99 € ja ihan vain sen vuoksi, koska mukavuus ja pieni hyöty aerodynaamisuuteen. Tilauskuluineen 28 €. Mitä nyt olen katsellut noita mallikohtaisia tuulisuojia, niin yleensä maksavat lähemmäs satkun ja enemmänkin pikkuisesta pleksin palasesta, niin ei kiitos sillä hinnalla. Tuo nyt ei ehkä ole varsinainen mittatilaustyön mukainen pleksi, mutta ei kuitenkaan rumakaan, joten hintaisekseen on kuitenkin erinomainen. Pari päivää sitten tuli asenneltua, joten hirveästi ei ole ehtinyt testata, mutta huomio on se, että ilmavirta ohjautuu ylävatsan ja rinnan seutuvilta enemmän kaulan seuduille ja olkapäiden yli (olen alle 175 cm pitkä). Asennus olisi muuten ollut piece of cake, mutta saatanan kovaan tehtaalta pultatut (etulyhdyn sivujen) kuusiokolot meinasivat pilata koko homman ja aiheuttivat suurta stressiä ja kiroilun määrää. Oikea pultti lähti kyllä kivan "naksauksen" saattelemana auki, mutta vasen oli niin tiukkana, että väännellessä meni vaan pyöreäksi koko kanta. Ei helpota yhtään, että ne pultit ovat pienten kolojen sisällä. "Dremelillä" piti porata talttaruuvarin mentävä ura pulttiin ja ei lähtenyt siltikään vääntämällä. Sitten lyömistä taltta + vasara (autoissa joskus tuttu keino irrotella lambda-anturia) porattuun uraan...ei lähtenyt ainakaan aluksi, mutta lopuksi kokeilin kädellä ja olikin ilta-pimeillä pultti löysääntynyt. Että varovasti noiden lyhdyn pulttien kanssa.
Viimeisenä yksityiskohtana öljytäytön tulpan korvaajaksi tulppa, jossa on lämpömittari. JMP BH12-0314 sopii mitoiltaan loistavasti mankiin, 20x2,5 mm ja anturin pituus vain 6 mm, mutta parempi liian lyhyt kuin pitkä ja hetken ehdin ajaa eilen testatakseni toimivuutta. Kone oli jo lämmin kun kävin paketin hakemaan ajellen. Sitten 0,5 km kotiin. N. 45 - 60 C ehti sillä välillä mittari liikahtaa, joten epäilen sen jopa toimivan.

eBaysta ainakin sai hyvillä tilauskuluilla, itse osa alle 25 euroa. Vähän vielä kuvia:
https://imgur.com/a/YVqTIGf
EDIT: Niin ja unohtui, että tuli 2-3 vko sitten ajeltua 150 km pätkä hyvänä päivänä ja korkealla paineella (Forecasta kannattaa kytätä, korkeampi ilmanpaine = enemmän tehoa, silloin oli 1020-1030) ja taisi muutenkin olla hyvät olosuhteet ja alamäki yms. Nelosella sitten pää alhaalla 8750 rpm, eli 120,7 km/h oikeaa nopeutta. Tuota kyllä en usko enää voivani parantaa nykyisillä seteillä.