• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi Monkey 125

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Rixussa oli varmaan se maahantuojan esittelypeli ajossa yhtenä pyöränä. Hyvinkäälle on tulossa nyt kaksi kampetta, toinen oli jo myyty. Nyt on molemmat. Tuollainen keltainen tuloillaan.

423ce12f699cbc3c87906a1fbe0768e8.jpg

no sitte ei muutaku TÖF TÖF :grin: raakaa ajoa vaan.. :thumbup:

ne on kai kaikki keltaisia mitä suomeen on saatu, punaiset oli menny ruotsiin ja mustista ei kai kukaan tiedä :)-

aika hauska että niitä tulee 2 kerrallaan ja myyjät puhuu "erästä" :p niinku ois isompikin kasa tulossa

Kontillinen on tulossa mutta ne on kuulemma myyty ennakkoon. Seuraava mahis saattaa olla marraskuun nurkilla. Ja määristä ei tietoa mitä silloin tulee.

Kyllä tuo aiheuttaa mielipahaa.

Kemin paattiossa ajoin mittarin mukaan 71 ja 60-alueella. Ensin meni musta c-mersu ohi ja varmaan 80 nopeus. No eihän sen takana ollu 525 farkku-bmw kehdannut jäädä mun taakse.

Ennen liikennevaloja olin jo saanut bmw:n kiinni, huomasi varmasti mut mutta kun ei eroon päässyt, niin piti yhtäkkiä alkaa tuulilasia pesemään, että lensi nestettä silmille. Vaan ei mua haitannut yhtään..:)-

Tervehdys kaikille. Kaverini tilasi Monkeyn tammikuussa ja sai pyörän toissa viikolla. Kävi näyttämässä uutta mopoaan ja niinhän siinä kävi, että munkin on pakko saada. Seuraavana päivänä soittelin ympäri suomea Hondan jälleenmyyjiä läpi, kunnes Turun suunnalla kävi tuuri, yksi olisi vapaana.
Tilasin pyörän samantien. Viime viikolla kuorman piti saapua ja pyörän saan varmaan tällä tai ensi viikolla ajoon. Oli tuuria matkassa :thumbup:. Keltainen väli tulossa, oma suosikki :orgmp:.
Jokapaikassa oli ei oota heti toimituksen osalta. Jos on polte kova, niin ei muuta kuin luuria käteen. Voi olla hyvällä tuurilla yksittäinen kappale vapaana.
P.s Muutama kappale oli vielä vapaana marraskuun kuormasta.

Viikko sitten tuli pihaan ja nyt meillä martta kulkee jo yksin asioilla sillä. Eli viikossa oppinut ajamaan ihan ok. Eli helppo ajaa. Huomenna kuulemma pitää lähteä ajelulle taas.. no, mä tulen gessulla perässä.:thumbup:

Keskikulutus oli 1,8 litraa kun kävin tankilla nyt illalla. Toki kaupunkiajoa ollut paljon eli se nostaa kulutusta hieman. Toisaalta reilu moottoritieajokin nostaa sitä.

Martan kans vähän ku olis pentujen kans. Tullaan pyörällä kotio ja tankki tietysti tyhjä ku olen itse lähdössä liikkeelle... meni taas vitonen bensaan.:)-

Kyllä tuo aiheuttaa mielipahaa.

Kemin paattiossa ajoin mittarin mukaan 71 ja 60-alueella. Ensin meni musta c-mersu ohi ja varmaan 80 nopeus. No eihän sen takana ollu 525 farkku-bmw kehdannut jäädä mun taakse.

Ennen liikennevaloja olin jo saanut bmw:n kiinni, huomasi varmasti mut mutta kun ei eroon päässyt, niin piti yhtäkkiä alkaa tuulilasia pesemään, että lensi nestettä silmille. Vaan ei mua haitannut yhtään..:)-

Ensimmäisissä liikennevaloissa kipaisee sitte vaan kuseksimaan Bemmin gummiin :grin:.

ATTITUDE!.... Dude :;):.

Onpahan kyllä hupaisan oloinen vehje tuo. Vielä kun korvaisivat tuon punaisen siipilogon sillä 70-luvun pikkutankkimankin ovaalinmuotoisella "Monkey" -laatalla.

Pitäisköhän vaihtaa CBR tuommoiseen, vastaisi ehkä paremmin nykyisiä ajosuoritteitani kaluston puolesta.. Tosin parkkeeraus hävikineston puolesta voisi olla ongelmallisempaa.

Terve kaikille! Odottavan aika on ollut pitkä.. Kuulemma tämä toinen Monkey satsi on jo maassa.
Taitaa mennä ensi viikkoon oman luovutus. No, koetetaan kestää, sillä onhan tässä muutenkin kulunut jo 30v edellisestä mankiajelusta, silloin mentiin-78 pelillä, keltaisella tietenkin.:D

Terve kaikille! Odottavan aika on ollut pitkä.. Kuulemma tämä toinen Monkey satsi on jo maassa.
Taitaa mennä ensi viikkoon oman luovutus. No, koetetaan kestää, sillä onhan tässä muutenkin kulunut jo 30v edellisestä mankiajelusta, silloin mentiin-78 pelillä, keltaisella tietenkin.:D

Tänään soittelin myyjälleni. Kuorma on tänään saapunut Suomeen ja saan pyörän ensi viikolla ajoon :cruising:
Odotin että olisi mennyt parisen viikkoa pidemmälle. Positiivinen yllätys :thumbup:

Kun meikäläinen oli seitsemän vuotias, sain ensimmäisen keltaisen Monkeyn ja siitä lähti tämän motoristin ura alkuun. Nyt, siitä hetkestä 36-vuotta myöhemmin, tulee minulle jälleen keltainen Monkey. Maanantaina saan kuulemma sen liikkeestä hakea...:jippikaijee::jippikaijee::jippikaijee:

En näemmä ole enää ainoa tärähtänyt täällä, joka tuollaisen ostanut..:)-

Kävin kylällä mutkan ja paluumatkalla tankin kautta. 85km ja 1,25 litraa, josta osa meni vähän väkisin sisään. 1,47 litraa keskikulutus. :thumbsup:

Martta tosin ajanut tuosta ainakin puolet.

tulipahan käytyä töissäkin tuolla vekottimella, sen verran urheiluhenkeä löytyy että sen 100km siivun vetelin menemään.

keskinopeus nelostiellä varmaan se 85. isompien autojen imussa pääsee helpommin nopeampaan vauhtiin. penkki alkaa puuduttaa persusta siinä 50km kohdilla kun putkeen ajeleepi. muutaman sentin pystyy persettä liikuttelemaan penkillä mutta pitkällä matkalla se on liian vähän. kylällä käyntiin asento on tilava mutta pitemmällä matkalla tilanne muuttuu. rautapersettä luultavasti tuolla en jaksaisi lähteä ajamaan. no ei siihen muutenkaan olisi aikaa tänä kesänä. vai joko se on syksy..

ajohousut taikka saappaat saattaa vastata sivupaneeliin, niin siihen saattaa ajan myötä tulla kulumisen merkkejä. ja peilit voisivat olla hieman kauempana, niin helpommin näkisi tutkia varalta ketä sieltä takaa oikein tulee.

vain kolme autoa ohitti kun ajelin töihin. joko liikaa nopeutta tai sitten johtui siitä, että oli lauantai-aamu.. :grin:

paluumatkalla liikennettä olikin jo enemmän, ajelin oulun torinrannan kautta ihan piruuttani, taisi muutamien päät sielläkin kääntyä.. :p poistuessani joku tuli vastaan reippaalla orkkimorolla! joko oli joku joka täällä lukenut juttuja taikka sitten joku joka ei vierasta pienempiäkään motoristinalkuja moikata.. vaikka en mä nyt koolta enää pienimpiä muistuta.... :)-

iskon nesteellä tankki täyteen, meni jopa jotain 3 litraa, uusi ennätys! liikennevaloissa joku jamppa toljotti autossa kuskin paikalla suu auki sivuikkunasta. ei siinä mitään, mutta kun ajoi koko ajan eteenpäin reipasta vauhtia. olis varmaan mun syy ollut jos olis kolahtanut.. :bye:

paluumatkalla yks perkeleen uretaanikopin vetäjä ei meinannut päästää moottoritielle tulemaan, tahallaan kiilasi siihen viereen, niin vedin vaan piennarta menemään ja päästin suosiolla edelle. sitten tuli se 60-alue motarilla, missä tietyöt, ajoin siinä tasaista vauhtia ja koppia kuski jarrutteli koko ajan mutkissa. siinä pääsi tasaisella nopeudella samantien ohitte siitä kopista. satasen rajoitus alkoi taas niin armoton kiihdyttäminen, kun näki että koppi lähtee muita ohittamaan vasemmalla kaistalla. sen verran sain nopeutta kelattua mankiin, että seuraavasti rampista oli hyvä nousta ylös ja jättää kopin vetäjä purnaamaan motarille.. :p

rauhallisempaa tietä sitten pohjoista kohti, pari ukrainalaista asuntoauto päästin (säälistä?) ohitte siinä nätisti, muuten ei ongelmia matkalla, välillä pääsi sopivasti reilua yhdeksääkymppiäkin. ja lopulta sain kiinni ne asuntoautotkin jotenkin ihmeellisesti ennen ku olin mökillä taas.. :blink:

kemin satama openin alueen kautta vielä ajelin aikani kuluksi, joku siinä kävi pienessä sievässä turinoimassa ja ihmettelemässä, kuulemma manki oli ollu silläkin aikanaan..

mutta pyörä toimi ok pitemmän reissun, ei tuntunut käyvän kuumana eikä mitään ihmeellistä. mittarissa alkaa varmaan olla se 500km tai ylikin. vielä menee tovi, niin näkee sitten paljonko kehtaa liike ottaa tonnin huollosta. toivottavasti ei ainakaan sitä tonnia. :D

ja tällä kertaa en mennyt tankin kautta kotio. tällä kertaa martan vuoro lähteä tyhjällä tankilla.. :jpstyle:

Uusi monkey tuli tänään haettua talliin ja jopa reilun 30km koeajokin siinä samalla. Onhan tuo luvattoman hauska peli nurkkapyörimiseen. Saattaa emännänkin pitkään tauolla ollut ajoharrastus alkaa uudestaan. Tuon helpompaa ajettavaa kun tuskin löytää mistään.

Onko kukaan saanut tuohon minkäänlaista huoltokirjaa/manuaalia? Kiinnostaisi lähinnä tulevat huollot ja mitä öljyä tuohon laitetaan?

Toni

manuaali tuli mukana. englanti oli lähin kieli mitä osaan, loput vinkuintiaa. minne ne sun manuaalin on hukanneet vai tuleeko jälkijunassa? huoltokirja oli suomeksi.

tonnissa ensihuolto ja sitten kuuden tonnin välein öljynvaihto. suodattimen pesu 12tkm.

aika naftisti tehtaalla laitettu öljyöä koneeseen, mutta eihän tuo vielä ole kuivaksi mennyt. ei kait syö öljyä, voisi tarkistaa ku menee pyörän ohitte.

öljystä luki, että jos ei käytä hondan öljyä, niin:
- JASO T902 standard: MA,
- SAE standard: 10w-30
- API classification: SG tai korkeampi. kaikki nuo ehdot tulee täyttyä.

tuli tässä nyt vaan mieleen, että eikös hondallakin se GN4:n valmistus loppunut, uusi taitaa olla lähempänä 10w-40 ku 10w-30.. :dunno:

ja jos ei diilerillä ole muuta sinne tunkea kun tuota uutta 10w-40 tms niin mitäs se takuu siihen sanoopi.. :blink: paikallisella katselin kun kävin, onko edes hyllyssä hondan logolla 10w-30 ja ei tainnut silmiin pistää..

ja tuo 6tkm huoltoväli. ajattelin kyllä vaihtaa tiheämmin öljyt joka tapauksessa. ja lyhyttä ajoa kuitenkin taitaa enimmäkseen tulla. onhan tuo 6 tonnia aika pitkä matka noin pienelle koneelle, isommillekin suosittelevat samaa kuutta tonnia, niin miksi pientä pitäis huudattaa yhtä pitkän matkan ja vielä öljyn määrä vain neljäsosa isomman öljytilavuudesta.. aika pieni kuitenkin tuo sijoitus öljyyn jos kannusta vaihtaa sen neljä kertaa. :)-

lukee siellä kirjassa vielä että: honda 4-stroke motorcycle oil API service classification SG or higher, excluding oils marked as "energy conserving" or "resource concerving". SAE10W-30, JASO T903 standard MA.

Viimeksi muokattu:
Mukavia juttuja nuo Xx-xenonin tarinat lukea:thumbup: Olen koettanut palstalla pyöriä ajankuluksi, keskiviikkona vasta oma pyörä alle.

Olisi mukava tietää mitä esim. tuossa tonnin ensihuollossa tehdään, ehkä öljyt, venttileiden säätö?
-78 monkeyssä oli ohjekirja (nippu A4 monisteita), jossa opastettiin kuvien kera kaikki tarvittavat huollot. 30 tkm tuli ajeltua ja itse pojan jolppina huollettua. Ei taida onnistua nykyään ja takuukin säilyy vaan jos huollot diilerillä tehty..

ei kait siinä juuri muuta akuuttia ollu ku öljyn vaihto. jotain tarkistuksia taisi olla. ei manuaali nyt mukana, öljyn tiedot lunttasin kuvasta, kun otin sen sivun kohdalta kuvan puhelimeen, että muistaa mitä luokituksia pitää täyttää, kun ostaa kannua varastoon.

onkos rideMARKO vaihtanut V-maxin Mankiin kun sellanen on ilmestynyt Nuvizin parkkikselle :)-

Back