• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi Monkey 125

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
230 km keritty kelaamaan ja ekat öljyt vaihtoon josko laatikko alkais toimimaan nohevammin, aikamoista litkua oli tehtaan öljy kuumana. Laatikko toimii vähän paremmin (joku Castrolin halvin 10W-30) mutta pari kuparinväristä hilettä löyty vanhoista öljyistä, taas tieto lisää turhaan tuskaa.. :p

mulla laatikko kyllä toimii ok. notkeasti vaihtaa kun ajelee. martta saanut jotain vaihto-ongelmia löytymään, mutta epäilen enemmänkin sitä, ettei ole tottunut ajamaan. omalla kohdalla ei ongelmia ole ollut.

yli 750km mittarissa, näemmä tuolle kilometrit maistuu kohtuudella. tällä menolla jokunen viikko ja saa tilata ensimmäisen huollon apinalle.
 
Joo kyllä tuokin kytkintä käyttämällä ihan moitteettomasti toimii, tottunut vaan vaihtamaan ilman niin siinä ei ihan "isoa" moottoripyörää vastaa toimivuudeltaan. Täytyy vielä kokeilla laittaa poljinta hahlon verran alemmas.

Lupasin itselleni pitää tekniikan vakiona siihen 1000 km huoltoon saakka, täytyy varmaan suunnitella joku pidempi päiväreissu että saa sen parissa viikossa täyteen. :)-
 
Mulle tehtiin sama operaatio tänään, liukkaimmalla rengasrasvalla, että rengas asettuisi parhaiten paikoilleen. Ei ollut postiivista vaikutusta:pissed: maksoin kympin toimenpiteestä.

Kai se on takuuseen vaadittava uusi rengas. Saas nähdä miten käy.

Ajoin joskus gromilla ekaan huoltoon asti juurikin näillä vee ruuber mallisilla kumeilla ja kokemuksesta kerron että tee itsellesi palvelus ja heitä ne suosiolla kaatopaikalle.
 
Onko uuteen mankiin olemassa perinteistä putkesta taivuteltua tarakaa?

Tein äsken apinakaupat ja tarakka tarvitaan. Nämä hässäkkä laazeri peltitaivuttelu hommat näyttää semmosielle mitä en halua.

Minikokonen kilpiteline on kai myös pakko ostaa. Tehtaan jatkovarsi malli on liika moderni.
 
Putkitarakoita löytyy, joko orkkis krominen jotain 150 ja 200 euron väliltä, tai mun aikaisemmin linkittämässä katalogissa mustana Thaimaassa, siitä ku käännät bahtit euroiksi niin oisko 1,5x kun on rahti ja alv päälle.
 
Joku tuli keltaisella mankilla yhdeksän maissa Tuusulaa päin Hyvinkään suunnalta! :thumbsup: mahtavuutta ! Itellä oli sininen kawa kärryillä. :right:
 
49D1F4B8-AC67-459F-BAB3-419483C1099C.jpg

Keltaisella paholaisella ajeltu täällä Alankomaissa / Haagissa jo kuukauden päivät. Oli ensimmäisestä erästä joka saapui Hollantiin - eikä ole vielä samanlaista laitetta tullut vastaan... Ei ole kovin tunnettu konepyörä täällä päin - muutama britti-tuttava kyllä tunnisti heti ja herätti heissä toki asiaankuuluvaa omistamisen halua.

Hyvin riittää nuo muutamat hepat parin-kolmen kilometrin työmatkaan, mutta tuonne varsinaiseen moottoritieliikenteeseen ei todellakaan ole tullut mieleenkään mennä. Tuntuu jo että täällä kirkolla luulevat mopoksi ja autoilijoiden ajosuoritukset ovatkin sitten sitä tasoa ennakointien yms. suhteen.
 
Tulipa käytyä taas aiheuttamassa mielenpahennusta kylällä. Kiertelin pitkin kemiä aikani kuluksi. Rinnalle tuli sitten joku paikkamaalattu punainen mondeo. Ajoi edelle. No eihän X5 bemari voi jäädä fordia huonommaksi eli se meni perässä. Seuraavista valoista sitten otin minäkin kunnon lähdön ja vedin sitten sen verran että molemmat jäi taakse..

Pari kierrosta kylällä ja jatalle syömään. Audikuski katseli autossa pitkään apinaa ennen ku tuli syömään. Pari pikkupoikaa ajeli polkupyörillä ympyrää pihalla ja näki ku tulin rispektiä heijastavassa nahkatakissa ja asettelin itseni anatomisesti muotoillulle apinan penkille. Pojat ajoi siihen viereen ja kysyi heti et onks tää se uus manki? Joo, on se. Onko hyvä? On. Saako vääntää kaasua? No väännä vaan. Saanks mäkin? No joo. Suljettuani nahkatakin ylänapin sanoin et tarttee lähteä saunaa lämmittämään ja lähdin ajamaan auringonlaskua kohti poikien huutaessa vielä heipat.:smoking:

Paluumatkalla joku tuli wingillä vastaan. Vedin reilun orkkimoron. Eihän se kehdannut olla vastaamatta..:grin:
 
Käynyt mielessä, mut ei tämä samppa tahdo tykätä laittaa kuvia tänne. Mikälie vika, mut ei ole onnistunut pitkään aikaan. Ei viitti sen takia uutta puhelinta hankkia. Tekstiä tämä vielä sentään tuottaa. Muiden harmiksi.:grin:
 
Mulla oli 2007 vuonna uutena ostettu Skyteam Monkey 125 hupileluna. Se meni vakiona hyvä jos 80-90 mittarinopeutta. Putkistolla, virtaavammalla ilmansuodattimella, kaasuttimen säädöllä ja todella rankasti pidemmillä välityksillä se jaksoi kelata tasaisella 110-115 mittarinopeutta, joka oli vähän yli 100 todellista. Alamäkeen loppui kerran mittarin asteikko kesken, joka loppuu 120. Viisari oli tapissa. Sillon jo vähän hirvitti kun se skyteamin laatu on mitä on. Vanteissa oli heittoa jo uutena ja etupumppu katkesi ajossa. Mutta tuli sillä 100 alueella vedeltyä 20-30km pätkiä liikenteen mukana. Ja 80 alueella ohittelin muutaman kerran rajoituksen mukaan ajavia. Tehoa siinä tuskin oli noin hieman paranneltunakaan kuin ehkä max. 10hp. Sinänsä tämänkin Hondan putkisto näyttää siltä, että kulkupuoli voi jo parantua melkoisesti uuden putkiston vääntämällä.
 
Putkitarakoita löytyy, joko orkkis krominen jotain 150 ja 200 euron väliltä, tai mun aikaisemmin linkittämässä katalogissa mustana Thaimaassa, siitä ku käännät bahtit euroiksi niin oisko 1,5x kun on rahti ja alv päälle.
Kiitos. Nyt pääs jäljille. Tarvikeosa mustana 100€ ja krominen orkkis 180€. Verotettuna. Kiilto maksaa ja on kyllä melkonen nysä. Mutta säkin saa sidottua kiinni...

Pitää miettä ekan huollon jälkeen varuste kierrosta. Siihen mennessä näkee josko jotain tarvii lisää.
 
Mä olin näkevinäni Tampereen Tampellassa viikko-pari sitten uuden Monkeyn, tunnustaako joku ajelleensa siellä? On kyllä niin mahtavan näköinen mopo, tekis mieli itellekin hommata. :rakastunut: Oiskohan jollain liikkeellä koeajettavina niitä...
 
Eilen piti käydä paikallisella diilerillä näyttämässä eturengasta, pystyheittoa sen verran että tuntuu ajossa. Katsotaan mitä helsingin herrat sanoo ja vaihtuuko takuun piikkiin.

Oletko saanut maahantuojalta mitään vastausta tähän rengas asiaan ? Aikaahan on vierähtänyt jo tovi. Ilmeisesti takuuanomus on lähtenyt, kai tuotteen virhe pitäisi korjata suhteellisen nopeasti, vielä kun on kelejäkin jäljellä:;):
 
ei ole mittään kuulunut. varmaan ensi viikoksi pitäis tilata se tonnin huolto. samalla pitää kysyä.
 
Mä olin näkevinäni Tampereen Tampellassa viikko-pari sitten uuden Monkeyn, tunnustaako joku ajelleensa siellä? On kyllä niin mahtavan näköinen mopo, tekis mieli itellekin hommata. :rakastunut: Oiskohan jollain liikkeellä koeajettavina niitä...

Edellisenä viikonloppuna niitä oli puoli tusinaa myytyä odottamassa omistajiaan BikeWorldissa Keskuojankadulla. En kyllä nähnyt yhtään koeajokappaletta siellä hallissa mutta ymmärsin että niitä oli lisää tulossa. Käy siellä ihmettelemässä tilannetta, eipä niitä taida Tampereella muut myydäkään.
 
ei ole mittään kuulunut. varmaan ensi viikoksi pitäis tilata se tonnin huolto. samalla pitää kysyä.

Sama homma itellä. Ensi viikolla tonnin huolto (km):;):, uumoili hinnaksi satasen luokkaa. Onhan siinäkin hintaa litralle öljyä, kaipa jotain tarkistuksia kuuluu. Silloin siis pitäisi viimeistään saada uutta kumia alle, ei ole kiva ajella vispaavalla vehkeellä. Toivottavasti tulisi jo aikaisemmin, mitenlie tavaraa maahantuojalla..

Kuluttaako muilla nämä vehkeet öljyä miten? Itse joutunut pari kertaa lisäämän, 700 km takana. Vaihtaa mielestäni huonommin kun öljyt lähellä alarajaa. Vapaa ja ykkönen ei meinaa aina löytyä.. öljyn lisäys auttaa.
 
en minä ainakaan ole lisännyt. ja uskon ettei marttakaan ole pahemmin niitä kattellu ku on liikkeelle lähtenyt.. :)- eihän hondat syö öljyä.. :blink: vasta kävin ajelulla ja hyvin vaihteet pelas. ja ajettu yli 900 nytten.:thumbup:
 
Ei tunnu öljyä kuluvan, mutta oli kyllä tehtaan jäljiltä enempi ala- kuin ylärajalla. Välivapaat vähenivät kyllä kun laitto uudet öljyt ylärajaan asti. Näillä tonnin huoltoon asti ja sitten kun aletaan virittämään laitetaankin sisään D.. :p
 
Back
Ylös