• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi Monkey 125

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
120/80-12 rengaskoko on muuten sama kuin superminimotossa, joten tohon vehkeesen vois laittaa sliksit/seoskumit alle ja mennä karttiradalle ajeleen?
 
Minäkin kaipaan tietoa miten tää on tehty. Keula ei sukella kun jarruttaa, kokeile niin huomaat.

Keulan massiivinen sukeltamattomuus ei ole automaattinen merkki sähköaivon ohjaamasta antidive järjestelmästä.
Voit olla varma, että mikäli pelissä semmoinen olisi, markkinointiosasto repisi siitä kaiken hyödyn irti mainonnassa ja oheismateriaaleissa.
 
brandt ainakin sanoo, että "Monkey 125:ssa on kaikki modernin kevytmoottoripyörän tekniset ominaisuudet, kuten elektronisesti ohjattu polttoaineen ruiskutus, LED-ajovalot, kehittyneet ABS-jarrut edessä ja säädettävä iskunvaimennus. "

Oisko tuo "säädettävä iskunvaimennus" käännöskukkanen, jossa todellisuudessa tarkoitetaan jousen esijännityksen muutosmahdollisuutta.
Perinteinen jousitus koostuu jousesta ja iskunvaimentajasta, eli kahdesta eri komponentista.

Minun maalaisjärki ymmärtää "säädettävä iskunvaimennus" niin, että edessä ja takana on säädettävä iskunvaimennus, ei jousen säätö.
Monesti pakettiin kuuluu myös jousen säätömahdollisuus.
 
Keulan massiivinen sukeltamattomuus ei ole automaattinen merkki sähköaivon ohjaamasta antidive järjestelmästä.
Voit olla varma, että mikäli pelissä semmoinen olisi, markkinointiosasto repisi siitä kaiken hyödyn irti mainonnassa ja oheismateriaaleissa.

Minä luulen että Honun antidive on toteutettu niin, että pikku mopossa kuskin paino on 70-80% takarenkaalla ja paino ei siksi saa keulaa niiaamaan.
 
Monkeyn erinomaiset ajo-ominaisuudet perustuvat Hondan pitkään MotoGP-perinteeseen. Sieltä saaduilla opeilla malliston pienimpäänkin moottoripyörään on saatu maailmanluokan ajettavuus. Kun istutte ensimmäistä kertaa Monkey-mannertenmenijän satulaan, ette voi pidätellä haltioitunutta hymyä!
 
Jousituksen niiauksella tai niiattomuudella ei ole mitään tekemistä etupyörän pidon kanssa niin kauan kuin jousitus pysyy joustoalueella.
Mikäli jousituksen niiaamiseen liittyy eturenkaan kuormituksen kasvaminen, takaan että etupyörän pitoon on asialla merkitystä.
 
Kun istutte ensimmäistä kertaa Monkey-mannertenmenijän satulaan, ette voi pidätellä haltioitunutta hymyä!

pitää täysin paikkansa. :)

ja tuo kuskin paino, sekin kuulostaisi loogiselta ajatukselta. ei se keula kyllä tunnu pahemmin niiaavan kun nyt asiaa miettii.
 
Jos joku kuvittelee. että hyvään pysähtyvyyteen tarvitaan etupään "niiausta", kannattaa tutustua uusimman Biken isojen "möhkäleiden" testiin ja K1600GTL:n jarrutustulokseen.
 
Apinassa on IMU poksi joka tarkkailee ajon aikana vaaka ja pystykiihtyvyyttä. Kampe laskee sen perusteella missä kohtaa painopiste liikkuu jarrutuksen aikana. Jarrupainetta höllätään aavistuksen mikäli lähtö tangentin suuntaan lähenee, mutta raja-arvo on takapyörän pidon turvaamisen tasolla. Eli elektroninen jarruavustaja ABSin osana.

Kysyin Hondalta ja selittivät.
 
Ois kyllä komeeta jos edes satunnaisia tapahtumia saisi pystyyn, aika eeppistä menoa kun kattelee videoita jenkkien Grom-kapinoista.

Näkisin, että nämä menisivät tässä vaiheessa minisupereiden sport- tai open-luokkaan. Mukaan vain :jpstyle::thumbup:
 
Back
Ylös