Uusi Monkey 125

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
apelokakuu.jpg
Eilen oli kyllä mahtava sää. Tuli käytyä vaikka missä lähialueella. Sivuvaunu pärrällä ei pääse ahtaisiin paikkoihin ja nykyset soolo pärrät itellä semmosia millä ei tee mieli tieltä poisua.

Meinassin tehdä "scrambler" tyyppisen rotta soolon tämmöseen hupiajoon, mutta jää tekemättä. Apinan kanssa voi ajaa hitaasti, tukee jalalla maasta, miettiä ja edetä "mönkimällä". Piti taas tapeillaki oikeen ajaa ku kampe meni kokoajan jonnekki suuntaan :D

En osaa/tohdi/kykene enää käyttää kaasua oikeeseen tyyliin, niin apina on mulle paras ny. Ykkönen sais olla hitaampi. 14 piikkinen tuli, mutta odottelee talvea.
 
Sehän tuli keulalle kuin jäädäkseen...
Vähän se kyllä huutaa tuon tyylisiä sivulaukkuja ku sivulla 13.. :D

Viritysosia odottavan aika on todella pitkä, pakko saada yläkauttanen putki ekana. Odottelin kieli pitkällä Yoshin putkea, tulikin USA:lta ensin versio, hinta kevyet 700 euroa verojen jälkeen. :D Tygalta melkein 400 euroa, no nyt tuli Aodonly:ltä n. 250 euroon yksi malli mutta ei taida uskaltaa tilata ennen muiden kokemuksia. Olisi kyllä pari ylimääräistä Leovincen pönttöä kun saattaisi ainakin lyhentämällä sopia, onko kellään hajua paikasta Turun seudulla joka vääntäisi kohtuuhintaan sen alkukäyrän?

Mennään ensin putkella ja jollain intake kitillä, että pääsee siitä ilmaboksista eroon. Vieläkään ei ole osunut silmään sopivaa ecu-boksia järkevään hintaan eli hetki mennään varmaan halkee tai kulkee -periaatteella.
 
apinalaukut2.jpg

No. No laukut löytyy jo. Mallia Biltema nekin ja asennus ottaa muutaman sekunnin. Pystymettään olis hauska mennä apinalla...

http://mp69.fi/index.php?sivu=etelaen-pystymettae

Nyt kuitenki startti sivarilla. Tarkotus ottaa mukaan telttasauna, kiuas, vesivaraaja sekä lauteet. Mikäli saavutte telttailemaan räntäsateeseen viikonlopuksi, niin tervetuloa saunaan :D

Ja putkee odotellessa. Tää malli ku tulee myyntiin niin kiinnostaa eniten...

optimi.jpg
 
Apinaan sivarin laitto ei onnistu. Nykyinen E taika kirjain aika vaatii L4 tyypityksen kaikille komponenteille. Vanhempiin pyöriin voi vaunun asentaa, mutta silloinkin puuhassa on vaikeeta massan kasvu ja jarrutehon todistus, mikäli vaunua ei ole ennestään pärrätyypissä ollu.

http://rennosti.com/tuote/rennosti-3-kiukaalla - tämä sauna sihisee viikon päästä pystymetässä.
 
Niinhän se taisi olla, kaikkea ei aina muista kun luovuus lähtee käyntiin. Nooo, kohta joku tekee siihen tyyliin sopivan peräkärryn:)
 
martta haki eilen uuden eturenkaan. oli ainakin hyvin pakattu, ei luulis olevan kovin mutkalla mihinkään suuntaan. toki painehan sen oikaisee kuitenkin. keväällä sit laittaa paikoilleen, kun ajot taas alkaa. vois kyllä jo periaatteessa laittaa seisontaan koko pyörän, tuskin sillä enää ajetaan. ja se peräkärry. ollu mielessä jo pitkään.. :)-

miettinyt vaan koukun sijaintia ja tuentaa, perä on kuitenkin aika kevyt. ristinivel vois olla ok, mut toisaalta jos kärry hyppää ylös ja sivulle, niin kaataako silti koko yhdistelmän.

toisaalta, ei mulla ole hitsausvehkeitä, niin hankala toteuttaa itseään. puusta tottunut tekemään aina sen mitä tarvii, mut tuo metallipuoli oudompaa. toisaalta ihmisethän niitä tekee.
 
toisaalta, ei mulla ole hitsausvehkeitä, niin hankala toteuttaa itseään. puusta tottunut tekemään aina sen mitä tarvii, mut tuo metallipuoli oudompaa. toisaalta ihmisethän niitä tekee.


Meillä taas rouva ihmettelee usein, että miksi mie väännän kaikki raudasta, vaikka Strömsössä Jimi vääntää saman puusta...
 
martta haki eilen uuden eturenkaan. oli ainakin hyvin pakattu, ei luulis olevan kovin mutkalla mihinkään suuntaan. toki painehan sen oikaisee kuitenkin. keväällä sit laittaa paikoilleen, kun ajot taas alkaa. vois kyllä jo periaatteessa laittaa seisontaan koko pyörän, tuskin sillä enää ajetaan. ja se peräkärry. ollu mielessä jo pitkään.. :)-

miettinyt vaan koukun sijaintia ja tuentaa, perä on kuitenkin aika kevyt. ristinivel vois olla ok, mut toisaalta jos kärry hyppää ylös ja sivulle, niin kaataako silti koko yhdistelmän.

toisaalta, ei mulla ole hitsausvehkeitä, niin hankala toteuttaa itseään. puusta tottunut tekemään aina sen mitä tarvii, mut tuo metallipuoli oudompaa. toisaalta ihmisethän niitä tekee.
Mitäs se monkey oikein painaa. Kun kärryhän saa sitten lain mukaan olla kokonaismassaltaan puolet vetävän pyörän omamassasta. Jos tekee 1 renkaisen niin pakko tehdä ristinivelellä eihän se muuten pystyssä pysy ja vastaavasti jos tulwe kaksi rengasta vaatii se vetokuulan tai vastaavat liikkeet sallivan rakenteen.

Omaan cbf125 pyörään on kanssa kärry ollut muutamaan otteeseen mielessä, mutta aika paljon saa luovuutta ja keveitä materiaaleja käyttää, että vielä jää edes aavistus kärryyn hyötykuormaa.
 
eli 53,5kg saisi olla painoa.

on sellainen yhden renkaan ihme aika heppoisen oloinen. kahdella renkaalla jämäkämpi. toki painoa tulee enemmän. jousitus sitten toinen mietinnän paikka. jostain joku sopivan pieni mutta tarpeeksi jämäkkä jousi ja iskari pakko olla ettei hypi. joku mopon iskari vois olla ok. toki mopossakin enemmän painoa kuski päällä ja on usein vaan yhdellä eli kaksi vois olla jo liian jäykkä pari. eli säädettävät iskarit? :)-
 
Viimeksi muokattu:
Meillä taas rouva ihmettelee usein, että miksi mie väännän kaikki raudasta, vaikka Strömsössä Jimi vääntää saman puusta...

Rauta on siinä mielessä armollisempi kuin puu että siinä on tää "eiku" mahdollisuus. Jos ei satu mitta ihan kohalleen niin ei se niin nuukaa.
 
Back
Ylös