eipä ole vieläkään näkynyt pirellejä postissa, jokohan pitäisi tilaus perua..
Kylläpä kuulostaa ikävältä.

Itse sain oman eturenkaan vihdoinkin asennettua/asennutettua viime kuussa. Ollut vähän kiireitä, niin kesti "hieman" kauan tuo eturengas vs. takarengas jo toukokuussa. Ja mitäs se kesti DIY irrottaa rengas vanteelta...no varsinainen irrotusvaihe, eli kun vanne irti ja ABS-kehä ja levy myös, niin eka yhtenä iltapäivänä jotain 4-5 h ehkä rälläkällä taas alkuvaihe ja loput hitaasti napsien peltipihdeillä, siis teräsvyö. Edelleenkin oli rengas niin kireällä vanteen sisäpinnassa, että vaikka kuinka kiersi puristimella, niin eipä se siitä irronnut. Siis eka iltapäivä jotain ehkä 4-5 h ja sit vielä seuraavana päivänä jotain pari tuntia, niin oli rengas poikkastu.

No eihän tossa mitään järkeä ole, mutta kesälomalla sitä jaksoi "harrastaa". Oli taas kämmenet, niska yms. ihan hajalla. Sai olla viimeinen kerta DIY renkaan poisto vanteelta, ensi kerralla vaan vanteen putsaus ja ammattilaisen käsittelyyn. Ei pääse tuntihinnoille tuossa. Mutta: Hyvät renkaat nuo Kenda K761 ovat, halvasta hinnasta (jotain 40-45 € kpl) huolimatta. Eturenkaan (takarengas toki samalla) paineen kävin laittamassa sadekelin jälkeen. Ja kun siinä on se tehdasrasva tms., oli kyllä ihan pirun liukas aluksi, märkä maa jne.! Tuli sitten ajeltua aluksi pari kertaa sateiden jälkeisellä märällä asvaltilla ja muutamat kerrat jo ihan kuivallakin, niin hyvä on pito ja nuokin ovat kyllä selvästi niitä vakiorenkaita paremmat. Toimivat hyvin märällä ja kuivalla, joskin aina pitää olla varovainen märällä. Testasin mutkateillä märällä ja kuivalla, eli ihan kattavasti on testailtu. No problem.
Viime viikolla asensin myös tuollaisen 180 asteen silikoni-letkun vakioputsarin tilalle ja vaahtomuovi-filtteri kiinni letkuun/putkeen. Putki siis on sellainen auton pakoputkeen normaalisti menevä, sopivan paksuinen muhvi (DIY putket eri liikkeistä). Letku on sama, jota käytin aikoinaan mankissa vakio-putsarikotelon jatkeena sojottamaan eteenpäin, jotta ajoviimasta olisi tullut paremmin ilmaa koneeseen. Ongelma on halkaisija, 45 mm, kun mankin vakio kaasuläppärungon putsaripuoli on 38 mm. Käytin siinä sitten yhtä DIY-sovitinta, mutta ei siitä sen enempää. Ilmanlämpö-anturi kiinni vaan sen verran suodattimeen mitä sai ja nipparilla vähän tukea. Tankin huohotinletku tai mikä lie, menee normaalisti siihen putsarikotelon feikkikiinnitykseen, josta se ilmeisesti voi tarvittaessa vuotaa bensaa maahan tai jotain. No sen tungin vaan vasemman muovikotelon taakse ja PCV-letkuun kiinni pestävä bensafiltteri ja sekin piiloon samaan paikkaan. Ihan toimiva ratkaisu muutaman testilenkin perusteella. Tulikohan tuolla nyt sitten uudet huiput alamäkeen, myötätuulella, auton imussa, pää kyyryssä...kierrosmittari antoi nelosella 8940 rpm. Gearing Commander antaa sille 123,30 km/h. Ehkä olisi kiihtynyt tuosta enemmänkin hieman, mutta sitten olisi jo varmaan törmännyt siihen imuapu-autoon.

Alustavasti tuntui jaksavan pystyssä ajoakin nopeissa vauhdeissa myötä- ja vastatuuleen vakioputsaria paremmin. Vääntö ehkä hitusen huonompi 3.- ja 4.-vaihteilla alle 5k rpm ja nelosella huonompi vääntö ylämäkeen vs. vakio(putsari). Kone rääkyy nyt todella kovaa kun kovaa kiihdyttää, mutta tasakaasulla aika lailla se sama mitä tehoputkella + vakioputsarillakin. Se vähä hupiajo mitä harrastelee, ei häiritse itseäni. Tässä vaiheessa kun venttiilit ja kanavat ovat vakiota suuremmat, tuntuu kuitenkin tuo vakioputsari aiheuttavan apinalle ahdistusta. Tietenkin ennen täyskaasu-ajoa nollasin ECUn ja ajelin max 80 alueella ja ilman täyskaasua lenkin. Kuvia piti ottaa taas:
https://imgur.com/a/9vaSwVC
PS: Osaisko joku lukea tuota tulpan väriä? 98E5 bensaa olen käyttänyt ja tulppa 7-lämmön iridium. Ilmeisesti etanoli bensan seassa hankaloittaa tulpan lukemista? Esimerkkikuviin verratessa minä en ainakaan tuosta ota mitään selvää.