• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uusi Mörkö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AF-1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Meillä alko aina naapurin koira uliseen, kun tulin ex-Ducatilla kotia ja tuulikellot resonoimaan, kun pistin käyntiin. Onneksi niilloli ittelläki prätkä... Vähä hiljasempi tosin. Niin ja asun omakotitalossa eli matkaa naapuriin oli joku vajaa 50 metriä.

Morjes kohtalotoverit

Aloittelin viime kesänä pärräilyn pienen tauon jälkeen uudelleen ja tein heti alkuun pahan virheen: ostin Suzukin. Eihän siitä tullut mitään ku joka paikkaan piti painaa kahtasataa ja silti tuntu niinku alla olis ollu mikroaaltouuni.

No, nyt olen päätynyt vaihtamaan tuon GSX650F:n uuteen Monsteri 696seen.

Nyt kysyisinkin paria juttua:

1) Jos vaihdan ne karmeat orggispöntöt esimerkiksi Mivvin slip-oneihin, tarvitseeko pyörä tosiaan säädättää uudelleen? Kysymyksessä kun ei ole koko putkiston vaihto vaan pelkät pöntöt

2) Pidättekö pyörän vakiovälityksiä liian pitkinä? Olen lukenut muutamasta testistä että fillarin välitykset ovat aavistuksen liian pitkät, eli ajattelin jos eturatasta vaihdattaisi numeroa pienemmäksi, onko järkee vai ei?
biggrin.gif

3) Onko jotain muuta kommenttia tai tietämisen arvoista pikkumonsterista?

t. nimimerkki 18 vuotta Ducatia halunnut jolppi

http://www.ducatimonster.org/forums....-2.html

Tuossa on jotain puhetta asiasta. Siemensin kaasari on ilmeisesti sen verran älykäs että osaa itse haistella miten pitää toimia.

Kun hain oman pyörän Hailacilta tuli tuo kaasarin älykkyys puheeksi. Pyörän Termignoneista otettiin db-killerit pois ja huollon kaveri sanoi että pitää vielä säätää pyörä uudestaan että kone toimii parhaalla mahdollisella tavalla kun putki päästää kaasut paremmin ulos. Huollon mies tulikin hetken päästä sanomaan että eihän sitä tosiaan tarviikkaan säätää kun tuo Siemens on sen verta fiksumpi että osaa toimia oikein oli sitten killerit kiinni tai ei. (Mikähän tuon Termin mukana tulevan uuden ecun tehtävä on...??)

Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.

Noista välityksistä olen lueskellut kans eri foorumeilta ja monet vannoo tuon 14-piikkisen eturattaan nimeen. Itselle vaihdatin sen 1100 Monsteriin. Käytännön kokemusta ei vielä ole. Muutama sata metriä parkkihallissa tyhjäkäynnillä ei oikein paljastanut pyörän ja välitysten luonnetta...
smile_org.gif

Muuta kommenttia.. Go for it. Varmasti hieno pyörä ajaa ja antaa hyvät fiilikset.

Varsinkin jos kokoputkiston laittaa, on se pakko vaihtaa ( lambdat
poistuu ja seokset täytyy rikastaa ). Nykiminen loppuu ja ei muuta
kuin 14 piikkinen eteen.

Back