Uusi multi 1200 2015 dvt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motohtori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuleeko pleksistä käytännössä miten kova meteli kypärään kun oli jotain kommentteja ducati.ms:ssä? Oma pituus on 182 cm. Ilmeisesti äänen kannalta optimi olisi että kypärä olisi vapaassa virtauksessa ja kaulasta alaspäin pleksin takana(?).

Multista ei ole kokemuksia, mutta tuohon ei voi olla vastausta muuta kuin kokeilemalla. Monessa mopossa vaikuttaa jo istumaryhti paljon. Esim mulla Panissa jos istuu vähänkään alaselkä köyryssä, kypärä on pyörteessä. Kun taas kunnolla selkä suorana, se on puhtaassa ilmassa ja hiljaisempi.

Puhumattakaan kuskin torson ja kaulan pituus vs käsien pituus, kypärä jne miljoona muuta muuttujaa.
 
Kyllä Multilla ajaa pitkääkin matkaa. Toki tuuli suoja ei ole matkapyörä tasoa. Ylävartalo on hyvin suojassa mutta kypärä ja jalat ei saman tasoisesti.
Kyllä varsinaiset matkajuhdat on erikseen.
Laukut kantaa ja rouvankin nöyrästi ja uuden mallin cruise toimii erinomaisesti ja on helppo käyttöinen.
Aina on vaihdokkina kelvannut Multi. Toki pitää tarjouksia kysellä. Onneksi Ducati jälleenmyyntiä harjoittaa esim RM Heino, jolla on omassa valikoimassaan myös muita merkkejä. Vaihto eri merkkiinkään ei siis ole ongelma. Toki sijoituskohde uusi mp ei koskaan ole.
Huoltovälitkin nykyään on sopivan pitkät.
Saitte puhuttua ympäri. Sovin juuri vaihdosta 2015 Multiin (ei S). Hondamiehestä tuli taas Dukattimies :jippikaijee:. On talvi aikaa tuunata mieleisekseen kun tuolla ulkona se vain nyt likaantuisi (ja kuka sitä nyt vakiolla ajelisi). Mitä muuten suosittelette mitä siihen pitäisi ruuvata? Jotkut pikkasen vakiolaukkuja kookkaammat laukut vissiin. Entäs millaiset kaatuilutatit olisi hyvät?
 
Saitte puhuttua ympäri. Sovin juuri vaihdosta 2015 Multiin (ei S). Hondamiehestä tuli taas Dukattimies :jippikaijee:. On talvi aikaa tuunata mieleisekseen kun tuolla ulkona se vain nyt likaantuisi (ja kuka sitä nyt vakiolla ajelisi). Mitä muuten suosittelette mitä siihen pitäisi ruuvata? Jotkut pikkasen vakiolaukkuja kookkaammat laukut vissiin. Entäs millaiset kaatuilutatit olisi hyvät?

Onnittelut paluusta Ducati maailmaan. Mun mielestä prätkäilyä pitää harrastaa fiilis ajatus edellä ja mulle Ducatit on sitä.
Ebaysta saa kaikkee Multi kamaa jo kohtalaisen kivasti uuteenkin malliin.
 
Kulutus pyörii siinä 4-6 litran välillä

Öljynkulutus 9515 km ajomääräällä on mennyt 2,7 L öljyä

Jos ajatellaan kulutus 5l/100km, niin tuo öljynkulutus vastaa 0.5% 2-t bensa-öljy seosta. Aika huikee öljynkulutus.

Tosin autopuolella jopa 1l/1000km on muka vielä ihan ok joillakin merkeillä, siitä tulisi kuitenkin jo ihan käytettävää 2-t bensaa 2% seoksella. :)
 
Eka vuosi kohta taynnä Multi dvt:llä. Tänä keväänäkin jo 700 km ajeltu vaikka kylmää ollut.
Pyörä vastannut hyvin odotuksia. Pari aiempaa Multia oli kivoja pelejä ja niin vaikuttaa tämäkin olevan.
Takakumi vaihdettiin syksyllä ja eteen pistetään uusi 1v huollossa.
Teknisesti toiminut hyvin. Ainoastaan kesähelteillä etujarrusäiliö vähän tihuutti nestettä mutta kevään vilpoisilla ei sitäkään ole esiintynyt. Takajousen kiinnittyskuppiin kertyy vettä pestessä. Ilmeisesti pieni reikä tukossa josta vesi pitäisi kulkea pois.
Muutaman kerran abs anturi ei havainnut renkaan pyörimistä ja abs valo jäi vilkkumaan lähtiessä, mutta koneen sammutuksen ja uuden käynnistyksen jälkeen oire poistui.
Muuten kaikki pelaa hienosti. Ei takuu korjattavaa ilmennyt.
Moottori toimii sekä kaupunkiajossa että maantiellä. Sport asennossa on kiva vetää kovempaa. Tämän kesän tavoitteena on päästä ratapäiville kokeilemaan.
Kiva peli.
 
Jaahans sitten tuli vähän takaisinkutsuja, satula, bensamittarin anturi ja seisontatuki. Onko herroilla ollut näiden kanssa ongelmaa? Itsellä bensamittari laukesi syksyllä.
 
1v huollossa vaihdettiin seisontatuki. Ei ollut puhetta satulasta, se pitää kysäistä. Bensamittari pelittää mulla. Epäselvyyttä vähän oli huoltoväleistä. Mulla tuli n10000km täyteen ennen 1v huoltoa. 1 v huollossa on oma ohjelma. Huollossa sanoivat että seuraavaksi tulee 15000km huolto joka on vähän laajempi kun 1v huolto. Huolto mittari alkaa herjata siis taas 15000km kohdalla. Sanoivat että ei kyllä tartte uudelleen 5000km jälkeen koko huoltorumbaa katsoa vaan mittari nollaus vaan. Erikoinen huolto ohjelma kyllä ja vähän tuntui Ducati Helsingin maahantuoja porukkakin oleva ihmeissään ohjeistuksesta. Takuu kyllä kuulemma toimii vaikka vaan pika tsekkaus 15000km kohdalla.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Multin kuskin penkki menee vaihtoon jos on sarjaa viikko 15/2015 tai vanhempi. Sen voi tarkistaa penkin pohjassa olevasta tarrasta.
Ja mulla vaihdettiin myös vuotava etujarrusäiliö ekassa huollossa. Tihkutteli vähän korkista.
 
Avaimen patteri kannattaa sitten vaihtaa vuosittain, manuaali lupaa että tulisi joku low battery -varoitus mutta itsellä meni kyllä kerralla pimeäksi ilman varoitusta. Tankkasin ja yritin laittaa virrat päälle, mitään ei tapahtunut. Onneksi muistin recovery-koodin niin matka pääsi jatkumaan.
 
Avaimen patteri kannattaa sitten vaihtaa vuosittain, manuaali lupaa että tulisi joku low battery -varoitus mutta itsellä meni kyllä kerralla pimeäksi ilman varoitusta. Tankkasin ja yritin laittaa virrat päälle, mitään ei tapahtunut. Onneksi muistin recovery-koodin niin matka pääsi jatkumaan.
Toimiihan se avain passiivisenakin (kuten punainen avain), vaikka siinä ei olisi lainkaan paristoa. Vaikka eipä tuon PIN-koodin näpyttelykään iso homma ole.
 
Hyvin on kulunut kumi alkukesän aikana. Edellisessä VFR1200:ssa oli Michelin Pilot Power 3:t ja ne kestivät n. 10000 km (vaihdoin kyllä jo ennakkoon) ja nyt samat kumit Multissa eivät alkukesän kulutuksen perusteella tule kestämään kuin 6500 km. Lienee syytä vaihtaa tourinkikumeihin jos meinaa koko kesän ajella yksillä kumeilla. Onko muilla samoja kokemuksia? Joihtuisiko siitä että laite on ketterämpi ja helpompi käsitellä, joten kaasua on annosteltu ronskimmin. Vai siitä että vääntöä on käyttökierroksilla perstuntuman perusteella enemmän.
 
Hyvin on kulunut kumi alkukesän aikana. Edellisessä VFR1200:ssa oli Michelin Pilot Power 3:t ja ne kestivät n. 10000 km (vaihdoin kyllä jo ennakkoon) ja nyt samat kumit Multissa eivät alkukesän kulutuksen perusteella tule kestämään kuin 6500 km. Lienee syytä vaihtaa tourinkikumeihin jos meinaa koko kesän ajella yksillä kumeilla. Onko muilla samoja kokemuksia? Joihtuisiko siitä että laite on ketterämpi ja helpompi käsitellä, joten kaasua on annosteltu ronskimmin. Vai siitä että vääntöä on käyttökierroksilla perstuntuman perusteella enemmän.

Mulla kesti pirelli scorpion trail 2:set noin 8000 Km ois vielä ehkä mennyt sen reilu 1000 Km, mutta vaihdatin alle Michelin pilot road 4 Gt:et. Michelineillä on nyt ajettu noin 8000 Km, kyllä niillä vielä se jotain 2000 km ajaa.
Seuraavaksi renkaiksi olen ajatellut hommata Pirelli Angel Gt:et.
 
Tutkin ja Multissa on vääntöä neljässä tonnissa reippaasti enemmän kuin VFR:ssä, joten siitä se renkaan kuluminen varmaan johtuu. Kuski toi juuri pihaan Metzeler Roadtec 01:t. Saa nähdä millaiset ovat kunhan saa joskus vaihdettua. Testejäkään kun ei paljon vielä ole.

Väännöstä puheen ollen olen vihdoin löytänyt sen kuuluisan kuopan mistä foorumeilla on puhetta. Tuntuu että kaikilla vehkeillä on sama ongelma että käyttöalueella on iso vääntökuoppa, joten ei Multi ole ainoa. Neljässä tonnissa puolella kaasulla tuntuu olevan reippaasti potkua, mutta sitten jos kieraisee reilummin laite vähän hyytyy. Kunnes päästään kuuteen tonniin niin laite repäisee oikein kunnolla. Ilmiötä ei huomaa ellei kaasu ole reippaammin auki. Oletteko huomanneet samaa? Muuten olen oikein tyytyväinen uuden Multin keskikierrosten vääntöön verrattuna VFR1200:n vastaavaan.

Muuten kun tutkin niin Panigale jää tehoissa jälkeen aina kuuteen tonniin asti...
 
Tutkin ja Multissa on vääntöä neljässä tonnissa reippaasti enemmän kuin VFR:ssä, joten siitä se renkaan kuluminen varmaan johtuu. Kuski toi juuri pihaan Metzeler Roadtec 01:t. Saa nähdä millaiset ovat kunhan saa joskus vaihdettua. Testejäkään kun ei paljon vielä ole.

Väännöstä puheen ollen olen vihdoin löytänyt sen kuuluisan kuopan mistä foorumeilla on puhetta. Tuntuu että kaikilla vehkeillä on sama ongelma että käyttöalueella on iso vääntökuoppa, joten ei Multi ole ainoa. Neljässä tonnissa puolella kaasulla tuntuu olevan reippaasti potkua, mutta sitten jos kieraisee reilummin laite vähän hyytyy. Kunnes päästään kuuteen tonniin niin laite repäisee oikein kunnolla. Ilmiötä ei huomaa ellei kaasu ole reippaammin auki. Oletteko huomanneet samaa? Muuten olen oikein tyytyväinen uuden Multin keskikierrosten vääntöön verrattuna VFR1200:n vastaavaan.

Muuten kun tutkin niin Panigale jää tehoissa jälkeen aina kuuteen tonniin asti...

Säädetty tehtaalla rikkaalle tuolta DB-testi kierrosalueelta.
 
Mitä olette puuhailleet talven aikana? Omaan 2015 multiin laitoin Pikes Peak mallin takaiskarin ja shimmautin keulan. Lisäksi olen juuri asentamassa 2017 mallin ilmansuodattimen kantta lisäosineen. Sen on väljempi ja kanavoi tuloilman siten ettei kuuma syylarin läpi tuleva ilma pääse mukaan. Huhut kertoisivat myös että Ducatilla on uusi ruiskukartta, joka yhdessä ilmanottomuutoksen kanssa poistaisi välikierrosten vääntömontun. Eli pitänee käyttää Ducatin testerissä keväämmällä.
 
Back
Ylös