Uusi MV Agusta F4

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kassu2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toinen F4 menossa. Mitään erityisiä värinöitä en ole kahvoissa huomannut.
Laite on kyllä sellainen että kuskin pääkopassa noita voi syntyäkin ...:D
 
Lauantaina tuli sitten haettua F4R kotiin. Parinsadan kokemuksella, metka kikotin. Onhan se jonkinlainen haave ollu penskasta saakka, kun noita Imatran ajoja tuli tollotettua alusta asti, niin sieltä se kait juontuu. Noh, nyt sen vanhuuven hulluuvessa sai toteutettua. Kait sen olis aikaisemminkin voinu hankkia, mutta nyt kun pystyy pitämään kahta mopotinta, niin Bemari jää lähinnä reissu pyöräksi:)
 
Harkitsen sijoittamista taiteeseen. Miten uudemman polven F4 ajoasento suhtautuu Bladeen tai muihin kilokyykkyihin? Onko tiiviimpi vai tilavampi?
 
Itse olin aikanaan myös ostohousuissa F4- malliin. Ajoasento oli itselleni todella ikävän ahdas (189cm). Blade oli kuin touringlaitos MV:hen verrattuna. Tuolloin MVn ruisku oli häiritsevän pahasti on- off ongelmalla ryyditetty, ja osaltani jäi tuo pyörä ostamatta. Suurin oston hillitsijä oli nimenomaan tuo ruisku. Toivottavasti nykymalleissa tuo on jo kunnossa.
 
MV on tehnyt nyt viime vuosina melkein kaikki mallit vähän puolivalmiina. Just ruiskun käytös ollut karkea. F3 erityisesti, mutta myös F4. Mutta niihin on tullut päivityksiä ja ecua voi fläshätä, joten ei ois mulle kynnyskysymys enää.

2010-> mallisilla F4:lla oon ajanut joitain yksittäisiä kertoja ja en keksi huonoa sanottavaa paitsi kuuma ajaa ja jalkatapit on korkealla, tai penkki-tappi väli on lyhyt, joten jalat on aika tiiviissä kulmassa. Ehkä viimeisten kymmenysten hakemisessa / kisahommissa MV ei ole niin hyvä kuin vaikka RSV4, S1000RR tai uusi R1 tms mutta en koe että se on pointti tällaisen hankkimisessa.
 
tai penkki-tappi väli on lyhyt, joten jalat on aika tiiviissä kulmassa.

Tuo nimenomaan oli se "kisakirein" juttu myös minulla. Pitkät raajat, piukka asento ja tuolloin isot km-määrät/ajokausi eivät sopineet yhteen. Nykyisillä ajomäärillä tuo ei enää niin haittaisi. Ajettaisiin sen verran mitä tuota kärsimystä jaksaisi.
 
Kuvien perusteella jalkatapit näyttäisivät olevan niin korkealla, että niitä olisi varmaan varaa siirtää selvästi alemmaksi maantieajossa. Sitähän on paha varmaksi sanoa kun en ole mutkatietä kanttaillut tuolla vehkeellä, mutta geometrian perusteella.
 
Luultavammin pienikin tappien siirto helpottaisi asiaa jo melkoisesti. Aftermarket kauppiaille tapeista kysymyksiä vaan ja MV hankintaan. Ellei tappeja löydy, sitten nautitaan hieman kireämmästä ajoasennosta.
 
Vanhakoppaan ja Uuskoppaan käy samat rearsetit - tappisarjojen rungon pulttiväli on sama.

Vakiotapit ovat, haipakkamallit poissulkien, sen verran liukkaat muutenkin että tappien vaihtaminen on aika automaattinen toimenpide.

Minulla on Vanhakoppa Brutalessa ja Uuskoppa F4 molemmissa Gillesin rearsetit ja ne on olleet ristiinkin paikallaan kummassakin yksilössä.

Uuskoppa F4 on aika paljon lupsakampi kyläajossa kuin vanha.

Turismo Veloce on toki ihan omaa luokkaansa jos tourinkihommista tykkää - mutta hyvin on Rutaleellakin käyty Norjassa pelkän tankkilaukun ja repun kanssa.
Esimerkiksi kymmenien kilometrien pärrääminen päällystämättömällä tiellä Ruotsi-Norja rajaseudun vuorilla ei ollut mitenkään erityisen tuskaista.
 
Näyttää niissä olevan säätö vakionakin. Ei vain erotu tuo pyöritettävä säätönamiska kauempaa otetuissa kuvissa.

ducati-mv-agusta-motorcycle-products-mv-agusta-f4-f3-brutale-rider-footpegs-set-motocorse-1_2000.jpg
 
Back
Ylös