Brian Crighton olisi halunnut parantaa vuoden 1994 kilpapyörää kaudelle 1995, mutta Nortonin oli pakko laittaa pillit pussiin, tehtaan muista syistä ja kilpatallin kasvaneiden valmistusmäärävaatimusten takia.
[näitä syitä on esitetty useita, pohjimmiltaan kai kyse oli taloudesta?]
13 vuotta myöhemmin hän löysi rahoittajan hankkeelleen, ja yhdestä 1994 mallista tehtiin 2007 malli NRV588.
Lyhyesti:
- 165 hevosvoimaa @ 11450 rpm
- 131 kg ajokunnossa ilman bensaa
- erinomainen vääntö ja kaasunvastaavuus koko kierrosalueella
- maksimivääntö 111 Nm @ 8200 rpm
- ilmanottotorvet säätyvät pituudeltaan 120 mm verran, täysin portaattomasti
- ride-by-wire järjestelmä kopsattu Ducatin MotoGP-pyörästä
- ohjelmoitava ECU eri ajotilanteisiin
- Kawasakin osista koottu luistokytkin
- luistonestojärjestelmä
Toi Wankel-motti näyttää kuvissa -70 luvun henkilöauton starttimoottorin kokoiselta, eli käsittämättömän pieneltä. Tuottaa myös poskettoman määrän lämpöä (kun siellä palaa koko ajan), eli jäähdytys vaatii erikoisratkaisuja.
LINKKI_Yleisesittely_pyörästä
Youtube_9_sekunnin_pätkä
[näitä syitä on esitetty useita, pohjimmiltaan kai kyse oli taloudesta?]
13 vuotta myöhemmin hän löysi rahoittajan hankkeelleen, ja yhdestä 1994 mallista tehtiin 2007 malli NRV588.
Lyhyesti:
- 165 hevosvoimaa @ 11450 rpm
- 131 kg ajokunnossa ilman bensaa
- erinomainen vääntö ja kaasunvastaavuus koko kierrosalueella
- maksimivääntö 111 Nm @ 8200 rpm
- ilmanottotorvet säätyvät pituudeltaan 120 mm verran, täysin portaattomasti
- ride-by-wire järjestelmä kopsattu Ducatin MotoGP-pyörästä
- ohjelmoitava ECU eri ajotilanteisiin
- Kawasakin osista koottu luistokytkin
- luistonestojärjestelmä
Toi Wankel-motti näyttää kuvissa -70 luvun henkilöauton starttimoottorin kokoiselta, eli käsittämättömän pieneltä. Tuottaa myös poskettoman määrän lämpöä (kun siellä palaa koko ajan), eli jäähdytys vaatii erikoisratkaisuja.
LINKKI_Yleisesittely_pyörästä
Youtube_9_sekunnin_pätkä