Uusi öljyfilsu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonde
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tonde

New member
Olettekos kuulleet että Tuonoissa ja Milleissä olisi öljyfiltteri vaihtunut paremmin virtaavaan ja sitä kautta täytyy vaihtaa uusia osia muitakin..?

Olettekos kuulleet että Tuonoissa ja Milleissä olisi öljyfiltteri vaihtunut paremmin virtaavaan ja sitä kautta täytyy vaihtaa uusia osia muitakin..?
Olen kuullut ja nähnyt ja senpä takia hommasinkin ainakin yhden vanhanmallin filsun varoiksi, ettei tarvi muutostöihin (ainakaan vielä) ryhtyä...tai eihän siinä mitään työtä ole mutta rahulia saa menemään hippasen normiöljynvaihtoa enemmän kun hommaa tarvittavat uudet osat..
confused_orig.gif

Vaihdoin filtterin siihen uudempaan ku huolsin mopon keväällä.

Se on vaan pidempi ku vanha ja settiin kuuluu pidempi filtterin kansi.

Maksaa tietty kerran enemmän ku vanha, koska kannen joutuu vaihtamaan, mutta eipä tartte sit ettiä vanhoja filsuja.

Öhöm ja tyhmä kysymys vielä aiheeseen liittyen: Tämän takiako myivät mulle 2003 Milleen väärän kokoisen öljynsuodattimen Helsingin Pyörä ja Moposta? Nimittäin saatu tarvikeosa oli melkeinpä puolet lyhyempi kuin siellä sisällä oleva.

Vai olisiko se jotenkin arpoen pitänyt tuonne vain muka sovittaa
nixweiss.gif

Öhöm ja tyhmä kysymys vielä aiheeseen liittyen: Tämän takiako myivät mulle 2003 Milleen väärän kokoisen öljynsuodattimen Helsingin Pyörä ja Moposta? Nimittäin saatu tarvikeosa oli melkeinpä puolet lyhyempi kuin siellä sisällä oleva.

Vai olisiko se jotenkin arpoen pitänyt tuonne vain muka sovittaa  
nixweiss.gif
Ei se vanha ihan puolet lyhyempi ole, mutta selvästi lyhyempi kuitenkin!

Vanhan suodattimen kansi oli aika huomaamaton, mutta kyllä toi uusi selkeesti työntyy koneesta pidemmälle.

Voihan se olla, et antovat sulle ihan totaalisen väärän suodattimen... mene ja tiedä...

Vanhan suodattimen kansi oli aika huomaamaton, mutta kyllä toi uusi selkeesti työntyy koneesta pidemmälle.

Voihan se olla, et antovat sulle ihan totaalisen väärän suodattimen... mene ja tiedä...
No nyt kuuleman mukaan saa taas vanhempaakin mallia, joten kannattaa olla tarkkana mitä omassa koneessa ompi...

No nyt kuuleman mukaan saa taas vanhempaakin mallia, joten kannattaa olla tarkkana mitä omassa koneessa ompi...
Itseasiassa...

Minakin tilasin omaani keväällä sen vanhan mallin, mutta laittovat Nakkilandiasta ilmeisesti "vahingossa" sen uuden paketin.... uskoo ken tahtoo
tounge.gif

No emmä sitä vanhaa enää jaksanu ruveta odotamaan, joten tuli sit "vahingossa" vaihdettua uusi paketti.

Olin ensihuollossa. Uusi suodatin, uusine kansineen laitettiin paikalleen. Erikoista oli, että tästä piti maksaa. Olisi voinut kuvitella, että kun kerran alkuperäisen suodattimen (lyhyt) valmistus loppuu, tehdas toimittaa muutossetin veloituksetta!

Samalla asennettiin PC2 + Arrowsit. Mukavat soundit, ei liian kovat mutta kuuluvat kuitenkin ainakin alhaisemmilla nopeuksilla umpikypärän sisäänkin! Tuntuu nyt tosi hyvältä, ei mitään nykimisiä eikä epävarmaa vetoa tasakaasullakaan!

Olin ensihuollossa. Uusi suodatin, uusine kansineen laitettiin paikalleen. Erikoista oli, että tästä piti maksaa. Olisi voinut kuvitella, että kun kerran alkuperäisen suodattimen (lyhyt) valmistus loppuu, tehdas toimittaa muutossetin veloituksetta!

Samalla asennettiin PC2 + Arrowsit. Mukavat soundit, ei liian kovat mutta kuuluvat kuitenkin ainakin alhaisemmilla nopeuksilla umpikypärän sisäänkin! Tuntuu nyt tosi hyvältä, ei mitään nykimisiä eikä epävarmaa vetoa tasakaasullakaan!
Kyllä lyhyttä suodatinta on maahantuojan mukaan saatavilla jatkossakin.

Paljonkos tuo pitempi suodatin kansineen maksaa?

Montako kertaa se o-rengas kestää vaihtaa vai oletteko vaihtaneet senkin kun filsun vaihdatte?

Vanha kansi vähän tihkui öljyä, joten päätin vaihtaa uuden kannen ja suodattimen. No nyt on uusi kansi ja o-rengas vaihdettu mutta silti tuntuu tihkuvan öljyä. Kysymys olisikin onko kenenkään muun öljynsuodattimen kansi tihkunut ja voisiko jonkinlaisen tiivistemassan käyttäminen auttaa?

Eipä ole kyllä tullut mitään tihkumisia mulla. Mistä kummasta se sulla sitten vuotaa - ihan kannen reunoilta vaan?

Sivuhuomautuksena se, että jos wanhakoppaseen on filtterin kansi vaihdettu, niin kannattaa muistaa tilata uusikoppasen RSV:n suodatin eikä sepustaa 'vanhaan malliin tulleen päivityksen mukainen'-filtteristä mitään, nimimerkillä liian lyhyen filsun omistaja ja toistakin tuputettu.

Kuiva on, mutta vaihdan o-renkaan aina kun filsu vaihtuu.

Toki sininen Hylomar varmaan auttas tihkumiseen se on aika ässä kamaa...

Ei nyt ihan mene topicciin, koska ei liity nyt siihen filtterikannen vuotoon. Olin aika varma, että öljysäiliö vuotaisi öljyä, koska ilmeisesti aika yleinen vika näissä. Nyt näyttäisi, että vuoto tulisi ylempää, etummaista sylinteriä epäilisin. Kenelläkään kokemusta siitä siis, että vuotaako venttiilikopan tiiviste kuinka helposti näissä tai kenties kannesta? Ilmansuodatinkotelon seinät ovat kuivat, joten en usko, että sieltä puhaltaisi.

Outoa sekin kyllä, että nyt tuntuu että filtterinkansi ei vuoda enää ollenkaan. Ainakaan viimeisen ajon jälkeen oli ihan kuiva.

Back