Uusi Thunderbird ajettu!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harald73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

harald73

New member
Todella siisti peli, hyvännäköinen. Hyvä ajettavuus, suorituskyky ja kuullosti House of bikes:in asentamilla huiluilla(?) uskomattoman hyvältä. Jos tuosta vielä vielä kruiseria parantaa, on ameriikan ja japanian pojilla paljon työnsarkaa.

No ei kaikki hyvää, kun mittaristo on sijoitettu tankin päälle siten, ettei sitä ajaessa näe, ellei erikseen katso. Noilla voimavaroilla joskus olisi hyvä katsoakin. Kiekkakelloa en huomannut koko koeajon aikana kertaakaan, nopeuden sentään, kun erikseen katsoi.

Se mikä tuli selväksi tänään on se, ettei R3 kuulu enää seuraavaksi hankittavien listalla, sinne kärkeen.
 
joo, poikkesin itsekkin ajamassa, en kauheesti cruisereilla ole ajanut, mutta ihan positiivinen yllätys. Hyvä vääntö, tehoa kivasti, vaikkakaan eihän se nyt kauheesti lähe. erittäin matalat ja rauhalliset maantiekierrosluvut. ohjaus on kevyt ja käyttäytyminen neutraali, niin kallistettuna mihin asentoon tahansa. Tapit raapivat melko helposti katuun.

Ajoasento on cruiserille tyypillinen, selkä mutkalla ja joustot selästä. 10 tonni tuolla ja kiropratkikko sanoo selän olevan loppu.

jalkatapit ovat aika edessä ja ei voi keventää töyssyihin, tämän tyyppinen pyörä toimisi paremmin astinlaudoilla. antaisi enemmän vaihtoehtoa asennoille.
 
Toissa päivänä sain ekat maistiaiset kerhokaverin TB:llä. Melkoinen peli! Moottorin murina oli melkoisen komea. Ruutiakin tuntuu olevan vähintään riittävästi. Jalkatapit saisivat vain olla edempänä. Nyt polvet olivat hieman liian koukussa. Huomenna pitää mennä HD-Centeriin uudelle koeajolle ja kysyä vaihtotarjous Americasta. Tuskin kuitenkaan vaihtuu vielä tänä kesänä (aiheuttaisi ehkä liikaa hellasäröä)...
 
Vein Americani tänään huoltoon ja sain samalla koeajaa tämän kehutun uutuuden. Olin vähän pettynyt.
Jos saisin Americaani Thunderbirdin äänet ja tehot, muun kyllä pitäisin nykyisestä pyörästäni.

Kädet puutuivat tärinästä jo alkumatkalla. Kaasu oli jäykkä nykyiseen verrattuna, hoituu ehkä säädöillä?!?
Mittariston numerot olivat pienet ja epäselvät ja mittari hankalassa paikassa.
En ehtinyt opetella dicitaalista näyttöä, joten ajetut kilometrit jäi kokonaan näkemättä. Muutenkin dicitaalinen näyttö..ei hyvä.
Avain oli kyllä astetta paremassa paikassa kuin Amerikassa, mutta ei vieläkään edessä, vaan sivulla alhaalla.
Triumph America tai Speedmaster ovat mielestäni parempia pyöriä ajaa (jos ei ole vain kuutioiden perään).
 
Se on makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli.

Allekirjoittaneen mielestä loistava fillari tuo uusi TB, mittaiselleni jalkatapit sais olla edenpänä ja mittaristosta en nähnyt mitään.
Noilla putkilla parallel-twinin ääni oli kaunista kuunneltavaa.
Heti roketin jälkeen maailman paras pyörä
bowdown.gif
 
Tässähän tuntuu selvästi olevan käsillä käänteinen tilanne sanonnasta; Ei nimi miestä (moottoripyörää) pahenna, ellei mies (moottoripyörä) nimeä. Kovasti on vaikea joillekin myöntää, että tämä se nyt on Thunderbird nykyisin ja sillä selvä.

Minä kun en kuvia tai nimiä kumarra, tykkäsin pyörästä ja ainoastaan palkansaajan pelimerkkien vähyys ja haluttomuus ottaa kovasti velkaa estää hankkimasta tuota.

Tarjouksen pyysin ja kun Sakke kovasti oli sitä mieltä, ettei voi hyvittää niin hyvin vanhasta mopedista kun on alkup. ketjut ja rattaat (millään lisävarusteilla tai parannuksilla ei ole tuolla mitään merkistystä vaihtoarvoon), ajattelin että uusitaan ne ketjut ja rattaat ja annetaan pyöränvaihdon olla. Kiitokset Sakelle, säästi minulle melkoisen tukun rahaa.
 
TB vaan paranee päivä päivältä, kun kilometrejä tulee lisää. Jalkatapit siirretään toivottavasti jo ensi viikolla enteenpäin PartMastersin toimesta, sen jälkeen ajomukavuus paranee vielä huimasti !

Edelleen olen erittäin tyytyväinen hankintaan, vielä jossain vaiheessa putket vaihtoon, niin saadaan äänimaailmakin kohdalleen.
 
TB vaan paranee päivä päivältä, kun kilometrejä tulee lisää. Jalkatapit siirretään toivottavasti jo ensi viikolla enteenpäin PartMastersin toimesta, sen jälkeen ajomukavuus paranee vielä huimasti !

Edelleen olen erittäin tyytyväinen hankintaan, vielä jossain vaiheessa putket vaihtoon, niin saadaan äänimaailmakin kohdalleen.

Mikset olisi, hieno pyörä vaikka jo nimensä orja. Mulla alkaa selkä mennä eli olen tulossa vanhaksi, tosin periksi ei anneta (eikä laihduteta, s..tana).

Ne huilut siinä koeajomopedissa maksaa 700€ asennettuna. Tämä fakta, koska pyysi tarjouksen noilla huiluilla.

Noissa on mahdollisuus säätää äänenvoimakkuutta jollain levyillä ja sitten päätyyn tulee vielä yhdet levyt, jotka koeajopyörästä jätettiin tarkoituksella poijjes, kun haluttiin paljon ääntä (lue maksimimökä = hyvä mökä).

P.S. En mä noita huiluja tuolta sivulta löydä, ainakaan näin pienissä vinetoissa, mutta jos Sakke sanoi niiden olevan noi, kai (ehkä) se pitää paikkansa.
 
jalkatappeja eteenpäin? nyt tajuan, että customimaailmassa on jotain jota en todellakaan käsitä. nehän on ihan helvetin edessä jo vakiona.!
 
Onkos tää nyt se ISO paralleltwin? Jos niin miten vertautuu 1900 Yamaha Midnight Stariin tai esim. M1800R suzukiin?
 
Pitihän se uusi Trumpettikin käydä kokeilemassa. En kyllä mitään ymmärrä custom maailmasta. Tuntuu kyllä ihan eri planeetan hommalta toi jalat edellä eteneminen. Pyörä on nätti. Karu vakio varusteilla, mutta sopusuhtaisen näköinen.
Kone on oikeaoppisesti 2 mukinen niinkuin mp:ssä pitäkin. Äänet tehtaan tehoputkillakin on melko sivistyneet, kuulemma todella hissukka orggis putkilla.
Alusta on customiksi kohtalaisen napakka ja kurviinkin uskaltaa vauhdilla taittaa. Suuret massat koneessa tuntuu kyllä. Vähemmän kuitenkin kuin Suizan 1800 twinissä.
Käteen sopivat hallintalatteet. Vaihteet loksahtaa kevyesti arpomatta paikalleen, toisin kuin Suizassa ja Yammun 1900 twinissä. Hihna veto on hiljainen ja ilmeisen toimiva customissa. Ajoasento on mitä on sitä on turha sivistymättömän kommentoida. Voisi kuvitella pitempääkin siivua tuolla vetävän kivutta. Etu pleksi pitäsi kyllä hommata. Pitää vielä kasvattaa tukkaa ja etukessiä ennenkuin voi siirtyä customiin, mutta ehkä joskus. Ja silloin Trumpetti on kärkijoukossa.
smile_org.gif
 
Tässähän tuntuu selvästi olevan käsillä käänteinen tilanne sanonnasta; Ei nimi miestä (moottoripyörää) pahenna, ellei mies (moottoripyörä) nimeä. Kovasti on vaikea joillekin myöntää, että tämä se nyt on Thunderbird nykyisin ja sillä selvä.
Ai?
Kyllä.

(No, olisiko parempi, että pysytte siellä omalla foorumilla, josta minä pysyn ylläpidon mieliksi poissa ja jätätte tilaa näille mielipiteille, joille moista ei löytynyt teidän foorumilta. r.i.p.)
 
Tässähän tuntuu selvästi olevan käsillä käänteinen tilanne sanonnasta; Ei nimi miestä (moottoripyörää) pahenna, ellei mies (moottoripyörä) nimeä. Kovasti on vaikea joillekin myöntää, että tämä se nyt on Thunderbird nykyisin ja sillä selvä.
Ai?
No, alkuperäinen T-bird oli twini, joten tuo kolmemukinen taisi olla vain "harharetki"?
tounge.gif

Vaikuttaa ihan ok pyörältä, mutta liian kustomi mulle. Ei tullut mulle sellaista "pakko saada" tunnetta kuin mitä se kolmimukinen teki aikoinaan...
wink.gif

Bonneville SE tuolla isommalla koneella ynnä muine pikku muutoksineen voisi aiheuttaa ostopainetta...
nixweiss.gif
 
Tässähän tuntuu selvästi olevan käsillä käänteinen tilanne sanonnasta; Ei nimi miestä (moottoripyörää) pahenna, ellei mies (moottoripyörä) nimeä. Kovasti on vaikea joillekin myöntää, että tämä se nyt on Thunderbird nykyisin ja sillä selvä.
Ai?
Kyllä.

(No, olisiko parempi, että pysytte siellä omalla foorumilla, josta minä pysyn ylläpidon mieliksi poissa ja jätätte tilaa näille mielipiteille, joille moista ei löytynyt teidän foorumilta. r.i.p.)
Kylläpä jaksaa aikuinen ihminen olla katkera ja whinettää.

Jos sulla on niin paha angsti päällä että pitää ehdoin tahdoin vittuilla syyttä muille kirjoittajille, pitää olla myös miestä ottaa kritiikkiä vastaan.

Ainakin pitäisi olla sen verran selkärankaa ettei mennä selän taakse puhumaan paskaa muista.
 
Kovastihan tuota ovat kehuneet ainakin bike, mp1, kopteri ym lehdet. Eikä tuo ole huonon näköinenkään. Ennemmin trumppa kuin mikään japsicustomi. Minun mielestä.
 
Back
Ylös