Uusi Thunderbird ajettu!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harald73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tätä mäkin kuvittelin ja yllätyin kun hintalapussa luki, jotta 15290 pidin sitä kohtuullisena.

Mutta...Mitä vitt...siihen tulee vieläpäälle yli 4000 veroja?!?
Olin kyllä siinä käsityksessä, että suomessa hinnat pitää ilmoittaa veroineen.

Yhteishinta yli 19500 on tosta kyllä jo liikaa!
Kannattaapi tutustua uuteen autoverohelvettiin, jos tämä tuntuu omituiselta käytännöltä. Vero kun määrätään vasta kun vehjes on ostettu/myyty, joten sitä ei voida myyntihintaan sisältää..
 
Tässähän tuntuu selvästi olevan käsillä käänteinen tilanne sanonnasta; Ei nimi miestä (moottoripyörää) pahenna, ellei mies (moottoripyörä) nimeä. Kovasti on vaikea joillekin myöntää, että tämä se nyt on Thunderbird nykyisin ja sillä selvä.
Ai?
Kyllä.

(No, olisiko parempi, että pysytte siellä omalla foorumilla, josta minä pysyn ylläpidon mieliksi poissa ja jätätte tilaa näille mielipiteille, joille moista ei löytynyt teidän foorumilta. r.i.p.)
Ehdoitan seuraavaa... Jos Harald ja kenen kanssa sitten ikinä onkaan (ei tietääkseni minun, ylläpitoa hoitaa TMCF:n foorumilla 4 henkilöä) palkokasvin osasen imaissut sieraimeen, selvittäisitte vaikka YVnä jollette kerran missään kasvotusten näe...
Allekirjoittaneen löytää turusta keskiviikkoisin jokirannasta...
 
Juu, en minäkään ole tietääkseni hernettä nenään vedättänyt. Juuri siksi Haraldin vastausta ihmettelinkin.
nixweiss.gif

Taidan vetää tussilla pyörän sivuposkesta T:n vaikka B:ksi, niin ei tule kenellekään paha mieli, ei edes mulle tai Haraldille
idea3.gif
 
Vero kun määrätään vasta kun vehjes on ostettu/myyty, joten sitä ei voida myyntihintaan sisältää..
Jos näin on, niin kyllä mennään kuluttajan kannalta taas pahasti kohti keskiaikaa.

Itse itselleni korjaten.
Hommahan menee niin, että se veron määrä on hinnassa eriteltävä, mutta ei niin, että hinta ilmoitetaan ilman veroa.

Tässä tapauksessa hintalapussa pitäsi isolla lukea n. 19500 Juuora ja sen alla sitten pienellä
Pyörän hinnan osuus kokonaisuudesta: 15290
Veron osuus: YLI 4000
 
Onkos tää nyt se ISO paralleltwin? Jos niin miten vertautuu 1900 Yamaha Midnight Stariin tai esim. M1800R suzukiin?
Nuo ovat käsittääkseni v-twinejä, eikä siis rinnakkaistwini joka t-birdissä on...
Se ei varmaankaan tarkoita sitä, etteikö pyöriä voisi keskenään verrata, jos ne on samaan tarkoitukseen tehty?

Kai RSV4:ää ja R1:stä voi verrata keskenään, tai Daytona 675:sta ja GSX-R600:sta?

Vai mitä meinaat?
 
Todella siisti peli, hyvännäköinen. Hyvä ajettavuus, suorituskyky ja kuullosti House of bikes:in asentamilla huiluilla(?) uskomattoman hyvältä. Jos tuosta vielä vielä kruiseria parantaa, on ameriikan ja japanian pojilla paljon työnsarkaa.

No ei kaikki hyvää, kun mittaristo on sijoitettu tankin päälle siten, ettei sitä ajaessa näe, ellei erikseen katso. Noilla voimavaroilla joskus olisi hyvä katsoakin. Kiekkakelloa en huomannut koko koeajon aikana kertaakaan, nopeuden sentään, kun erikseen katsoi.

Se mikä tuli selväksi tänään on se, ettei R3 kuulu enää seuraavaksi hankittavien listalla, sinne kärkeen.

Mielessä käynyt siirtyä cruiseri maailmaan ja juutuupista on Thunderbird testejä/arvosteluja tullut katseltua.

Minkäslaisia käytännön kokemuksia pyörästä porukalle on tullut vuosien varrella?

Tyyppivikoja ei ilmeisesti suuremmin pyörässä ole, jostain luin kitinää/vinkunaa pitävästä vetohihnasta ja MAP anturin letkujen irtoamisista mutta mitään normaali kulumisesta kummempaa ei liene tiedossa?

Mikä mahtaa olla näissä vetohihnan vaihtoväli km/v? Mistäpäin alkuperäisiä varaosia kannattaa tilailla?

World of triumphista jo mielenkiinnosta lisäkilkkeiltä katselin ja aikamonen lisävarusteen saatavuus oli "unavailable" eli ei saatavilla. Mallihan on käsittääkseni poistunut tuotannosta saastehommien takia eli melkein ebaysta joutunee tilailemaan jos meinaa jotain ekstraa pyörään hankkia?

Koeajollehan se on lähdettävä ja se on kyllä yleensä tiennyt ukkelin ja rahanmenoa :)

Kiitoksia vastauksista. Ajellaan!
 
Toinen tuollainen menossa. Nyt 1700cc (pyörä ollut alunperin 1600cc). Mitään suurempia ongelmia ei ole ollut kummassakaan. En halua lisähimmeleitä omaani. Sitä varten on LT -malli. Sissybar on vaimon takia, kun en ole häntäkään ajatellut vaihtaa. Tämähän valittiin muistaakseni 2010 vuoden parhaaksi custom/cruiser pyöräksi maailmassa ja täytyy sanoa, että suoraan tehtaalta ajettavuus on erinomainen.

Trumpan omat pitkät ns. TOR -putket. Katalysaattori siirretty autotalliin. K&N -ilmansuodatin ja penkin alta turha tiiviste pois estämästä ilman saantia. Lambdat poistettu ja tulpattu sekä päälle näille muutoksille sopiva softa ECU:n. Avot, kulkupuoli ja äänet kohillaan. Siinäpä mun pyörän muutokset.

Tämä malli ehti olla markkinoilla sen verran vähän aikaa, että lisävarusteiden ja modausten määrä markkinoilla on melko vähäinen. Tarjontaa pyöristä ei myöskään hirveästi ole. Vakuuttaminen halpaa (esim. omani osakaskolla n. 160€/vuosi). Tämähän on jo vakiona niin nätti, ettei ole tarvinnut modailla.

Kuva tältä kesältä.

IMG20240521171539.jpg
 
Siitä se cruiseri kuume siitä vaan pikkuhiljaa nousee kun lukee vastauksia.

Oletkos harald73 vetohihnaa joutunut vaihtamaan?

Entäs kehtaako tuolla mutkapätkille lähteä vai raapivatko jalkatapit asvalttia jatkuvasti?

Paljonkos tankillisella suurinpiirtein ajelee?

Pitemmällä matkalla puutuuko esim hanuri, kipeytyykö selkä, väsyykö kädet tms? Tämähän on kyllä pitkälti ajajasta kiinni.

Kyllä se on koejolla käväistävä.
 
En ole hihnaa joutunut vaihtamaan, en edes mulla aikoinaan olleeseen -90 malliseen Harrikkaan eli kestäviä ovat, kun pitää tehdassuojat paikallaan. Moni kokee nämä rumaksi, ottaa pois ja sitten ei tarvita kuin yksi kivi hihnan ja hihnapyörän väliin ja pääseekin hihnaa vaihtamaan. Mun mielestä ketju kuluu nopeammin.

Mutkapätkillehän tuo nyt ei varsinaisesti ole suunniteltu, mutta on lajinsa edustajana sielläkin parhaasta päästä. Kävin aikoinaan koeajamassa Victoryn, joka raapi jo risteyksissä, mutkapätkistä puhumattakaan.

Toi mun nyt on kaukana vakiosta, mutta sillä tietokone ilmoittaa täydellä tankilla n. 310km. Tänä suvena olen ajanut n. 280km ennen kuin poikkesin tankkaamaan.

Nuo puutumiset ja väsymiset on niin yksilöllisiä, etten ota niihin kantaa. Olen huomannut, että kun ikää tulee lisää, puutuu esim. hanuri vähemmän kuin ennen (tai sitten siitä on tunto pois jo valmiiksi). Tällainen kruiseri ilman tuulilasia ei missään tapauksessa ole paras mahdollinen matkapyörä, ei ainakaan sen jälkeen kun ajoin BMW K1600GTL:llä Espanjasta koti-Suomeen.

Suosittelen koeajoa vilpittömästi. Muista kuitenkin, että olet ostamassa pyörää itsellesi ja omat mieltymykset, tykkäämiset tai tykkäämättömyydet ratkaisee, ei se mitä kaveri sanoo tai opastaa. Mulle toi on pyörä, jonka haluan omistaa. Viime vuonna en ajanut sillä metriäkään, mutta silti en siitä luovu.
 
Back
Ylös