Uusi V-max kiinnostaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ankkalinna
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ankkalinna

New member
Onko kokemuksia, omistajilta, koeajajilta. saatavuus jne.
Jos ostais sen viimeisen pyörän.....?
 
Roskakuskilla on se uusi v max , tykkää kuin hullu puurosta
vaihtoi turbo rocketin siihen. Voimaa ja iloa on kuulema piisannu
ja kaikkea nippeliä löytyy jo maailmalta. Olipa joku sen kamu saanu
uuden maxin ihan heti kun kauppaan käveli ( oli liikkeen omistajan mopo ) .
 
Se on MOOTTORIpyörä,josta ei löydy hakemallakaan moitetta ajettavuudesta,käsiteltävyydestä ja TEHOSTA  
062802jumpie_prv.gif

Soppaa menee,mutta teho ei tule tyhjästä  
bowdown.gif


Viri ja desing-palikkaa on ja tulee kokoajan lisää firmoilta,jotka ovat vihkyityneet ainoastaan VMAXiin,ja niitä on useita  
biggrin.gif


Oli aivan uusituttavuus tämä "VMAX maailma", ja sen porukan aktiivisuus tähän uuteen malliin sekä edelliseen  
bowdown.gif


Olen aivan  
inlove.gif
tähän peliin,vaikka edelliseen ratsuun tunsin samoin,mutta niinhän se menee tyttöystävien kanssakin,että uuden vuosikymmenen tekniikka korvaa moninkerroin sen vanhan tekniikan  
biggrin.gif
 
biggrin.gif
 
Roskakuski puhuu asiaa. Uusi maksi eroaa edellisestä "risukeulasta" kuin päivä yöstä. Yllättävän helppo ajaa, uskaltaa jarruttaa jopa kurvissa eikä ole kovin herkkä millekkään urille. Nyt on maxissa oikein jarrutkin verrattuna vanhaan. Pienenä miinuksena voi sanoa polttoainetankin tilavuuden. Miksiköhän se on edelleen sama kuin vanhassakin. Jos oikein antaa kenkää, niin punavalo palaa jo 130km jälkeen.
Markkinoille ilmestyy varmaan piakkoin lisätankkeja.
 
Jep,juuri näin tuon tankin suhteen.....,kun nielee bensaa kuin Sika,jos vähän rankaisee,mutta toisaalta huilaa n.6L/100km jos ajaa "järkevästi",mikä on jokseenkin mahdotonta,kun on tämä peli alla
thumbs-up.gif


Maailman matkaamisen suunnittelu toteutuu vain tyyliin bensis to bensis,ja se kismittää itseäni eniten
crazy.gif

Toivottavasti 20l tankki tulee jotenki mahdolliseksi.......
 
Kulutus ja kilometrit tankillisellahan ovat ihan perus sporttipyörän linjoissa. Hauskasta joutuu käymäään tankilla...  
biggrin.gif

Sääli ettei noita pääse missään koeajamaan... Kuitenkin mieleinen tuo vanhakin maxi, niin sairaalta kun se kuulostaakin, joten polte olisi kova päästä uuden puikkoihin. Taatusti hauska "tehocustomi".
 
Kuitenkin mieleinen tuo vanhakin maxi, niin sairaalta kun se kuulostaakin, joten polte olisi kova päästä uuden puikkoihin. Taatusti hauska "tehocustomi".
Oli mielikuvasi edellisestä millainen tahansa,niin gen 2 lyö ällikällä kaikki,eikä siitä ole kahtapuhetta  
tounge.gif

En henk. koht. pitänyt edellisestä mallista,tai oikeastaan sen "hyökkäävästä" moottorista,mutta nyt ollaan asian ytimessä  
thumbs-up.gif


Se on siinä........ kokeile,jos mahdollisuus on ......
 
Juu... Ainoa asia mikä estää meikäläistä hankkimasta tätä uutukasta, on juuri toi olematon toimintasäde tankillisella. Aika uskomaton "floppi"... Kyllä 250-300 kilsaa pitää päästä tankilla, muuten iskee ahistus.

Toivottavasti tuohon tulee parannus ASAP, ja sen jälkeen lähtee meikäläisen BMW vaihtoon samantien!
thumbs-up.gif
 
Ja p*skat... Nyt tuntuu olevan homma silleen, että meikäläinenkin viimein antautuu järkevine perusteluineen ja ens kesäksi olisi hommattava 2010 V-MAX.

Eli kertokaas nyt sitten te onnelliset omistajat vaikkapa seuraavat faktat:

- Onnistuukos sen hankkiminen ihan niinkuin muittenkin pyörien, eli että oman vanhan ratsun saa kaupoissa vaihdettua rahaksi?

- Minkälaisia vakuutushintoja tuollaiseen könttiin olisi odotettavissa?

- Entäpä tuleeko 2010 malliin kenties jotain uutta, vai jatketaanko samalla mallilla nyt sitten seuraavat 20 vuotta?

- Sitten tietty noitten kilkkeitten valmistajat kiinnostaa kovin... erityisesti jos joku on alkanut jo valmistaa suurempaa bensatankkia?  
tounge.gif


HUOH! No mutta niinku joku tuolla jo aiemmin totesi, jos nyt viimein ostaisi sen "viimeisen" pyörän itselleen... 100 kiloa liikaa... sekä hevosvoimia, että painoa... kuulostaa järkevälle!
 
Ja p*skat... Nyt tuntuu olevan homma silleen, että meikäläinenkin viimein antautuu järkevine perusteluineen ja ens kesäksi olisi hommattava 2010 V-MAX.

Eli kertokaas nyt sitten te onnelliset omistajat vaikkapa seuraavat faktat:

- Onnistuukos sen hankkiminen ihan niinkuin muittenkin pyörien, eli että oman vanhan ratsun saa kaupoissa vaihdettua rahaksi?

- Minkälaisia vakuutushintoja tuollaiseen könttiin olisi odotettavissa?

- Entäpä tuleeko 2010 malliin kenties jotain uutta, vai jatketaanko samalla mallilla nyt sitten seuraavat 20 vuotta?

- Sitten tietty noitten kilkkeitten valmistajat kiinnostaa kovin... erityisesti jos joku on alkanut jo valmistaa suurempaa bensatankkia?  
tounge.gif


HUOH! No mutta niinku joku tuolla jo aiemmin totesi, jos nyt viimein ostaisi sen "viimeisen" pyörän itselleen... 100 kiloa liikaa... sekä hevosvoimia, että painoa... kuulostaa järkevälle!
Moro,

-Vanha vaihdossa ja normaali tinkaaminen käyntiin välirahasta.

-Aivan normaalitasolla,mutta laitan huomenna faktatiedon.

-2010 malli on ainakin huhujen mukaan SAMA. Mistään radikaalisesta uudistuksesta en ole miltään foorumilta lukenut,mutta pakkohan uuteen on tulla jotain uutta  
biggrin.gif


-Tankkia odotellessa  
062802moto_prv.gif
 
062802moto_prv.gif



HUOH! "Viimeistä" pyörää ei ole olemassakaan,on vain fiiliksiä ennen uuden pyörän hankintaa  
033102bebe_1_prv.gif
 
HUOH! "Viimeistä" pyörää ei ole olemassakaan,on vain fiiliksiä ennen uuden pyörän hankintaa  
033102bebe_1_prv.gif
Tässä on NIIN oikea lause, ettei oikeampaa voisi olla. M1800R:n piti olla (no en mä sitä uskonut koskaan täysin itsekään) se viimeinen pyörä. Noh, kaiketi se oli viimeinen kustomi..  
biggrin.gif
AINA ja jokakerta alkaa tekemään mieli jotain muuta. Ja ne penteleet vielä vaihtelee jatkuvasti. Siksi kävinkin tekemässä loton tänään. Jos paukahtaa yksinäinen 7 oikein niin lupaan tässä, että tilaan ensi viikolla:

- Aprilia RSV4
- BMW GS1200 Adventure
- H-D Road King
- Moto-Guzzi Griso 8v
- Triumph Scrambler

+ kustomoitan radikaalisti nykyisen pyörän.  
biggrin.gif


Edit: Oho, lotto on jo arvottu. Taidan tarkistaa aamulla...
 
HUOH! "Viimeistä" pyörää ei ole olemassakaan,on vain fiiliksiä ennen uuden pyörän hankintaa  
033102bebe_1_prv.gif
Tässä on NIIN oikea lause, ettei oikeampaa voisi olla. M1800R:n piti olla (no en mä sitä uskonut koskaan täysin itsekään) se viimeinen pyörä. Noh, kaiketi se oli viimeinen kustomi..  
biggrin.gif
AINA ja jokakerta alkaa tekemään mieli jotain muuta. Ja ne penteleet vielä vaihtelee jatkuvasti. Siksi kävinkin tekemässä loton tänään. Jos paukahtaa yksinäinen 7 oikein niin lupaan tässä, että tilaan ensi viikolla:

- Aprilia RSV4
- BMW GS1200 Adventure
- H-D Road King
- Moto-Guzzi Griso 8v
- Triumph Scrambler

+ kustomoitan radikaalisti nykyisen pyörän.  
biggrin.gif


Edit: Oho, lotto on jo arvottu. Taidan tarkistaa aamulla...
Mulla oli se "VIIMEINEN PYÖRÄ" ,jota pidin hetken oman moottoripyöräilyn viimeisenä täyttymyksenä Rocket3 turbolla  
062802jumpie_prv.gif
 
062802jumpie_prv.gif


Ja mieli muuttuu kokoajan.......

Kun ajaa ja kokeilee kaikenlaisia,niin hämmentyy itsekkin omasta VARMASTA ja LOPULLISESTA valinnasta......
 
HUOH! "Viimeistä" pyörää ei ole olemassakaan,on vain fiiliksiä ennen uuden pyörän hankintaa  
033102bebe_1_prv.gif
Tässä on NIIN oikea lause, ettei oikeampaa voisi olla. M1800R:n piti olla (no en mä sitä uskonut koskaan täysin itsekään) se viimeinen pyörä. Noh, kaiketi se oli viimeinen kustomi..  
biggrin.gif
AINA ja jokakerta alkaa tekemään mieli jotain muuta. Ja ne penteleet vielä vaihtelee jatkuvasti. Siksi kävinkin tekemässä loton tänään. Jos paukahtaa yksinäinen 7 oikein niin lupaan tässä, että tilaan ensi viikolla:

- Aprilia RSV4
- BMW GS1200 Adventure
- H-D Road King
- Moto-Guzzi Griso 8v
- Triumph Scrambler

+ kustomoitan radikaalisti nykyisen pyörän.  
biggrin.gif


Edit: Oho, lotto on jo arvottu. Taidan tarkistaa aamulla...
Mulla oli se "VIIMEINEN PYÖRÄ" ,jota pidin hetken oman moottoripyöräilyn viimeisenä täyttymyksenä Rocket3 turbolla  
062802jumpie_prv.gif
 
062802jumpie_prv.gif


Ja mieli muuttuu kokoajan.......

Kun ajaa ja kokeilee kaikenlaisia,niin hämmentyy itsekkin omasta VARMASTA ja LOPULLISESTA valinnasta......
näin se menee..
 
Maxi on ja pysyy kulttipyöränä tulevaisuudessakin. Eihän hyvää jokavuosi voi muutella. Tehtiihän vanhempaakin mallia vaivaiset 24v. Hinnankin ymmärtää kun onhan se tehty jalometallista. Saahan sillä hinnalla ämpärimuovista kyhättyjä suzukeja ja kavoja kaksinkappalein. :Dl
 
Maxi on ja pysyy kulttipyöränä tulevaisuudessakin. Eihän hyvää jokavuosi voi muutella. Tehtiihän vanhempaakin mallia vaivaiset 24v. Hinnankin ymmärtää kun onhan se tehty jalometallista. Saahan sillä hinnalla ämpärimuovista kyhättyjä suzukeja ja kavoja kaksinkappalein. :Dl
Kyllähän maxi on kuitenkin samaa ämpärimuovia kuin muutkin japsit, ihan niin kuin vanhemmatkin on, eli eipä taida pelkät "osat" määrittää hintaa. Status määrittää. Hyvä niin, kyseessähän onkin kulttipyörä.

Ps. Hyvin pitää hintansa nuo vanhatkin maxit. Tuskin tekee uusikaan poikkeusta.
 
Huonoa suunnittelua tai halpoja materiaaleja kun on 100 kg liian painava. Kone on kieltämättä kiinnostava ja ulkonäkö ihan ok. Itsellä oli 1993 täysitehoinen V-Max aikoinaan ja isokoneinen (siihen aikaan iso eli 1800cc , nykyään keskikokoinen kun kaikki kunnon koneet on yli 2l) harrikka pesi sen mennentullen kaikissa ominaisuuksissa, että se siitä kultista. Lötkö runko, pieni tankki, hirveä jano, kardaani pompotti ja surkeat jarrut, ääniäkään ei millään saanu kuulostamaan hyviltä.
Honda kun tekisi sen wingin koneella Milanossa olleen customin. Oli tosi hieno ja keveämmän näköinen kuin V-Max. 150 hv riittäisi aivan hyvin ja 6 sylinteriä antaisi hienon soundin suorilla putkilla. Kompressoriakin varmaan löytyy.
Tuosta uudesta V-maxin koneesta saisi mahtavan pelin kun saisi 100 kg pois, mutta turbot ym. ei korvaa sitä tosiasiaa että se on aivan liian painava.

edit. V-max oli vuonna 1993
 
Huonoa suunnittelua tai halpoja materiaaleja kun on 100 kg liian painava. Kone on kieltämättä kiinnostava ja ulkonäkö ihan ok. Itsellä oli 2001 täysitehoinen V-Max aikoinaan ja isokoneinen (siihen aikaan iso eli 1800cc , nykyään keskikokoinen kun kaikki kunnon koneet on yli 2l) harrikka pesi sen mennentullen kaikissa ominaisuuksissa, että se siitä kultista. Lötkö runko, pieni tankki, hirveä jano, kardaani pompotti ja surkeat jarrut, ääniäkään ei millään saanu kuulostamaan hyviltä.
Honda kun tekisi sen wingin koneella Milanossa olleen customin. Oli tosi hieno ja keveämmän näköinen kuin V-Max. 150 hv riittäisi aivan hyvin ja 6 sylinteriä antaisi hienon soundin suorilla putkilla. Kompressoriakin varmaan löytyy.
Tuosta uudesta V-maxin koneesta saisi mahtavan pelin kun saisi 100 kg pois, mutta turbot ym. ei korvaa sitä tosiasiaa että se on aivan liian painava.
Sulla on liian tuore tuntuma edelliseen malliin,mutta ajotuntumaa ei ole uuteen malliin minkäänlaista?? Vai montako kilometria olet pelillä vedellyt ?
Ihan oikeasti,kun tällä uudella pääsee vetään,niin mieli on kummallisen avoin Japanilaislle menijälle  
062802jumpie_prv.gif
 
Mitäs se uusi V-Max painaa? Tuo oma Suzuki painaa 345kg ja tuntuu käytännössä ajossa yhtä kevyeltä - tai kevyemmältä kuin edellinen Hondan 750 Shadow, joka painoi 255kg. Eli aina ei kannata tuijottaa pelkkiä numeroita.
 
Huonoa suunnittelua tai halpoja materiaaleja kun on 100 kg liian painava. Kone on kieltämättä kiinnostava ja ulkonäkö ihan ok. Itsellä oli 2001 täysitehoinen V-Max aikoinaan ja isokoneinen (siihen aikaan iso eli 1800cc , nykyään keskikokoinen kun kaikki kunnon koneet on yli 2l) harrikka pesi sen mennentullen kaikissa ominaisuuksissa, että se siitä kultista. Lötkö runko, pieni tankki, hirveä jano, kardaani pompotti ja surkeat jarrut, ääniäkään ei millään saanu kuulostamaan hyviltä.
Honda kun tekisi sen wingin koneella Milanossa olleen customin. Oli tosi hieno ja keveämmän näköinen kuin V-Max. 150 hv riittäisi aivan hyvin ja 6 sylinteriä antaisi hienon soundin suorilla putkilla. Kompressoriakin varmaan löytyy.
Tuosta uudesta V-maxin koneesta saisi mahtavan pelin kun saisi 100 kg pois, mutta turbot ym. ei korvaa sitä tosiasiaa että se on aivan liian painava.
Pitäähän se paikkansa ettei vanha maxi ole ns.hyvä pyörä. Ehkäpä juurikin nuo puutteet ja aikoinaan hyvinkin vetoja omannut kone tekevät siitä sen kulttipyörän. Mun mielestä maxilla on hauska ajaa sellaisenaan. Ei siinä tarvi mitään hyviä ajo-ominaisuuksia olla, ei se sporttipyörä yritäkkään olla.
Näkeehän sen jo päällepäin kun katsoo niitä keulassa olevia risuja ettei ne voi toimia painavassa pyörässä. Ainakaan vauhdikkaassa ajossa... Toivottavasti uudessa on tuota samaa tunnetta ajossa.
 
Back
Ylös