• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uutta kypärää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

gene

New member
Jep jep. Uutta kypärää tässä hankkimassa ja kaksi malli ois meilessä Z-one tai xr 1000. Molemmat tuntuu hyvältä päähän. Joten nyt kaipailisinkin kommentteja millaisia ko. kypärä ajossa. Suhinat, kohinat, visiirin huurtumiset ym. Vai oiskohan noita vielä parempia kypäriä?

Jep jep. Uutta kypärää tässä hankkimassa ja kaksi malli ois meilessä Z-one tai xr 1000. Molemmat tuntuu hyvältä päähän. Joten nyt kaipailisinkin kommentteja millaisia ko. kypärä ajossa. Suhinat, kohinat, visiirin huurtumiset ym. Vai oiskohan noita vielä parempia kypäriä?
bike worldissä pääsee koe ajamaan araita ja allrightissa tai yammu centterissä shoeita... kannattaa varmaan käydä koklaamassa ensin ennen ku tekee valinnan..

nixweiss.gif

Z-One on ehkä hieman enemmän "touring" tyylinen ja kuulemma siten hieman hiljaisempi...

Itselläni on X-Spirit, joka on Xr1000:sen sisarmalli, kypärä istuu loistavasti päähän ja on muuten kympin arvoinen, mutta se ei ole mikään erityisen hiljainen...

Olin itsekin kahden vaiheilla, kun ostin oman Z-Onen. Molemmat tuntui hyvältä kuuppaan, mutta XR-1000:n leukaosa tuntui kaposelta. Tuntui että kypärää ei saanut kunnolla suojaamaan leukaa. Suurin ero lienee juurikin leukasuojan koossa. Luulisin, että XR-1000 toimii paremmin radalla ja Z-One tien päällä. Kannattaa kokeilla eri merkkejä ja malleja, itselläni on ollut käytössä neljä omalla tavalla hyvää kypärää xr-800, signum, gp-pro ja z-one. Toiselle sopii toinen ja sinulle ehkä jokin muu.

xr 1000 käytössä koska sopi minun kuuppaan parhaiten. Ei erityisen hiljainen mutta käytän silikonitulppia pitemmillä taipaleilla. Tehokas ilmastointi ja hyvä pinlock. Schubertia harkitsin alkuun mutta kypärän päähänpisto ja pois otto oli tuskaa korvat meinasi tippua päästä.

Ei Z-One ole myöskään mikään kovin hiljainen, tuuletus kyllä toimii ja antaa hyvän suojan kaulalle. Kypärän mukana tulevat ilmanohjaimet ovat myös käyttökelpoiset.

shoein pinlock systeemi on kyl hyvä. ei tarvi paljo visiriä aukoo ku ei se vaan yksinkertasesti mee huuruun.

Perskele kun pitäisi taas uutta kypärää ostaa... ...Edellinen oli xr 1000, ja nyt olen katellut, niin saksasta saisi tuon kypärän 299€(mustana, niinkuin edellinenkin:WAZAAP:) hintaan... ....samaan hintaan saisi sitten myös tuon Z-onen (mutta väri on mattaharmaa
crazy.gif
).

Vaikea on valinta.... ...tähän z oneen tulee tietysti mukaan breath guard ja chin guard, mitä taasen ei tähän xr1000:nniin tule. Mutta toisaalta minulla olisi kirkas varavisiiri xr1000:nniin pinlockilla ja tämä ei taas käy tuohon z-oneen.

Kummankohan ostaisin
baaa.gif
?? Mites nuo liikkeet?? Z one oli Mlol.de:ssä 299 ja xr1000 olisi motoplussassa saman 299.

Toimituksella olisi tietty myös vähän kiire, kun nyt on väliaikaisesti ihan vaan mopokypärä käytössä.

Tuo z one on kyllä suositushinnaltaan 100€ kalliimpi... ...mutta tekeekö se sitten kypärästä paremman, niin on sitten toinen juttu.... ...Onko kellään tuosta Z onesta kokemuksia??

Alan jo melkein toistamaan itseäni, mutta ainakin kannattaa harkita Schuberthin S1:stä...Hiljaisin kypärä, eikä huurru, lisäksi aurinkovisiiri ja extrana lievästi "pappa-design"
wink.gif

Mul on XR-1000 ja muuten ihan hyvä kjypara, mut melua piisaa jo yli 60km/h nopeudessa. Motarivauhdissa melu on jo sietämätön paitsi jos painuu katteen taa kyyryyn. Ilmastointi pelaa, turhankin hyvin, jos avaa etuyläluukut (2kpl). EI huurru PAITSI pinlockin ulkopuolisilta reuna-alueilta, mikä ei kauhiasti haittaa näkemistä.
Meikä vetäs puhdistusoperaatiossa pinlockiin naarmun keskelle ja voi että vit...aaa. Kokeilin eka sitä suuperttiakin, mut ei vaan istunu mun päähän vaikka miten oisin halunnu. Tarttee varmaan ostaa tohon XR-1000seen ohuemmat poskipalat, kun ei pysty kypärä päässä jauhaa jenkkii ilman et puree koko aika poskia
cool.gif

Mulla siis oli XR1000, mutta se tipahti kivetykselle:kääk:
Homma kävi seuraavalla tavalla: Ajelin täältä Kotkasta kiertoteitä pitkin Lahteen ja vettä alkoi tietysti satamaan ensimmäisen 30km jälkeen ja ilma oli muutenkin kolea.

Mittaa reissulle tuli sellaset 200 kilometriä ja tämän jälkeen perille tullessa Lahteen menin sitten tipauttamaan kypärän maahan
withstupid.gif
Piti saada nääs kypärä pois äkkiä päästä, kun pysähdyttyäni tuli siihen ihan kivan näköinen tyttö haastelemaan mukavia
baaa.gif
Tietysti kädet oli kohmeessa ja vahinko pääsi tapahtumaan...

Nyt sitten pitäisi uusi kypärä ostaa tilalle, kun vanhaa ei minulla enää ole.

XR tonniin kyllä miellyin, mutta tuota Z onea en ole edes kokeillut... ...ajattelin vaan, että jos sen kerran samaan hintaan saisi ja siinä on vakiona leukasuoja, sekä hengitysilmanohjain...
...Pitänee varmaan käydä maanantaina kokeilemassa tuota Z oneakin.

Mulla oli muuten tuossa XR tonnissa nämä ohkaisemmat poskipalat, ja uuteenkin kypärään nämä ehkä täytyy hankkia... ...Niillä on vaan aika perkuleen suolanen hinta!!! =75€ kahdesta läpyskästä!! Ompa kallista!

En minä tuosta meluisuudesta ihan älyttömästi välitä, kun tulppia tulee aina käytettyä, mutta olen harkinnut ostavani tämmöisen Shoei Whisper Strip Kit paketin tuohon seuraavaan Shoei pottaan..
shoei_parts_whisperstripkit_big.jpg

...Onko kellään kokemuksia tästä vehkeestä?? Onko siitä mitään apua?

Homma kävi seuraavalla tavalla: Ajelin täältä Kotkasta kiertoteitä pitkin Lahteen ja vettä alkoi tietysti satamaan ensimmäisen 30km jälkeen ja ilma oli muutenkin kolea.

Mittaa reissulle tuli sellaset 200 kilometriä ja tämän jälkeen perille tullessa Lahteen menin sitten tipauttamaan kypärän maahan
withstupid.gif
Piti saada nääs kypärä pois äkkiä päästä, kun pysähdyttyäni tuli siihen ihan kivan näköinen tyttö haastelemaan mukavia
baaa.gif

XR tonniin kyllä miellyin, mutta tuota Z onea en ole edes kokeillut... ...ajattelin vaan, että jos sen kerran samaan hintaan saisi ja siinä on vakiona leukasuoja, sekä hengitysilmanohjain...

Mulla oli muuten tuossa XR tonnissa nämä ohkaisemmat poskipalat, ja uuteenkin kypärään nämä ehkä täytyy hankkia... ...Niillä on vaan aika perkuleen suolanen hinta!!! =75€ kahdesta läpyskästä!! Ompa kallista!

En minä tuosta meluisuudesta ihan älyttömästi välitä, kun tulppia tulee aina käytettyä, mutta olen harkinnut ostavani tämmöisen Shoei Whisper Strip Kit paketin tuohon seuraavaan Shoei pottaan..

Olen jo parikin kertaa kysellyt tuosta Whisper Stripistä täällä, mutta yhtään vastausta en ole saanut...

Suunnitelmissa olisi tuollaisen hankinta, kunhan ensin löytäisi sellaisen liikkeeen, jossa sitä voisi hipelöidä ja kokeilla päähän (ja ehkä jopa koeajaa).

Juu xr1000 jauhaa. Eipä huurru pinlockin takia edes vaikka ilmankosteus olisi jotain 150%.
wink.gif

Ja se sopii meitsin valtavaan pollaan. Tais itse asiassa olla ainoo kypärä, joka edes mahtu mun päähän Frank Nymanin valikoimista.... Noloa...
buttrock.gif

Äänenvoimakkuuksista on vaikee sanoa mitään, ku ei oo hirveesti vertailukohtia ja ajan aina muutenkin tulpat päässä.

withstupid.gif
baaa.gif

Olen jo parikin kertaa kysellyt tuosta Whisper Stripistä täällä, mutta yhtään vastausta en ole saanut...

Suunnitelmissa olisi tuollaisen hankinta, kunhan ensin löytäisi sellaisen liikkeeen, jossa sitä voisi hipelöidä ja kokeilla päähän (ja ehkä jopa koeajaa).
Kävin tänään Salosella kokeilemassa päähän tuota Whisper Strippiä ja tuntui ihan hyvältä, vaikka kuvittelin sen jotenkin voivan puristaa/ahdistaa, kun pää on niin tiiviisti potassa...

Vielä kun pääsisi jossain sellaista koeajamaan, kun ei ole kuin Arain koeajokypäriä liikkeissä. Saamari kun tuo WS ei sovi kuin uuteen Raid 2:teen ja XR1000:teen. Laitettiin esittely XR1000:een tuo systeemi kiinni ja ihmettelin sitä siinä hyvän tovin, mutta ei sitä uskalla ostaa ennen kunnon koeajoa. Jos vaan löytyisi lainaan jostain 1000:sen tai Raid 2:n m-kokoa olevan potan, jonka saisi vartiksi lainaksi...

No minäpä laitoin sitten tilauksen vetämään... ...Elikkä tulossa olisi xr 1000 kaikilla optioilla
buttrock.gif

...Elikkä kypärään tulee sitten whisperistrippi, breathguard, dark smoke visor, sekä ohkasemmat poskipalat (31mm)...

....Nyt sitten vaan odotellaan
baaa.gif
Tilauksen tein varoitteluista huolimatta motoplussasta. Olin yhteydessä liikkeeseen ja lupasivat, että tavara on minulla hanskassa 8-10 päivän sisällä...
...Ja jos ei 14päivän sisällä näy tarvikkeita, niin soitto luottokunnalle, tai tilauksen peruutus ja tilaus sitten jostain muusta paikasta... ...kokeillaan nyt tämä liike.

Kerron sitten omat mielipiteeni näistä lisävarusteista kun saan ne kotiin...

No minäpä laitoin sitten tilauksen vetämään... ...Elikkä tulossa olisi xr 1000 kaikilla optioilla
buttrock.gif
Et sitten malttanut lukea esim. tätä:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=33366

wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif
cool.gif
Tuohonkin testiin kannattaa suhtautua varauksella, sillä on myös testejä joissa db-erot kypärien välillä ovat paljon pienempiä !

Lisäksi kun näissä meluasioissa vaikuttaa niin moni muuttuja, kuten pyörä ja sen kate + pleksi, kuskin pituus / leveys, asento, jne...

buttrock.gif

...Elikkä kypärään tulee sitten whisperistrippi, breathguard, dark smoke visor, sekä ohkasemmat poskipalat (31mm)...

....Nyt sitten vaan odotellaan
baaa.gif
 Tilauksen tein varoitteluista huolimatta motoplussasta. Olin yhteydessä liikkeeseen ja lupasivat, että tavara on minulla hanskassa 8-10 päivän sisällä...
...Ja jos ei 14päivän sisällä näy tarvikkeita, niin soitto luottokunnalle, tai tilauksen peruutus ja tilaus sitten jostain muusta paikasta... ...kokeillaan nyt tämä liike.

Kerron sitten omat mielipiteeni näistä lisävarusteista kun saan ne kotiin...
Jep, varaudu odotukseen, ainakin jos jotain erikoisempaa tilasit..mä tilasin maaliskuussa Shoein xr-1000 diabolic 2:sen, viimeisessä vastineessaan ilmoittivat että toimitus saattaa olla jo kesäkuun viimeisellä viikolla...tais mennä peruutukseen se diili.

Back