• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Uutta pinnoitetta alastaroon

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heeppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

heeppa

Kädetön kääntyilijä
Facebook alastaro circuitingilta:

Arvoisat moottoriurheilukeskuksen asiakkaat. Ensinnäkin on aika taas kiittää erittäin hyvästä yhteistyöstä ja vuodesta 2017. Vuosi on ollut haastava, säiden johdosta, mutta olemme siitä selviytyneet. Ilman teitä ei tälläistä toimintaa ja paikkaa ei olisi. On ollut suuri kunnia ja ilo toimia kanssanne. Haluan kiittää omasta ja mailman parhaan henkilökunnan puolesta kaikkia asiakkaita ja alueen palveluita käyttäneitä.... sitten asiaa... kun vuonna 2007 keväällä olin ostamassa aluetta, toimintaa, kukaan ei uskonut, että saisimme edes lupaa toimia alueella, kaikki oli tyhjän päällä... vuosien, useiden oikeuskäsittelyjen jälkeen, näkyi valoa tunnelin päässä, ja kaikki valtava työ, riskit, edes vähän palkittiin. Hyvässä yhteistyössä viranomaisten kanssa, olemme saaneet luvan aluella toimia. Tie ei ole ollut helpoin, eikä tule olemaan. Minulla aina ollut haave toteuttaa 80 luvulla piirretty moottoriurheilu keskus... Nyt otamme askeleen kohti tuota. Ensi viikolla alkaa historiamme suurin investointi. Pinnoitamme koko moottoriradan uudelleen, samalla pinnoitamme myös tulotiet, paluutiet jne... investointi todella suuri, ja ilman valtion, opetus ja kulttuuriministeriön tukea, paikkallisten päättäjien ja rahoituslaitosten luottoa, luottamusta hankeeseen en olisi siihen pystynyt. Haluan kiittää jo etukäteen tuesta ja luottamukskesta. Tulevalla kaudella 2018 toiminta alkaa täysin uudella radalla. Suomessa käynnissä paljon alan hankkeita, halusin ensin tehdä tämän salassa, mutta päätin kuitenkin kertoa teille jo etukäteen, kun tiedän, että työt käynnistyy maanantai aamulla. Tulen kertomaan lisää kun hanke käynnissä ja sen etenemisestä. Tehdään yhdessä hyvä tulevaisuus, ilman teitä en tätä tekisi. Kiitos luottamuksesta. Tero
 
Vittu... jäi hapsut vanhalta radalta :D

... ja tuuheemmat tulossa uudelta päällysteeltä heti keväällä.

Vaan hyvä homma! :thumbup:
 
pppppPPPPRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ...vvvtttuuuuuuu... missä se jarrumerkkiiiii... taivasmaataivasmaaataivasmaaa...
 
Se on sit 3-4s nopeempi rata ens kesänä. Eli pitäskö tässä nyt samoin tein ottaa tavotteeksi 1:19? :D
Vai tuleekohan tonne samalla lisää mutkia?
 
Se on sit 3-4s nopeempi rata ens kesänä. Eli pitäskö tässä nyt samoin tein ottaa tavotteeksi 1:19? :D
Vai tuleekohan tonne samalla lisää mutkia?

Tarkoitushan on, mutta tuleeko samalla kertaa? "Täysin uudella radalla" tuossa tosin lukee...
 
Se on sit 3-4s nopeempi rata ens kesänä. Eli pitäskö tässä nyt samoin tein ottaa tavotteeksi 1:19? :D
Vai tuleekohan tonne samalla lisää mutkia?
Eikös se ratapohja ollu jo aikalailla kaivettu valmiiks kesän lopussa? Voisin kuvitella että kun kerta ruvetaan asfalttia vääntämään koko kompleksiin ni ne asfaltoi samalla koko radan.

Tai ei nyt ainakaan pikaiseltaan tuu mieleen mitään järkevää syytä miksi ruvettais asfaltoimaan vanhaa rataa + varikoita + tulo- ja menoteitä uudestaan, mutta ei koskettais uuteen ratapohjaan laisinkaan.
 
Vanhan osan asfaltointi liittyy tukieuroihin. Ne on käytettävä vuoden loppuun mennessä. Syntyykö samalla jotain muuta on ? Näin ymmärsin "kenttähenkilökunnan" puheen viimeisen Alastaron reissun aikana. Eihän siellä ole uuden radan osalta mitään tehty vielä. Pohjaveden suojaukset, kerrokset... Ei sitä asfalttia siihen soralle vedetä.

Edit* TTn komentti FBssa.
Ja lisää tulee 👍 asfaltti tehdään ilman saumoja, ja "kanttarit" vaihdetaan uusiin !! Pinnoitus tehdään päälle, kokonaan uutta, ei remix... ja ei ihan perus piha/tie massaa.
 
Vanhan osan asfaltointi liittyy tukieuroihin. Ne on käytettävä vuoden loppuun mennessä. Syntyykö samalla jotain muuta on ? Näin ymmärsin "kenttähenkilökunnan" puheen viimeisen Alastaron reissun aikana. Eihän siellä ole uuden radan osalta mitään tehty vielä. Pohjaveden suojaukset, kerrokset... Ei sitä asfalttia siihen soralle vedetä.

Edit* TTn komentti FBssa.
Ja lisää tulee  asfaltti tehdään ilman saumoja, ja "kanttarit" vaihdetaan uusiin !! Pinnoitus tehdään päälle, kokonaan uutta, ei remix... ja ei ihan perus piha/tie massaa.

Hui! Alkaa puskea jo ajokuumetta.
 
Jättäisivät edes jarrupatit, ettei mene alustan hierominen ihan hukkaan. Oma arvaus on, että nopeutuu noin 1-1,5s.

Hienoa, jos toteutuu oikeasti!
 
Jättäisivät edes jarrupatit, ettei mene alustan hierominen ihan hukkaan. Oma arvaus on, että nopeutuu noin 1-1,5s.

Hienoa, jos toteutuu oikeasti!

Taitaa jarrupatit jäädä unholaan, kun kuorma-autoilla ei saa ajaa enää, diesel kielletty.

Kyllä se toteutuu:thumbup:
 
se ois sitten uus pinta koko vanhan radan ympäri asti. :thumbup:
lemminkäisen ukkelit neljän levittäjän ja 15 kuorma-auton voimin teki 3 päivää töitä ja päällystivät koko hienon radan pienikivisellä massalla reunasta reunaan.

se on hyvä ny :jippikaijee:

5 poikittaissaumaa koko radassa.

saas nähdä millanen pito siin on keväällä:crash:
 
Helveti hyvä juttu!

Ykkösee tultaes ja varsinki Palmasi jälkene nopee vasuri on suoraa sanottuna aiva hirvees kunnos... jos tätä uutta pinnotet ei ois tullu ni ois pitäny hommata/rakentaa etuvetone Yammu ni ois kierros ajat parantunu paljo ku takapää pomppii misä sattuu...
 
Helveti hyvä juttu!

Ykkösee tultaes ja varsinki Palmasi jälkene nopee vasuri on suoraa sanottuna aiva hirvees kunnos... jos tätä uutta pinnotet ei ois tullu ni ois pitäny hommata/rakentaa etuvetone Yammu ni ois kierros ajat parantunu paljo ku takapää pomppii misä sattuu...

Meni siellä isot pojat viime kesänäkin alle 1:20 ihan perinteisillä vetotavoilla. Eli tuskin tarvetta etuvedolle kovin äkkiä. :D

Saas nähä miten rankka renkaille tuo uus pinta on.
 
Pieni toive kuitenkin,älä telo itseäsi heti uudella pinnalla....,vaikkapa liian hyvän pidon vuoksi..,heh...
Elikkä ehjä kausi....t.kim
 
Back
Ylös