V-Max vaihtui Multistradaan...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täysin eri maailma avautu tän MTS:n kanssa. Jo se, että tankilla ajaa 330km ihan huoletta helpottaa elämää hemmetisti. Puhumattakaan tosiaan mutkakäyttäytymisestä ja siitä, että laite todella tuntuu tykille. Keula repii syliin ihan jatkuvasti senkun rannetta "kouristaa"  
062802jumpie_prv.gif
Olen kanssa havainnut näiden mukaenduroden parhaana puolena pitkän toimintasäteen ja sen että alusta ei ihan pienestä patista mutkassa säikähdä ollenkaan.
Josko sitä ensi kesänä miettisi MTS:ää ihan vakavasti...
Ei voi olla kuin samaa mieltä. Pari päivää oon nyt ajellut MTS:llä ja hulvattoman hauska laite erityisesti mutkapätkillä. Ja puhtia löytyy sekä äänet vakionakin ihan kuin MP:ssä pitää ollakin.  
062802jumpie_prv.gif

Vaan ompa se luojan lykky että ovat laittaneet tuohon ne 4 moottorinohjausmoodia. Meinaan vaikkapa tuolla Sport asetuksella ei viiti kyllä 3 min. kauempaa kaupungissa nytkytellä... Aivan suolesta!
Melkosta nytkyttelyä tietty tuntuu olevan muutenkin ku edellisiin mopoihin vertaa, mutta se kait kuuluu asiaan näitten "vajaamukisten" kanssa?
tounge.gif

Jousituksen säädöistä piti pikkasen kans kysellä. Mulla kun on toi karvalakkimalli, niin mistäs mä löytäisin sellaset jonkun hyväksi testaamat sporttisemmat säädöt?
Vois kliksutella ne tuonne pamppuihin paikoilleen ja se olis siinä.

Nyt tuntuu pikkasen liian pehmeeltä meno kun innostuupi. Aikanaan fazeriin pengoin jostain saitilta jousitukseen (jonkun radalla testaamat) "hyvät säädöt" ja tykkäsin niistä kyllä ittekkin. Omalla mutulla en viiti juuri muuta ku esijännitystä mennä nappuloimaan. Sillä näistä hommista kun ei mitään tajua, niin ei viiti myöskään teeskennellä tajuavansa...  
wink.gif
Aluksi tuli enemmän vaihdeltua moottorimoodeja, nykyään menee kaupungissakin useimmiten sportilla... Tiedä sitten onko tottumisesta vai oppimisesta kyse... Tosin vähän kylmemmillä keleillä tulee vaihdettua 100 hp ohjelmaan aamulla, tuntuis että se hiukan hillitsee moottorijarrutuksissa pensan paukkumista koko Termissä :P

Mun vakiojousitus tuli säädettyä MP-Asennuksessa Salossa renkaanvaihdon yhteydessä... Ite olin kans esijännityksiä pikkuhiljaa säädellyt vaan tiukemmalle, mut alkoi häiritsemään ne meno-/paluuvaimennuksen säädöt. Nyt on mielestäni tosi hyvä, ja sai hyviä neuvoja niitten säätöjen vaikutuksesta kans.

Jos kiinnostaa, niin voithan vaikka tuota mun multin alustaa koittaa joskus, että miellyttääkö... Muutenkin toi sun mattamustausprojekti kuulostaa mielenkiintoiselta. Onko maalaus talven projekteja? Pikes Peak kisanhan voitti jenkeissä tänä vuonna mattamustattu MTS.

Vaan ompa se luojan lykky että ovat laittaneet tuohon ne 4 moottorinohjausmoodia. Meinaan vaikkapa tuolla Sport asetuksella ei viiti kyllä 3 min. kauempaa kaupungissa nytkytellä... Aivan suolesta!
Melkosta nytkyttelyä tietty tuntuu olevan muutenkin ku edellisiin mopoihin vertaa, mutta se kait kuuluu asiaan näitten "vajaamukisten" kanssa?
tounge.gif

Jousituksen säädöistä piti pikkasen kans kysellä. Mulla kun on toi karvalakkimalli, niin mistäs mä löytäisin sellaset jonkun hyväksi testaamat sporttisemmat säädöt?
Vois kliksutella ne tuonne pamppuihin paikoilleen ja se olis siinä.

Nyt tuntuu pikkasen liian pehmeeltä meno kun innostuupi. Aikanaan fazeriin pengoin jostain saitilta jousitukseen (jonkun radalla testaamat) "hyvät säädöt" ja tykkäsin niistä kyllä ittekkin. Omalla mutulla en viiti juuri muuta ku esijännitystä mennä nappuloimaan. Sillä näistä hommista kun ei mitään tajua, niin ei viiti myöskään teeskennellä tajuavansa...  
wink.gif
Aluksi tuli enemmän vaihdeltua moottorimoodeja, nykyään menee kaupungissakin useimmiten sportilla... Tiedä sitten onko tottumisesta vai oppimisesta kyse... Tosin vähän kylmemmillä keleillä tulee vaihdettua 100 hp ohjelmaan aamulla, tuntuis että se hiukan hillitsee moottorijarrutuksissa pensan paukkumista koko Termissä :P

Mun vakiojousitus tuli säädettyä MP-Asennuksessa Salossa renkaanvaihdon yhteydessä... Ite olin kans esijännityksiä pikkuhiljaa säädellyt vaan tiukemmalle, mut alkoi häiritsemään ne meno-/paluuvaimennuksen säädöt. Nyt on mielestäni tosi hyvä, ja sai hyviä neuvoja niitten säätöjen vaikutuksesta kans.

Jos kiinnostaa, niin voithan vaikka tuota mun multin alustaa koittaa joskus, että miellyttääkö... Muutenkin toi sun mattamustausprojekti kuulostaa mielenkiintoiselta. Onko maalaus talven projekteja? Pikes Peak kisanhan voitti jenkeissä tänä vuonna mattamustattu MTS.
Mattamaalaus alkanee tässä heti kuhan pääsen maihin. Tässä kävi nääs sellanen pikku "moka". Että omaan silmään ei sopineet yhtään ne vakiot hopeiset DUCATI tarrat mitä pyörässä oli. Nooh, tietty eikun hemmettiin ne siittä... Ekan kirjaimen ku olin poistanu ni huomasin että perkele jää hirveet kuopat (lakan alla kun olivat).
Mutta ku alottanu olin niin eihän sitä ny voinu enää peruakkaan. Eli vedin kaikki kirjaimet veks + uudet tekstit päälle mustalla. Vaan sen verran ne alkuperästen kuopat siellä vaivaa, että hivasen ne pois sieltä ja sit mattamustaa samoilla tulilla perään... Tällasta se pyörän kans puuhastelu on, välillä otetaan takapakkia ja välillä sit onnistutaan.

Eli mä vedän nyt alkajaisiksi mattamustalla vain ne sivukatteen palaset missä se Ducati teksti oli. Siitä on hyvä jatkaa sitten jos väri vielä silmää mielyttää... Se vois toisaalta olla makea säilyttää sitä Duccen punaistakin jossakin. Mut antaa oman silmän päättää missä!

Jousen säädöissä mä olen kokeilemalla päässy jonkulaiseen tulokseen. Pitää niitä vaimennus & paluupuolen juttuja kokeilla pikksen lisää vielä. Mä en yleensä pyöriäni liikkeissä käytä, ellei ole ihan PAKKO. Sen verta rahastusta suhteessa töiden haastavuuteen on ilmassa... Ne isommat huollot 24 tuhannen välein saa liike hoitaa. Muuten mennään itse puuhastelemalla, sehän on suuri osa tätä koko harrastusta!  
wink.gif

MRA:n touring pleksin tilasin juuri savun värisenä. Alkuperäisestä mä "choppaan" sellasen minipleksin, ja tietysti maalaan senkin sitten mattamustalla...  
cool.gif

Kuhan nyt tosiaan pääsis maihin täältä kaleerin päältä & elämään kiinni!  
thumbs-up.gif

Sulla on siis "termistö" koko komeudessaan? Onkos paljon eroa vakioon noin niinku tehojen puolesta? Pakettiinhan myös kuulunee jonkulaista ruiskun säätöäkin?
Entäpä ne äänet? Jokos se kuulostaa Ducatilta?

Meikäläinen tykkää tuosta vakion putkiston ulkonäöstä sen verran, että päädyin vain MIVV:n decattiin ilman mitään sen kummempia kommervenkkeja. Saa sit ajan kanssa nähdä laitteleeko siihen vielä vaparisuodinta & ruiskua... Mut alotetaan näin kevyesti vain heittämällä se jumalattoman kokonen katti mäkeen.
tounge.gif

Mattamaalaus alkanee tässä heti kuhan pääsen maihin. Tässä kävi nääs sellanen pikku "moka". Että omaan silmään ei sopineet yhtään ne vakiot hopeiset DUCATI tarrat mitä pyörässä oli. Nooh, tietty eikun hemmettiin ne siittä... Ekan kirjaimen ku olin poistanu ni huomasin että perkele jää hirveet kuopat (lakan alla kun olivat).
Mutta ku alottanu olin niin eihän sitä ny voinu enää peruakkaan. Eli vedin kaikki kirjaimet veks + uudet tekstit päälle mustalla. Vaan sen verran ne alkuperästen kuopat siellä vaivaa, että hivasen ne pois sieltä ja sit mattamustaa samoilla tulilla perään... Tällasta se pyörän kans puuhastelu on, välillä otetaan takapakkia ja välillä sit onnistutaan.

Eli mä vedän nyt alkajaisiksi mattamustalla vain ne sivukatteen palaset missä se Ducati teksti oli. Siitä on hyvä jatkaa sitten jos väri vielä silmää mielyttää... Se vois toisaalta olla makea säilyttää sitä Duccen punaistakin jossakin. Mut antaa oman silmän päättää missä!

Jousen säädöissä mä olen kokeilemalla päässy jonkulaiseen tulokseen. Pitää niitä vaimennus & paluupuolen juttuja kokeilla pikksen lisää vielä. Mä en yleensä pyöriäni liikkeissä käytä, ellei ole ihan PAKKO. Sen verta rahastusta suhteessa töiden haastavuuteen on ilmassa... Ne isommat huollot 24 tuhannen välein saa liike hoitaa. Muuten mennään itse puuhastelemalla, sehän on suuri osa tätä koko harrastusta!  
wink.gif

MRA:n touring pleksin tilasin juuri savun värisenä. Alkuperäisestä mä "choppaan" sellasen minipleksin, ja tietysti maalaan senkin sitten mattamustalla...  
cool.gif

Kuhan nyt tosiaan pääsis maihin täältä kaleerin päältä & elämään kiinni!  
thumbs-up.gif

Jees mullakin oli ajatuksena aluks jotain hiilariosia, koska mielestäni tuossa punasessa sais olla enemmän mustaa.... Esimerkiksi ne "alemmat sivuposket", tankin keskiosa ja mahdollisesti etukurakaari. Noh, katteltuani niitä hiilikuituosien hintoja niin jätin ajatuksen tasolle samantein. Lisäksi tuosta hiilikuituosien ostamisesta tulee helposti kierre...

Mutta miksei tosiaan kiskaisisi jotain Mastonin mattamustaa päälle, tätä täytyy alkaa tosissaan miettimään. Silloin voisi sopia paikalle myös punaiset vanneteipit, nyt jos ne laittaa niin on ainakin ihan liikaa jo punaista pyörässä.

Joo onhan ne merkkiliikkeen hinnat yleensä älyttömiä, mut mainittakoon, että MP Asennuksen Sakke ei veloittanut mitään jousisäädöistä, kun renkaanvaihto kumminkin suoritettiin + pari takuujuttua. Muutenkin tosi luontevaa palvelua siellä.

24 tkm huollon hintaa muuten kyselin Hailacilla keväällä käydessäni... Ei heti muistanut tarkkaa hintaa, mut "jossain tuhannen euron päällä" muisteli. Voi luoja. Noh, mulla on yks tuttu Eestiläinen kirvesmies. Se soitteli kerran pyynnöstäni Tallinnan Ducatille ja kyseli vastaavaa huoltoa... (Omasta virolaisesta numerostaan, suomalaisella soitettaessa voi olla kuulemma monessa paikkaa eri hinnat) Siellä sanottiin, että työ + kaikki materiaalit 400 - 450 e. Lisäks kun virallisista leimoista yms vielä kyseli, niin oli vähän pahana että onhan tämä virallinen huoltoliike ja osat, koulutukset yms tulee suoraan italian tehtaalta.

Että saattaapi olla että Eestin reissua pukkaa kun on aika sen.

Edit: P.S. Niin ja tosiaan, mulla on touringplexinä Puigin savunvärinen, mielestäni tosi toimiva. Ja arkikäytössä vakiosta radikaalisti lyhennetty, mustaks maalattu miniplexi.

Nonni, meillä on ilmeisesti aikalailla sama maku noin ulkonäön suhteen!  
thumbs-up.gif

Eli lisää mustaa se munkin mielestä vaatii... Mulla on aika hyviä kokemuksia ihan itte spraymatalla kikkailusta, joten näin meinaan toimia nyttenkin. Ainaki tässä alkuvaiheessa kun kokeilee mikä silmään sopii...
Kunnolla ku hioo pohjat ja vetelee mattaa päälle & lakan siihen vielä pintaan ni kyllä normiajossa pysyy väri hienosti muovissa kuin muovissa!

Hiilikuituahan tuohon tosiaan sais vaikka koko pyörän täyteen, mutta se tuo mun mieleen pikkasen liikaa amistuunaukset, teinicorollat & hiilikuitukonepeitot sun muut räpellykset. Joten hiilaria ei meikäläisen mopoihin tule, tai jos tulee niin kuosi menee värillä peittoon ASAP.  
wink.gif
Makuasioitahan nämä!

Jees, varmaan on tyyris se isompi huolto. Mut onneks tässä menee vielä varmaan pari kesää ennen ku on ajankohtainen. Pitää sit vähä tutustua asiaan lisää. Tuppaa niille Viron reissuillekkin tuleen hintaa ku lasket laivat, majotuksen ja varsinki sen pakollisen juhlimisen siihen mukaan!  
tounge.gif

biggrin.gif
national geographic channel...
biggrin.gif

sieltä tulee sarja ; megafactories.

ja tänään sitten jakso nimeltä DUCATI...

multistradan synty, pilkkeestä suunnittelijan silmänkulmassa ,valmiiksi tuotteeksi...

voi fiddan... että oli hyvä kurkistus ducsun sielunelämään
bowdown.gif

...eikä helpota oloa yhtään
bawling.gif

^Oli kyllä hyvä ohjelma. Kieltämättä tuli vähän googleteltua Multistradaa sen jälkeen. Ja tietty eksyin tähän ketjuun
biggrin.gif

Ei pysty, liian kallis. Enkä halua/raski/voi luopua VTR SP2:sta (mm. muuttopyörä ja karenssiaika). Kävin kyllä 1198:a koeajamassa...
shaun.gif

Sulla on siis "termistö" koko komeudessaan? Onkos paljon eroa vakioon noin niinku tehojen puolesta? Pakettiinhan myös kuulunee jonkulaista ruiskun säätöäkin?
Entäpä ne äänet? Jokos se kuulostaa Ducatilta?

Meikäläinen tykkää tuosta vakion putkiston ulkonäöstä sen verran, että päädyin vain MIVV:n decattiin ilman mitään sen kummempia kommervenkkeja. Saa sit ajan kanssa nähdä laitteleeko siihen vielä vaparisuodinta & ruiskua... Mut alotetaan näin kevyesti vain heittämällä se jumalattoman kokonen katti mäkeen.
tounge.gif
Kappas tämä kysymys olikin menny ihan ohi. Joo on se koko putkisto ja setti, johon kuuluu putkiston + vaimentimen lisäksi uusi ECU ja ilmasuodatin.

Kyllä ne suurimmat vaikutukset tuolla setillä oli äänet, moottorin luonne, paino ja ulkonäkö. Tuossa järjestyksessä merkittävyydeltään mielestäni.

Olen tykännyt käyttää tuota ilman dB killeriä, koska äänet on matalammat niin. Äänentasot saa pidettyä silti hallinnassa, kun ei ota kierroksia taajamissa jne kovin korkealle. Moottorin luonteessa pieni tehonlisäys tietty plussaa, mutta enemmän arvostan sitä, ettei se nyi enää tasaisilla ajonopeuksilla. Se nykimisen poistuminen on niin iso juttu, että melkeen 10 kg painonpudotuskin jää sen taa, ja se on aika merkittävä juttu niinkuin voi ymmärtää. Ulkonäkö ei sitten ollutkaan loppujenlopuksi lainkaan niin paha, kuin aluksi ajattelin...

Tuolta jostain ulkomaanfoorumeita olen lueskellut että tuollainen decat + vakiovaimennin on todella kovaääninen... Vakio"vaimentimessahan" ei ole sisällä mitään vaimennusmateriaalia, kaikki bafflet on siinä kattipöntössä sisällä.

Kerro ihmeessä kun saat paikalleen että voiko/kehtaako sillä vielä ajella ;)

Tuolta jostain ulkomaanfoorumeita olen lueskellut että tuollainen decat + vakiovaimennin on todella kovaääninen... Vakio"vaimentimessahan" ei ole sisällä mitään vaimennusmateriaalia, kaikki bafflet on siinä kattipöntössä sisällä.

Kerro ihmeessä kun saat paikalleen että voiko/kehtaako sillä vielä ajella ;)
Juu, samaa olen lueskellut. Mut sit löytyy myös mielipiteitä joiden mukaan toi ei ole yhtään sen kovaäänisempi kuin muutkaan Ducatit termin täysränneillä. Tietysti, ihan varmaan se on liian kovaääninen jollekkin matkapyöriin tottuneille. Ku sellastakin porukkaa tämä uusi MTS houkuttelee...

Katsotaan miten käyp? Mullahan on varastossa se Termin "stubby" hiilaripönttökin, joten meinaan kokeilla molemmilla. Tohon Mivv:n decattiinhan saa myös "db killerin" erikseen, jos ihan tolkuton meinaa olla. Mut jos itteäni yhtään tunnen, niin IHME on jos sellaseen joutuu "alistuun". Kyllä sen verta äänistä tykkään ja motarivauhdeissa ne ei sit enää kuuluu itelle ollenkaan. Tulpat korvissahan sitä ajellaan muutenkin, tottakai!
cool.gif

Kirjoittelen raporttia jahka saan putken paikoilleen, varmaan tuossa 1-3. elokuuta tienoilla!
biggrin.gif

Nonniin... Pienen säätämisen ja kokeilujen jälkeen lopputulos on tämän näköinen.

Elikkä, MIVV:n decat oli mielestäni liian äänekäs vakiokannujen kanssa. Mukaan tuli db-killeri, mutta ne kun tuppaa tappamaan bassokkaat jytinät pois niin sekään ei ollut oikein mieleinen. Myöskään Termin stubby ei tuottanut haluamaani tulosta saundien suhteen. Mutta onneksi sitä on tässä vuosien varrella kerännyt talliinsa kaikenlaista rojua, ja hyllyltä löytyi tuollanen Ixilin lyhennetty vaimennin. Sopii kuin nenä päähän, ja äänimaailma on kyllä kohdillaan. Ehkä hivenen raaka vieläkin, mutta ehkä sen pitää ollakkin? Onhan tässä sentään Ducati kyseessä! Termin stubby kannusta käytin vielä tuon metallisen suojuksen hyödykseni, ja istuu tuohon Ixiliinkin ihan hyvin ku pikkasen taivutteli.

Kaiken kaikkiaan todella tyytyväinen tähän modiin, ja en tiedä onko se vain mielikuvituksen tuotetta, mutta keula tuntuu hyppäävän syliin entistäkin hanakammin?!?

SANY0092.JPG

SANY0093.JPG

Pikkusen lisää juttuja pyörään. Tässä on viimepäivinä laskettu mopon jälleenmyyntiarvoa oikeen urakalla. Vaan ei tunnu missään, sillä omaan silmään se pitää saada passaamaan, viis muusta!  
inlove.gif

Viimesimpänä puljasin mustan maalin kera, ja varsin onnistunut tuotoshan siitä tuli. Pääsee toi punanenkin oikeuksiinsa kun sitä on hiukan vähemmän!

SANY0109.JPG

SANY0105.JPG

biggrin.gif
tollanen sen ois pitäny olla jo tehtaan jäljiltä...
biggrin.gif

sut kun tietää, mitäs meinasit tehä tolle "hännälle"??

jotenkin se on vaan hassun näköinen mutta varmaan pitää kurat tehokkaasti alhaalla...
nixweiss.gif

Hienon näkönen Multi!

Tosi onnistunu maalaus, ainaki omaan silmään paljon asiallisemman näkönen ku alkuperänen.

biggrin.gif
tollanen sen ois pitäny olla jo tehtaan jäljiltä...  
biggrin.gif

sut kun tietää, mitäs meinasit tehä tolle "hännälle"??

jotenkin se on vaan hassun näköinen mutta varmaan pitää kurat tehokkaasti alhaalla...
nixweiss.gif
Tattis, tattis... Meillä merellä sanotaan että hyvää kun yrittää ni priimaa pukkaa!  
tounge.gif

Jaa meinaatko hännällä tuota erillista kurasuojaa tuolla alempana? Sen saa pois ihan heittämällä kyllä jos haluaa. Vaan on niin tehokas, ettei ole raaskinu heivata mäkeen. Eikä se tän tyylin mopossa niin pahalta näytä, jotenkin kuuluu olla noin. Mut tuon kilpitelineen mää raiskaan kyllä lyhyemmäksi heti ku viitseliäisyyttä vaan saan kasattua sen verran. Tässä pitää keretä nääs pikkasen ajellakkin.
tounge.gif

Sen verta tuli vielä muutettua tuota pakoputkiosastoa, että Termignonin Stubby hiilari meni paikoilleen modifioidulla db-killerillä. Vaati muutaman koeajon vaimolta & meikäläinen tien penkalla kuuntelemassa eri kokoonpanoilla. Toi on nyt ihan OK, ei liian kovat äänet muttei liian lussutkaan.

Pikkusen mielessä hotsittaa, että jos maalais vielä tuon etukateenkin mustalla. Eli nuo lamppujen ympärykset... Tulis nyt muutama sadepäivä ni kattotaan ja harkitaan! Kuvankäsittelyojelmat on muuten oivallinen apu näitten värihommien kokeilussa. Ei tartte sitte jälkeenpäin kirota ettei hommasta tullukkaan sellasta mitä ajatteli...
wink.gif

biggrin.gif
sitä alempaa just, ei varmaan tosiaan kannata ottaa pois , tulee varmasti kurat niskaan...
biggrin.gif

mut ei se ylemmänkään muuttaminen ihan helppoa tuu olemaan,vaikka onkin nyt aika pitkä, helposti jää takapää jotenkin vajaaksi jos sitä lyhentää...
nixweiss.gif

musta toi nokka on tollasena just hyvä, tulee liian musta jos sen maalaat, mustaksi , musta, kokonaan, hehe...
thumbs-up.gif

Juu, voipi tosiaan olla että sit menee liian mustaksi... Pitää tässä tuumata ja sumplia, enää ei ole NIIN hätä muutella ku tuota joten kuten jo pystyy kattelemaan.
Kyllä ton rekkaritelineen tuosta saa paremmaksi, taidan tilailla vaan valmiin setin sinne ni pääsee helpommalla ja tulee kerralla hyvä. Kattelin tossa jo pikkasen, ni ei siitä oikeen ite pysty järkevästi mitään muotoileen.  
nixweiss.gif

Hemmetin hienosti sain muuten raiskattua Bilteman pienen takalaukunki tuohon. Eli sitä laukun alaosaa vaan poralla hiukan uusiksi ja alkuperäsiin takalaukun kiinnikkeisiin asennus. Tossa se näkyy kuvissakin, niinku olis vallan alkuperäisosa tai jotain! Eli nyt on laukkukapasiteettikin vimosen päälle kunnossa kun reissun aika koittaa!
cool.gif

Back